مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

دیالوگ های پدر-دختری 2

يكشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۲:۱۲ ب.ظ

سلام


در ادامه ی پست دیالوگ های پدر-دختری 1



5

(یه عروسک گذاشته تو لباسش شیکمش گنده شده!)

-بابا؟

+جونم؟

-دلمو ببین.

+چیه تو دلت؟

-نی نیه!!!

+0_O

-ببین کتون* میخوره تو دلم نی نی!



6

(بدو بدو اومده تو اتاق. منم غرق کار خودم...)

-بابا... بابا... بابا...

+جونم عزیزم؟

-نی نی من میشی؟

+بله (همونطور که سرم تو کارم بود!)

-پس بیا بغلم

(یه پسونک درآورده به زور گذاشته دهنم! یه روسری قرمز گل گلی هم سرم کرده! تا یه ساعت گریه میکردم اونم بهم پستونک میداد و میبردم دَ دَ!)



7

(تو اوج ساعت کاری از خونه زنگ زده)

-الوووو... بابااااااا...

+سلام. جونم بابا؟

-حالت خوبه؟

+ممنونم عزیزم

-خسه نباشی!

+قربونت برم عزیزم

-دلم برات تننننگ شده!

+منم دلم برات تنگ شده دختر خوبم!!!

-کی میای خونه؟

+عصر میام عزیزم

-زود میای؟

+نه عصر میام

-پس بستنی بخر!!! 



8

(ساعت سه نصفه شب-اوج خواب!)

-(با صدای آروم) بابا... باااابااااا... باااااااابااااااااا...

+(خواب آلود و کمی خشم آلود) بله

-بَگَلَم میکنی؟**

+آره بابا جون... بیا...

-دوسِت دارم ^_^ بوس...



پ.ن:

*تکون میخوره!

**بغلم میکنی؟


۹۶/۰۹/۱۹ موافقین ۱۷ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۰)

آخِـی ای جانم... :)
‌خدا حفظش کنه ^_^
چقدر شیرینه.. ماشا الله :)
پاسخ:
ممنونم

لطف دارین :)
۱۹ آذر ۹۶ ، ۱۴:۳۴ جنابــــــــ دچار
خخخخ چه بابا و بچه ی باحالی :)))


پاسخ:
منتظر قسمت های بعدی ما باشید ^_^

کامینگ سون...
چقدررررررررررر شیرین

این کامینگ هاتون کانتینیو باشه پلیز تااااااااا دوتا یکیتون که کردن:دی
پاسخ:
بزرگوارید

شُر...
آی ام این وِی...
نِوِر گیو آپ...
۱۹ آذر ۹۶ ، ۱۶:۴۹ کوثر متقی
وای خدا چه خواستنیِ
خدا حفظش کنه
پاسخ:
قابل نداره :)))

حاضریم کرایه بدیم بشرطی که بتونین یه روز نگهش دارین ^_^


+
ممنون
چقدر 8 شیرین بود، ماشالا خدا حفظش کنه انشالا:)
یاعلی
پاسخ:
ممنونم
خدا همه بچه هارو حفظ کنه ان شاالله:)

خدا نصیبتون کنه ازین 8 ها بزودی ^_^
من خودم هنوز تو دوره‌ی طفولیتم و از این هشت ها انجام میدم :)))
پاسخ:
:)

ان شاالله پایدار باشین و سایه پدر مادر بالا سرتون...

۱۹ آذر ۹۶ ، ۲۰:۴۳ ام شهرآشوب
عزیییزم.ببینید دختر انقد شیرینه ها! 
به قول دختر آبجیم پسرا فقط هُل میدن!
پاسخ:
شیییییییریییییییییییییین
ولی در عین حال پدر در بیار!!!

ان شالله ازین شیرینیا بزودی نصیبتون :)))
واااای من که مردم دیالوگ هاتوحنانه جون 😊😊😊
پاسخ:
حالا مونده هنوز...

پوستمونو کندن این بچه ها ^_^


+
چرا نظردهی وبتون بسته است آخه؟!!
الهی الهی الهی،هشت عااااااااااااااااالی بود:))
من بچه که بودم سراسر از ترس های ادامه دار بودم،بار ها شبا دستمو می ذاشتم تو دست بابام و انتظار داشتم که دستمو بگیره و فشار بده تا احساس امنیت و آرامش دل کنم،اما هیچ وقت اون این کار رو نکرد و من هنوز یادمه.
سایه تون تا همیشه بالاسر گل دخترا و همسر گلتون باشه الهی،بغل،بوسه ،محبت های پدر،دادن آرامش و امنیت از جانب پدر به دختر،اینا چیزاییه که یه دختر عمیقا بهش احتیاج داره،من یه عمر سعی کردم خودمو به بیخیالی بزنم و وانمود کنم که عدم دریافت همه این موارد از جانب پدر ذره ای منو ناراحت و غمگین نکرد اما الان بزرگ شدم می بینم نه،خیلی به خودم دروغ گفتم ،من با همه وجودم خواستار همه اون موارد بودم و شاید هنوزم هستم!
پاسخ:
موضوعی که میفرمایید چند تا بعد داره

ببینید ما تو سیستم اجتماعیمون برای اینکه بخوایم از یه وسیله(خودرو) استفاده کنیم موظفیم بریم ساعتها دوره تئوری و عملی ببینیم و کلی هم آزمون و تست بدیم و در نهایت گواهی نامه و اجازه استفاده از اون دستگاه رو بگیریم!

ولی برای تعامل با انسان ها با اون همه پیچیدگی ها هیچ!

تو ازدواج ماشالا همه بلدن همه چیو!
تو تربیت بچه همینطور!

متاسفانه حس نیاز نمیکنیم تو این موارد در حالیکه پیچیده ترین کاردنیا همین سر و کله زدن با بچه هاست.

توقعاتشون، نیازهاشون، علایقشون، سطح و زاویه فکرشون کلا همه چیزشون با ما متفاوته و رفتارهای ما دقیقا آینده ی اونهارو میسازه!
لذا حساسیتش چند برابره


بعضی وقتا خود من چون وقتم کمه کلی از خودم شاکی میشم که نمیتونم درست برا بچه ها وقت بذارم! و این واقعا معظلیه که همه ما پدر مادرای این نسل داریم متاسفانه
سلام

ماشا الله  ماشا الله
شیرییییننننن و دوست داشتنی
عین عسل

مخصوصا عکس جدیدش با نی نی تون  ^_^

دوتاشون رو بخوابونید رو بالش و ببوسید  :)
پاسخ:
سلام

ممنونم

حالا اینقدرا هم نه :))

همه معتقدن زهرا خانوم به شدت شیطون تر از حنانه خانوم خواهد شد!
هم از شواهد فعلی کاملا مشخصه! هم استاد حنانه رو در کنارش داره!


+
رو بالِ کی؟!
خوشتون باشه ان شاالله...
دختربازی واقعی یعنی این...!!

حفظکم الله.

پاسخ:
ممنونم

والا بیشتر بابا بازیه تا دختر بازی!

بیشتر مارو به بازی میگیرن!!!
سلام علیکم
همه اش یک طرف، هیچ کدوم ششمی نمیشه..‌
پاسخ:
علیکم السلام

بقول آقای همساده:

هااااااا... داغونمااااا.... لِه لِهَم...
یادمه پدرم وقتی بچه بودیم، خیلی صبور بودن تو این جور کارا...
خیلی در عوالم بچگی اتفاق می افتد که بابا رو میداشتیم وسطمون، موهای کوتاهشون رو نشونه می زدیم، کش می بستیم، تل می زدیم، روسری سر می کردیم.
و بابا یکساعت تمام زیر دست ما، هیچی نمی گفتن. دریغ از یک اخم حتی... و با یه لبخند پهن، همراهی مون می کردن.
و ما (تنهایی این همه کار نمی کردم) با تمام ذوق دخترانه مون، همه کار می کردیم. همه جور کاری...
ولی تا حالا پستونک نذاشته بودیم.

ولی مطمئن باشین همین محبت های پدر-دختری است که باعث میشه بعدها ان شاءالله دخترتان طرف مرد و پسر غریبه نرود و گدای محبت ان ها نباشد، چون سرشار از محبت پدرش بوده.
ان شاءالله همه مان عاقبت بخیر بشویم.

شاید فرصتتون کم باشه برای اینکه وقت تون رو با خانواده بگذرونید، اما سعی کنید همون وقت کم، مفید باشه.
پاسخ:
خیلی خوبه واقعا

البته لذتش دو طرفه اس ها!

یه سری عکسا هست که نمیشه اینجا گذاشت از گل سر زدن به موهای بابا و این جور کارا! تازه کلی هم شاکی ان که چرا موهات کوتاهه! نمیشه بافید(بافت)!!!


دقیقا همینه
اگر از نظر محبتی دل بچه پر نشه پس فردا از هر کی محبت الکی ببینه جذبش میشه

پسرایی که ارتباط خوبی با مادر و خواهراشون دارن و دخترایی که ارتباط خوبی با پدر و برادراشون دارن در آینده بسیار موفق ترن در ارتباطات اجتماعی و ازدواج و ...

ان شاالله همشون عاقبت بخیر بشن

همه ی سعیم رو دارم میکنم هر چند خیلی سخته...
رو بال هیشکی!!  :))))

یه نگاه به عکس پروفایلتون کنید  ^_^
پاسخ:
اوکی اوکی

آی گات ایت :)))
۲۰ آذر ۹۶ ، ۲۱:۴۰ سیده فاطمه موسوی
ماشاالله،بچه ها چه زود بزرگ میشن.
خدا حفظشون کنه زیر سایه امام زمان عج و پدر و مادرشون 
پاسخ:
ما داریم زود پیر میشیم...
گاهی به این فکر میکنم کاش میشد زندگی رو فریز کرد چند سال تو همین حالت موند...


ممنونم
لطف دارید شما
۲۱ آذر ۹۶ ، ۱۸:۳۵ ام اسی خوشبخت
خدا حفظ کنه دخترشیرینتونو.
منتظر کامینگ سون هستیم :)
پاسخ:
ممنونم

حتمن... حتمن... :))
^_^
دختر داشتن حس غریبیه
چون بایدبه
شیطونی هاش، لوس بودنهاش، ناز کردن هاش، گریه هاش، لاک زدن هاش، جیغ زدن هاش 
عادت کنی 
و آخر سر بسپاری ش به یه خری که نمیدونی میخواد چجوری ازش مراقبت کنه....
پاسخ:
آخ آخ آخ
نگید ترو خدا
افتضاحه!

من از همین حالا استرسش رو دارم

متاسفانه درگیر چند تا نمونه از همینا هستم بواسطه دوستان قدیمی که سنشون بالاس و دختر شوهر دادن و هر کدوم یه جور درگیر شدن...


واقعا عذابی بالاتر نیست... 
۲۳ آذر ۹۶ ، ۲۱:۰۱ منور الفکر
سلام علیکم استاد
بح بح خداروشکر پس حسابی مستفیض از رحمت الهی هستید
یعنی ازون بندگان خالص و مخلصی که شبانه روز رو در رحمت کردگار غرق اند...

ام الزهرا تقسیم نیرو کردن...تبارک الله..
پاسخ:
سلام

بله
حسااااااااااااااااااااااااااااااااابی...
خصوصا نصفه شبا بچه بغل و در حال متر کردن منزل!!!

+
تقسیم نیرو کردن؟

خودشون به تنهایی کافی بودن واسه پیر کردن ما! دیگه نیرو و تقسیم نیرو واس چیشونه ؟
:)))
سلام

7 عالی بود

خدا حفظش کنه :)
پاسخ:
سلام

قربون شوما :)
۲۸ آذر ۹۶ ، ۲۳:۱۴ بنتُ الهدی
خیلی عالی بود ..
لذت بردم ..
اشکم دراومد ..
انشاالله خدا از این دیالوگ های پدر دختری نصیب همسر ما هم بکنه:)
پاسخ:
سلام

لطف دارید

ان شالله بزودی :)))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">