مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

متاهلانه 4: چند همسری 1!

دوشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۲۴ ق.ظ

سلام و عرض ادب

 

قبل از هر چیز و هر حرف و هر قضاوت و هر مطلبی، درخواست دارم بدون خوندن سایر نظرات عزیزان نظر خودتون رو در خصوص این تصویر اعلام بفرمایین :)

 

در واقع بیشتر منظورم موضوع این پوستر(چند همسری) تبلیغاتی هست نه خود پوستر!

 

موچکرم

 

 

پ.ن:

بعد از دریافت نظرات دوستان، ان شاالله تو پست بعد درباره این موضوع با هم صحبت میکنیم

 

 

 

+

آقا فقط خواهشا چش مارو در نیارینا!

ما تازه موضوعو مطرح کردیم!!!

نه تایید میکنیم نه تکذیب :)))

۹۸/۰۸/۱۳ موافقین ۸ مخالفین ۴
مردی به نام شقایق

متاهلانه

نظرات  (۲۱)

۱۳ آبان ۹۸ ، ۰۹:۳۵ دچارِ فیش‌نگار

من یه سوال برام پیش اومده!چرا یکی از بانوان توی تصویر(اولی از راست) مجرده؟🤔 

جواب خودم: احتمالا توی دوران نامزدی هستن این یکی!! 🤔 

پاسخ:
سوال اصلی اینه که شما چجوری تشخیص دادین مجرده؟!!!!!!!!!!
اونم از رو عکس!
اونم از عکس انیمیشنی!
اونم با کیفیت پایین!

سلام

این چند روز خیلی در این‌مورد خوندم، اما این تصویر به نظرم کاملا مغرضانه هستش...

اول اینکه ترکیب چند تا تصویر زیبا از ارتباط خانواده که یه گروه خوب برای ترویج زیبایی های حاکم بر خانواده انجام می دن، و تبدیلش به‌همچین تصویری! 

بعد  چیزی که تو این تصویر به چشمم خورد چفیه ی اون آقاست، و‌چادر خانم ها!  و اینکه لابد حتما باید چهارتاشم اتفاق بیافته تا حکم خدا!!!! کامل اجرا بشه... با دو تا سه تا محقق نمیشه :)

پاسخ:
سلام

همشونم خوشحال و شاد و خندان :)))))

سلام

اتفاقا من یه همچین عکسی با تعداد بچه کمتر دیدم.خیلی جالب بود برام وقتی دیدم تیتر مطلب هم همون موضوعه. اگر خانمها دید فراتر از جو فعلی جامعه داشته باشن و آقا هم توان مدیریت احساسات خانمها و اقتصادی زندگی و همینطور جو کلی منزل رو داشته باشن امکان پذیره. در موردی که بنده سراغ دارم نه بحث هوا و هوس و تنوع طلبی در میون بود و نه افراط، شرایط اقتضا میکرد و اینطور شد. الحمدلله خوب پیش رفته تا بحال، عکس اربعینشون همین شکلی بود، به همین شیرینی سه تا خانم در کنار همسرشون بودن،همه هم جوان و سالم و.

پاسخ:
سلام

ایرانی بودن یا عراقی؟

چون توی عراق این مرسوم هست ولی نگاه ایرانیا بهش متفاوته
۱۳ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۸ دچارِ فیش‌نگار

بزنی روی عکس بزرگ میشه :)

بقیه نشونه ها رو هم بگم؟

یکیش اینه که دست به کمر وایساده !!!!

پاسخ:
والا ما هم زدیم رو عکس بزرگ شد ولی این چیزی که شما فرمودینو ندیدیم :)))


بعدشم هر چی بیشتر نیگا میکنم میبینم اون بنده خدا سمت راستی دستش رو بازوشه نه دست به کمر!!!

ایرانی،اقوام نزدیک هستن.رفت و آمد بسیار هم دارم به خونشون. اگر مشکلی نداشت خود عکس شبیهشو براتون میذاشتم.

ببینین نه اینکه اصصصلا مشکلی نباشه

ولی هر چه تقوا و ایمان بیشتر میشه مشکلات کمتره

در این مورد هم خانمی که درجه ایمانش یا اطاعت پذیریش بیشتره راحتتر با موضوع کنار اومده. لازم بود میتونم بیشتر توضیح بدم.

پاسخ:
ممنون از توضیحتون

تا همینجا هم که توضیح دادین الان خانوما با کاتیوشا میان سراغتون :))))

+
ان شاالله پست بعد دربارش مفصل میحرفیم


++
در خصوص کامنت خصوصیتون
اولا بسیار ممنونم بابت شرکت در این مبحث

ثانیا جدای از مواردی که مطرح فرمودید و مثالی که زدید اگر مقدوره بصورت کلی(ینی به عنوان یه پدیده اجتماعی) هم مزایا و معایب این بحث رو از نظر خودتون بفرمایید.

ممنوم ازتون

ای خدا، امان از امثال این جناب درنگ.... جالبه که پای تقوا رو میکشن‌وسط! ما هیچ جای زندگیمون تقوا نداریم یهو برای تحقق چند همسری برای آقایون،  یاد این واژه می افتیم!

دلم می خواد بدونم ما الان هممون بلدیم خانواده ی یک همسریمون رو درست مدیریت کنیم و مشکلاتمون حل شده که می خوایم به  همسر دوم و  مشارکت دادنش تو  این زندگی گل و بلبل فکر کنیم؟

اگر قرار بر کمک به خانم هاییه که تنها‌موندن، خوب این آقایون خیلی اهل کار خیر هستن دست دو جوون مجرد رو بگیرید و واسطه بشین این دو تا بهم برسن و کمک کنید یه خانواده ی جدید شکل بگیره! 

پاسخ:
قرار شد کامنتای بقیه رو نخونین دیگه :))))))


اول همه نظراتشون رو اعلام کنن تا بعد ان شاالله دربارش مفصل صحبت میکنیم. حتما یکی از مواردی که صحبت خواهیم کرد همین موردی هست که شما فرمودین.
۱۳ آبان ۹۸ ، ۱۰:۱۳ امید شمس آذر

این برنامه و این پوستر در جهت تخریب قشر مذهبی جانعه تدارک دیده شده و هدفش اینه که همه اونها رو مثل شریفی نیای شیطان، آدمهایی شهوت پرست و بی انصاف معرّفی کنه. اگه نیّتشون خیره، برنامه های تلویزیونی خیلی خیلی بهتر و بدون سوءتفاهم جواب میده و قدم اوّل، کارگاه ناشناس آموزشی نیست. (به یاد بیاورید سی.دی ظهور را)

پاسخ:
سلام


بله احتمالی اینی که فرمودید هست و احتمالش ضعیف هم نیست (شبیه همون مثالی که فرمودید)

اما بنده این پستر رو بهونه ای قراردادم برای شروع بحث حول این عنوان

لذا ممنون میشم نظرتون در خصوص خود این مبحث هم اعلام بفرمایید 

اول بگم که این عکس رو واقعا از ترکیب چنتا طرح دیگه درست کردن و خودش مستقلا طراحی نشده.

بعدم اینا گوشه‌ای از بیانات منه (:دی) توی توییتر در خلال یه بحث در مورد این موضوع:

 

۱.اگه همون راهی رو بریم که همیشه می‌رفتیم، به همون نتیجه‌ای می‌رسیم که همیشه می‌رسیدیم. مسائل رو ببینیم نه این که انکارشون کنیم یا چندشمون بشه. چندهمسری نباید تبلیغ بشه، اما نباید هم تکفیر بشه.

 

۲.اگر بپذیریم برای عده‌ای این شرایط وجود داره، چطور باید مهارت‌های لازم رو به اون‌ها یاد داد؟ چطور باید اطلاع‌رسانی کرد که مصداق تبلیغ محسوب نشه؟

 

۳.هالهٔ خجالت و چندش پیرامون موضوع چندهمسری باید از بین بره تا اون‌هایی که احیانا انتخابش کردن (هرسه نفر اصلی درگیر منظورمه) عذاب نکشن. حلال خدا نباید نفرت‌انگیز به نظر برسه.

 

۴.همین‌جا دوباره تاکید کنم من با تبلیغش قطعا موافق نیستم، اما با این فضاسازی ترسناکی که علیه‌ش وجود داره هم مخالفم. جامعه، در سطوح مختلف، درگیر فساد اخلاقیه. نمی‌شه که فقط تماشا کرد. نمی‌شه هم همون توصیه‌هایی رو کرد که داریم می‌بینیم نتیجه نداده.

 

۵.اصراری به ازدواج متاهلین ندارم. فقط بحث من اینه نباید فضایی ایجاد کنیم که اگر کسی تو شرایطش بود، احساس شرم کنه و حرام رو ترجیح بده.

 

۶.ازدواج مجدد، دردسر و هزینه داره برای آقایون، گزینهٔ مقابلش به نظر من رابطهٔ خارج از شرعه نه اکتفا به همسر اول. وادار کردن مرد به هزینه کردن برای ارتباط مجدد (اصلا کاملا هم به خاطر هوسرانی فرض می‌کنیم) اتفاقا اگر گزینه‌‌ها بین ازدواج مجدد با هزینه مالی و تعهدات، ولی با پذیرش از سمت جامعه، و ارتباط نامشروع با هزینهٔ مالی کم‌تر ولی با برخورد تدافعی جامعه باشه، تمایل مرد اول به سمت تک‌همسری و بعد ازدواج مجدد و نهایتا رابطه نامشروع خواهد شد.

 

۷.الان گرفتاری من اینه که انجام حرام خدا نه تنها راحت‌تره، بلکه باکلاس‌تر هم هست. پذیرفته‌شده‌تر هم هست. خدمات در حین رابطه و پس از شکست هم خیلی عادی ارائه می‌شه. اما حرف راه‌حل‌های خدا برای شرایط خاص که می‌شه، حتی ما مذهبیا هم چندشمون می‌شه.

 

۸.برداشت من اینه که ما باید ذائقهٔ جامعه رو برای پذیرش این اقلیت‌ها تغییر بدیم که با ترحم و ترس نگاهشون نکنن. و به اون‌ها هم مهارتشو یاد بدیم. ضمن این که متوجه باشیم مسئله تبلیغ نیست. مرز باریکی هست بین این دو تا. رعایت نکردن هر کدوم از این‌ها جامعه رو می‌بره سمت علاقه به حرام.

 

۹.و نهایتا این که:

شرایط باید بره به سمتی که خجالت و شرم و حیا و پنهان‌کاری، در مورد حرام و زنا و خیانت باشه. اصل و اکثریت بر تک‌همسری باشه، اما اون‌هایی که شرایط ازدواج موقت یا چندهمسری رو دارن، بابتش خجالت نکشن و در موردش هم مطلع باشن هم مهارت داشته باشن. این به نظرم شرایط ایده‌آله.

 

۱۰.شایدم لازمه باشه یه هشتگ #ما_امّلها براش بزنم...

پاسخ:
سلام


ینی یه جوری نوشتید که من دیگه بی خیال پست بعدی شدم :))))

+
ممنونم
ان شاالله پست بعدی جمع بندی میکنیم
۱۳ آبان ۹۸ ، ۱۰:۳۶ دچارِ فیش‌نگار

دستش به بازوشه/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :)))

اولین باره دارم میخونم این جمله رو :)

پاسخ:
بیا پی وی :))))

یکی از مدیران این کارگاه چندهمسری هم حرفهای زده
https://life.irna.ir/news/83540755

پاسخ:
گفت‌وگو با یکی از مدیران کارگاه چندهمسری: مخالفت با تعدد زوجات، ظلم به مردان و زنان است!

چند روزی است که تصویری از برگزاری کارگاه چندهمسری در شهر تهران، واکنش‌های متفاوتی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است. تا جایی که برخی تصور می‌کنند این برگزاری این کارگاه‌ها واقعیت ندارد و پوستر طراحی شده برای این کارگاه غیر واقعی است.

بررسی‌های ایرنا زندگی نشان می‌دهد، برگزاری این کارگاه در تهران واقعیت دارد و مسئولیت برگزاری آن با موسسه حیات حسنی در شهر قم است. درباره چرایی برگزاری این کارگاه حجت‌الاسلام محمد عسگری مسئول واحد مشاوره موسسه حیات حسنی در شهر قم  به گفت وگو با ایرنا زندگی پرداخت.

 حجت‌الاسلام عسگری از برگزارکنندگان و مسئولان این موسسه است و معتقد است، مخالفت با چندهمسری، ظلم به آقایان و زنان بدون همسر است!

متن کامل این گفتوگو را در ادامه بخوانید:

آقای عسگری، پوستر آموزش چند همسری چند روزی است در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و خیلی‌ها نفس برگزاری این کارگاه را حتی باور نکردهاند، واقعا شما در شهر تهران قرارست این کارگاه را برگزار کنید؟

بله، مگر چه اشکالی دارد؟ ما در این کشور حدود 100 هزار خانواده‌ای داریم که تعددی هستند، یعنی یک آقا چند همسر دارد. آیا این‌ها نیاز ندارند مرکزی باشد که به صورت علمی و مشاوره‌ای به آنها خدمت کند؟

منبع آمارتان کجاست، که 100 هزار خانواده به قول شما «تعددی» داریم؟

مراکز رسمی، شما می‌توانید از مراکز رسمی تایید این آمار را بگیرید!

تصویر پوستری که در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود

درباره موسسه «حیات حسنی» کمی توضیح بدهید، این موسسه در کدام شهر است، آیا مجوزی برای فعالیت دارد، هدف از تشکیل این موسسه چیست؟

یک موسسه آموزشی، تبلیغی و طلبگی در حوزه آموزش تعدد زوجات و فرهنگ‌سازی در این زمینه، فعالیت‌های جهادی هم داریم و وابستگی به نهاد خاصی نداریم. دوره‌های کارگاهی برگزار می‌کنیم برای اعضای خانواده‌های تعددی چه مردان و چه زنان.

در کدام شهر فعالیت می‌کنید؟

ما در شهر قم مستقر هستیم.

غیر از شهر قم در شهرهای دیگر هم کارگاه برگزار کرده‌اید؟

بله در اصفهان و ان‌شاالله به زودی هم در تهران.

چرا در تهران؟

خب چه اشکالی دارد، تهران نیاز دارد ماهم در تهران برگزار می‌کنیم و البته درخواست‌هایی هم بود.

برای برگزاری این دوره از کجا مجوز گرفته‌اید؟

بالاخره گرفته‌ایم دیگر . ما هم تامین کننده استاد و محتوای این دوره‌ها هستیم.

تصویر یکی از دوره‌های چندهمسری
مسئول واحد مشاوره این کارگاه‌ها می‌گوید در این کارگاه‌ها الزامات زندگی تعددی(چندهمسری) تبیین می‌شود.

استادهای این دوره‌ها چه کسانی هستند؟

هرکسی که ان‌شاالله در این دوره‌ها شرکت کرد می‌تواند ببیند که استادها چه کسانی هستند.

یعنی این استادها به چه اساس انتخاب می‌شوند؟

در واقع این اساتید از حوزه هستند و ممکن است از دانشگاه هم انتخاب شده باشند، برخی عامل هستند و برخی دیگر عامل نیستند و سطح علمی قابل قبولی دارند.

عامل به این معنا که آنها هم تعدد زوجات دارند؟

در برخی موارد بله!

دقیقا تخصص این اساتید چه هست؟

حوزه دین کار می‌کنند دیگه! و تخصص مسائل دینی دارند.

از انتقاداتی به شما در شبکه‌های اجتماعی شده با خبر هستید؟ خیلی‌ها به کلی متعجب هستند که اصلا چرا این چنین دوره‌ای در حال برگزاری است و خیلی‌ها عنوان می‌کنند این کار خلاف عرف جامعه ماست.

بله خلاف عرف است و اشتباه همین‌جاست. خدای متعال مرد را به طور تکوینی تعددی خلق کرده و متناسب با آن، قانون تشریح کرده، کسی می‌تواند منکر این واقعیت شود؟

اما خیلی‌ها معتقدند که این کار دقیقا در وضعیت امروز جامعه چه اولویت و ضرورتی دارد؟

ما سوپر میلیاردرهایی را داریم که بندگان خدا، دوست دارند که زندگی دوم تشکیل بدهند، سفره‌ی دیگری را پهن بکنند اما، جریان فرهنگی غرب زده، فمنیست‌های غرب‌گرا و البته فمنیست‌های مذهبی و حتی مسجدی به همراه قانون ظالمانه‌ای که ایجاد شده، مانع از این واقعیت مهم (چندهمسری) در جامعه ما شده اند.

در واقع شما می‌خواهید برای چند همسری برای گروهی از مردان نسخه بپیچید؟

نه، ما قصد نسخه پیچیدن نداریم و چندهمسری شرایط خاص خود را دارد اما برخی هستند که می‌توانند و خانواده‌ی دیگر تشکیل دهند. ما در ایران بین 30 تا 49 سال، اعم از باکره تا مطلقه حدود 4 تا 5 میلیون زن داریم که این‌ها همسر ندارند. آیا این‌ها حق تاهل ندارد؟

این مواردی که می‌گویید حریم شخصی هر فرد است و علاوه بر این چرا شما فقط از چند همسری می‌گویید؟

مسایل دیگر مثل ازدواج آسان را باید از دولت و قوای دیگر مطالبه کرد. ما 4 تا 5 میلیون قربانی دارند ایا این‌ها حق تاهل دارند یا نه؟ چون امکان ازدواج اول برای آنها ممکن نیست؟

چطور ممکن نیست؟

نیست بالاخره و این‌ها می‌توانند به عنوان همسر دوم، سوم و چهارم می‌توانند وارد زندگی مشترک شوند. کسانی هم هستند که شرایط‌ش را دارند و می‌توانند زیر بال و پر اینها را بگیرند.

یعنی معتقدید این موارد فقط باید با چندهمسری حل شود؟

بالاخره در حوزه‌های دیگر الی‌ماشاالله هستند نهادهایی که تبلیغ می‌کنند. نظام خانواده شامل بخش‌های مختلفی است و چندهمسری هم یکی از ضلع‌های این مجموعه است. اگر راه حلال ببندیم و سگ را ببندیم و سنگ را باز بگذاریم، فحشا جامعه را در بر می‌گیرد. همانطور که می‌بینیم برخی در جامعه گرفتار هستند. اگر راه حلال را باز بگذاریم و آنها عدالت داشته باشد این مشکلات دیگر پیش می‌آید.

اما هستند نه کارشناسان دانشگاهی، بلکه کارشناسان دینی و مذهبی که عنوان می‌کنند پرداختن به مسائلی از این دست، راه لاابالی‌گری را باز می‌کند.

نه دیگه، برعکس، وقتی راه حلال باز شود دیگر راه لاابالی بسته می‌شود. مخالفت با چندهمسری علاوه بر مردان، ظلمی علیه زنان نیز هست. متاسفانه این حق زنانی است که همسر ندارد و حق آنها ضایع می‌شود. یک مردی می‌خواهد بیاید و مسئولیت بپذیرد کجای این ماجرا بد است؟

بالاخره زنان نیاز تکوینی به شوهر دارند و نمی‌توان مانع این نیاز شد. زنان چهار نوع نیاز به شوهر دارند، نیاز عاطفی، نیاز معنوی به شوهر و نیاز جنسی به شوهر و نیاز اقتصادی به شوهر. شما به عنوان دولت اگر زنی ازدواج نکرده شما می‌توانید نیاز اقتصادی آن را حل کنید باقی نیازها چه می‌شود؟

تصویری از یکی از کارگاه‌های چند همسری، منبع عکس: سایت موسسه حیات حسنی

دوره‌هایی که برگزار می‌کنید به چه شکلی است و چه آموزش‌هایی می‌دهید؟

ما هم برای آقایان آموزش داریم و هم برای خانم‌ها. شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها ممکن است اعضای خانواده‌های تعددی باشد یا اصلا کسانی هستند که می‌خواهند در این رابطه اطلاعات خود را بیشتر کنند.

دقیقا چه آموزش‌هایی می‌دهید؟

 ضرورت‌ها و الزامات زندگی تعددی تبین می‌شود. احکام شرعی چند همسری تبیین می‌شود که باور بفرمایید تا کنون باز نشده است. از بحث نفقه یا روابط بین خود. مهارت‌های زندگی چندهمسری هم یکی دیگر از سرفصل‌هاست که تاکنون مطرح نشده. ما الان حدود 100 هزار خانواده دارای چندهمسر در کشور داریم که ممکن است برخی از این خانواده‌ها دچار بحران‌هایی باشند وقطعا نیاز به آموزش دارند و باعث می‌شویم زندگی آنها قوام داشته باشد.

به کسانی که قصد چندهمسری داشته باشند هم آموزش می‌دهید؟

بله موارد زیادی بوده و ماهم قبل از آن مسائل این زندگی را به آنها آموزش می‌دهیم. به خانم‌ها این آموزش‌ها داده می‌شود

اول خدمت دوستمون بگم که اگر دقت بفرمایین در مورد خاصی که گفتم از اقوامن،توضیح دادم خانمی که تقوای بیشتری دارن راحتتر کنار اومدن. و کل موضوع چند همسری رو با تقوا توجیه نکردم.

در مورد نظر شخصی خودم:

اول از همه این برام مطرحه که موضوع مورد بحث منشائش الهیه یا انسانی، من در بحث حجاب هم همینطور هستم، چیزی که خدا گفته باشه رو بی قید و شرط قبول میکنم،و راجع به درست و غلط بودنش مطلقا نظر شخصی اعمال نمیکنم،هر چند که ممکنه نظر شخصی خودم مخالف نظر خدا باشه. معلومه وقتی خداوند عالم بصیر گفته فلان مورد درسته یعنی درسته، اگرم من فکر کنم غلطه، یعنی یا یه جایی رو نفهمیدمو جهل دارم، یا با دید کوتاه انسانی دارم بررسی میکنم که پر از فاکتورهای مختلف، از جمله احساسات و نفس و لجاجته.

مسئله بعدی در این مبحث،شرایط فعلی جامعه اس، من خودم ترجیح میدم اگر قراره مردی به همسرش اکتفا نکنه، یا دو تا دخترپسر بهم علاقمند شدن و کارشون از حد روابط عادی گذشته، حلال باشه.هر چند موقت. میگم وقتی حرامش تو جامعه هست چرا همین مورد حلال صورت نگیره تا پیامدهای بدش کمتر بشه. متاسفانه جو جامعه حرام رو به حلال ترجیح میده و اصولا حلال خدا رو حرام کردن گویا.

سومین موردی که توی این موضوع وجود داره عملکرد بد اشخاصه که اصل موضوع رو بد جلوه میده. عملکرد بد آقایون که معمولا با ولنگاری یا تنوع طلبی و هوس همراهه،و بی مبالاتی خانمهایی که وارد زندگی زن دیگه ای میشن.

همونطور که شما گفتین در عراق چند همسری طور دیگه ایه، چون اصولا این موارد در اونجا مطرح نیست، مردی که چند همسر داره در ایران و عراق دو انگیزه متفاوت دارن معمولا.وارد مقایسه نشیم بهتره. در حد آگاهی من نیست واقعا.

چهارمین مطلبی که به ذهنم میرسه اینه که در جامعه ما قضاوت در این مورد بسییییار بی تفکر صورت میگیره. مثلا آقایی ازدواج مجدد کنن، یا تنوع طلب محسوب میشن،یا خانمشون نازاس،یا میخواسته کار خیری بکنه و خانم تنهایی رو حمایت کنه. نهایت قضاوت افراد به همین محدود میشه.

زنی هم که همسر دوم یا سوم مردی بشه، اصولا خانم بی کلاسیه که یا از بدبختی حاضر شده اسنکارو بکنه،یا از سر ظلم به زن اول ، خانمیه بی شرم که یا دنبال پول آقاس یا قلبش،بالاخره زن خوبی نیست، مگر اینکه بخاطر بچه دار شدن آقا راضی شده باشه.

تا وقتی جامعه انقدر سطحی با این مسائل برخورد میکنه، و مثل دوستمون که به کامنت بنده جواب دادن، سریع قضاوت میکنه و پرونده رو میبنده، نمیشه چنین مسائلی رو درست بررسی کرد. چه برسه به اینکه فرهنگش ایجاد بشه و یا حتی از حالت پنهان کاری خارج بشه.

پاسخ:
سلام مجدد

ممنونم از مطالبی که فرمودید
شخصا استفاده کردم

ان شاالله تا جمع بندی در خدمت شما باشیم :)

سلام 

قرار دادنوچفیه توی پستر اول داره ولایت فقیه رو نشونه میگیره و بعد  قشر مذهبی هستش

فقط مردای مذهبی هستند که دلشون چندتا زن میخوان و فقط دخترای و زنای مذهبی هستند که حتما باید زن چندم بشن تا جامعه دچار فساد نشه

هدف چند همسری جلو گیری از فساده حالا این داره ته حرف رو میگه که فساد فقط از این گروه بلند میشه 

بعدم دقیقا دم انتخابات مجلس داغ شدن این موضوع چه مبنایی میتونه داشته باشه 

قضیه چند همسری مثل داروو میمونه برای یه بیماری خاص داروی سرطان رو به همه نمیدند به کسی میدن که مبتلا باشه تبلیغشم نمیکنند بیمار رو باید شناخت اونایی که پیام بازرگانی میکنند چند همسری رو در واقع یکسری انسان سطحی هستند 

پاسخ:
سلام

همه مواردی که فرمودید رو باید لحاظ کرد در نگاه به این تصویر و ازون مهمتر نگاه به این موضوع


+
ان شاالله پست بعدی درباره این دارو و مثالی که زدید صحبت میکنیم :)

البته در کامنت اول نظر کلی و اجمالیم رو گفته بودم. ابنکه اگر خانمها دید فراتر از جامعه فعلی داشته باشن، آقا هم توان مدیریت احساسات خانمها،اقتصاد زندگی و جو منزل رو داشته باشه،امکان پذیره، با توجه به اصل در نظر گرفتن اینکه بحث هوا و هوس نباشه، که حتی اگر هم بر این مبنا باشه باز شرف داره به حرامش.

پاسخ:
سلام

کلیه فرمایشاتتون متین و قابل احترامه


ان شاالله با دریافت نظر سایر دوستان به جمع بندی منطقی در این مبحث سعی میکنیم برسیم.
تشکر از همراهیتون

سلام

من یه دوستی دارم که از نظر اعتقادی کاملا مغایر من هستن اخرین بارم که بحث کردیم از حجاب و مسائل زنان و استعمار انگلیس و افریقا و سوء تغذیه و ظلم و نابرابری و اینا لفت داد کلا از دوستی بامن...

این بنده خدا عکس قضیه رو میگفت میگفت چرا یه زن نمیتونه چندتا همسر (همزمان البت) :| داشته باشه منم همیشه و بذات پوکر فیس میشدم 

بگذریم

اصل مطلب این پوستر خب تناقض گویی زیاد داره فک کنم فقط قشر مذهبی اینطور باشن برعکس من دیدم اقایی که سه تا همسر دارن و اصلا هم هیچ عدالت رعایت نمیشه بینشون ... گویا یکی از شروط چند همسری رعایت عدالت و محتمل ترش مساوات بین اون هاست...

در اخر همون که یه بچه بغلشه و دستشم تکیه گاه بچه روی دوش آقای تصویر کرده تسلطش از همه بیشتره (اینو همینطوری گفتم چون میبینم جزئیات عکسم مهمه گویا :| )

پاسخ:
سلام

تو بقیه کشورها (برخی کشورها) اون چند همسری برای خانمها هم تعریف شده و رسمیت داره (البته تعاریف از همسری و ازدواج و اینا متفاوته اونجا با ماها)

جواب منطقی هم برای این دوست لفت داده شده هست بنظرم.

بحث برقراری عدالت و اینا مرحله بعدیه. در کل این بحث هم مثل بحث ازدواج موقت چالشیه و بد نیست دربارش صحبت کنیم و نظرات دوستان رو ببینیم و تجمیع کنیم.

+
اتفاقا زن اصلی تو عکس اصلی هم همینیه که شما فرمودین!
بقیشون فوتوشاپی اضافه شدن.

عکس اصلی مال راهپیمائیه (واسه همین مرده چفیه داره و رو سر دختر بچه پرچم ایرانه) و همین خانوم کنارشه به تنهایی :)))

اینجا جای این بحث نیست

 

برداشت من :

چند همسری اصلا برای این دوره زمون نیست ، برای زمانای قحطی و جنگ و خر تو خر شدن اوضاع که مثلا از یه شهر نصف مرداش کشته شدن یا همچین روزاییه .

زیادی حرف نمیزنم . به هیچ عنوان چند همسری رو قبول ندارم .

پاسخ:
من عذرخواهی میکنم اگر این بحث رو اینجا مطرح کردم.


+
یکی از موارد مطروحه در این بحث همینی هست که شما فرمودید.


امام علی فرمودند که آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم نپسند فلذا چون من بدم نمیاد از چند همسری!

بلکه کاملا تنفر دارم ازش و مثل خیانت میدونمش، نظر شخصیم اینه که ان‌شاءالله نسل مردهایی که چندتا زن می‌گیرن منقرض بشه :))

+ پوستر هم کاملا چرت و بی‌خوده ، این مثلا مرد مذهبی! توی تصویر اگه انقدر پول داره که بره ۳_۴ تا زن بگیره و زندگی رو اداره کنه، همین رو انفاق کنه تا دوتا جوونی که مجردن ازدواج کنن، اینجوری به جای ۲ نفر (۲تا خانم) ۴ نفر(۲تا خانوم و ۲تا اقا) از گناه دور میشن، ثوابش هم بیشتره! اگه هم خودش نیاز داره به چند همسر که بهتره همین پول رو صرف دوا درمونش کنه که بازم ثوابش بیشتره! :)

 

پاسخ:
سلام

:)))))))))))))))))

ینی دلا همه کبابه ها...


+
والا این بنده خدا که تو عکسه بخدا انیمیشنه
لذا اصولا نباید حقوق داشته باشه :)

ولی اینا که چند تا همسر دارن نظرشون باهاتون متفاوته :))))
۱۳ آبان ۹۸ ، ۱۲:۰۹ امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ

با سلام

اولا که تصویر خیالیه ، انگار قبلا در کتاب "خفاشها ماکارونی رو با اشتها می خورند" دیدمش!!

ثانیا که این حد از پرداختن به این موضوع توسط آقایون طلبه و روحانی، نشان دهنده ی اینه که همه ی احکام اسلام به حمدالله پیاده شده و مونده فقط همین قضیه ی چند همسری که به لطف آقایون کم کم داره جا میفته! اگه انقدر که به این موضوع پرداختن به اصل کارشون میپرداختن تا حالا امام زمان عج ظهور کرده بود! یکی از دلایلی که خواستگارای طلبه م رو از دم رد کردم همین موضوع بود

 

ثالثا میشه بگید اون آقا شغلش چیه که میتونه اینهمه عیال رو بچرخونه باهم؟ فقط چادر اینا سالی سه میلیون پولش میشه!

پاسخ:
سلام

اولا تصویر کپی شده از یه تصویر دیگه که خانم و آقا و دو تا بچه تو راهپیمایی 22 بهمن هستن :) بعد چند تا خانم دیگه اضافه شده به تصویر!


ثانیا پرداختن به یه موضوعی نشان دهنده موافقت با اون موضوع نیست!
ما اگر اینجا درباره ایدز و راههای انتقالش صحبت کنیم ینی موافق ایدز و انتقالش هستیم؟!!!


ثالثا من که هنوز نظر خودمو ندادم که! نه تایید کردم نه رد کردم! میخوایم ان شاالله تو پست بعدی دربارش حرف بزنیم.

بخدا خودمم یه دونه بیشتر ندارم و همین یه دونه رو هم بقول عموم اگه میشد پس داد پس میدادم با سه تا اشانتیون :))))

این سوالو ازونا که چندتا عیال دارن باید بپرسین!
۱۳ آبان ۹۸ ، ۱۲:۱۸ امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ

یه سوال دیگه اینکه خانمتون میدونن این پست رو گذاشتین؟؟!!!!

پاسخ:
نمیدونم!

شاید بخونه
شایدم نه.


بعد مثلا اگه بدونه چه مشکلی هست؟!

الان گذاشتن این پست ینی من طرفدار چند همسری هستم و خودمم شیش تا دارم؟!! ^_^

اتفاقا چند بار اینو خود خانومم مطرح کرد که شما یکی دیگه رو بگیر!
منم گفتم حالا همین یکی که دارم چه گلی به سرم زده که برم یکی دیگه بگیرم؟!
گفت اییییییششششش و یه نشگون گرفت بهم.

(نشگون؟! درست گفتم؟ چی بش میگید شما؟ همینا که گوشت پهلوی آدمو میگیرن بین انگشت شصت و سبابه و 360 درجه میچرخونن! از همونا!)

سلام

 

یاد این آیه افتادم؛

وَلَنْ تَسْتَطِیعُوا أَنْ تَعْدِلُوا بَیْنَ النِّسَاءِ وَلَوْ حَرَصْتُمْ ۖ فَلَا تَمِیلُوا کُلَّ الْمَیْلِ فَتَذَرُوهَا کَالْمُعَلَّقَةِ ۚ وَإِنْ تُصْلِحُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ اللَّهَ کَانَ غَفُورًا رَحِیمًا.

سوره نساء/ آیه ۱۲۹

پاسخ:
سلام


صدق الله العلی العظیم بی شک.
۱۳ آبان ۹۸ ، ۱۶:۵۹ امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ

ای بابا! انگار امر اینجوری مشتبه شد که مخاطب حرفای من شما بودید! منم فقط نظرم ذو درمورد تصویر گفتم، میگم یعنی اینکه چهارتا هوو با هم تو یه قاب بگن و بخندن خیالیه!

و همچنین خرده م به طلبه ها بود که زیادی روی جا افتادن چند همسری دارن مانور میدن، شما رو که نگفتم

الان با این وضع گرونی به قول شما هرکی یکی داره میخاد بره پس بده، اینا تو فکر برگزاری همایش برای مهارتهای چندهمسری هستند، واقعا که یعنی آخر اولویت شناسی هستن اینا

 

اتفاقا حضرت آقامون امروز همچین که از سرکار اومد تو اینستا همین پوستر رو نشونم داد، منم با چشم غره ای نظرم رو بهش اعلام کردم!

پاسخ:
خخخخخخخخخخخخخخخخخ

پیشنهاد میکنم مصاحبه رئیس ین مجموعه که داره این دوره رو برگزار میکنه بخونید.

در پاسخ یکی از دوستان کپی کردم گذاشتم که حرفای اون طرف هم خونده بشه :)

یه همچین آدم با عدالتی هستیم ما ^_^

کجایید نگرانتونیم خدای نکرده مشکلی یا کسالتی ندارین ؟

پاسخ:
سلام وعرض ادب

والا ما همینجاییم

منتها این ماه خیلی درگیری کاریم زیاد شده به دلایلی که ان شاالله خبرشو در آینده میدم :))))

کمتر تونستم خدمت دوستان باشم

ایشالا جبران میکنیم ^_^

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">