مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

رقص یا شادی؟!

دوشنبه, ۳ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۵۹ ق.ظ

سلام


ماجرا از اونجایی که شروع شد که شب یلدا خونه پدرخانومم بودیم و یهو حنانه خانوم از آشپزخونه دوید بیرون و اومد سمت من که رو مبل نشسته بودم و سرم تو گوشی بود :) و گفت:

-باااااباااا! آدم دستاشو اینجوری اینجوری کنه بده؟! (شروع کرد به تکون دادن و چرخوندن دستاش شبیه تصویر!)



+چطور مگه بابا؟!

-همینجوریییییییی! ینی میگم که اگه آدم شادی کنه بده؟!

+چی شده مگه بابا؟! (در حال تشخیص اینکه چی باعث شده بچه ذهنش درگیر این بشه!)

-هِچّی! فقط میخواستم بدونم اگه آدم دستاشو اینجوری اینجوری کنه و شادی کنه شما ناراحت میشی؟!

+اگه بخوای ورزش کنی یا بازی کنی نه!

-آخههههههههه خاله فلانی میگه بیا با این آهنگه که میگه دیییووووونه (بهنام بانی منظورشه) برقص شادی کنیم. منم بهش گفتم بابام دوس نداره رقصیدن! میگه این شادی کردنه! عیبی نداره...


بغلش کردم بوسش کردم گفتم میای با هم یه مسابقه بدیم؟

برق زد چشاش.


گفتم برو کیف بابارو بیار دو تا برگه در بیاریم ازون قورباغه کاغذیا درست کنیم با هم مسابقه بدیم.

حرفم تموم نشده مثه میگ میگ رفت.



دو دقیقه بعد 8 تا بچه تو صف نشسته بودن و عمو عمو میکردن که براشون قورباغه درست کنم و مسابقه بدن.

حنانه هم مثه مبصرای کلاس تشر میزد که "اینقدر سر و صدا نکنین سر بابام درد گرفت! بشینین تو نوبت برا همتون درست میکنه دیگه! عه! امیلَلی با تو ام!(امیرعلی)"



پ.ن:

امان از بعضی خاله ها :)

امان از اونهایی که شرایط تربیتی سایر خونواده هارو در نظر نمیگیرن و با چارتا کلمه بیخودی و از سر بی عقلی گند میزنن به چند ماه و حتی چند سال و حتی یه عمر برنامه تربیتی بچه...

امان از بعضی مهمونیهای خونوادگی که غیر از شر هیچی دیگه توش نیس...

پووووووووووووووف...




+

ینی ما اصفهانیا هم از پس زبون و زرنگ بازیای این دهه نودیا ور نمیایم ^_*

۹۷/۱۰/۰۳ موافقین ۹ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۳۵)

چقدر جالب که میدونسته شما ناراحت میشین! و چقدر جالب‌تر که بازیِ نشستنی با باباش براش جذاب تر بود تا ورجه وورجه و شادی کردن(!!)

خوش به حالتون ^_^

حکیمی می‌گفت رقص با شادی معادل شده چون هیچ کس نمیتواند که با غصه و اخم و خمودگی در حال رقص باشد!
قابل تامل بود، نه؟ :/
پاسخ:
از نگاه ها میفهمه :)))


+
من آدمایی رو دیدم که غرق غم بودن و غصه و خمودگی یه ساعت رقصیدن که ینی شاد بشن و تهش هم نشستن مثه بچه دو ساله زدن زیر گریه :))))
۰۳ دی ۹۷ ، ۱۰:۲۸ .: مهتاب :.
رقص که فی‌نفسه ایراد نداره، داره؟
پاسخ:
چمدونم والا!

زمان ما میگفتن داره
حالا دیگه نمیدونم اوضاعش چطوره

ما که تو عمرمون نرقصیدیم. الانم خدارو شکر شادیم هنوز :)))
سلام
اولا خاله الان نگه، بعدا تو مدرسه و مهد و دوستاش و جایدیگه و تو تلویزیون و فیلم و اینا میبینه ... بهتره یه جورایی واکسینه ش کنی.
خودم خیلی نگرانم از این اتفاقات برای نی نی ولی خب یه جورایی کاریش نمیشه کرد ...
باید عادت کنه بههر حال باید خیلی چیزا رو ببینیة هر چند میدونم الان تو این سن یکم بیشتر باید مراقب بود تا ذهنیت های عمقی ش رو بتونیم خوب شکل بدیم ...

به قول خودت پووووففف خیلی استرس تربیت نی نی دارم مدت هاست امروز بیشترش کردی !!!

پاسخ:
سلام

بله درسته. من خودم هیچ اعتقادی به ایزولاسیون ندارم و واکسیناسیون رو کاربردی تر میدونم
ولی خب اولا هر واکسنی یه سن مخصوص خودش رو داره و زودتر و دیرتر نباید انجام بشه
ثانیا تاثیر حرف افراد با هم فرق داره
شاید کل دنیا هم به یکی یه چیزی بگن تاثیری روش نداشته باشه ولی اونی که بهش نزدیکه یا اعتماد داره اگه بگه واقعا تاثیرگذار باشه

+
استرس به جاییه
شرایط خیلی بغرنجه
فقط خود خدا باید کمک کنه :)
راستش من تا کنون با آدم رقاصی معاشرت نداشتم :/
لذا داده‌های من فقط صحبت حکیم، و نقض شماست :)
که قطعا برای نتیجه‌گیری ناکافی است و روایی پژوهش را زیر سوال می‌برد!
کاش میشد با هم بحث کنین بعد نتیجه رو به ما هم بگین. :)
پاسخ:
من با همه جور آدمی معاشرت داشتم :)))
تجربیات همشون رو هم شنیدم و دیدم بعضا.

امیدوارم نظرات دوستان مشخص کننده باشه ^_^
۰۳ دی ۹۷ ، ۱۰:۴۱ .: مهتاب :.
نه نمی‌گم بدون رقص نمی‌شه شاد بود. می‌گم خودش یعنی ایرادی نداره فی‌نفسه.

جمله آخرتون به لوسی‌می رو قبول دارم واقعا:)
پاسخ:
ایراد داشتنش بستگی به این داره که با چه پارامترهایی بسنجیمش قبول دارین؟

مثلا تو بعضی از خانواده ها نه تنها ایراد نداره بلکه بسیار هم خوبه و پسندیده و تو بعضی از خونواده ها در حد کفر و شرکه! (هر دو نوعش رو نزدیکمون داریم)

ولی خب اینکه بچه دچار دوگانگی هایی بشه تو روند فهم تفاوت ها بین چارچوب خانواده با اجتماع اجتناب ناگریزه.
۱. بزرگترین نکته ی این پست فقط اینه که جلب رضایت شما براش اولویت داره و برو خداتونو شکر کنید که معنیش اینه تا اینجا موفق بودید 
۲. دیگه بچه رو که نمیتونی تو غار نگهداری برادر من که، از این ماجراها برات پیش خواهد آمد 
۳. وقتی بزرگ شد که دیگه نمتونه قورباغه درست کنه که! (جدی میگم دارم خودمو میگم مثلا که هر بار رقصیدم همون جا انرژی بهم تزریق کرده و چیز دیگه ای تا حالا نتونسته جایگزینش بشه حتی زبان و موسیقی که این همه دوسشون دارم) نمیگم واسه من راهکار بدید خخخ میگم وقتی حنانه بزرگ شد چی میخواد جایگزین قورباغه کنه؟ خکب البته اگه ان شاءالله به موقع بره سر زندگیش بچه میاره و برا اون میشینه قورباغه درست کردن :) 
۴. خسته نباشید میگم که رفتید سرچ کردید تصاویر آنچنانی گذاشتید تو وبتون :)))) الفرار :)
پاسخ:
سلام

1- خب الان خیلی کوچیکه و مشخصا کل دنیاش ینی پدرمادر و طبیعیه که جلب رضایت ما اولویتش باشه. ولی آیا 20 سال دیگه هم همینه اولویتش؟
2-نه میتونم نگه دارم و نه میخوام. 
3-در نهایت اختیار با خودشه که چیو انتخاب کنه هر چند ممکنه برای من خیلی سخت باشه انتخابش.
بقول شاعر:
سخت است پیمبر شده باشی و ببینی
فرزند تو دین دگری داشته باشد...
امیدوارم وقتی بزرگ شد اهل مطالعه باشه. همین :)
4-سرچ نکردیم :))))
تو گوشیمون ازین عکسا زیاده :))))

والا تربیتی که با یک حرف شیرازه‌ش در بره، که به‌درد نمیخوره. این بچه دوفردای دیگه وارد جامعه و مدرسه و دانشگاه میشه و هزاربرابر بدتر از این خاله‌ها جلوی راهش هستن. اون تربیتی، تربیت هست که در تمام این زمان‌ها، همراهش باشه. تربیتی که به بچه فکر کردن و شناختن و انتخاب کردن رو یاد بده. نه تربیتی که نیاز باشه توی تک تک موارد برای بچه گفته بشه که کدوم خوبه و کدوم بده. واقعا این مدل تربیتی تا آخر مسیرش، چقدر موفقیت‌آمیز بوده تا حالا توی نمونه‌های بزرگ‌شده‌اش؟ 
پاسخ:
سلام

بله درسته فرمایشتون ولی مسئله اینجاست که بچه سه ساله هر چند تیز و زرنگ خیلی نمیشه این گونه بحثای فلسفی و بنیادی رو براش توضیح داد. 
من دقیقا دنبال اون روشی هستم که تربیت رو از زبونی و کلمه ای تبدیل کنه به اون تربیتی که شما فرمودید.

اصن هدف این پست همفکری با دوستان بود در این زمینه
۰۳ دی ۹۷ ، ۱۰:۵۹ دختـرِ بی بی
رقص شاد میکنه آدم رو و خیلی هم حالت همونجا خوب میشه
ولی شادی لحظه ایش به اثرات منفی بعدش نمی ارزه
ومهم تر از اثرات مخرب بر جسم و روح عذاب وجدان مخالفت با خدا ولت نمیکنه و به ...کردن میفتی...
دم حنانه خانوم گرم خوشم اومد
خوب بلدین چجوری همونجا جو رو عوض کنینا توانایی بالایی میخواد
پاسخ:
والا متاسفانه تجربه اش رو نداشتم :)))

ولی خب بعضی وقتا در جواب بچه های امروزی تنها کاری که میشه کرد پیچوندنه!

ینی یه سوالای فسلفی میپرسن که خود افلاطون از سقراط نپرسیده!!!
۰۳ دی ۹۷ ، ۱۱:۳۹ ام شهرآشوب
سلام
خدا حفظشون کنه این وروجکا رو
ماهم علی کوچولومون یه شوهرعمه داره، این همه ی بچه های فامیل رو به رقص آورده. هر بچه ای رو میبینه براش نانای نای میخونه. البته که علی کوچولوی ما فقط به شیطونی فکر میکنه و تاحالا هیچ علاقه ای به رقص نشون نداده! ولی در آینده میترسم علی رو هم برقصونه

+ زمان ما آهنگایی مث دیوونه هم مصداق موسیقی حرام اعلام میشد، که الان نمیشه، و چه بسا بدترش تو رسانه ی ملی پخش میشه! از بچه ها با اینهمه تناقض چه انتظاری میشه داشت؟
پاسخ:
سلام

بارها شده موارد اینچنینی برای ما پیش اومده
بعضی از بزرگترا واقعا شعورشون نمیرسه به بعضی چیزا

ینی شده یه چیزی به حنانه گفته طرف! حنانه هم از خجالت به من نگاه کرده که ینی نمیدونم چیکار کنم. منم که دیدم طرف شعورش پایین تر این حرفاس گفتم بابا بگو فلان کار خوب نیست عمو/خاله!
ینی خودم حرف گذاشتم تو دهنش که طرف حالیش شه این حرفارو نباید به یه بچه سه ساله زد!

+
ما که این چیزا برامون حروم بود این شدیم. وای بحال بچه های ما :)))
اقا شما چرا در مورد عمه‌ها حرفی نمی‌زنید؟ یا دایی و عمو؟ چکار به خاله‌ها دارید اخه؟! (البته من هم عمه‌ام و هم خاله).
خب اون خاله چیزی که خودش فکر میکنه درسته رو میخواد با خواهرزاده‌اش انجام بده نه اینکه قصد بدی داشته باشه، بنده‌ی خدا چیز بدی هم‌ نگفته اخه ، یه خرده سخت نمی‌گیرید؟:)
پاسخ:
اخه بچه های من دو تا عمه دارن که یکیشون تهرانه و خیلی کم میبینن همو و ارتباطشون هم خیلی قوی نیس. اون یکی عمه کوچیکه هم که خیلی با هم خوبن و روابطشون صمیمیه حکم استاد داره و خودش عامل تربیت :)))
عمو هم که ندارن اصن (البت به رفقای من میگن عمو. اگه اونجوری بخوایم حساب کنیم یه دویست تایی عمو دارن )


فرض کنید شما مثلا خدای نکرده دچار سرما خوردگی شدید و اومدید خونه ما مهمونی! ایا ما مجازیم به خاطر اینکه خودمون غذای سرخ کردنی و پرفلفل دوس داریم و فک میکنیم خردنش درسته همون رو به خورد شما هم بدیم که حالتون بدتر بشه؟!


سخت نمیگیرم ولی حرص میخورم خیلی!
از دست حرفا و حرکات و باج دادنای بیخودی و خیلی چیزای دیگه که قشنگ اثر منفیش رو بچه ها مشخصه.
۰۳ دی ۹۷ ، ۱۶:۳۹ مرتضا دِ
بابا تربیت هوشمند :)
پاسخ:
اصن میخوام یه کتاب بنویسم. بعد بدم تلویزیون تبلیغ کنه:

آیا از بی تربیتی بچه های خود رنج میبرید؟

گااااااج منفجر کرد
کتاب اصول بی تربیتی
از مجموعه آثار دکتر حیدری...

دست و جیغ و هورا...

+
چی؟
دکتر؟
خب یکم که فروش بره کتایم با پولش میرم یه دکترا میخرم دیگه. این که کاری نداره...
چقدر بده که حدود تربیتی شمارو رعایت نمیکنن خانواده همسرمن کاملا متضاد ما هستن ولی هیچوقت نه به نظام توهین میکنن نه القائات اینگونه وقتی ما میریم خونه شون حتما تلویزیون  کانال ایران  میشه 
شما بهتره نقش همسرو برجسته تر کنین صراحتا اعلام موضع کنین که خاله خانوم رعایت کنن البته به روشی که مثمر ثمر باشه 
من برای پسرم طوری رقصو به سخره میگرفتم  که هر وقت با اهنگ تلویزیون حرکتی میکرد میگفتم تورو خدا اینکارو نکن با خنده میگفتم  حالا میگن بچشون خله کلاس اول دبستان تولد دعوت شد که به لطائف الحیل نبردمش  فرداش گفت خوب شد نرفتم از این بی کلاسا بودن باباش به بچه ها میگفته پاشین برقصین!!!!!!اگه گاهی تو خونه رقصید به روی خودتون نیارید ولی نزارین از رقص لذت شادی ببره  شما شوخ طبعین بهش بگین ادم با جوک گفتنو بازی کردن شاد میشه بعد چند تا ادا در بیارین بگین الان تو شاد شدی مسخره س  شما خلاقیتتون تو شوحی زیاده انشالله موفق میشین 
باورتون نمیشه من به عمرم نرقصیدم و واقعا از رقص شاد که نمیشم به نظرم خیلی هم مسخره هست ... 
پاسخ:
خخخخخخخخخخخخ

چیو رعایت میکنن که حدود مارو رعایت کنن :)))))

حالا تازه از من رودرواسی دارن و وقتی من خونه باشم خیلی چیزارو رعایت میکنن.

ازین لوس کردن بچه ها و باج دادنای بیخودی خیلی بدم میاد که متاسفانه تو هر دو تا خونواده بوفور یافت میشه :)

تو خونه که پای برنامه کودک یه سری حرکات موزون میرن :))) (به اسم ورزش البته)
منم کاریشون ندارم

ولی اینکه این مدلی مطرح بشه و عامل شادی کردن بشه رقص رو منیپسندم اونم تو جوی که 8 تا نوه پری هستن و فقط همین دو تا دختر!

+
خدایی باورم نمیشه :)))


ادامه کامنت 
من نگرانم از القائات اینکه بگن برقص کمتر مخربه تا بگه اینجوری شاد میشیم حتما با زبان بچگانه این القائاتو از بین ببرین 
من پسر داشتم دختر تربیت کردن سخت تره ولی خب اجرشم بیشتره خداوند کمکتون میکنه نگران نباشین 
پاسخ:
دقیقا همینطوره

دعامون کنین :)
خیلی جالب بود.بازم از اینا بنویسید.
وقت کردی بهم سر بزن.
پاسخ:
جالبی از خودتونه


۰۴ دی ۹۷ ، ۰۰:۰۸ پشت کوهها
امروز اره، ولی فردا قورباغه که چه عرض کنم، گوریل در ابعاد واقعیم درست کنی جواب نمیده!
پاسخ:
فردا دیگه اینا نمیان از ما بپرسن
خودشونو عقل کل میدونن و مارو بی سواد...
۰۴ دی ۹۷ ، ۰۰:۵۹ خواننده خاموش
سلام
عصبانی نباشین ، خاله منم خیلی سعی داشت منو عوض کنه و همونجوری رفتار کنم که خانواده مادریم اونو درست میدونستن!! ولی موفق نشد
دخترا تا وقتی به سن نوجونی نرسیدن رضایت پدر و مادرشون رو با هیچی عوض نمیکنن ولو تموم عالم بگن پدرو مادرت اشتباه میکنن، از منم میخواستن آرایش کنم یا برقصم یا ... حتی اگه والدینم در اون مکان نبودن با وجود سن کم اینکارو نمیکردم و هرچی منو تحت فشار قرار میدادن ، قبول نمیکردم چون میدونستم بابام راضی نیست
از یه جایی به بعد خالم تونست نظر مامانمو عوض کنه و مامانمم رفت تو تیم اونا ، از اینجا به بعد فقط نظر بابام مهم بود، یه چیز دیگه هم که خیلی کمکم میکرد تشویق و احترام زیانی  بود که از طرف مردای محرمم دریافت میکردم مثلا داییم یه عموم ، من داییمو دوست نداشتم چون بعضی کاراش واقعا رو اعصابم بود مثلا اهل تحقیر کردن خانوادش بود و شوخی کردنش این بود که فردا میرم زنمو طلاق میدم.... با اینکه این فردو قبول نداشتم ولی تشویقاش همه پاتک های خانواده مادریمو دفع میکرد
وقتی به سن نوجونی رسیدم آگاهی هایی که بهم دادن کمکم کرد که بازم عقب نشین نکنم، از اینجا به بعد خیلی اذیت شدم ... ولی یاد گرفتم برای ارزش هام باید هزینه بدم ولو به قیمت طرد شدن از جمع دخترخاله ها و دختر دایی ها
الان بعد 28 سال همون خالم ، عاشق من شده و میگه تو راهت رو درست رفتی !!! هر چند اون موقع حتی به رنگ لباس و مدل لباس و .....به معنای واقعی کلمه گیر میداد .ولی الان که به گذشته نگاه میکنم میبینم این خالم نقش پر رنگی در هدایت من داشته و تیکه هایی که مینداخته باعث شده من حواسم رو جمع کنم و بدونم دختر کی هستم؟ پس باید مواظب آبروی بابام باشم!!
ببخشید اینقدر طولانی شد


پاسخ:
سلام

عصبانی؟ من؟!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخ

عصبانی نیستم. گاهی حرص میخورم چون خراب کردن خیلی چیزا راحته ولی ساختن دوبارش بسیار سخت

چه خوب!
میگن عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد. همینه :)

ان شاالله موفق باشید و پایدار تو راهتون
۰۴ دی ۹۷ ، ۱۱:۵۴ سوته دلان
سلام

رقص همون حرکات موزون محسوب میشه دیگه؟!! :)
این خاله خانم همون خاله خانمی هستن که لاک دادن به حنانه خانوم؟!! :)

من در کل میگم تربیت بچه رو به پدربزرگ و مادربزرگ هم نباید سپرد! چون نوع تربیتشون از نوع دلسوزی هستش نه تربیت بچه برای آینده!

پاسخ:
سلام

حرکات داره ولی موزون نیس :)
دقیقا خودشه!
عاشق اینه که دختر داشته باشه و خدا بهش پسر داده. حالا همه آرزوهاشو میخواد رو اینا پیاده کنه و منم به شدت مخالفم. هر چند زن خوبیه و دل پاک ولی ارتباطش با خونوادم رو نمیپسندم و در حداقل نگه داشتم.


دقیقا شما در کل درست میفرمایید.
سلام اخوی

ماشاءالله ... خدا حفظ ش کنه ... چقدر خوبه که از همین کوچکی میدونه شما نسبت به چیا حساس هستید...
علت حساسیت نسبت به مسایل رو هم براش توضیح میدید؟ 

++ بجای ما چندتا ماچ آبدار بفرمایید جفتشون رو :)
پاسخ:
سلام

ممنونم

تا جائیکه بشه به زبون کودکانه گفت بله. بقول فامیل دور چون که با کودک سر و کارت فتاد/پس زبان کودکی باید گشاد/ که با این در اگر....


+
حتما *_^
۰۴ دی ۹۷ ، ۱۸:۱۱ مهر بانو
من خودمم اصن نمیدونم چجوری میشه رقصید. ولی واسم سواله اگر رقص حرامه چرا برا زن و شوهر حرامش نکردن و جالبتر اینکه من نوعی بلد نیستم بعد اگر شوهر از آدم رقص بخواد آیا باید سرپیچی کرد یا که نه و این یه حرکت ذاتی نیست بدون یاد گرفتن چجوری میشه رقصید وقتی جایی هم نمیشه یادش گرفت؟ بنظرتون بهتر نیست خلاصمون کنند و رقص زن بر شوهر و بالعکس ام حرام باشه؟ 
پاسخ:
سلام

برا زن و شوهر نه تنها حرام نیست بلکه ثواب هم داره

دلیلش هم اینه که این رو یه جورایی دلبری و تبرج میدونن و نشون دادن زیبایی های ظاهری و رفتاری و دلبری کردن بین زن و شوهر نه تنها هیچ محدودیتی نداره بلکه توصیه هم شده بطور اکید. چون در راستای یه هدف مهمی داره انجام میشه
واس سرگرمی و سرخوشی و کلا بی هدف نیست.
هدفش محکم کردن خونواده و جذب زن و شوهر به همه. لذا ارزشمند تلقی میشه.

خیلی چیزا حرامه ولی برا زن و شوهر حرام نیست.


تا اونجایی که من شنیدم رقص و حرکات موزون و دلبری کردن تو ذات خانوما هست و تنها یه بخشاییش اکتسابیه
(اینو یکی از همکلاسیهای کلاس زبان که استاد رقص بود میفرمودند تو کلاس :)  )

۰۴ دی ۹۷ ، ۱۸:۱۴ مرتضا دِ
نه اتفاقا نقشه ی خیلی خوبیه :)
مگه ماها چجوری دکترا گرفتیم؟
پاسخ:
حاجی بیا وسط فیفتی فیفتی
سرمایه از شما کار از من :)))

+
شما مگه دکترا گرفتی؟! ^_^
۰۴ دی ۹۷ ، ۲۰:۱۸ واقعیت سوسک زده
سلام 
خب الان بچه اصلا توجیه نشد که :/
فقط حواسش پرت کردید 
پاسخ:
سلام


بعدش تو خونه براش توضیح دادیم اونم در حد خیلی کم که تو عالم بچگی براش قابل درک باشه

گاهی وقتا چاره ای جز حواس پرت کردن نیست.

خیلی چیزارو نمیشه برا بچه ها توضیح داد و توجیه کرد تو اون زمان :)
یعنی رقص بده؟
چرا؟
پاسخ:
نه
کی گفته؟ :)

+
تو سیستمی که ما بزرگ شدیم یه جورایی نشونه بی کلاسی بود.
ما نگاه میکردیم به بابامون که در عین خوش برخوردی و خوش اخلاقی بسیار سر سنگین بودن و خب اینجور رفتارا ازشون سر نمیزد. ما اینجوری میفهمیدیم بده! چون بابامون انجام نمیده.
حتی به فوتبال دیدن هم من هیچ علاقه ای نداشتم و ندارم هرچند تو پسرا خیلی مهم بود و اصن اگه کسی اهل فوتبال نبود انگار یه چیزی کم داشت. تنها دلیلش هم بابام بود. ایشون علاقه نداشت و نمیدید. ما هم نمیدیدیم و بعد از یه مدت فهمیدیم واقعا چقدر کار بیهوده ای هست با وجود این همه طرفدار.

به همین دلیل برای ما خوب نبود. نمیگم بد بود ولی خوب نبود و ما هم طرفش نمیرفتیم. افت کلاس داشت برامون انگار.
باور کنین از رقص لذت نمیبرم ..رابطه پدرم باماها عالی بود احساس میکنم رابطه پدری شما هم همین طوره نگران نباشین ما عروسی که میرفتیم بابام میگفتن دختر من که نمیرقصه با یه لبخند و مهربونی خاص ...دوره دانشجویی یه مدت اصفهان نبودم تو خوابگاه نمیزاشتیم اهنگ حروم و رقص باشه (دوستان روشنفکر حمله نکنن !!!!) تو خانواده همسرم فقط یه خانوم 80 ساله چادریه ولی من توی مطبم با چادر میشینم 
پدرا با عشقشون دخترارو تسخیر میکنن فقط حواستون به این حنانه خانوم باهوش باشه استتار لاک خیلی  بالاتر از سنشه  طبعا حسادتشم بیشتر تحریک میشه و دلیل و برهانای قوی هم ازتون میخواد 
نسل ما خیلی مطیع تر بود ولی شما توانمندین روحیه طنزتون 
(مث بابای من )محیط خونه رو شاد میکنه مدرسه مناسبم که بره تاثیر خاله ها کمتر میشه فایلای سخنرانی اقای داستانپور هم برای خودمون کمک کننده س  
پاسخ:
سلام

خیلی از دخترایی که به هر دلیل اهل روابط با پسرای دیگه میشن(حالا در هر سطحی) وقتی آدم بررسی میکنه دقیقا میرسه به همین نکته ای که شما فرمودید. ارتباط پدر و دختر
هر چی این ارتباط قوی تر و پررنگ تر و با محبت تر باشه ریسک جذب به جنس مخالف کمتر میشه در آینده (منظور جنس مخالف بی خودی هست نه بحث انتخاب همسر هر چند تو انتخاب همسر هم خیلی تاثیر گذاره و دختری که پر باشه از نظر محبتی با هر ابراز محبتی گول نمیخوره)


+
ما حواسمون باشه؟!
ینی میشه به نظرتون؟!

اینا بیشتر حواسشون به ماست تا ما به اینا! :))))
آدمها فطرت دارند از جمله دختر شما... 
پاسخ:
بله
البته اگر ما با رفتارها و القائاتمون فطرتشون رو خراب نکنیم.

+
سلام
خوب هستید ان شالله؟
حوزه خوش میگذره؟
۰۵ دی ۹۷ ، ۰۸:۱۲ پیـــچـ ـک
سلام
به نظرم روش شما درست بوده. چون مهم اینه که بچه سه ساله بدونه باید به کی نه بگه و به کی چشم.
بچه باید به پدر و مادرش اعتماد داشته باشه و خودشو با نظرات اون ها منطبق کنه. باید بتونه برای حفظ خودش نه بگه. همین اصل برای بچه جا بیفته فردا روز هم در مقابل القائات بیرونی واکسینه ست. چون به خدا چشم میگه و به دیگران نه.

خیلی کارتون عالی بود. واقعا به فکر من نمیرسید. خیلی لذت بردم.
پاسخ:
سلام

ترسم اینه که تکرار این موارد کم کم شلش کنه. کم کم تغییرش بده.

مثلا وقتی بچه سر سفره غذاشو درست نمیخوره و بهش تذکر میدیم که فلانی سفره که جمع شد دیگه غذا خبری نیستا!
اگر خونه خودمون باشه چون واقعیت این حرف رو دیده و حس کرده سریع تغییر رفتار میده هر چند جزیی چون میدونه واقعا دیگه غذایی نیست و گریه و این کاراهم تاثیری نداره

ولی وقتی مادربزرگی خاله ای عمه ای کسی میگه طوری نیست و خودم برات غذا میارم و این صوبتا عملا هم حرف پدر مادر میخوره زمین هم بچه میفهمه که عه! پس میشه قانونو دور زد!
لذا سری بعدی هم تو قانون پذیری شل میشه
(منظورم قانونای اصلیه ها. مشخصا قانون که میگم یه چیز راحت ولی چارچوب دار برا بچه است نه یه سیستم خشک و بی روح و آهنی)

لذا من نگران تاثیر تکرار این موارد در بلند مدتم... 
۰۵ دی ۹۷ ، ۱۸:۳۷ پیـــچـ ـک
برخورد کنید! 
اونقدر که بچه محل اقتدار و غیرته رابطه با همسر نیست! یعنی اگه مقتدر نباشید توی رابطه با همسر خیلی بروز نداره ولی توی رابطه با بچه خیلی بروز پیدا میکنه و بچه خیلی بیشتر صدمه میبینه.
 با بزرگتر برخورد نرم اما مقتدر داشته باشید مثل مادربزرگ یا پدر بزرگ با خواهر و برادراتون محکم و حتی تند برخورد کنید! تربیت بچه حقی از بچه ست که نمیشه در اون با کسی تعارف کرد. اینم بدونید بچه به آدم قوی و مقتدر چشم میگه و در کنار پدر و مادر مقتدر آرامش میگیره. اگه ببینه شما نمیتونید از حریم خودتون دفاع کنید نمیتونه آرامش پیدا کنه. این نداشتن آرامش با پرخاشگری چه فعال و چه منفعل بروز پیدا خواهد کرد. لج میکنه...جیغ میزنه...نق میزنه...قوانین رو جدی نمیگیره...
و در دراز مدت میشه شخصیتش.

اقتدار الزاما خشونت نیست. بعضی اوقات توی همین شکلی که شما بروز دادید نشون داده میشه، ولی مسلما آدم مقتدر تعارف و ترس نداره.
مسئله اصلی اقتدار نیست ها! یا به خطر انداختن روابط فامیلی. مسئله اصلی آرامش و اتکای بچه به شماست. باید در عمل نشون بدید شما قدرت برترید.
نگاهی که بچه زیر هفت سال به پدر و مادرش داره مثل نگاهیه که ما به خدا داریم. آدم به خدایی که ضعیفه و تعارف داره نمیتونه چشم بگه. رابطه الان شما با بچه تون رابطه فردای بچه شماست با خدا. 

اینا حرفاییه که چند وقته منتظر فرصتم به خواهر شوهرم و شوهرش برای تربیت بچه شون بگم که روزی شما شد. 
پاسخ:
برخورد میکنیم :)
ولی با روش و سیاست خودمون :)))

البت خوبیش اینه که سطح بچه های این دوره اونقدر بالا هست که میشه خیلی چیزارو براشون توضیح داد و خیلی هم خوب میفهمن حتی تفاوت تربیت بین خونواده ما و خاله ها!

+
حرفهای بسیار خوب و بجایی بود.
ممنونم

++
فقط مراقب باشید خواهر شوهرتون به جرم دخالت در امور داخلی ترورتون نکنه :))))

خارشووره دیگه ^_*
چند دقیقه ای که پستتون رو خوندم ذهنم مشغول اینه که در آینده من چطور باید این اختلاف نظرها رو واسه بچه م مدیریت کنم؟ به این دلیل میگم که اختلاف نظر من با خانواده همسرم تو این موارد زیاد نباشه، کم نیست واقعا.
:((
پاسخ:
سلام

خب تو همه خونواده ها هست. هیچ وقت دو تا خونواده مبانیشون یکی نیست تو تربیت و همیشه متفاوته. حتی خود آدم مبانی تربیتیش با خونواده خودش متفاوته

خدا باید کمکمون کنه فقط :)
۰۶ دی ۹۷ ، ۱۲:۵۸ منور الفکر
سلام علیکم
هعی...
خداقوت
پاسخ:
علیکم السلام

خوب هستید؟

خوش اومدید :)
۰۶ دی ۹۷ ، ۱۵:۵۵ مهر بانو
اینچور شما میفرمایید پس من و یکسری از دوستانم که مثل من هستن و بدنشون مثل چوب خشک هست و نمیتونن برقصن بهتره ازدواج نکنیم. چون بنده خدا با چه آرزوهایی خواسته ازدواج کنه ولی آخرش میبینه متضرر شده
😐
 من واقعا هیییچ لطافتی نداره بدنم و بلد نیستم چه گناهی کردم خب؟ خودمم از رقص بدم میاد حس میکنم مسخره بازیه. واسه همین با اینکه شرایط لهو و لعبش بوده سمتش نرفتم. البته خدا هم این شرایط منو میدونه واسه همین تا حالا  که رنگ موهام داره شبیه دندونام میشه ازدواج رو قسمتم نکرده. 😔
پاسخ:
عه!

من کی همچین چیزی گفتم؟ :)

رقص یکی از روش های جذب همسر و دلبری کردن و این چیزاس نه تنها روش!
از اون مهمتر اخلاق و سبک برخورده. همراه بودن و همدل بودن. پشتیبان بودن. مهربون بودن.
طوری که طرف حس کنه واقعا یه شریک زندگی داره. کسی که بعد از یه روز طوفانی و کلی مشکلات وقتی میاد خونه با یه لبخند تو یه خونه ی گرم و پر از محبت منتظرشه.

هر چند مهارت های زناشویی هم خیلی تو جو با محبتی که گفتم تاثیر گذاره و متاسفانه تقریبا آموزش این موارد صفره تو کشور ما! یا ته تهش محدود میشه به یه کلاس دو ساعتی تو آزمایشگاه که صرفا موارد جلوگیری از بارداری رو میگن و تمام!

بنظرم هر چی جوونا روی این مهارت ها آموزش ببینن زندگی آیندشون رو بیشتر میتونن تضمین کنن.

به قول معروف لوندی و جذابیت یه خانوم نمیگم هیچ ارتباطی با ظاهرش نداره ولی بیشتر رفتاریه تا ظاهری.
این رفتارهای جذاب برای جنس مخالف بسیاریش ذاتی تو خانومها هست و بسیاریش هم اکتسابیه و قابل آموزش و یاد گرفتن.

لذا پیشنهاد بنده به همه دوستان و جوون ترا اینه که ازدواج کنید ولی قبلش مهارت های مورد نیازش رو یاد بگیرید. اعم از مهارت تصمیم گیری، احساس ورزی، عشق ورزی، زناشویی، اقتصاد و مدیریت مالی خانواده، کنترل تنش و هیجان، ارتباط موثر و فنون مذاکره، حتی آموزش هایی مثل ورزش و آشپزی و کتابخونی و....
این وسط مهارت های مرتبط با ارتباطات جنسی و عشق ورزی اهمیت خیلی بیشتری دارن که متاسفانه خیلی کمتر هم بهش پرداخته میشه.

اینها بنظرم لازمه برا هر کی میخواد ازدواج کنه. حتی از خونه ماشین هم مهمتر.
مردی که بتونه سیستم روحی و عاطفی خانومش رو تنظیم کنه خیلی کارای دیگه رو هم میتونه به همراه خانومش انجام بده. خانومی هم که بتونه با رفتار و گفتار و کردارش دل همسرشو دست بگیره به هر چی بخواد میتونه بسره به همراه همسرش.
^_^

خب دیگه من از منبر برم پایین :)
تا برنامه بعد باااای
من یک آشنایی نیمه کاره با یه خانوم داشتم و متاسفانه آمد و شد چند ماهه به این نتیجه رسوند که ایشون به طرز عجیبی با افکار بنده مخالف است و اصلا دلیل نمی دیدم با بنده سر سفره عقد چرا نشستن... خلاصه ما هم از آینده زندگی و بچه و جو خانوادگی ایشون تصمیم گرفتیم مسیر جدایی رو انتخاب کنیم... الان هم دنبال یک تک دخترم:) خاله کلا زندگی بهم زنه:)
ولی با این پست بیشتر به فکر فرو رفتم. من که واقعا سخته برام اینجوری... 
پاسخ:
سلام

هم کفو بودن فکری خیلی ارتباطی به تک دختری و چند دختری نداره.

ضمنا چند دختری بعضا حسن هایی داره که تک دختری نداره.

ولی خب جو خانوادگی و سطح فکری و نحوه برخورد با مسائل و مشکلات و سیستم تربیتیشون رو باید دید.
یاید اینو در نظر داشت که نهایتا قراره بچه های شما با بچه های اونا بزرگ بشن و روی هم تاثیر بذارن.

+
خاله خوب هم پیدا میشه :)
سلام 
من یک بار دیگه کامنت گذاشتم چن روز پیش ...
من متاسفانه نمیتونم از سایت خودم بیام به اینجا
خیلی وقته نیومده بودم وقتی دیدگاهامو چک کردم دیدم دیدگاه گذاشتین...ممنونم از احوال پرسی تون...
التماس دعا
یاعلی مدد
پاسخ:
سلام

بله دیدم کامنتتون رو. پاسخ هم دادم.

بله چند باری خدمت رسیدیم و مطمئن شدیم که دیگه تشریف ندارید

موفق باشید
۰۹ دی ۹۷ ، ۰۰:۲۶ مهر بانو
حرفای خوبی زدید مفید بود. خیلی هاشونو ما جوونا شاید بدونیم ولی باز یادمون میره و گاهی تلنگری یا یه یادآوری کمک میکنه که بهشون توجه کنیم.
ممنونم درست می فرمایید. این هنر یه نفر هست که در هر جایگاهی که قرار داره بتونه به بهترین نحو ممکن رفتار کنه. ما که هنوز در مقام خانم خونه نیستیم و میدونیم که کار خیلی سختیه اونم با مشکلات و سختی های امروزه. امیدوارم که خدا هر وقت این نعمت را بر ما ارزانی فرمود تواناییش را هم بده ان شاءالله. ما هم سعی و تلاش کنیم و سرفراز باشیم.
پاسخ:
درس پس دادیم :)

+
ان شاالله بزودی در مقام خانوم خونه و  مادر خونه ^_^
مسلما هر آنکس که دندان دهد نان دهد
اونی که نعمت رو میده قدرت استفاده اش رو هم میده :)
سلام علیکم 

الهی چه دختری خدا حفظش کنه براتون 
در خیریه جوادالائمه دانشگاه همیشه به یاد شما هستیم 
به ویزه وقتی داریم جهیزیه اماده می کنیم 
یاد اون روزا بخیر 
پاسخ:
سلام

دست بوسن :)

چقدر دلم میخواست باز هم میتونستم تو همچین جو هایی نفس بکشم...

واقعا یادش بخیر...

بچه های خوب و صمیمی و پاک و با انرژی
کاش دامادای مام وبلاگ داشتن:))
آقا خیلی سخت می گیرین من تا حالا خانواده ام بهم نگفتن فلان کار رو کن یا نکن.
با وجود اینکه پدرم ماه تا ماه بچه هاشو نمی بینه ولی ما به نظرم درست بزرگ شدیم.
من دوستامو می دیدم که پدر و مادرشون همه چیو بهشون گوشزد می کردن یک کدومشو رعایت نمی کردن ولی من الان پاشم برقصم یا لاک بزنم یا هر کاری دیگه می تونم این کارارو کنم اگه بخوام ولی واقعا خودم به این رسیدم که این چیزا مسخره است .
من سالهاست لاک نزدم اصلا یادم نمیاد آخرین بار کی بود؟ولی یه زمانی پولامو جمع می کردم لاک می خریدم.(البته پشیمونم) 
 یا مثلا جونایی که تو خاندانمون نماز می خونن به تعداد انگشتای دست نمی رسن ولی من نمازمو میخونم و تا بتونم  مسجدمی رم.
یا برای آرایش کردن ...اصلا هرچی ، ولی از اطرافیان طرد نشدم و تافته جدا بافته نیستم ،،در صورتی که تفاوت کارایی که انجام میدم و نمیدم با اطرافیانم زیاده.
بذارین آزاد باشه بچه. یه جوری از لاک و رقص و اینا نگین انگار جن دیده:))عادی . پدرو مادر درست رفتار کنن بچه اول از اونا یاد می گیره .
ببخشید اولین کامنتم خیلی طولانی شد:)


پاسخ:
سلام

خب شاید داشته باشن ولی شما خبر نداشته باشین :)


+
ما خیلی خط و خطوط مشخص نمیکنیم. اتفاقا چند تا قانون مختصر ولی جامع داریم که مصریم بچه ها رعایت کنن.
بقیه چیزارو خودشون تشخیص میدن. خصوصا دختر اولم خیلی بهتر از بچه های همسنش تشخیص میده و رفتار میکنه.
لذا ما محدود نمیکنیم.
ولی خب براش سوال پیش میاد از تفاوت رفتار پدر مادرش با بقیه که مثلا چرا مامان چادر داره فلانی نداره!
و خب بعدش هم اصرار میکنه که منم چادر میخوام.
و وقتی براش میخریم و سر میکنه خیلیا میگن واااااااااااای چرا بچه رو اینجوری کردین و اذیتش میکنین و در آینده فلان میشه و بهمان میشه

در حالیکه ما اصن همچین چیزی نگفتیم و خودش اینجوری خواسته و الگو برداری کرده و البته چون با سیاست های خونوادگی ما هم جهت هست ما هم بسترش رو براش فراهم کردیم.

بچه های ما آزادن ولی آزادی مشروط ^_* 
این خیلی خوبه پس.
ببخشید اگر من دخالت کردم بدون شناخت کامل.
ان شاءالله فرزندانتون عاقبت بخیر باشن زیر سایه شما و پروردگار
پاسخ:
اختیار دارید
شما نظرتون رو فرمودید و من هم تصدیق کردم :)

ممنونم. شمام همینطور ^_^

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">