مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

انکاس!

شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۲۸ ب.ظ

سلام


در عنفوان جوانی در آبادان با پیرمردی دوست شدم بازنشسته ی شرکت نفت و حسابی دنیا دیده (به عبارت دیگه دنیاترکونده!)

حدود 60 تا کشور دنیا رو دیده بود و زندگی کرده بود و خلاصه کوه تجربه!

موقع نهار یه توصیه ای بهم کرد که توصیه ای خوشی بود و آویزه ی گوش شد. گفت جوون غذای هر منطقه جغرافیایی مطابق آب و هوا و طبع مردم همونجاست و خواصی داره که تو اون اقلیم بدرد میخوره! لذا هر جایی سفر کردی سعی کن از غذای محلی همونجا استفاده کنی و... 


ازونجایی که ما بچه ساده و حرف گوش کن! بودیم از اول، بنا رو بر همین توصیه ی وی (پیرمرد دنیاترکونده ی نفتی) گذاشته و با توجه به سفرهای زیاد کاری هر جا رفتیم جامه ی عمل پوشانیدیم.


از قضا (غذا! غزا! قزا! قضا! قظا! غظا! غضا!) بخاطر پوزیشن شغلی این یکی دوساله زیاد میرفتیم قشم.

تو این سفرا هم مدام یا ازین کبابا میخوردیم یا ماهی میخوردیم و نهایتا میگو و الحق هم ماهی میگوی جنوب یه چیز دیگس.(خورده هاش میدونن چی میگم)


هفته ی گذشته جمعی از اهالی ان پی سی (شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایران) قرار بود بیان سایت ما و کسی که باید میرفت باهاشون بنده ی نگارنده. خلاصه اینکه بعد از یه صبح تا شب فک زدن و انواع و اقسام بحثای فنی و مهندسی و اجرایی و متقاعد کردن مدیران عزیز ان پی سی! عازم شدیم برای خوردن غذا.


به راننده ام گفتم فلانی ما این همه اومدیم قشم تو یه غذای محلی به ما ندادیا! ادعاتم میشه بومی هستی و بچه خلیجی و ...

گفت مهندس من غلامتم! همین امشب میبرمت یه غذا محلی تووووووپپپپپپپپ


شب اومد دنبالم و رفتیم یه رستوران شیک تو درگهان و نشستیم و خودش برامون غذا سفارش داد به عنوان بچه بومی قشم و کاربلد!

آقا ما غذارو خوردیم و بسیار هم خوشمزه  و عالی بود (بماند که خب یه ذره تند بود و بیشتر من طعم فلفل رو حس کردم تا اصل غذا!) موقع برگشت ازش پرسیدم حالا چی بود این غذایی که خوردیم؟

گفت چطور بود مهندس؟

گفتم عالی بود واقعا.

گفت پودنی و انکاس و یه چیز دیگه که یادم نیس!

گفتم خب اینا که گفتی چی چیه؟!

گفت کوسه ماهی و هشت پا و صدف!!!!! 0-O

بعدم شروع کرد خواص همین زبون بسته "انکاس" رو گفتن


آقا ما دیگه لال شدیم تو ماشین تا رسیدیم به بازار ماهی فروشا که از صیادا ماهی میگو بخریم که ببریم خونه ینی خیر سرمون!

تا وارد شدیم بدو بدو رفت و با دست یه جونور عجیب الخلقه رو نشون داد گفت مهندس همینه! همینه!

گفتم چی همینه؟!

گفت همون که خوردیم خوشمزه بود! انکااااااااس....


پ.ن:

نکته ی اخلاقی:

قبل از خوردن هر چیز، اول بپرسید چیه!

بعد بخورید...

۹۶/۰۸/۰۶ موافقین ۹ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۳۹)

۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۴:۳۷ مردی به نام شقایق
باید اضافه کنم که در واقع انکاس هشت پا نیست و ماهی مرکب هستش

اما مشکل اینه که الان تحقیق کردم هم انکاس هم کوسه هم صدف حلال نیس!!!!

الان باید چیکار کرد مسلمین؟؟؟!!!!



پاسخ:
منتظر یاری سبزتان هستم :(
پس حسابی رَکَب خوردی!؟
اگه انتخاب بامن بود، توی قشم فقط قلیه میگو می خوردم! 
پاسخ:
از رکب اونورتر!

فک نمیکردم حلال نباشه:(

هر چند خوردیم و حالا هم نمیشه کاریش کرد...
چی بگم والا...
کاش نگفته بودید منم خورده بودم
خخخخخخخ
پاسخ:
خخخخخخخخ

خب بخورید! مشکل خاصی نداره! خیلی هم خوشمزه اس!
یه استخون گنده داره مثه کفگیر میمونه! اونو در میارن و بقیش رو مثه گوشت قورمه میکنن و باهاش غذا درست میکنن

فقط یه مشکل داره اونم اینکه گویا مراجع تقلید باهاش کنار نیومدن :)))
۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۵:۳۹ جناب دچـ ــــار
اگه حرام باشه که نمیفروشن توی بازار جمهوری اسلامی
پاسخ:
کوسه ماهی، ماهی مرکب، صدف و خرچنگ(بجز میگو) طبق بررسی که کردم حرام میدونن آقایون مراجع

اتفاقا حرام هست و هم میفروشن و هم طبخ میکنن و هم میخورن!
توی بازار جمهوری اسلامی!


ما توی منوی رستوران سفارش دادیم حاجی!
سلام

فعلا که دیگه گذشته و احتمالا دیگه نشه کاریش کرد....

جنوبی ها یه غذا دارن به اسم "مروه".... یه سری ماهی کوچولو در حد ماهی گلی رو میذان خشک میشه... دچار تخمیر میشه و توی مناطقی مث اطراف لامرد فارس با همون قیافه ماهی دارای چشم و سر تخمیر شده ازش غذا درست میکنن....  O_0


پاسخ:
سلام

من کلا غذاهای جنوبی رو خوشم میاد

این یکی که فرمودین رو هم باید بریم دنبالش!

:))
۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۶:۳۵ جناب دچـ ــــار
منطقه آزاده مگه!؟
پاسخ:
بله

منطقه آزاد قشم

البت باید ببینیم آزاد از چه نظر:)))
۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۶:۳۸ جناب دچـ ــــار
آدرس و کروکی بده بیام بررسی کنم :)
پاسخ:
ایران
استان هرمزگان
جزیره قشم
درگهان
رستوران ساحل

+دچار جان باید یبار با هم بریم همه غذاهاشو بررسی کنیم :)))

فک کنم موردای مشکل دار دیگه هم داشته باشه ^_^
۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۶:۴۰ جناب دچـ ــــار
ایول :) حله
پاسخ:
آقا ما بعد اربعین ان شاالله دوباره عازم میشیم

اتفاقا هوا هم بهتر میشه هر چی جلوتر میره

فقط مایو هم بیار که ان شاالله به سایر برنامه های فرهنگی هم برسیم :)
۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۶:۴۲ جناب دچـ ــــار
محل اسکان نسوان هم جور کن یجا بذاریمشون بعد بریم :)
پاسخ:
عه!

دچار جان چرا آماتور بازی درمیاری داداش!

آخه آدم قشم با نسوان میره؟!!!!

ای بابا...
۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۶:۴۷ جناب دچـ ــــار
من خیلی مهربونم توو خونه میدونی :)
پاسخ:
بله

ولی اینجا به مهربونی زیاد میگن ذن ظلیلی!  :))
سلام 
یاد خاطره ی داداشم افتادم که دقیقا همچین داستانی تو قشم براش پیش اومده بود :|:))
اون هم بعد از اینکه  خورده بود تازه فهمیده بود حرامه :|:))

حالا سهوا مشکلی نداره :))


+
اتفاقا زن داداشم اینبار برای آذر ماه منو دعوت کرد که بریم قشم :))
البته چون من اهل بازار نیستم احتمالا نمیرم ولی احتمالا بقیه اعضای خانواده برن :)))
میگن بازارهای خوب و ارزانی داره !!
جنس هاشون ارزونتره به نسبت هر جای دیگه :))

پاسخ:
سلام

خب خداروشکر شما فتوای مشکل نداریشو اعلام کردین :)))

+
حتمن تشریف ببرید
آذر دی بهمن واقعا فصل خوبیه برای قشم
حیف که ما میریم فقط به کار میرسیم و نمیتونیم بریم جاهای خوبشو بگردیم
جزایر هنگام و ناز و دلفینا و ....

بازارهاشبه نسبت تهران که خیلی متفاوته!

ماها که قشم خرید میکنیم اصن تهران نمیتونیم خرید کنیم

من لباس عید بچه هارو مثلا قشم با 50 تومن جمع کردم
ولی همون لباسا تهران 350 بود!!!!

لذا حتی اگر اهل خرید هم نیستید چیزای که لازمه براتون رو خرید کنید. خوبه :)

بعدشم مگه میشه خانوما اهل خرید نباشن اصن:)))

بعدشم مگه میشه خانوما اهل خرید نباشن اصن:))

تو مورد ما میشه :)))

من کلا اهل خرید نیستم و از خرید فراریم :)))
بخصوص تو بازارهای این چنینی و شلوغ :))
ولی خبر دارنم قیمت اجناس بازارهای قشم خیلی خیلیی  ارزونه :))


+
من یه زمانی مرجع تقلید خواهرزاده هام بودم الان بازنشسته شدم :)))))


پاسخ:
بازم باورم نمیشه! :)))

من احتمال میدم شما مجرد باشید. درسته؟

ان شالله بعد تاهل حسابی اهل خرید خواهید شد :)))

البته اینم بگم قشم هم جا تا جا داره! اگه بدونین برای چه نوع جنسی کجا برید میتونید قیمتای خوبی پیدا کنید.


+
بنظرم به کارتون ادامه بدید
جای پیشرفت دارید هنوز :))
باید چیکار کرد؟ چیکار کرد نداره که گوشت شده به تنتون. نمیتونین که خودتونو شرحه شرحه کنین.
پاسخ:
والا...

همینو میگم منم!
۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۹:۱۹ سیده فاطمه موسوی
حالا که خوردید سهوا هم بوده 
احتمالا مشکلی نداشته باشه! 
و منطقی هم مشکلی نداره! 
ولی بگردید ببینید برای از بین رفتن اثرش چیکار باید کنید😀 بلاخره اثری داره! 


پاسخ:
جا داره شما رو دعوت کنم برای مرجع تقلیدی :)

+
اثر مثبتی داشت بنظرم :)

سلام علیکم
کاری نمیشه کرد،
فقط استغفار کنید، چون خوردین دیگه...
ولی این بار قبل خوردن، سوال کنید لطفا
پاسخ:
علیکم السلام

بله
چشم
حتمن
یه بنده خدایی گفت جنوب رفتیم سوار کشتی تفریحی شدیم یکی از فامیلامون ساندویج سفارش داد . اوردن و خوردیم دیدیم خیلی خشمزه ست گفتیم چی بود؟ گفت گوشت قورباغه یعنی تا اخر سفر حالمون از غذا بهم میخورد.
اینجوری هاست. حالا که دیگه مشروب ساخت ایران هم تو مناطق ازاااااااد سرو میکنن به چشم روشنی مسوولین گرامی. باز صد رحمت به کوسه که پرتوئین و امگا سه داره حداقل
پاسخ:
ساندویچ قورباغه؟

هوووووووم... اونم باید خوشمزه باشه :)

ان شاالله در سفر چین امتحانش خواهیم کرد^_^

میزان مصرف مشروب در تهران درصد بالایی از مصرف کل کشوره! کاری به منطقه آزاد و غیر آزاد نداره!

ولی خدایی من کوسه رو خودم دست کشیدم روش حس کردم فلسای ریز داره!!!

دو سه کیلو هم خریدم آوردم خونه!!!!

الان موندم باید چیکارش کنم! :)
سلام

اسم اون غذای جنوبی که گفتم اشتباه تایپ کرده بودم .... اسمش "معوه" است بر وزن "مروه"   ^_^

در ایام کهن، یکی دیگه از دوستان هم غذایی رو معرفی کرده بودند که در تهیه اون از نوعی خاک مخصوص یکی از سواحل جزایر استفاده میشه  0_0
متاسفانه اسمش یادم نیست و از خوردن این یکی بی نصیب میمونید....
پاسخ:
علیکم السلام

آها! اینو شنیدم...

البت من زیاد اهل خورد و خوراک نیستم و همیشه هم سر کار وقتی بحث غذا و طعم و این چیزا میشه اعتراف میکنم که شعور چشاییم بسیار پائینه!

ولی تجربه غذاهای غیرمعمول جالبه برام :)
بیشتر از جهت فرهنگی و سنتیش نه خوردن!


اون رو هم دیدم!
ولی خب منم یادم نیس اسمش! :)

ان شالله قسمت همه دوستان بشه یه شب جمعه ای قشم ^_^
یعنی رستوران های وطنی هم غذای غیر حلال دارن؟
البته سنی ها ماهی مرکب و کلیه موجودات دریایی را حلال میدونن شاید اون منطقه سنی زیاد داره مسئله ای نداشته واسشون!!!
پاسخ:
فعلن که داشتن!

والا نمیدونم قشم چند درصد اهل سنت داره ولی خب داره شاید هم کم نباشه

ولی حداقل یه آلارمی، چیزی آخه!
۰۷ آبان ۹۶ ، ۰۰:۰۶ ام شهرآشوب
بیخود نیست که میگن منطقه ی آزاد!
خوردن کوسه هم توش آزاده، راحت باشید
پاسخ:
خیلی چیزا توش آزاده!!!


البته هنوز به آزادی تهران نرسیده :)))
سلام
حاجی بدون تحقیق هم متوجه میشدینا 
دیگه خدایی این خیلی تابلوئه که این جک جونورا حرامن
جزو احکامی بود که بچه بودیم خوندیم!
من یادمه وقتی اون موقع ها شنیدم حکمش رو خیلی متعجب بودم که آخه چرا واقعا؟
بعدا سن مون رفت بالا فهمیدیم نباید چون و چرا بیاریم

نچ نچ مال حروم خوری؟ :|
حاجی راننده ات رو ارشاد کنید که حرومه اینا
یعنی جنوبیا اینقدر راحت مال حروم میخورن؟!


توی هایپراستار تهران- ارم بنده به وضوح دیدم دارن خرچنگ زنده (برای خوراک) میفروشن  0.o
خواستم برم بگم مامانم نذاشتن
دیگه از مدیر نامسلمون اونجا انتظار بیشتری نمیره برا فروش انواع و اقسام چیزها!

نتیجه اخلاقی رو قبل از حرفای اون پیرمرد دنیا تروکونده ی نفتی آویزه کنید


حاجی مواظب باشین خارج مارج برید ممکنه مثلا مار هم براتون سرو کنن!
پاسخ:
سلام

چون تو منوی رستوران بود و اونجا هم زیاد خرید فروش میشد اصن شک نکردم!
بعد که رفتم دنبالش فهمیدم مشکل داره!

ضمنا ما اول خوردیم بعد پرسیدیم چیه!!!


به استناد دوستان گویا تو اهل سنت خوردن این موارد مشکلی نداره و چون اونجا هم اهل سنت زیادن این چیزا پیش میاد



خارج چون تکلیفش مشخصه آدم دقت میکنه و پرس و جو میکنه
برام پیش اومده تو سفرای خارجی که مثلا سوسیس رو پرسیدم و فهمیدم سوسیس خوک بوده و نخوردیم

ولی اینجا چون اصولا تو ایران رعایت میشه آدم شک نمیکنه دیگه :))
مهندس میگم اون دو سه کیلو کوسه ای که خریدین رو نذر گنجیشکاتون عِه نه ببخشید نذر گربه هاتون بکنید خیلی هم ثواب داره



اون خاکی هم که دوستان توی نطرات گفتن کلا هرزمزیا جای ادویه ازش استفاده میکنن و کاملا خوراکی هست و قرمز رنگ ...خارجیا که سر و دست میشکونن برا همون خاک!
پاسخ:
هه!

فک کردین!

من از دو کیلو کوسه به این راحتیا نمیگذرم... عصر میخوام ببرم آزمایشگاه رفیقم زیر میکروسکوپش بگردم چارتا فلس پیدا کنم که حلال شه
اگه پس فردا تو اخبار شنیدین کوسه حلال شد بدونین کار کی بوده :)))


+
واقعا چه چیزایی خوبی داریم و قدرشون رو نمیدونیم و خارجیا براشون سر و دست میشکونن.

مثلا همین اصفهان!

همه چی داره لامصب :))))
وای آنقدر خندیدم که اشکم در اومد، شوهر خواهرم رفته بود چین همین بلا سرش اومده بود، نمیدونم چی بهش داده بودن بعدا که خورده بود تازه فهمیده بود ماهی حرام گوشته:))، دیگه حالا کاریه که شده:))
تو بازارهای جنوب خرچنگ(گبگوب) ، ماهی مرکب(خساک)، کوسه و ... هست خیلی هم‌ گیر بهشون نمیدن(بگی بهت میدن) ، یه دلیلش اینه که تو شهرهای ما اهل سنت هست و اهل سنت این غذاها رو حرام نمیدونن(البته لازم به ذکره که علاقه ای که شیعه ها در خوردنش نشون میدن رو اهل سنت نشون نمیدن😂) پس ربطی به منطقه ی ازاد نداره.
قلیه ماهی و میگو ، حشو موتو و حشو میگو ، ته انداز ماهی(تنداز)،دال عدس و ... غذاهایی هستن که احتمالا خوشتون بیاد، فکر میکنم تو قشم هم پیدا بشه:)
یاعلی
پاسخ:
سلام

خوش اومدین

بنده هم فکر میکنم بخاطر همینه که اونجا هم اهل سنت زیاد هستند و برای اون ها مشکلی نداره هم تو بازار هست هم تو منوی رستوران ها!

قلیه و دال عدس رو تجربه کردم.
بقیشو ان شاالله میذارم تو برنامه :) ممنونم از اطلاعات خوبی که دادید ^_^

البت شهر های جنوبی هم با هم خیلی فرق دارن
من اون چیزایی که آبادان دیدم و خوردم با اون چیزایی که کنگان و عسلویه دیدم و خوردم با اون چیزایی که پارسیان دیدم و خوردم با اون چیزایی که بندرعباس دیدم و خوردم با اون چیزایی که قشم دیدم و خوردم بعضا کاملا متفاوت بود...
و همشون هم عالیییییییییی

یاعلی
سلام
ممنونم
یه چیزیش خوبه که کل جنوب رو گشتین:)) هرمزگان و سیستان نرفتم اما خوزستان حق با شماست خیلی از غذاهاشون و طبع غذایشون و حتی شیوه ی درست کردن غذاهای مشترکشون با ما( بوشهر) تفاوت داره ،قلیه ماهی رو با لَلَک(گِمنه) هم امتحان کنید با وجود اینکه خودم‌نمیخورم اما از غذاهای محلیه که خیلی تو جنوب طرفدار داره، بوشهر حلواهای خیلی متنوع و خوشمزه ای هم داره:)
یاعلی
پاسخ:
علیکم السلام

کلش رو هنوز نگشتم
از جنوب غرب تا مناطق مرکزی جنوب (استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان)
هنوز سیستان و چابهار و اینا مونده که ان شاالله اونارو هم میریم در آینده
بستگی داره ماموریتی بهمون بخوره اون ورا یا نه :))


+
اینجوری که اسمشو میفرمایید که فایده نداره که!
قشنگ یه دیگ تهیه بفرمایید بفرستید (آدرس میدم خدمتتون)
من هم قول میدم همه ی بچه های وب رو دعوت کنم با هم تست کنیم و تایید کنیم فرمایشتون رو

در غیر اینصورت امکان تایید فرمایشاتتون وجود نداره ^_^
بع له...
عه! هفته ی پیش مستر هم در درگهان بود :)


+وای فاجعه باره که! بابا ملت مثلا مسلمونن اینجا مثلا کشور اسلامیه! :|
اینا که حرومه :(
برای اهل تسنن حرام نیست یعنی؟
هرچند تو همه ی شهرها از این چیزها میفروشن متاسفانه کسی هم به حلال و حروم بودنش کار نداره. همین چند وقت پیش تو یه وبلاگی خوندم که اختاپوس خیلی خوشمزه ست برین بخورین ملت! :| تهرانی هم بود و یه رستوران آبزیان رو معرفی می کرد.
یکی از دوستان من یه بار رفته بوده چین! همیشه تاکید میکردن که ما مسلمانیم و هرچیزی نمیخوریم و از این حرفها که اونا حواسشون باشه مثلا! اما بعد از یک وعده صبحانه در هتل با لبنیات درجه یک، متوجه شده بودند که شیر خوک براشون آورده ن! :|
فک کننننننننننن! :|
حالا دوست من هی خودشو دلداری میداد میگفت من فقط یه قورت خوردم! :|
اینو گفتم که خدا رو شکر کنین که چنین چیزی لااقل آورده بودن براتون! :|
خودم حالم یه جوری شد الان نوشتم اینو!
اصلا تایید نکنین! :|
ولی من اصرار دارم بفرستم! :))
پاسخ:
عه!
تنهایی؟؟!!!!

نذارین تنها برن :))) 
(آیکون آتیش به پا کردن)


+
والا میگن انگار تو فقه اون عزیزان حروم نیس

همکاران بنده که چین میرن و میان اصولا به اندازه چند روز باخودشون انواع غذاهای کنسروی و نون خشک میبرن :))))

وای بهتون نمیاد اینقدر اهل خوردن باشین 
حالا واقعا کوسه اوردین جل الخالق فک و فامیلای سوسول ما از بندر میگو و ماهی میارن زشته اصولگرا باشی و کوسه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقلا دو تا شعار جوون پسند و امروزی !!!!!!!ضمیمه وبلاگ بکنین ابرومون حفظ بشه حزب اللهی و این حرفا؟؟؟ پاشم برم داداش پاک ناامیدم کردی ببینم نوشیدنی ته استکانی که سوغات نیاوردی ؟؟؟؟؟!!!!راستشو بگو
پاسخ:
اینا که چیزی نیس حاجی

ما کت شلوار هم میپوشیم
حتی عینک دودی هم میزنیم
حتی تر پیراهن نصفه آستین هم میپوشیم



نوشیدنی ته استکانی رو سوغات نمیارن عزیز!

قشنگ پیداس اینکاره نیستی ولی میخوای اداشو در بیاریا :)))


سلام
خواهشا مقلد بمونید. کوسه فلس داشته باشه یا نداشته باشه، حرامه، چون گوشت خواره، حیوانات وحشی و گوشت خوار حرام اند.
ضمنا در جریان باشید، درباره گوشت، اصل بر حلیت همه چیز نیست، اصل بر حرمت همه چیز است، مگر اینکه حلیت اش ثابت بشه.
پاسخ:
سلام

تو حرام و حلال بودن موجودات دریایی گوشتخوار یا گیاهخوار بودنشون شرط نیس!
فلس داشتن یا نداشتنشون شرطه!

بعلاوه اینکه برخی از ماهی های حلالی که ما روزانه مصرف میکنیم و فلس دارن و حلال هم هستن گوشخوارن!!
:))
حلوا که یکی دوتا و سه تا نیست که من درست کنم و بفرستم براتون، پس باید خودتون تشریف ببرید رستوران های محلی و هر کدوم که دوست داشتید رو سفارش بدید.:))
میمونه للک و قلیه ماهی که اونو چشم، عکسشو میفرستم براتون با دستور پخت خودتون زحمتش رو بکشید :D 

پاسخ:
ای بابا!
اینجوری که فایده نداره که!!!

غذاهای جنوبی رو با دست پخت خود جنوبیا باید خورد...
والا فایده نداره
^_^
سلام علیکم
کربلا روزیتون و اونجا هرچی گیر آوردید بخورید
بسی خندیدیم
عاقبتتون بخیر بحق حضرت ابوتراب
پاسخ:
علیکم السلام

دقیقا اونجا آدم خیالش از همه چیز راحته


ولی اصولا سعی میکنم تو کربلا زیاد نخوریم
هم احتمال بیماری رو زیاد میکنه تو سفر
هم اصولا تو سفرای زیارتی خوب نیس زیاد خوردن 

هر چند بسیاری از دوستان این نظرو قبول ندارن و جلوی فلافل نمیتونن استقامت کنن


+
خنده هاتون پایدار ان شاالله :)))
فکر نکنم دست پخت ما به ذائقه ی شما بخوره، شما بزرگ شده ی فلفل سیاهید و ما فلفل قرمز، غذای بدون فلفل تو جنوب یعنی آبِ خالی:)))
پاسخ:
دقیقا

ینی اونجا که غذا میخوریم نمیدونیم داریم از داغی غذا میسوزیم یا از تندی!
لذا خیلی طعم رو متوجه نمیشیم راستش :)))))
البته من خودم رعایت میکنم اما بقول حاج حسین یکتا ما اصحاب شکم امام حسین هستیم (لبخند)
پاسخ:
همینشم خوبه

کریمن دیگه...
^_^
هر گاه مهمون از استان های دیگه میاد خونمون با وجود اینکه مامان زیاد رعایت میکنه اما آخرش میگن خیلی غذاهاتون تنده،راستش خودمون متوجه نمیشیم:))
پس چطوری فلافل دوست دارید؟ فلافل هم باید تند باشه، البته سمبوسه اصلا یه چیز دیگه است:))
پاسخ:
بله

اصن یه ضرب المثل چینی هست که آلمانیا میگن غذا که تند نباشه اصن غذا نیس :)))

بنده هیچ وقت و در هیچ جایی اذعان نکردم که فلافل نباید تند باشه یا فلافل باید تند نباشه!

هر چیزی اصیلش خوبه و خب فلافل و سمبوسه هم اصالتشون جنوبیه و اصالت غذا جنوبی هم به تندیشه دیگه :)


ان شاالله سلامت باشین 
سلام
اول متن رو که خوندم میخواستم بگم آره دقیقا،اربعین تشریف بردید حساس نشید،از غذاهاشون بخورید،همه برکات امام حسینه و فکر نمیکنم کسی طوریش بشه....
تجربه که اینطور ثابت کرده...
بعد دیدم اصلا بحث یه چیز دیگه است.... :)
*
ممنون از آقا/خانم سکوت اسم غذای محلی رو با اسم بنده اشتباه گرفتن! :)
پاسخ:
سلام

پارسال شبا راه می رفتیم هم خلوت تر بود هم گرم نبود هم کلا فضای خاصی داشت

یه شب تا راه افتادیم یه بنده خدایی جلومون رو گرفت و قسم و آیه که باید بیاید تو موکب من!

گفتیم بابا ما تازه راه افتادیم گفت شمارو به حضرت زهرا(س) باید بیاید...

مام رفتیم آقا یه دیگ کله پاچه بار گذاشته بود ناموس کلپچ!

اولش گفتیم اخوی قلیل (ینی کم بریز!)

تموم که شد دیدیم اینجوری فایده نداره! دوباره ظرفو بردیم پیشش شروع کرد خندیدن خودش گفت اخوی کثیر؟

خلاصه با خنده خنده نزدیک چار پرس کله پاچه خوردیم چه کله پاچه ای...

ینی زنده شدیم اصن...

+
دقیقا منم اول به همین فکر کزدم!
گفتم عه!
این بنده خدا اسم غذا گذاشته رو خودش :))))
وییی خخخ :)))
نکته اخلاقیتو آویزه گوشم میکنم مهندس جان !
پاسخ:
احسنت بانو :))
نه اتفاقا اداشو درنمیارم ....
جدا سوغات نمیارن چرا ؟
شاید از جنوب نمیارن از بالا سر وارد میشه

پاسخ:
چیزی که همه جا هست رو سوغات نمیارن

اهان از اون نظر !!!
یعنی تو این مورد برند مطرح نیست و مارک های وطنی هم معتبره 
خوبه تو این مورد کالای ایرانی تهیه میشه 
فکر کنم شما هم مارو سر کار گذاشتین 
پاسخ:
هم برند هم کالای ایرانی با فاصله ی 5 دقیقه بهتون میرسه هر جای ایران باشین

اگه طالبین حدود محل سکونت رو بفرمایید شماره نزدیک ترین ساغی دست سبک و میلیمتری رو براتون میفرستم که هم جنس برند داشته باشه هم کالای ایرانی ناب و زود بگیر بقول اهل دل


ما همه سرکاریم عزیز جان...


+
از سرعت پاسخدهی راضی هستین جناب عابر؟
سرعت پاسخ دهی که بالاااااااا
کیفیت پاسخ ها رو چی بگم اینهمه اطلاعات از منکرات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
مسئله اینجاست که تو فضای وب فقط یه ویترین از آدما پیداست
اصولا تو ویترین چیز بدی پیدا نمیشه

از طریق چارتا متن گزینش شده نمیشه گذشته و سوابق و اندرون افراد رو شناخت...

+
ما زندگی رو از زمینای خاکی شروع کردیم جناب عابر...
ظرفیت های ما خیلی بیش از ایناس :))
۲۸ آبان ۹۶ ، ۲۳:۲۳ منور الفکر
بنظرم شما که اینهمه حرف گوش کن و عبرت گیر و پندپذیر هستین این رو هم از حقیر داشته باشین که عموما فقط اون دسته از ادمای باتجربه دنیا دیده میتونن هرجا رفتن محلی بخورن که حلال و حروم طعام براشون محلی از اعراب نداره بخصوص افراد فراملی کار ...
هرچند با این وضع سبک زندگی و تغذیه فعلی، همین تهران بیخ گوشمون هم باید مراقب خوراکتون توی رستوران ها و خریدهاتون از هایپرها باشید...
و نکته بعد هم اینکه اختیار سفره رو دست کسی که از میزان تشرع اش بیخبرید ندهید جسارتا البته...

هشت پا و کوسه و خرچنگ و... خب فلس ندارن، تابلوو حرومن دیگه!
پاسخ:
پند شما را نیز پذیرائیم :)

مسئله اینه که اولش نگفتن هشت پا و کوسه و صدفه دیگه!
آخرش گفتن :((


آخه من چند سال جنوب زندگی کردم
اصن ازین خبرا نبود...

اصولا غذاهای محلی بر پایه شرع پخت میشن تو ایران! ما هم رو هم حساب فکرشو نمیکردیم مشکلی داشته باشه!
اونم تو رستوران معروف و منوی ثبت شده !
اومدم بگم که اتفاقا من عاشق تست کردن غذاهای دریایی و هستم و همیشه دوست دارم صدف تست کنم که دیدم نوشتید حرااااام عست :|

ولی فکر نکنم خرچنگ حرام باشه،اونو من دوست دارم بخورم.
بله بله ماهی جنوب عالیه عاقا.ما جنوبی نیستیم اما خب جنوب بهمون نزدیک هست یجورایی و ماهی جنوب همیشه توی شهرمون هست.
تابستون رفتیم شمال و ماهی خوردیم :| هیییییییییچ مزه ای نداشت واقعا
پاسخ:
عشقتون مستدام :) ولی خیلی مراقب باشین. عشقای این دوره زمونه خیلی نافرم شده... یهو بلایی که سر ما اومد سرتون نیاد :)))


خرچنگ که اصل حرومه! تو اینا فقط میگو حلاله :)

از نظر خاصیت و این چیزا هم شنیدم خیلی متفاوته

بسیار هم عالی
ما هم بیشتر مصرفمون ماهی جنوب هست
البته شمال هم ماهی های خوبی داره که خب گرونه و گیر ماها نمیاد :)))

سلام

از موجودات دریایی تنها ماهی‌های فلس‌دار و میگو حلال هستند، به شرطی که بیرون آب مرده باشند

پاسخ:
سلام
بله

گویا تو فقه اهل سنت تفاوت هایی هست با شیعه
و اونجا هم همه اهل سنت بودن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">