مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

عرزشی!

شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۵۱ ب.ظ

1:  روزگاری نه چندان دور مهندس مهدی بازرگان در آخرین دادگاه خود رو به قاضی و یا در حقیقت خطاب به شخص شاه گفت: 

” ما آخرین گروهی هستیم که با شما به زبان قانون سخن خواهیم گفت و پس از ما نسلی خواهد آمد که به زبان سلاح با حکومت حرف می‌زنند ".  


2: ما اخرین نسل از فدائیان هستیم!. کدام فدائیان؟ آنان که در میان آرمان انقلاب اسلامی و سیستم امروز { که خود را جمهوری اسلامی می نامد } ایستادند و حاضر شدند چوب دو سر طلا باشند. نسلی که از هست و نیست خود و خانواده شان گذشتند تا شاید رفاقتی بین شرایط موجود و آرمانهای مطلوب انقلاب اسلامی به وجود بیاید. نسلی که در بیرون دایره ی متشبثان به حزب الله،  دائم مورد طعن و لعن بود که #خمینی_چی است و مواجب بگیر نظام  و  در درون متلبسان حزب الله مورد تحقیر و تکفیر بود که سر سازش ندارد، پرسشگر است و در مشت #نهاد و #نهادمخفی جا نمی شود!.


3: ما چگونه فدا شدیم؟. بسیار آسان!. ما شقه شدیم!. ما که با یک دست اعتقاد به انقلاب اسلامی و با دست دیگر انتقاد از عملکرد سیستم حاکم را به جان  خودمان و خانواده مان خریده بودیم، در میان این گسل و از میان دو کتف، دوتا شدیم!. سرنوشت شخصی هیچکدام از ما مهم نبوده و نیست!. ما در این حال هنوز هم دغدغه مان حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی است.

 هر چند بدون ابزار!. ابزار ما شعارهای ما بود!. نوشته هایی بر روی پرچم های ذهن مان که تابلوی رسیدن به مقصد و گم نشدن در تاریکی #ایستها و #ایسمها بود. دو دستی که بند دو طرف گسل بود دیگر توان جلو گیری از دزدی شعائرش را نداشت و اینگونه شد که واژه، واژه مان را یکی یکی مصادره کردند.


4:  #ابوذر. #بصیرت. #عمار . #عدالت . #مستضعفین . #پابرهنگان . #کار_جهادی . #مهندسی_معکوس. #مرید . #فرقان . #امت. #شهید . #انقلاب . #جنگ. #استقلال . #قیام . #ساده_زیستی . 


5: هر چند در داستان اسوه یا اسطوره گونه ما آمده است که، مادر واقعی در کشاکش فرزند از خوف خطر، دست فرزند را رها کرد تا آسیبی نبیند اما در داستان واقعیِ ما  نه انقلاب اسلامی دست ما را رها کرد و نه ما دست از او کشیدیم.  بلکه به تدبیر اصحاب سفره، دست ما به تدریج از قلم و زبانمان از گفتن بازماند و جای ما را نسلی دیگر پر کرد.


6: اما نسل بعد از ما چه نسلی است؟ نسلِ حزب الله منتفع!. نسلی که نیامده است تا #هزینه بپردازد!. بلکه آمده است تا سهم خویش را از سفره انقلاب! بردارد. این بزرگترین آموزه مربیانش است. شاید بپرسی کدام سهم؟ یا سهم کدام خدمت؟ 

خدمت نمایش حضور بر روی سن های نمایش و رزمایش و همایش و روخوانی و روانخوانی و میدان داری و پرچم کشی و صف پرکنی و رصد نمایی و موسسه زنی و نهاد مخفی علم کنی و مِنّا پروری و نشریه پراکنی و کلیپ سازی و برآورد فرمایی و بودجه گیری و فاکتور سازی و سند بازی،برای تغذیه ساده سلف موسسه و سلفی پای پرچم و مداد کشی دور چشم همراه با رجز خوانی برای استکبار جهانی و میلیون میلیون،که چه قابل؟میلیارد میلیارد بودجه از باجی گرفتن و برای فرزند خوانده حاجی خرج کردن به اضافه نماز اول وقت در مسجدِ نهاد و سازمان، زیر دستگاهِ بخارساز از عطرِ گلابِ قمصرِ کاشان، کنار عکس شهید همت قربتا الی الله.


7: ما آخرین نسلیم که برای انقلاب اسلامی و نقد شرایط موجود هزینه می پردازیم.نسل بعد که همین امروز در حال ورود به عرصه های مذکور و بازسازی سانتیمانتال از پیراهن چینی و کفش کتانی دهه شصت است، نسلی است کاسبکار که همچون فرماندهانش تنها به دنبال استمرار پوسته ی ظاهری نظام است زیرا بقای منافعش به حضور این پوسته گره خورده است.  


8: شناخت این نوع از #حزب_الله_معاشی سخت است. اما شاید بتوانید او را از بی اعتراضی اش بشناسید که اعتراض مسلک خمینی چیان و دوستان انقلاب است نه مخنثان. شاید او را از تمسک به اشعار قجری و سر دست گرفتن واژه هایی چون #شهدای_وطن!، #نبرد_برای_یک_وجب_خاک، #حفظ_امنیت_ملی و .. بشناسید. شاید او را از داستان زدگی اش بشناسید چرا که نویسنده داستانِ راستان ترسی از اتهام ایدئولوژی زدگی ندارد!. شاید او را از هیئت عزاداری اش بشناسید که خرج دیوانه وارش هیچ ربطی به دخل نداشته اش ندارد!. از فیلمهایش که رانتی ساخته میشود. #حزب_الله_بت_ساز و #حزب_الله_سلبریتی_باز. 

و از همه مهمتر اگر خود اهل نور باشیم درک ظلمت به سادگی میسر است. عالم ثنوی آفرید شده و هر آنچه در عالمِ نور است ما به ازایی نیز درعالم ظلمت دارد. 

#حزب_الله_منتفع همان مخلوقِ جهان ظلمانیِ ضد ایدئولوژی و ضد حرکت و ضد هزینه است که در بزرگداشت ها و همایش ها بر پیکر نورانی #حزب_الله_متعهد می گرید!.او حامی پر شور وضع موجود است. 

مسئله را شخصی نکنیم.مهم شخص و اشخاص نیست بلکه شهادت یک #جریان و مرده خوری جریانی دیگر است. 

#تشیع_مکتب_اعتراض


یاسرعرب.



+
مدت زیادی بود در این باره میخواستم بنویسم. دیدم این دوست عزیز بهتر از بنده مطرح کردند.

باشد که مجددا تعریف کنیم عرزشی بودن را! حزب الهی بودن را! انقلابی بودن را! بسیجی بودن را! فدایی بودن را! اصولگرا و اصلاح طلب بودن را! 
و حتی شیعه بودن را! مسلمان بودن را! انسان بودن را!...

وقتی مفهومی درست تعریف و تبیین نشود
هر چیز نامفهومی خود را قالب آن میکند.

و دلم پر است از این نامفهومان قالب شده در مفاهیم مذکور...




پ.ن:
همچنان معتقدم

ما ماموران انقلاب اسلامی هستیم
نه مسئولان جمهوری اسلامی...

باشد که باشیم و بمانیم.
۹۵/۱۱/۳۰ موافقین ۳ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۱۰)

۳۰ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۱۷ سیده فاطمه موسوی
سلام عمیقا و شدیدا حس کردم حرفی رو که نوشتند 
ما نسلی هستیم که بخشیمون ب قول ایشون مداد کشیده های استکبارستیز و ریش دارهای رله با نامحرمن و بخشیمون گیر افتاده بین غربزده های برچسب زن و بسیجی و حزب اللهی های مسوول محافظه کار که افراطی میخوننمون!
میدونید گاهی اوقات اونقدر گیج میشم که نمیدونم باید چیکار کرد و کدوم راهو رفت!
پاسخ:
سلام

وقتایی که گیج میشیم، خسته میشیم، نا امید میشیم، مستاصل میشیم، بی انگیزه میشیم و ....

1-باید بریم هیئت
2-باید حرفای آقا رو گوش بدیم
خیلی خوب نوشته! خیلی!
پاسخ:
خدا خیرش بده

کار مارو راحت کرد :))
سلام
خب میدونید ایشون اومده فقط وضع ظاهر رو مجدد یاداوری کرده
اما رهبری اینقدر دیدشون منفیه؟! خیر
ضمن اینکه به جای حرف زدن باید کار کرد
باید مردم رو تشنه ی ظهور حجت خدا کرد
باید با ولایت فقیه آشنا کرد
که بله اینجا شخص اصلا مهم نیست چه سید علی چه روح الله و چه هر کس دیگری
مهم نظام ولایت فقیه هست
نسل امروز گیر داده روی اسم و شخص. در حالی که شخص مهم نیست نظام و تفکر ولایت فقیه هست و بنظرم هرکس میخواد کار مهمی برای خودش و نسل های بعد بکنه روی همین مساله باید کار کنه
پاسخ:
سلام

فرمایشتون کاملا صحیحه من باب نداشتن دید منفی و صرفا غر نزدن و کار کردن و انجام وظیفه در هر شرایطی و عدم نا امیدی هر چند در شرایط بغرنج. و خود بنده از پیروان همین شریعتم.

اما نکته اینجاست که نه تنها نسل امروز که کلیت جامعه روی اسامی و اشخاص گیر هستن و این فرهنگیه که غلطه!

لذا انقلاب ما داره از ناحیه ی همین اسامی و اشخاصی که خودشون رو بزور سنجاق قفلی به دامن انقلاب وصل کردن و الحق در قِبَل این اتصال یک طرفه هم حسابی خوردند و پروار شدند لطمه های جدی میخوره.

این افراد و اسامی در قالب های حزب الهی و بسیجی و اصولگرا و اصلاح طلب و ارزشی و .... مثل زالو به جون انقلاب افتادن و اصلن هم کاری به اصل انقلاب و ادامه ی مسیرش ندارن و صرفا براشون اهداف و منافع شخصی و حزبیشون مهمه (تازه با فرض بر اینکه با دشمن هم دست نیستن!!!)

حال اتفاقی که در حال افتادنه اینه که این آدمای انقلابی دروغی اینقدر دارن تکرار میشن که برای مردم و نسل های بعد اینطور داره تداعی میشه که اصن اصل انقلاب و اسلام همین لاشخورهای زالو صفتن!!! چرا که میگن یه دروغ هر چه قدر هم که بزرگ و شاخدار باشه با تکرار برای همه جا می افته! بویژه که الان هم دور دور رسانه هست و رسانه ها هم به حق استاد اعظم دروغگویی و دروغ سازی های فوق حرفه ای و شیک و مجلسی!

ما برای اینکه برسیم به نظام و تفکر ولایی چاره ای نداریم جز بیرون انداختن این زالوها از حلقه ی انقلاب و یکی از راههایی که میشه این کارو کرد برگشتن به قبل و مطرح کردن اصول و اساس انقلاب هست و چهارچوبی که برای انقلابی های اصیل تعریف شده. کجا؟ تو قرآن. تو روش و سیره ی اهلبیت. تو منش و روش ولایت فقیه در دوران غیبت و ...

اگر این کار رو نکنیم بزودی با پوسته ی خالی از انقلاب مواجه خواهیم شد که عده ای غیر انقلابی بدنبال ثباتش هستند و انقلابی ها در انقلابی که بنام اونهاست و به کام لیبرال ها و دنیا پرست ها، مطمئنا مجرم خواهند بود.

این خطره
این نیاز داره دوباره اون واژه ها تعریف بشه و ما و همه ی اونهایی که خودمون رو تو حلقه ی انقلاب میدونیم و نگران انقلابیم از این فیلتر دوباره رد بشیم 

و مطمئنن ریزش ها بسیار هست در دوران سخت!
بسیار بسیار عالی
شماره ۶ واقعا حرف دل
علت جدا شدن خودم از بدنه فرهنگی کار ها!!!!! همین بود....
پاسخ:
هیچ چیزی نباید علت جدا شدن ما و کار نکردن ما بشه

یکی از ویژگی هایی که در بازتعریف مفهوم انقلاب و انقلابی گری وجود داره همین پا پس نکشیدن تو شرایط سخت و ناهمواره!

اگر کسایی که واقعا انقلابی هستند و تفکر و مفهوم واقعی انقلاب رو درک کردند براحتی کنار بکشن، بی دردسر راه رو برای لیبرال های انقلابی نما و زالوصفت های پشیمان از انقلاب و اصطلاحا حزب الهی های منتفع باز کردن و خودشون انقلاب رو بردن تو قربانگاه!

ما نه تنها از بدنه فرهنگی جدا نمیشیم، بلکه با خوب و جامع و قوی فکر کردن و کار کردنمون عرصه رو برای اونها هم تنگ میکنیم.

ما باید بشیم معیار برای شناخت انقلابی های واقعی و تقلبی های انقلابی نما!
همینطوره
اصول اساسی انقلاب و ارامن های انقلاب باید مجدد یاداوری و تکرار بشه

استادمون بنده خدا میگفت پس فردا ملت های مستضعف جهان به پشتوانه انقلاب ما علیه استکبار و طاغوت بلند میشن بعد اون روز موعود میبینن همین مایی که ترغیبشون کردیم وضعمون از همه داغون تره و هیچ حرکتی نمیکنیم
و امریکا و شیطان بزرگ هم با شخص کار نداره با اسلام کار داره، همین که اسلام در ایران مثل موریانه خورده بشه در ذهن مردم ، حالا دیگه هرکس میخواد روی کار باشه براشون اهمیت نداره، سید علی باشه یا نباشه دیگه مهم نیست
همین حضرت اقا چند ساله دارن میگن ما درست وسط جنگ نرمیم؟ وسط جنگ فرهنگی هستیم اونقدری که شبا خوابش نبره
اونوقت ما چه کردیم؟ گیر دادیم به اینکه ریشمون یه سانت بلند تر باشه یا دو سانت
این وضع حزب الهیا
از اونورم به قول شما یه عده اومدن که مخالفت صریح کردن اما چون ما خواب بودیم و ارمانا یادمون رفته بود سکوت کردیم
و همون خدایی که آفریده اسممون رو انسان گذاشت ، خودشم فرمون انسان فراموش کاره
پس دقیقا وظیفه ی اصلی ماها روخوانی و بازخوانی مجدد ارامان های اسلام و انقلابه
هرکس هم به نحوی موظفه
پاسخ:
You said all exactly
۳۰ بهمن ۹۵ ، ۲۰:۳۴ منور الفکر
سلام علیکم
خداقوت نویسنده و ناشر هم نظر...

یقینا دل خون است از گرته برداری های سطحی
ولی
عمق فاجعه جای دیگری است:
نسل غریبی آمده است و الان جوان و نوجوان تازه از راه رسیده ما شده است که
حتی گرته برداری سطحی هم نمیکند!
حتی دهه فجر در مدرسه اش، دیگر یک بند شیرینی نمیچسباند تا رویش چاپ مجدد های مجموعه اطلاعات را بزند!
یعنی یک جوری هستند که باید آخرش کشف شود یا ما مریخ آمده شده ایم یا آنها؟!
و این که ما میگوییم، عنایت هست که یقینا ذخایر خدا در هر نسل و قومی جهت پیش برد هدف افرینش و اسلام، وجود دارد..اما آمایش حداکثری که شود نتیجه فاجعه را نشان میدهد.
یک جورایی راست گفتند.ما آخرین نسل هستیم.
که اگر هنر کردیم و انگشت شماری حرف فهم و آرمان خواه هم جنس، ساختیم و به جا گذاشتیم که هیچ...و الا از قبرهامان هم تا 2 دهه بعد مرگمان، چیزی باقی نخواهند گذاشت.

حرف زیاد هست اما همه مان همه اش را میدانیم لذا یا علی...

پاسخ:
علیکم السلام و رحمه الله

در جامعه ما آدمهای سطحی و حداقلی شدن الگو برای نسل های بعد

مثلا الان انتظاری که غریب به نود درصد خانواده ها از بچه هاشون دارن صرفا درس خوندنه و معتاد نشدن!!!
حتی بحثای جنسی هم دیگه اولویت نیس برای بسیاری از خونواده ها!!!!

وقتی به حداقل ها راضی بشیم اون هم حداقل های قشری و صرفا ظاهری! هیچ وقت رشد نخواهیم کرد.
وقتی شرایط موجود برامون مطلوب باشه دیگه هیچ وقت دنبال شرایط مطلوب نخواهیم رفت و این درد جامعه ی ماست این روزها بویژه نسل های بعدی که روز به روز کرخ تر و بی حس تر میشن نسبت به قبل...
سلام جناب مهندس...

دعوتید به محفل قرآنی فانوس جزیره...
معطر به شهدا...

http://azf06.blog.ir/post/1013

منتظرتون هستیم...

پاسخ:
سلام

خدمت میرسیم
سلام علیکم
بیاییم اینقدر نسل چهارم انقلاب را متهم نکنیم. خیلی از شهدای مدافع حرم، از هم نسل هستند. از همین قشرند. ما هم خیلی آدم های هم دوره خودم را دیده ام که از ترس اخراج و تهدید، همه آرمان های انقلاب را می گذارند خانه و بعد می ایند سر کار...
اینقدرخ ودمان را انقلابی نشان ندهیم و نسل بعد را منتفع...
پاسخ:
علیکم السلام

ببینید بحث سر نسل چهارم و این صوبتا نیس

اتفاقا بیشترین نسلی که الان انقلابی های منتفع رو تشکیل دادن نسل اول و دوم هستن.

برای مثال کسایی که خودشون یه روزی رفتن لانه جاسوسی آمریکا رو گرفتن و الان بچه هاشون دارن آمریکا ادامه تحصیل میدن و با عشق و حال زندگی میکنن.

منتفع بودن در همه ی نسل ها هست همونطور که انقلابی واقعی در همه ی نسل ها هست...

سلام
جسارتاً من متن رو خیلی دوست نداشتم
حس کردم با سرخوردگی نوشته شده
یک نوع ناامیدی توشه
یه حالت «اینجا دیگه درست نمیشه» و «اینا درست‌ بشو نیستن» طور
حتی یه جورایی پشیمونی
البته اینکه شما و بعضی دیگه از دوستان این متن رو خیلی می‌پسندید برای من جای تامل داره
من جزو نسل‌های بعدم و اکثراً حس می‌کنم به جای نقد شنیدن نیاز به امید و انرژی مثبت دارم
نمیگم نقد نکنید و نکنیم
ولی میگم کسانی که متن‌های اینجوری می‌نویسن یه جایی برا تنفس مخاطب بذارن
یه راهی نشون بدن
ما رو با حس بد نسبت به خودمون و دیگران رها نکنن تو این دنیای شلوغ
پاسخ:
سلام

ناامیدی نه
ولی نگرانی توشه!

ما باید یه سری ساختارهامون رو اصلاح کنیم والا از نگرانی به ناامیدی تبدیل میشه بزودی

تو این قضیه نسلهای بعد تاثیر زیادتری دارن

راهش "جاهدوا فینا" و "لنهدینهم سبلنا" هست ان شاالله
این یاسر عرب هم قصه جالبی دارد! 
در جدال با اقتصاد کاپیتالیستی دست آخر به همان اقتصاد کاپیتالیستی پناه برده و این روزها برای خوشایند اشراف ها و کارگزاران مینویسد گرچه هنوز ریشه هایش همچنان در یادداشتهایش احساس میشود اما....
اما انگار عاقبت همه ی چپ های افراطی همین است،پناه بردن به اقتصاد سرمایه داری و کاپیتالیستی در سرانجام کار!
پاسخ:
شاید همین اتفاق برای یکی مثه من هم داره می افته ولی ازون وری!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">