مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

سکه ی زندگی دو رو دارد/گاه غمگین و گاه غمگینی

چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰ ب.ظ

من آن طبیبِ زمین گیرِ زار و بیمارم

که هرچه زهر به خود می دهم نمی میرم...



+

28 تیر95

کلینیک تهران

اورژانس...


پ.ن:

الحمدلله رب العالمین

فی کل الاحوال...



++

در این دنیا چه می جویند ماهی های سرگردان؟

مرا آزاد میخواهی؟

به تُنگِ خویش برگردان!!!

۹۵/۰۴/۳۰ موافقین ۳ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۳۵)

۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۵:۰۸ بهانه گیر
سلام
ان شاء الله شفای عاجل...

پاسخ:
سلام

ما که چیزیمون نیس :)

خدا بقیه مریضارو شفای عاجل...
۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۶:۲۰ ســوز ستان
ایشالا همیشه سلامت باشید و آرامش برای شما و خانوادتون همدم خوبی باشه
پاسخ:
سلام

ممنونم خانم آراسته نیا از لطفتون و دعای خوبتون

به همچنین

۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۷:۵۱ پاک باخته
سلام 
الهی همه مریضا شفا پیدا کنن
پاسخ:
سلام


الهی...
مَهَنِّس! از شما بعید بود!!
با کله رفتی تو دماغ صابخونه روونه بیمارستانش کردی؟
واقعا که!

بی زحمت اون زهرتون رو هم عوض کنید دعای دوستان بی اثر می گردد


پاسخ:
با کله رفتیم تو شیکم خودمون!


دکتر میگفت نباید حرص بخوری! از فکر و اعصاب خوردی و استرس و فشار عصبی باید دور باشی...


حالا معظل اینجاست که چطوری باید برای بقیه توضیح داد که این چیزا ربطی به جوونی و سن و سال نداره وقتی میپرسن عه! شما که جوونی!!!!؟؟؟ حرص و فشار عصبی دیگه چرا؟!!!
سلام مومن. جزاکم الله خیرا

عرض کنم که 
"Serom بالا، saram پایین، که تا یادم بماند که
اگر عالم شدی، خاشع بمان پیش جهان دادار..."

جسارت نباشه...کلی عرض شد ها...

دارم فکر می کنم گاهی خدا می خواد که قدرتش را نشون بده که آهای بنده من زهر هم که بخوری، تا من نخوام اثر نمی کنه....
"اگر تیغ عالم بجنبد ز جای
نبرد رگی گر نخواهد خدای..."

و خب وقتی انسان به این موضوع واقف باشه، در برابر پروردگار خاشع میشه...به حدی که فاطمه زهرا سلام الله علیها و آلها فرمود:" عالمان، خاشع ترین افراد در برابر خدا هستند"

بدیهیه که علم داریم تا علم دیگه...

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما


آخه مورچه چیه که بخوان بهش قدرت نشون بدن؟!!!

ما چی هستیم اصن که خدا بخواد قدرت نشونمون بده آخه!؟

یه مشت خااااااک اصن ارزش این چیزارو داره؟!
سلام...
خدا همه بیمارها رو شفا بده...
پاسخ:
سلام

الهی.
سلام علی آقا

ای بابا

سرت به گاز طبیبان نیازمند مباد
وجود غامضت آزرده ی گزند مباد


ان شاالله در همه حال صحیح و سلامت باشی

+اشک خونین بنمودم به طبیبان گفتند
درد عشق است و جگرسوز دوایی دارد...

پاسخ:
سلام عزیزم


گاز؟!!! 
0_o

گاااااااااااااز؟!!!!!

نه خدایی گاااااااااااااااااااااااز؟؟؟!!!!!

+
این درد بی دواست برادر....
سلام اخوی

خدا بد نده  :(
کی چه ش شده؟؟
پاسخ:
سلام

خداکه بد نمیده بزرگوار!

چیز خاصی نیس
دو روزی مهمون بیمارستان بودیم به جرم التهاب و خونریزی معده!


اوه اوه اوه
خین و خین ریزی؟!
صابخونه با کله اومده تو معده ات؟
فکر کنم دلش برای باباش تنگ شده، شما فقط نشونی بده...

کی خورده مَهَنِّس ما رو
کی برده نخبه ما رو
کیم میاد به جنگ ما؟

.
.
.
یه اسباب کشی داریا، ببین چه ننه من غریبم بازی ای در آوردی

تو اون یکی پستت روم نمیشه بره فقط بگو چطور میشه شاعر شد؟ :))))))
پاسخ:
نه حاجی

اون بنده خدا فقط یه ذره!!! حرصمون داد!
ینی آدم به جایی میرسه که اصن از رحم و مروت و مردونگی پشیمون میشه!

انگار با این مردم فقط مثه خودشون باید برخورد کرد...

ینی اگه کسیو اذیت نکنی همه اذیتت میکنن!
اگه همه رو اذیت کنی کسی کاری به کارت نداره!!!!


+
باید بیای پیش خودم آموزشت بدم :))))
سلام. همش عصبیه و واسه حرص و جوشه!!
پاسخ:
سلام

دکتر هم همینو گفت!

خانومم در اقدامی ناجوانمردانه این قضیه رو سانسور کرد و در پاسخ خیل سوالا گفت:

تخسیر خودشونه! اصن رعایت نمیکنن! همش سرکه و ترشیجات و اینا میخورن!!! خصوصا سرکه!!!!!!

+
اون سوالی که درباره ازدواج پرسیدین رو تایید نکردم.
منتظرم وقتی پیدا بشه مفصل دربارش بگم و به عنوان یه پست بذارم که روش بحث کنیم با دوستان صاحب نظر

یه وقت حمل بر قصور بنده نشه جناب نیمه شناس

ضمنا آدم یا آشناس یا ناشناس!

نیمه شناسشو ندیده بودیم تا حالا!
۰۱ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۲۶ گمـــــــشده :)
الان‌خوبین‌بحمدالله؟
خونواده‌خوبن؟
می‌گم‌نظراتون‌خیلی‌پربار‌و‌طوبل‌شده‌بود‌نگو‌توفیق‌اجباری‌بوده.دی:
ان شالا‌همیشه‌سلانت‌باشین‌و‌شاد.سایه‌تون‌بالاسر‌گل دخترتون‌باشه.فقدانتون‌برای‌دنیای‌مجازی‌که‌غم‌بزرگیه.دیگه‌برا‌دنیای‌واقعی‌رو‌نمی‌دونم.دی:
پاسخ:
الان خوبم خداروشکر

ولی خدایی ربطشوبه خونواده نفهمیدم!!!


اونم چه توفیقی :)))

دنیای واقعی خبری نیس
خداروشکر بود و نبودمون فرقی نداره


ته تهش یه ذره زنمون گریه زاری میکنه اونم واسه اینکه شوهرش دیگه نیس خرج و مرج و کارای زندگی رو روبراه کنه و...

همین.
شقایق داشتم برات حمد شفا میخوندم یهو حواسم پرت شد بعدش سوره رو هم خوندم ... خدایی قدر بدون که همچین زیرپوستی مقدمات برگشت به تنگت رو فراهم میکنیم ... یه همچین مخاطبایی داری

فقط یه چیز، میرم سرجاش میگم بهت

پاسخ:
ینی با همچین مخاطبایی تا حالا زنده موندم عجیبه خداییی!!!!

+
صفاتو عشقه مشتی
سلام

یا اباالفضل

حالا بهترید ان شاءالله؟؟
نکنید این کارها رو
انقد ب برجام گیر دادید که کار دست خودتون دادید  :|

+
مراقب سلامتی خودتون باشید اخوی
ما روی برادران دینی مون همه جوره حساسیم هااا

پاسخ:
سلام

خداروشکر بله

تو بیمارستان همش یاد شعر ارسطو می افتادم خندم میگرفت!

دکتر شفاعتم کرد
نگا به ساعتم کرد
این یارو قد بلندهههههههه
داره به من میخندههههه

+
ممنونم از محبتتون

خدا حفظ کنه شما و سایر دوستان بزرگوار مارو

الحق که مایه ی دلگرمی هستند دوستان.
بعد نماز، صحیفه رو برداشتم مونده بودم کدوم دعاش رو بخونم یاد حرف آقا تو دیدار دانشجوها افتادم که به دعای 5 و 20 و 21 سفارش کردند.
به دعای 21 رو متوسل شدم ... به یاد و دعاگوت بودم
دعامون کن دادا
پاسخ:
چقدر خوب

دلم لک زده واسه این کارا...
وبتون به دلم نشست :)
پاسخ:
دل شما هم به وب ما نشست :)

چقد ادبی شد! خخخخخخخخخ
همیشه کارگران مشغول کار بودند یه بار آخ نگفتند یه بار مهندسان مشغول کار شدند ببین چه تیتیش بازیا که در نمیارن!
النگو، النگوها رو بپا مهندس :)))))


ولی خدایی گذشته از این حرفا،  نگران توییم که نمیری یه وخ
پاسخ:
النگو؟!

من نگران مانیکور ناخونام!!!
۰۳ مرداد ۹۵ ، ۰۵:۲۲ واقعیت سوسک زده
ان شالله سلامت و عافیت و عاقبت بخیری 
پاسخ:
سلام

ممنونم از لطفتون.

شما و سایر دوستان هم.
۰۳ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۱۴ سیده فاطمه موسوی
سلام علیکم

ای بابا بس که این دولت مهندسین هسته ای ما  رو حرص میده! 
ان شاالله همیشه سالم و  سلامت باشید که جامعه اسلامیمون به وجود امثال شما نیاز داره  :)
پاسخ:
سلام

حرص دادن که واسه یه لحظه دولته! به معنی واقعی کلمه حرص مرگ میکنه آدمو!


ممنون از لطفتون

والا ما فقط موجب دردسر جامعه ایم!
آقا، شقایق طوریش شده به من بگید
من طاقتش رو دارم... ولی قول نمیدم خودم رو از میلاد پرت نکنم... بگید
پاسخ:
من که قبلا بهت گفته بودم پهلوانان نمیمیرند... پس خیالت تخت (+ آیکون خود چیز پنداری!)


لا اله الا الله
بلند بگو لا اله الا الله


چیه؟ چرا اینطور نگاه میکنی؟
مگر فقط باید موقع تشییع گفت لا اله الا الله؟
غیرِ اون نمیشه ذکر گفت؟
اشکال داره دیگران را به بلند ذکرِ گفتن ترغیب کرد؟

پاسخ:
شوما راحت باش عزیزم... :)
به عزت و شرف لا اله الا الله

چیه چرا بازم اینطور نگاه میکنی؟
خواستم بگم «به عزت و شرف لا اله الا الله» یه نوع قسمه

نمیذارن کلام آدم منقعد بشه زود قضاوت میکنن!
والا
پاسخ:
خب گوش نمیکنید دیگه! (+لحن مستر پرزیدنت)

با شعار چیزی حل نمیشه ^_^
"گاز؟!!! 
0_o

گاااااااااااااز؟!!!!!

نه خدایی گاااااااااااااااااااااااز؟؟؟!!!!"

گاز دیگه آقا!
گاز استریل (با رسم شکل)

(مدیونی فک کنی قافیه چو تنگ آید شاعر به جفنگ آید)


"دو روزی مهمون بیمارستان بودیم به جرم التهاب و خونریزی معده!"

ز تاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دل ها!

از این به بعد هر کی پرسید چه خبر، بگو دلم خونه!

++التماس دعای فراوان!
پاسخ:
دلم خینه!
^_^
سلام
انشاءالله سلامت باشید همیشه
بین الحرمین دعاگوی شما هستم
پاسخ:
سلام

به به

خوشا به سعادتتون

ان شاالله همیشه به زیارت باشید
عه! شما مگه جوونی؟؟!

بعدشم چه لزومی داره برای دیگران توضیح بدی؟

+
راست میگی تو این شهر هفت رنگی زیاد شده، برای آدمای سلامت و صاف و شفافی مثل شما ارتباط با اونا خیلی سخت... ولی حالا شمام اینقدر نارنجی نباش

دادا مواظب خودت باش، حالا حالاها بهت نیاز داریما...
پاسخ:
من در این سن جوانی ز جهان سیر شدم
صورتم گرچه جوان است ولی پیر شدم...

چشم رئیس! دیگه واسه هیشکی توضیح نمیدم اصن!

+
خوشم میاد قشنگ میزنی به هدف :)))
من که تو زندگی تون نیستم و هرچی میدونم ازتون تو همین وبلاگ بوده اما کاملا مشخصه چقدر فشار عصبی دارین تحمل میکنید
اون فک و فامیلا هم اگه باور نمیکنن یه مشت از طرف مت بزنید بهشون
یکی نیست بگه چندتا آدم هم سن و سال شما میشناسن با این همه مسولیت و درگیری فکر و ...که حالا انتظار دارن چیزیتون نشه!
اما خب شما هم یکم این ولوم بیخیالی رو ببرید بالا لطفا!!

انقدرم خانومتون رو حرص ندین خو
سرکه چرا میخورید؟! :))

پاسخ:
سلام

والا مشت نزده دارن میخورن مارو فک و فامیلا!

میگم امکانش هست من شماره فامیلارو براتون بفرستم یه صحبتی باهاشون بفرمایید؟
بلکه از زبون شما قبول کنن. ما که هرچی میگیم نرود میخ آهنین در سنگ...

ولومش دست ما نیس آخه! قبلا خیلی خوب بود. یکی از هم اتاقیا میگفت که فلانی اصن کل دنیارو هیچی حساب نمیکنه از بس بی خیاله!

ولی الان خیلی فرق کرده شرایط روحی و فکری و ذهنی...
اون زمان با همه درگیریهاش ذهن آروم تر ومنظم تری داشتم ولی الان تشنجات خیلی زیاد شده.


سرکه رو از بچگی دوس داشتم!
دست خودم نیس خو :)

+
یه خواهش داشتم.
پاسخ کامنتهاتون رو نمیتونم اینجا بدم. اگر امکان داره وبلاگ یا ایمیلی برام بفرستید تا پاسخ رو اونجا بدم خدمتتون.

تشکر
سلام علیکم مومن
ان شاالله که رفع کسالت شده باشه
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام

خداروشکر

رفع که والا چی بگم!

عصبیه و متناسب با فشار عصبی دمار روزگار مارو در میاره.

:)
خداروشکر
سلام استاد، مهندس
خداروشکر که خوبید
- اصلا استرس و فشار عصبی برا جوونه مردم انتظارایی دارنا از عادم 
پاسخ:
سلام بر خانوم دکتر بزرگوار!

بازگشت شمارو به فضای مجازی تهنیت عرض میکنم. باشد که باشید.

+
والا مام همینو میگیم. کو گوش شنوا...

فک میکنن طرف جوونه دیگه اصن فکر نمیکنه!!!
اورژانس؟ چی شده؟!
همیشه سلامت باشید.
پاسخ:
سلام

چیزی نیس.

یه خونریزی معده ساده بود. یه چیزی تو مایه های سرماخوردگی.

بیخودی دکترا شلوغش کردن و بستری و اندوسکوپی و این صوبتا.

+
ممنان

شمام همینطور
اوووه
نههه
چراا خب؟
مگه تو پسا برجام کسی هم مریض میشه؟
پاسخ:
متاسفانه پیام 24 خرداد به معده بنده نرسیده هنوز!

ایضا خبر برجام!
سلام
خداوند سلامتی عطا کنه
----
اگر زهرت اثر نمی کنه
بیا پیش خودم!
ردخور نداره
پاسخ:
سلام


ممنونم. به همه ان شاالله

+
اگه اثر میکرد که الان خدمت حوری ها بودیم اون دنیا:)

امون ازین جنسای چینی...

آدرس میفرمایید؟!
سلام
آقا میخواستم فایلهای صوتی شما رو دانلود کنم
لینک ها کار نمی کنه
یه بررسی بکن
پاسخ:
سلام

حاجی فیلتره سایتامون!
۰۹ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۴ یک برانداز نرم
ترور نشدید که؟!
:)

پاسخ:
مادر نزاده هنوز :)
کاش خدا ما رو مثل خوبان دستچین خودش می کرد دیگه اینقدر مزاحم خلقش نباشیم. :(
پاسخ:
اتفاقا خدا مارو گذاشته اینجا دهن خلقو آسفالت کنیم...
۱۷ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۲۸ ایمان ایکس
الهم اشف کل المریض
پاسخ:
آمین
۱۹ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۵۹ خرید اینترنتی
خدا بد نده که هر چی میده خیره امیدوارم صحیح و سلام تباشید ..
پاسخ:
سلام

ممنونم از لطفتون

بله دقیقا همینطوره که میفرمایید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">