مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

شاگرد استاد

دوشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۳۱ ب.ظ

بسم رب الشهدا...



صدام کرد.

ایستادم. برگشتم به سمت صدا.

یه خانوم سعی میکرد به سرعت خودش رو برسونه به من. پیدا بود کل مسیر رو دویده.

گفت آقای مهندس وایسید ترو خدا کارتون دارم...

از همراهام جدا شدم و چند قدم اومدم عقب.

رسید جلوم. سرمو انداخته بودم پایین. گفتم جانم. بفرمایید...


یه نفس کشید و با صدای لرزون گفت:

شما با حرفاتون بغض چند ساله ی مارو باز کردید.

یه مکثی کرد و بی مقدمه زد زیر گریه... 

هق هق... هق هق... مثه بارون بهاری اشک میریخت.

مونده بودم واقعا چیکار کنم.

وسط گریه هاش یه چیزایی میگفت که من فقط یه جمله اش رو متوجه شدم:


"من از شاگردای دکتر شهریاری بودم..."



پ.ن:

به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای

دانشگاه اهواز


+

دلم میخواست

زن بودم

پا به پایش اشک میریختم

گریه میکردم

ناله میکردم


بغض فروخورده ام 

باز میشد شاید... 



*

اشتباها اسم حقیر دکتر زده شده بود در تبلیغات

۹۵/۰۱/۲۳ موافقین ۱۱ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۲)

سلام
آخی خدا رحمتشون کنه... مستندی که در موردشون ساخته بودن خیلی جالب بود
اون اقای صالحیه کیه، می گفت اگر ایشون ده میلیارد هم از ما می خواستن مجججبووور بودیم بدیم، چون ما غیر ایشون کسی رو نداشتیم کارشون رو انجام بده :(((( چه راحت همچین نیروهایی رو از دست دادیم و زحمتاشون رو هم به باد دادیم.
پاسخ:
سلام

همون آقای صالحی سال پیش فرمودن ما از اول هم بیست درصد رو نمیخواستیم!!!

ینی از اول هم کارای استاد شهریاری بیهوده بود! فقط من موندم واسه کاری که از اول نمیخواستن و نیاز نداشتن چطور مجبور بودن ده میلیارد بدن... 
۲۳ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۱۶ مردی به نام شقایق
« و اما من ! هر گز برای امام خویش تکلیف معین نمی کنم ، که تکلیف خود را از حسین می پرسم . و من حسین را نه فقط برای خلافت ، که برای هدایت می خواهم . و من ... حسین را برای دنیای خویش نمی خواهم ، که دنیای خود را برای حسین می خواهم ، آیا بعد از حسین کسی را می شناسی که من جانم را فدایش کنم ؟ »
۲۳ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۲۶ رفاقت به سبک شهید
خدا رحمتشون کنه
در مورد جوابی که برای جناب بهانه گیر نوشتید بیشتر بغضم ترکید

پاسخ:
هعیییییییییییییییییییییییی

روحشون شاد...
۲۳ فروردين ۹۵ ، ۱۸:۱۹ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
حیف...
:(
پاسخ:
واقعن...
:(
خدا رحمتشون کنه :(
پاسخ:
خدا دلشون رو شاد کنه تو بهشت با ادامه ی کارهاشون.
سلام.

جان دله ، شهید شهریاری ...


آقای شقایق . اگر زود تر پست رو ثبت می کردید حتما میومدیم و صحبت هاتون رو می شنیدیم. البته قرار بود اون روز برم امیرکبیر ؛ پای صحبت های آقای حسن عباسی . ولی خب گوشیم شکست و هیچ پل ارتباطی نداشتم برای خبر دادن و خبر گرفتن.


+ خانم شهید شهریاری هم حضور داشتن توی جلسه ؟
پاسخ:
سلام

روحشون شاد

پس شانس آوردید. حداقل چارتا کلمه حرف حسابی شنیدید از دکتر.

+
خیر. تشریف نداشتن.
سلام دکتر

قشنگ میشه اگر شماهم دکتراتون رو افتخاری بهتون بدن..مثلا در مراسم گرامیداشت مقام نخبه شهید،مامور انقلاب اسلامی، علیرضاحیدری...

مقتدافرموده بود
عده آمده اند که میخواهند اسلام و انقلاب را یکجا از ما بگیرند


اگر عاشورای من این روزها نباشه یعنی کی؟!
دنبال کربلام میگردم...زمین سراغ دارید؟؟


پاسخ:
سلام

والا افتخاری نمیخوایم! همینجوری معمولی با کنکور و مصاحبه بذارن ادامه تحصیل بدیم خودش خیلیه!


+
الحق که مرزبندی ها واضح تر و حساس تر و خطرناک تر شده این روزا

کل ارض کربلا
ولی بنظر حقیر کربلاتر از همه جا الان همین ایرانه...
سلام



زن بودن خوبه مهندس
چون کسی به اشک هات گیر نمی ده 
و مردونگیت رو به رخت نمی کشه

اما

گریه به حال و روز این روزهای کشور
مردونگی می خواد
مردونگی

هعییییییییییییی
پاسخ:
سلام

بعضی وقتا حس میکنم دارم از درون می پوکم!

اینجور وقتاس که آدم به گریه نیاز داره بیشتر از همیشه!
سلام رفیق!
خدا رحمتشون کنه شهید شهریاری
نمیدونم از خانواده شهید مصطفی چقدر خبر دارین شنیدم در دولت فعلی کاری باهاشون کردند که هر وقت جایی تو سازمان دعوتشون میکنن نمیرن به نشانه اعتراض به عملکردشون میگن رفیقای مصطفی یکی یکی برکنار کردن و به شدت جایگاه بچه ولایی رو دارن تضعیف میکنن!!!
پاسخ:
علیک سلام رفیق!

خدا همه ی شهدامون رو با سیدالشهدا محشور کنه.


بله ارتباط داریم.
فرمودن مسئولای دولتی رو نیان منزل ما!

از کارایی هم که دولت باهاشون کرده خبر داریم متاسفانه :(

کار از تضعیف و این صوبتا گذشته
همین که حس کنن یکم به سمت بچه های ولایی تمایل داری پخ پخ!!!
بله

می فرماید که،
همای گو مفکن سایه ی شرف هرگز
در آن دیار که طوطی کم از زغن باشد

منظورم رو رسوندم؟
(نفس خروس بگرفت که نوبتی بخواند
همه بلبلان...)
پاسخ:
بله بله. حاجی رسید!

من کجا بیشتر از حق خودم خواسته ام
مرگ حق است... به من حق مرا برگردان!

+
والا یه بیت شعر حفظ بودیم گفتیم شاید اینجا بکار بیاد!
۲۳ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۳۶ سیده فاطمه موسوی
خدا این بزرگواران رو قرین رحمت کنه 
و شما و امثال شما رو حفظ بفرمایید.. 
ان شاالله دوباره به زودی شاهد شکوفایی دوران هسته ای کشورمون باشیم 
پاسخ:
ممنونم.

نگرانی ما تنها حرص خوردن رهبر عزیزه.

ما و امثال ما که عددی نیستیم تو این کشور. فقط یه نفر مهمه برامون که اونم رهبر عزیزمونه.

اگه ایشون نبود هیچ امیدی برای ادامه نداشتیم.

+
ان شااالله
ما قول دادیم نذاریم پرچمی که این شهدا بلند کردن زمین بخوره...
تازه می گفت به محضی که شهید شدن من غصم شد حالا کار می خوابه!!! بعد رفتن دیدن ایشون قبل شهادت هر چی لازم بودهبه کادر همراهشون آموزش دادن... رحمت حق بر این شهید بزرگوار

+چقده بدم میاد از این و عراقچی :|
پاسخ:
سلام

بله. این کار بزرگ رو ایشون کردن.

ولی از طرف سازمان........................................


+
بزودی تاریخ شهادت خواهد داد
خون بچه های سید علی
بیهوده ریخته نشد.
سلام علیکم
اتفاقا دیروز سر خاک شهید شهریاری بودم. استاد وقتی میره، خیلی دل شاگردا میشکنه...
ما هم یه استادی داشتیم که در فاجعه منا شهید شد.
روحشون شاد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما فنی حرص می خورید از برجام، امثال بنده حقوقی اش را...
واقعا دلم می خواد بدونم این آدم ها روز قیامت، سر پل صراط چه جوری جواب می دهند.
پاسخ:
سلام

روحشون شاد بحق امام حسین 

بزرگ بودن... بزرگ...

داغ عزیزان دل آدم رو له میکنه.

+
اون دنیا که جای خود
تو همین دنیا هم باید جواب بدن
بی شک.
سلام
نظرتون بانی یه پست شد...
حوصلتون گرفت بخونید... مخصوصا که اصفهانیا تخصص دارن تو اقتصادی عمل کردن، خوبه که نظرتونم بفرمایید :))
پاسخ:
سلام

این ایده هایی که بانی پست میشه خرج داره ها!

در جریان هستید که؟! ^_^

+
آیکون تخصص در عمل کردن اقتصادی
سلام 
سکوووووت 
          و دیگر 
                      هیچ     :((


+ حالا که بحث هسته ای شد ما همچناااااااان منتظریم ببینیم اون طرح.... چی شد؟هیچ خبری ازش نیست اخوی
ب کجا رسید؟
پاسخ:
سلام

علیکم بالسکوت...

+
ما هم همچنان منتظریم بقیه شاخه ها کارهاشون رو بکنن و برنامه ها هماهنگ بشه

قبول کنید تو فضای فعلی کار سخت و حساسه ولی ما هم نشستیم یه گوشه

نحن الصامدون...
ایران که بله...یقینا ایران...
ولی بقول سیدجان...هرکس عاشورایی دارد و زمین کربلایی که او را فرامیخواند...

مال ما چون نطقش گویا کور شده یا شایدم گوش ما سنگین شده، اینه که دیگه خودمون داریم دنبالش میگردیم.کورمال کورمال اونم...
پاسخ:
سلام

ان شاالله که برسید به کربلای خودتون و انتخاب کنید حسینی بودن رو در کربلا

سلام
ممنونم از پاسختون راجع به ریاست جمهوری...
در مورد مهمونی هم صحبت شما بانی خیر بود... متوجه شدم تنوعش به چشم اومده، گفتم شاید بعضی این تنوع رو هزینه بر تصور کنند از این جهت گفتم توضیح بدم تا اگه کسی قصد خیری هم داشت ببینه میشه با هزینه کم هم مراسم گرفت...
پاسخ:
سلام علیکم

اختیار دارید (مثلا چیزایی که گفتیم خیلی مهم و بدردبخور بود! :) )

فرمایشتون صحیحه
تنوع تو این جور چیزا خیلی باعث جذابیت میشه

خدا خیرتون بده

به خدا کوچکترین حرکت برای اهل بیت تا ابد توی این دنیا موندگاره
ان شاالله ثابت قدم باشید و باشیم تو راهشون

تو جلسات همه رو دعا بفرمایید
یاعلی
سلام استاد
زودتر میگفتید خووو...
اگه زودتر گفته بودید حتما میومدم.
کاش متن سخنرانی تون رو میذاشتید اینجا تا ما هم استفاده کنیم.

پاسخ:
سلام علیکم

عفو بفرمایید

همین کاری که شما میکنید از صد تا کارای ما مهم تر و واجب تره

خدا توفیقتون بده و برکت به وقت و زندگیتون


سلام

یکی منو توجیه کنه! با این شاهکار اقایون دیگه روز بزرگداشت گرفتنشون چیه!
اصولا اینجور مواقع باید مجلس ختم گرفت :|
خدا سخت انتقام میگیره ...

+تاریخ اینا رو ثبت میکنه
و اسم این توافق میشه ترکمنچای پلاس!

+مایی ک هیچ کاره بودیم و هستیم اتیش گرفتیم خدا ب داد دل شما و امثال شما برسه...


پاسخ:
سلام

جریان اون پادشاه لخت و به به و چه چه کردن درباریان واسه لباس پادشاه!


+
متاسفانه هزینه ی این ثبت تاریخی رو ما و همه ی ملت های آزادیخواه جهان میپردازن.

ولی در نهایت پیروزی از آن جبهه حق است.


++
ما فقط تلاشمون رو بیشتر کردیم.

تا ره بر هست
غمی نیست و امید برای ادامه همیشه هست...
چه سخت...
چه بد...

است
بی غیرتی
دو رویی
نفاق و منافق بودن

همین...
پاسخ:
همین...
سلام مومن. جزاکم الله خیرا

شاعر می فرماید:
"کشتن عاشق نمی میراندش
در چراغی تازه می گیراندش"


چراغ تازه هستی برادر...بدون هیچ گونه تعارف....

اون ماجرای کتاب و مترو، امروز برای ما اتفاق افتاد...کتاب و بانک(لبخند)
کلی یادتون کردم


عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
سلام

چراغ ما هم مثه آفتاب تابان برجامه ^_^


+
این اتفاقا خیلی خوبه
کاش همیشه تکرار بشه.


یاعلی

سلام اخوی

یادم رفت بپرسم


کنکور چه کردید؟؟؟ 

با رتبه تون رو کجاها میشه حساب کرد؟؟


ان شاءالله شیرینی قبولی امیرکبیر رو میخوریم دیگه؟؟

پاسخ:
سلام

مجاز شدیم
البت یه کلمه هم نخونده بودیم. لذا فقط درصدای تست هوشمون خوب بود.

فک کنم رو شهرستان ها بشه حساب کرد.


خیلی دنبالش نیستم. ان شاالله دوباره باید با آمادگی امتحان بدم. هر چند اگه دعوت به مصاحبه بشم میرم ان شاالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">