مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

بچه فامیل

چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۲۸ ب.ظ

سلام


البته از قدیم گفتن باجناق فامیل نمیشه ها ولی خب حالا اگر بزور فامیل فرضش کنیم، بچه ی باجناق میشه بچه فامیل دیگه!

یه ازدماغ فیل افتاده ی کاملا بی عرضه ی دو متری! که غیر از تبلت و دیدن سریال های خارجی ترسناک و صحنه دار چیز دیگه ای ازش ندیدم تا الان!


امسال کنکور داشت. مارو مجبور کردن یه مدت ریاضی باهاش کار کردیم.

بله. مجبوووووووور...


خلاصه از صفر رسوندیمش به جایی که آزمونای سنجش رو حدود شصت هفتاد درصد اختصاصی میزد و رتبه اش هم بد نمیشد! هر چند هیچ وقت به آینده ی این دیلاق امیدی نداشتم ولی مدام به خواهر خانومم (که الحق الگوی مناسبی برای مادرای بچه داغون کن تشریف دارن) اصرار کردم که بهش استرس ندین و بزارین کارشو بکنه! اما امان از دست این زنا....


خلاصه خواهر خانوممون زحت کشیدن و دقیقا اون کارایی که ما گفتیم رو عکسشو انجام دادن و بچه رو فرستادن واسه کنکور(روی کلمه بچه اصرار دارم)


رتبه ها که اومد دیدم نامرد حدود بیست درصد ادبیات و دینی و عربی زده بقیه رو هم همه رو از دم صفر!

میگم آخه لاکردار تو همه آزمونا زبانو 90 درصد میزدی! خب لااقل یه دونشو سر کنکور شانسی میزدی که صفر نباشه درصدت!

ریاضی و فیزیک و شیمی همه صفر!


بعد اومدن خونه ما با اشک و آه و ناله و ضجه و لطمه و اینا واسه انتخاب رشته!

بعد آقا پاشو انداخته رو پاش میگه من به این نتیجه رسیدم به مهندسی پزشکی فقط علاقه دارم!!!! (میخواستم لیوان شربت رو از عرض بکنم تو حلقش)

گفتم باشه. پس انتخاب اولت رو بنویس مهندسی پزشکی دانشگاه شریف...(دیدم خانومم داره چپ چپ نیگا میکنه!)


خلاصه جواب نهایی کنکور دیشب اومد و آقا زاده قبول شدن. چی؟  مهندسی کامپیوتر اونم از نوع نرم افزار!!!


از دیشب تا الان دارم به قیافه اون جونورایی که با این سر یه کلاس میشینن فکر میکنم. اینقدر خندیدم دل درد گرفتم...




پ.ن:

هیچ وقت روی بچه هاتون حساب زیادی باز نکنید.

ینی اصن هیچ حسابی باز نکنین...

۹۴/۰۶/۱۸ موافقین ۷ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۴)

۱۸ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۳۲ بلانش دوبوآ
هه
پاسخ:
هه؟

اووقت این بلانش دوبوآ فحشه یا خوردنیه؟
فشار عصبی که وارد شده بود ناشی از نتیجه لامروتانه آموزشتون بود یا از کلا علاقه به حرکت علمی زدن جناب نردبام فامیل؟

ولی شما روی حنانه بانو حساب باز کنید...ما بهشون امیدها داریم!
پاسخ:
هیچ کدام

ناشی از حساسیت های بیش از حد پدر و مادر و تک بعدی نگاه کردن و تک بعدی تربیت کردن بچه!


متاسفانه مادرای امروزی بغیر از شکم بچه ها به فکر هیچی دیگشون نیستن!

ما هم سن اینا بودیم یه خونواده رو میتونستیم اداره کنیم. من هم سن این بودم رفتم کمیته امداد شروع کردم به کار!

متاسفانه اینا کارای شخصیشون رو هم نمیتونن بکنن!!!


نه اتفاقا روش هیچ حسابی باز نمیکنم چون تو جو فعلی جامعه داره بزرگ میشه و پای همین تلویزیون!
ما که الگومون پدر بزرگ زحمتکشمون بود و همش با اون خدا بیامرز حشر و نشر داشتیم این شدیم. اینا که دیگه الگوشون باب اسفنجی و .... چی میشن؟
سلام
من هیچ حرفی درمورد نسل الان ندارم . فقط غصه ی خودمونو می خورم که باید چقدر درس می خوندیم و شاگرد زرنگ می شدیم  و با میلیون ها نفر مسابقه می دادیم و بعد تازه دانشگاه ازاد قبول بشیم!
واقعا نسل سوخته ی جزغاله یعنی خودمون!


دخترتون در مورد قرآن چه واکنشی داره مگه؟
پاسخ:
سلام

هعیییییییییییییییییییییییییییییی

ما دیگه از سوخته هم گذشتیم! خدایی دیگه بخار شدیم رفتیم هوا!



+
سکوت محض!
چشاش درشت میشه. زل میزنه به منبع صدا
دیگه جیکش در نمیاد...

بعضی وقتا توی خواب هم براش میذاریم.
میشه گفت عمیق ترین خوابش همون خوابهائیه که براش قرآن میذاریم.
تخت میخوابه...
موفق باشید
پاسخ:
شمام همینطور
سلام مومن. جزاکم الله خیرا

باجناق که فامیل نمیشه اما حواست باشه اینجا، محضر اهل بیتته ها{لبخند}

ولی قبول دارم کچل میشی تا این افراد دو زار بیان تو باغ...و جالبتر اینه که برای جلوگیری از استرشون دیگه "خ خ" و "نیاز به تلاش بیشتر" و از این داستان ها مطرحه برای دو زار درس خوندن...

و نکته ی بسیار بسیار جالبتر اینکه پدر و مادر بچه میگن طفلک بچه م!! درس هاشون انقدر سخت شده...اون موقع ها ما اینها را نداشتیم!!!



عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
سلام

دقیقا!

خواهر خانومم به من میگفت بیچاره بچه ها... چقدر کتابا مزخرف شده!

منم خیلی ریلکس گفتم کتابا مزخرف نشده معصوم خانوم!

بچه ها مزخرف شدن... (خخخخخخخخخخخخخخخخخخ)


هیچی دیگه! خانومم یه نیگاه سرشار از غضب کردن و ......
etefaghan ma ham mohandese computere tahvile jame'eye mohandwsi dadim
Bashad in 2 dar yek kelas nabashand

Delemoon tange neveshtehatoon shode bood jenabe mohandes, harchand in neveshteha talkho dardnak ya hatta tanze naghz bashand!


پاسخ:
سلام

چه شود واقعا!

دو تا مهندسسسسسسسسسسسسسس کنار هم!

یه چیزی بگم خنده دار! این بنده خدا پیش دانشگاهی ریاضی بود اونوقت من قبل از حد و مشتق براش اعداد توان دار رو داشتم درس میدادم!!!
ینی فرق 2 به توان 2 با 2 ضربدر 2 رو نمیدونست بنده خدا!!!

+
لطف شماست.
این روزا خیلی شلوغ بودم از نظر کاری.
بلاتکلیفی شغلی حسابی برنامه ها و متعاقبا اعصابم رو بهم ریخته!
سلام
وای اصلا دانشگاه رفتن انقدر الکی شده، ادم نگران اینده این مملکت میشه... 
هر چند از قبلشم نگران بودیم...

حالا هی تو دل ما مادرا رو خالی نکنید دیگه! هر چند من خودم تازگی دارم تلاش میکنم یه کم اوضاع مسئولیت پذیری بچه ها رو سامان بدم... و البته واقعا امید چندانی ندارم :-|

+ ممنون از پاسختون،بله حق با شماست، ما باید پایه های علمی واعتقادی خودمون رو قوت بدیم و البته همراه با روشنگری...
پاسخ:
سلام

جالبیش میدونین چیه؟

هر قدر دانشگاه رفتن الکی تر و بیخود تر میشه ادعا و فیس و افاده ی دانشجوها داره روز به روز بیشتر میشه!

لامصب قبول شده رشته مهندسی پشم و پوست دانشگاه غیر انتفاعی پردیس خود گردان پیام زور از راه دور دارغوزآباد سفلی...
اونخ یه جوری قیافه میگیره انگار همین الان از استنفورد فارق التحصیل شده!



+
این نکته خیلی مهمه!
شاید اصلی ترین محور تربیت بچه ها همین بحث مبارزه با راحت طلبی و مسئولیت پذیریشونه! باور تون نمیشه ولی اگر این قضیه رو از بچه ها دور نکنیم حتی روی توحید و اخلاقشون هم نمیشه کار کرد چه برسه به بقیه مطالب و مباحث تربیتی!

++
ان شاالله با قدرت و شتاب به سمت آینده

نحن صامدون...
با این چیزایی که شما گفتین!
منی که کارشناسی نرم افزار گرفتم، بالکل از زندگی نا امید شدم!
والا به خدا ...
:))
پاسخ:
والا خودمم حالم بهتر از شما نیست!

متاسفانه روز به روز آموزش عالی داره بدتر از قبل میشه!
۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۲۹ صِفر کیلومتر
:)))))))))))))))))
پاسخ:
شاد باشی الهی برادر
اون وقت همین 10 سال قبل تو اون وانفسای کنکور من با رتبه 3400 نتونستم مهندس کامپیوتر قبول شم سال بعدش با 2100 قبول شدم اون وخ الان رتبه های بالای 30 هزار از دم مهندسن ماشالله نسل ما از سوخته گذشت خاکستر شد به فنا رفتیم اصن
پاسخ:
نسل ما که سوخته بود هیچ!

نسل اینا فک کنم نسل پدرسوخته باشه!
(باباهاشون سوخته بودن دیگه! اینا میشن نسل پدر سوخته)


+
شنیدم اون دنیا دهه شصتیارو مستقییم میبرن بهشت!
سلام 
نتایج کنکور خیلی عجیب غریب بود واقعا . خواهر زاده ی من واقعا درس خونده بود و انقدر خوب زده بود که فکر میکردم رتبه ش زیر 2000 بشه ، شد 5000 و جالب تر اینکه شیمی کاربردی زنجان روزانه قبول شد . اصلا فکرش رو نمی کردم .
ازاد هم علوم تحقیقات صنایع غدایی قبول شد که احتمالا زیاد آزاد رو میره که تهران باشه ...
اون وقت این چیزی که شما از بچه یادش می کنید با این درصد کم چه دانشگاهی نرم افزار قبول شده ؟!!
بعدش فک میکنی اونایی که کنارش میشینن بهتر از خودش هستن ؟!!! 

واقعا سال به سال دریغ از پارسال 

حنانه خانوم ما چطوره ؟ دیگه الان خانمی شده برای خودش 
ان شا الله که زیر سایه پدر و مادر خوبی مث شما خوشبخت و عاقبت بخیر بشه 
پاسخ:
سلام

دانشگاه شیخ بهایی اصفهان(غیر انتفاعی) یه چیزی تو مایه ی دبیرستانه که دیگه هرکی هرجا قبول نشده میاد میره اونجا!!!

نه. فکر میکنم اونایی که کنارش میشینن همینایی هستن که تو عکس دوم دور همی دارن عشق و حال میکنن!

+
حنانه خانوم شما دست بوسن.
بله ماشالله روز به روز بزرگتر میشن بچه ها و ما پیر میشیم!!!

ان شاالله
ممنون
ان شا الله که درست میشه :)
پاسخ:
خب کی دیگه؟

میخواست درست بشه شده بودا!....

حاشیه ای بر متن:

میفرمایند که اصولا آدما دو دستن یا مهندسی پزشکی اند یا دوست دارن مهندس پزشکی باشن...بعله دیگه اینطوریاس، چکارش دارید بچه رو خب :)


پ.ن: همین الان یهو یادم اومد احوال اون شرکت نانو در دست ثبتتون رو بپرسم.

ثبتیده ش؟خوبه حالش؟

فکر کنم خلاء عدم حضور یه دکتر مهندس تو چارت شرکتتون احساس میشه نه؟:))))

پاسخ:
سلام

ما تو اعتماد به سقف این نسل جدید موندیم به خدا!

زندگیاشون عین فیلم هندی میمونه! کلن تو هوان!!!


+
ثبت شد ولی نگهش داشتم فعلا!
دارم چند تا پروژه برای پتروشیمی انجام میدم و پایان نامه خودم رو هم دارم مینویسم.

بله بله
دقیقا.

سلام
فقط ای کاش بعضی ها میفهمیدن این مملکت به آینده سازان دارای اعتماد به نفس کاذب نیاز نداره به آینده سازانی نیاز داره که با حقیقت وتلاش به جایی برسند اونوقت دیگه ناچیز ترین شکست ها هم براشون دنیا رو روبه آخر نمی کرد.
پاسخ:
سلام

والا آدم اینارو می بینه از آینده کشور ناامید میشه!


^_^

این دیگه کیه

الان منه بیچاره به لیسانس کامپیوترم گل بمالم بزنم بین دیوارای خشتی تا گم و گور شه بهتره
تا اینکه با بچه های جدید هم رشته ای باشم
والا
پاسخ:
بچه فامیله!


والا چی بگم!

ما همیشه به بچه های کامپیوتری یه جور دیگه نگاه میکردیم...

یه چی تو مایه های غلام تکثیر و اینا که سی دی رایت میکردن و سر چهار راه بساط میکردن.


من که 2 واحد اقتصاد درس میدادم برای مهندسین دانشگاه بوق
باید قبلش بشون ریاضی درس میدادم. اونم چی! حل معادلات درجه 2 و مشتق!
به انتگرال که رسیدم هنگ کردن! بیخیال حل مسائل شدم براشون.
من واقعا مونده بودم باشون چکار کنم!!!
البته این عزیزان بدون کنکور و با پول وارد شده بودن
نمیگم همشون اینجوری بودن اما به جز یه نفرشون همه میلنگیدن

پاسخ:
خب حق دارن دیگه!

باید از جدول ضرب شروع میکردین...

یهو رفتین سراغ مشتق خب سنگ کوب میکنن دیگه!


کاری نداره که. میرفتید سر کلاس گل میگفتید و گل میشنفتید! آخر کار هم بر اساس تیپ و قیافه و البته با مزه بودن جوکایی که سر کلاس تعریف میکردن بهشون نمره میدادین.


به به. اصن این دانشجو پولیا رو میبینم علاقم به درس چندین برابر میشه...

اون یه نفر رو باید مینداختید!
بالاخره ترم بعد هم یه امید داشته باشین برید سر کلاس دیگه!
آقا نداشتیما

پروژه برای پتروشیمی رو که نباید تنها کار کرد...
برای ما هم بگیر پروژه رییس
پاسخ:
تنها نبودم.

کلی نیرو داشتم!

البت الان دیگه پروژه رو تحویل دادم و منتظر کامنتای کارفرما نشستیم دو هفتس!

شما خودت رئیسی.
هر وقت رئیس خواستیم خبرت میکنم!
سلام
اولا بلانش دوبوآ فرانسوی هست،معناش هم یعنی زیبای سفید(تقریبا معادل سفید برفی ! )


انقدر شعب دانشگاههای آزاد و پیام نور و غیر انتفاعی زیاد شده ک تا چن سال دیگه کنار مهدکودکای سر هرکوچه یه دانشگاه خواهد بود...

این همه فارغ التحصیل ریخته تو جامعه0همه هم اعتماد به سقف کاذبببب کاردولتی هم میخوان و.....


راستی برادر من ارشد متالورژی صنعتی اصفهان قبول شد.فک کنم هم دانشگاهی شده باهاتون
بیزحمت هواشو داشته باشید اخوی   :)
پاسخ:
سلام

اوووووه. نمیدونستم! گفتم نکنه فوشی چیزی باشه!!!


اتفاقا یه بار بچه هارو فرستادیم یه روستایی برای شناسایی اردو جهادی

اومدن گفتن مدرسه نداشتن ولی دانشگاه آزاد داشتن!!!!


نه. دیگه به کار دولتی راضی نیستن! لامصبا فقط مدیریت میخوان!

+
هواشو دارم
ولی خودم دیگه دانشگاه صنعتی نیستم!
دارم دفاع میکنم!
بح بح سلام جناب مهندس
حال تون چطورس
خوبین ان شا...
چند وقتی نبودید گفتم ماجرای ترورها ادامه داره بصورت زیر پوستی
دیگه نایی ندارین بیین اینجا مطلب بنویسین

اینو خوندم یاد دکتری افتادم که رفتم پیشش دیدم کتباو به چه بزرگی گذاشته جلوش میگه بیماریتو بگو اسمش چیه من بگردم پیدا کنم
گفتم مرده ی صداقتتم لاقل نمیگی پرفسورم راس حسینی کتابو جزواتت رو انداختی داری مرور میکنی تو مطب
آفففففففففرین

نمخوام بزنم ارزش ها رو داغون کنم ولی وقتی تو سالی که کنکور دادم فهمیدم پس از خودکشی کردن سردرس هام رتبم زیاد جالب نشد و یه بچه جانبازی که کلا میامد مدرسه معلم ها از دستش قلبشون درد میگرف آمبولانس میاوردن از بس حرص میخوردن که این چرا نمیفهمه بعد اون الان داره دانشگا تهران با رتبه 3 رقمی پزشکی میخونه تعجبم چطو واحد پاس میکنه؟

بعد این قراره بشه دکتر مابریم پیشش درمون شیم.

خدا وکیلی این سهمیه ها نیز ماجرایی دارن که دل آدمو درد میارن شدیدا

این خنگ بود رف پیش خنگا ولی اونو چی میگین؟

یادمه تو ارشد طرف مجاز نشده بود کلا
بعد رتبش با سهمیه زده بودن16!
خب ما دیگه حرفی نداریم

راجبه دخترتونم ایشالله خدا همینجور سر به راه درست درمون ببردش جلو تو زندگیش

زنده باد نخبه های گُ نای ایران


پاسخ:
سلام علیکم

خوبیم به لطف خدا
خداروشکر


ترور امید کم تر از ترور جسمی نیست!
این روزا درگیر پیدا کردن شغل بودیم و حسابی مشغول

این دکترا لاییییک دارن واقعا!


درباره سهمیه ها دل ما هم پره حسابی!


ممنون

نخبه های چی چی؟!!!!
GONA

میگن طفلک گنا داره
شما نمیگین؟

سلام صبح عالی بخیر
پاسخ:
نه ما نمیگیم!


موچکر
سلام

خب تاریخ ، مکان و زمان دفاعتون کی هست؟
بفرمایید تا ملت رو بفرستیم برای کسب فیض خدمتتون  :))
پاسخ:
سلام

مکان: دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان

زمان: هر وقت استادم عشق کنه و حالشو داشته باشه...
سلام

پس هر وقت استادتون حال داشت لطفا از یه هفته  قبلش تو وبلاگتون اطلاعیه ش رو بدارید :))

من منتظر خبرتون هستم (اینو جدی گفتم)
پاسخ:
سلام

حتما. حتما.


+
شیرینی میخواید شما؟

ما هر وقت یکی دفاع داره آخر کار میریم شیرینی میخوریم فقط!
۳۰ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۲۸ همون رهگذره
سلام
به عنوان یه کسی که شما رو دورادور می شناسه و گهگاه سری به اینجا میزنه، بگم که یهو از دیدن خطوط اول این پست شوکه شدم و دوباره خوندم ببینم آیا واقعا شما درباره پسر باجناقتون انقدر صاف و راحت بد گفتین ودر واقع غیبت کردین؟؟؟
و وقتی دیدم درباره خواهر خانمتون هم به اون صراحت اظهار نظر کردین،ولااقل ملاحظه خدا و دین که هیچ، ملاحظه خانمتون نکردین، خیلی متاسف شدم!
شما به عنوان یه فرد مذهبی نگیم، به عنوان یه همسر لااقل، حق نداشتیم توی ملاعام مجازی غیبت اعضای نزدیک خانواده همسرتون رو بکنین
و اصلا شما توی جایگاهی هستین که حق ندارین به این راحتی غیبت کنیدو دیگران رو هر چند مشکل دار، دست بندازین و تحقیر کنین.
از شما بعید بود!
پاسخ:
سلام

فرمایشاتتون متین.

اصولا ما ملاحظه خدارو نمیکنیم هیچ وقت.

خانوممون هم کاملا به قضیه مشرفه و اتفاقا قبول داشتن متن این پست رو.

البت غیر از خود خانومم که کاملا به قضیه آگاه هستن و خودشون هم انتقاد دارن و جدا از همه ی بحثایی که با خود خانواده خانومم هم در این باره(شیوه تربیتی و اینا) داشتیم، تقریبا هیچ کدوم از افرادی که اینجا تشریف دارن نمیشناسن افراد نامبرده تو این پست رو.

بحث ما هم تحقیر و دست انداختن نیست!

اصل قضیه اون جمله ی آخری بود که نوشتم.
بحث هم یه اعتراض بود به فضای آموزش عالی و هم به توصیه به دوستان.

بااین وجود انتقادتون رو میپذیرم.

ممنون بابت انتقادتون

یاعلی
۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۳:۰۲ واقعیت سوسک زده
البته من نمی دانم چرا آقایان اکثرا با فرزندان باجناقشان مشکلات عدیده دارند !
پاسخ:
آخه آدم نیستن که!

جونورن... جونور...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">