مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

ساینتیفیک مایند و بچه مذهبی

يكشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۳، ۰۲:۵۰ ب.ظ

سلام


بهش گفتم مهندس بیا من امروز با ماشینم. میرسونمت!

تنها کسیه که تا بحال دیدم اینقدر به علم علاقه داره بخاطر خود علم! از نخبه های صنعتی اصفهان. زیان انگلیسیش در حد اوباما اطلاعات علمیش نه فقط تو رشته خودمون بلکه تو همه رشته های علمی تقریبا کامل! یه عادم ساینتیفیک کامل! از هر چهار تا کلمش هم پنج تاش انگلیسی! بسیار محترم و خوش برخورد....

عکس سلنا گومز رو روی صفحه ی کامپیوترم دیده بود. تا نشست کنارم ازش پرسید. منم بهش گفتم. بحث شروع شد!!!

تو شرکت مصطلحه که شروع بحث با مهندس ش با خودمونه ولی تموم شدنش با خدا!!!

بحث از استراتژی برای کودکان و شخصیت سازی کودک شروع شد و رسید به.......... (حکومت اسلامی ، تمدن آینده، اسلام و فرق ، تقابل ایران و اسلام ، پست مدرنیسم و اسلام ، تقابل علم و دین ، نگاه یکطرفه به دین، نفی علوم فیزیکی و تجربی در دین، یگانگی خدا، وحدت وجود یا کثرت وجود ، فلسفه علم، فلسفه و حکت ، ریشه شناسی جریانات سیاسی کشور ، تقابل مذهبی ها با غیر مذهبی ها، شخصی بودن یا اجتماعی بودن دین ، جمهوریت و دموکراسی و رابطش با دین و .............)


تا ساعت هشت شب نشسته بودم تو ماشین و چش تو چشش با هم حرف میزدیم. دوست دارم حرف زدن باهاش رو. مثه قدیمای خودمه(هر چند هم فکریم ولی نوع نگاه و بحث کردنش مثل خودم بود.) هیچی رو همینجوری قبول نمیکرد تا کلی روش بحث نکنه و براش اثبات نشه!


اواخر بحث از زندگیش گفت. از دوریش از دین و زندگی دینی! از خونواده ی تحصیل کرده اش که بسیار مذهبی هستن و چه بلایی که سرش آوردن تو کودکی!!!

معتقد بود مذهبیا همینطوری مذهبی ان! خودشون هم نمیدونن چرا؟!

فکر میکرد همه مذهبیا از وقتی بدنیا اومدن مذهبی بودن اونم چش و گوش بسته!


هرچی بهش گفتم شاید خیلیاشون اینجوری باشن ولی همه اینجوری نیستن! قبول نمیکرد...

ناچار شدم از خودم بگم!

چشاش چهار تا شده بود! دو تا شاخ که چه عرض کنم دو تا درخت چنار رو کلش در اومده بود و خیره خیره بهم نیگاه میکرد!


باورش نمیشد من چجور آدمی هستم

باورش نمیشد اسلام رو گذاشته بودم کنار یه زمانی چون دلم نمیخواست به دین پدر مادرم باشم.

باورش نمیشد چقدر شرارت کردم تو جوونی

باورش نمیشد همه راه هایی که اون فکرش رو میتونست بکنه من امتحان کردم

باورش نمیشد هر خلافی که فکرشو بکنه انجام دادم یا مستقیم یا غیرمستقیم...

باورش نمیشد رفیقام کیان!

باورش نمیشد مسیحی بودم، یهودی بودم ، زرتشتی بودم، بی دین بودم!

باورش نمیشد نظریات مطرح موجود تو دنیارو خوندم و باهاشون آشنام تا حدودی

باورش نمیشد اهل خوندن رمان های خارجی و دیدن فیلمهاشون بودم و هستم

باورش نمیشد چند سال مطالعه کردم و زجر کشیدم تا بفهمم اسلام راه حقه

باورش نمیشد چقدر هزینه دادم واسه بدست آوردن اسلام

...

باورش نمیشد دین و دین داری و خدا باوری و ولایت و این چیزا عقلی باشه و دین راه حل درستی واسه زندگی و مشکلات بشر داشته باشه!


+

بعضی از ماها

روی همه چی مطالعه داریم

الا اون چیزی که اصل زندگیمون رو تشکیل داده

اعتقادات!

چیزی که واسه حرف زدن نیس

واسه عمل کردنه...


زشته که بی مطالعه ای و شلختگی و بی منطقی و

بی قانونی و بی موالاتی و دوری از اسلام و

بد عمل کردن ما به اصطلاح مذهبیا

بزرگترین عامل دین گریزی یه عده اس!


اون دنیا جواب خدارو...

۹۳/۱۰/۱۴ موافقین ۳ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۵)

آرامش،بهشت،قیامت

7- پس در قیامت جهان که عرصه ظهورات و انفجارات پیاپی است فقط کسی می تواند سوار بر این امواج طوفانها، بسوی جنت الماوی برود و به خدایش ملحق شود که در درون خود با رسول باشد. زیرا رسول با خداست.

8 - و بدان که اصلاً بهشت قلمرو اسکان و آرام و قرار در خویشتن است و امکان با خود بودن و در خود بودن و خود بودن : « و به آدم گفتیم که با زوجت در بهشت آرام و قرار یابید و از همه چیز بهره گیرید فقط به این شجره ( نژاد و نژادپرستی ) نزدیک نشوید که از ظالمین خواهید بود. » بقره 35-

از کتاب " خداشناسی امامیه " استاد علی اکبر خانجانی ص 115

http://faryadenoor.blogfa.com/

پاسخ:
بله البته!
۱۴ دی ۹۳ ، ۱۹:۴۹ پاک باخته
چقدر جالب
چقدر خدا رو شکر که حزب اللهی های دیگه هم مثل من هستند
از وقتی مسلمون شدم و شیعه (قبلا شیعه شناسنامه ای بودم خب) همش فکر می کردم استثنا هستم
همش فکر می کردم همه از اول حزب اللهی بودند

منم یه برهه ای از زمان راجع به مسیحیت
یهودیت
زرتشت
حتی بودا و اینام تحقیق کردم...
یه زمانی نماز برام بی مفهوم بود
تا جایی که خونواده یه جور دیگه نگام می کردن
حجاب از نظرم خلع آزادی بود...

اما هیچ وقت حرمت ماه رمضونو نشکوندم
همیشه فکر می کنم اگه امروز اینجا واستادم به خاطر همون نماز و روزه های یه ماهه است
معتقد بودم حالا که ماه خداس باید حرمت دینش حفظ شه
حتی اگه برا سحرا خواب می موندم بازم روزه رو می گرفتم

خیلی کتاب خوندم
خیلی مباحثه کردم با بچه حزب اللهی ها
خیلی سخت به دست آوردم چیزی رو که الان دارم...
اما حالا حاضرم تا آخرین قطره خونم براش بجنگم
برای اعتقادم
برای انقلابم...

خدایا شکر
شکر
شکر
پاسخ:
خداروشکر

از شنیدن این فرمایشاتتون خیلی خوشحال شدم.

مطالعه اگر نباشه آدم زنده نیس...

یه نقطه اشتراکی تو فرمایشاتتون هست. بنده هم با وجود همه اون حالتها و این ها هیئت رو نمیتونستم ترک کنم.

ینی آخرش وقت هیئت که میشد دلم تاپ تاپ میکرد.. اصن نمیشد تو خونه نشست...

+
چیزی که سخت به دست میاد
هم ارزشش بیشتره
هم آدم قدرشو بیشتر میدونه
هم سخت تر از دست میره...


برای همه چیز شکر...

ما عاقلانه راه تو را برگزیده ایم
بگذار جاهلانه بگویند ساده ایم...

یاعلی
۱۴ دی ۹۳ ، ۲۰:۰۸ پاک باخته
سلام
راستی می دونستید من 93/7/7 وبلاگم رو از بلاگفا به بلاگ انتقال دادم
و 
شمام چندین بار برام کامنت گذاشتید تو پست های مختلف...

بعد تقریبا 4 ماه تبریک میگین!!!!

فک کنم سرتون اساسی شلوغه...

:))
پاسخ:
سلام

بعضی وقتا از پیوندها وارد وب دوستان میشم و وبشون رو میخونم. آدرسی که توی پیندهای بنده از شما هست همون بلاگفا بود.
وقتی دیدم منتقل شده بلاگ خوشحال شدم

(البته به علت تعدد دوستان بزرگواری که از مطالبشون استفاده میکنیم خیلی حافظه یاری نمیکنه!)

لذا اشتباه شد...

(البته یه احتمال دیگه هم هست که اصولا وقتی یکی خونه جدید میره شیرینی میده! تا آدم شیرینی نخوره تو ذهنش نمیمونه که طرف جابجا شده!
شاید دلیل تبریک مجدد ما هم همین بوده که شیرینی نخوردیم هنوز....!!!)
۱۴ دی ۹۳ ، ۲۲:۴۲ منور الفکر
خب شاید ماهم چندان با ایشون فرق نکنیم
از جهت فضای سبز روی سرمان عرض میکنم!

تشرفتان به خدا
و
بعد به اسلام خدا
و
بعد به شیعه اثنی عشری خدا
رو تبریک عرض میکنم

ثم استقاموا...
---
حالا سلنا گومز روی صفحه کامپیوترتان چکار میکرد؟
جهت تذکر نگهش داشته بودید؟
---
دعوتید
به کاوشی در تپه باستانی!


پاسخ:
سلام

دعا بفرمایید ثابت قدم باشیم
بعضی وقتا خوندن تاریخ دلم آدم رو به لرزه می اندازه!


ثم استقاموا..


+
داشتم تو سایتش یه خبر رو  درباره فیلم جدیدش میخوندم
چون شغل قبلیم پژوهش رو بحث کودک بود و خانم گومز هم یکی از شخصیت هایی که بنده روش تحقیق میکردم

+
در مورد اون سوالتون
همیشه
پاتوق جوونیای ما با همه ی خلافکاری مون گلستان شهدا بود

شهید خرازی...
ردانی پور...
۱۵ دی ۹۳ ، ۱۸:۵۹ پلڪــــ شیشـہ اے
تلنگرانه بسیار خوبی بود!
ان شاءالله ثابت قدم باشید در راهی که پیش رویتان است.

حق بود.
پاسخ:
سلام

از دیدن بسته شدن وبتون ناراحت شدیم جناب پلک شیشه ای!


ان شاالله که خیر همیشه در پیش رویتان
۱۵ دی ۹۳ ، ۱۹:۰۵ قاسمی فر
سلام
این همه غفلتمان باعث بعد از مدتی میان فرجه ها یاد خانه مجازی تان کنیم

که چقدر دست ما کوتاه بود...

که بگوییم دعایمان کنید اربعین را کنار بین الحرمین...

یکی از دوستان هم که احتمالا معرف حضورتان هستند هم عاشورا هم اربعین امسال کربلا بود...

زهی سعادت

ما که پا و دست و دل در گِل داریم گویا!پ
و اما فرقه ی شیرازی ها و قمه زنی ...


خیلی وقت است دلم حال و هوای هیئت دانشگاه اراک را کرده...

هیئت متوسلین به حضرت علی اکبر علیه السلام

التماس دعا یاعلی


پاسخ:
سلام

بازم خداروشکر

دیگر دوستان که کلن فراموش کار هستن

نگفته ما دعاگو و نائب الزیاره بودیم


+
الان دقیقا فهمیدم چه کسی رو میفرمایید!!!!!

جناب معرف حضور!

++
حس مشترک...
شبای سه شنبه
هیئت دانشگاه...

اون حلیم های صبح عید که من میکشیدم!!!!!!!!
(قضیه اش رو از خواهر کریمی باید بپرسید!)
۱۶ دی ۹۳ ، ۰۰:۳۷ کنیز زهرا(س)
سلام علیکم,
خداقوت آقا..زندگی ما همیشه یه چیزی تواین وضعیته!حالاشمافکرکنیداین فردی که شما میگیدبه علاوه اینکه طرف دکترجامعه شناسی وهیئت علمی دانشگاه تهران,مولف چندین کتاب مرجع اسلام شناسی,دارای پایان نامه برتروچندمقاله تواین زمینه,صاحب کتاب برترسال و....وعممممممممممممممموی شماهم باشه!وبه فکرشست وشودادن مغزتمام مخاطبان!!وبه نظرمن اثراتش پرازتحریف!!کسی که درکنارپدربنده یه تناقضی تومایه های دوبرادر-زیباکلام-خنده داره!!
تومهمونی هاکلا انگارفقط میان تامن روبذارند گوشه رینگ!ولی ماهم به حول قوه الهی وسط گودیم وسرمون درد میکنه برااین چیزا..
باباهم اعتقادشمارودارن,میگن وجودشون برای مایه برکته,چون همیشه ماروبه مطالعه ی بیشتروبهترسوق میدن..
خلاصه انشالله بتونیم پیش آقاروسفیدبشیم ومدافعه ای برای اسلام ناب..
من انشالله فرداعازم مشهد الرضام..دعاگویتان هستم..
                                                             یاعلی    
پاسخ:
سلام

به آقا سعید زیبا کلام یه بار گفتم دکتر چطوری با هم تو خونه کنار میاید؟ گفت حرف نمیزنیم!!!

گاهی وقتا اصن فلسفه حضور امثال ماها تو مهمونیا میشه همین بحثا!

البته باید قوی و منطقی و پر بحث بشه و همیشه رضایت خدا در نظر باشه نه مغلوب کردن طرف مقابل.

اینجور  افراد باعث میشن ما بیشتر تحرک داشته باشیم(هر چند فرمایشتون صحیحه ولی این قضیه ذاتا خوب نیست. متاسفانه ما به ظاهر مذهبی ها تهدید محور شدیم نه تکلیف محور و این خوب نیست!)

قبل ازینکه اینها بیان حرفاشون رو بزنن ما باید به خوبی دین رو معرفی کنیم(در عمل و گفتار)


+
بح بح
سلام مارو هم خدمت حضرت ابلاغ بفرمایید

یاعلی
۱۶ دی ۹۳ ، ۱۲:۵۷ فیروزه ای
ممنون از سایتی که معرفی کردید.
خدا خیرتون بده
پاسخ:
سلام

امیدوارم ازش استفاده بفرمایید

خیلی اطلاعات خوبی داره
۱۶ دی ۹۳ ، ۱۵:۴۱ واژه های بلوری..
سلام...

آخ نگید که با این مدل از مذهبی ها جدیدا به شدت درگیرم....

به هیچ صراطی مستقیم نمیشن...
هی میگم آقاجان،حرف بیهوده نزن،یه چیز میگی،اول فکر کن ببین درسته بعد...

هی میگم تقلیدکورکورانه رو طوطی هم بلده،تو که مثلا انسانی و عقل داری چی؟تا حالا فکر کردی دلیل کارات چیه؟

میگه: در دین نباید چرا آورد....

هیچی نمیگم..فقط آتیش میگیرم کلی و دنبال دیوار میگردم که کلمو بکوبم بهش!!!

هیچی نمیگم و صبر میکنم بعد از سالها که نماز خوندن بدون اینکه بفهمن نماز چیه،چادر گذاشتن بدون اینکه بفهمن حضرت زهرا کیه،وقتی فکر کردن از دیگران برترن و حالا پادشاه رو زمینن...
وقتی خدا گفت سجده کن گفتن:ئه..من به این سجده کنم که از من کمتره..

اونوقت بهشون میگم:اگه بجای تقلید کردن یه ریزه فکر میکردی که بفهمی به کی داری سجده میکنی،الان حال و روزت این نبود...

والا!
خسته ام کردن
پاسخ:
سلام

این ها گاها خون به دل امام زمان(عج) میکنن و خودشون خبر ندارن!


+
حالا شما یه لیوان آب بفرمایید...
یه نفس عمیق...

خسته نباشید..
:)

++
بچه شیعه خسته نمیشه
مبارزه ما با جهل که منشا کفر و شرکه(خفی و جلی) همیشه هست

خستگی و استراحت مال بعد از شهادته...
خیلی خوب بود...
بایدمنم بیشتربهش فکرکنم.

برام دعاکنید؛دعای مخصوص...
پاسخ:
سلام

فکر
مطالعه
پرسش
آگاهی

به خدا عبادته

عبادت...
۱۶ دی ۹۳ ، ۲۱:۵۳ مجنون علی
بسم الله....
امان از من مذهبی نما که با ادعاهای خرواریم یه رفتار اسلامی ندارم و خودمو خدا میدونم ....
منی که دم از خدا میزنم و کارام شیطانیه....
خدایا مارو شرمنده دینت نکن
یا علی
پاسخ:
شکسته نفسی میفرمایید برادر

شما استاد مایید

ان شاالله به حق امیرالمومنین ما هم بصیرت و فقه در دین رو پیدا کنیم و بشیم یه شیعه واقعی مولا

ازونا که دل امام زمان براشون تنگ میشه...
سلام
اولا عکس بامزه ای گذاشتید
دوما پستتون داغ دل ما رو تازه کرد :-((
من هم ازجمله همون بعضیا هستم ک عبادتم ازسرتکلیف شده...مصاحبه خانم ژاپنی مسلمان شده ک منزلشون نزدیک بیت هست رو ک خوندم حالم بهم ریخت.خدامیدونه چقققققققدر دوست دارم خودم ب حقانیت اسلام برسم-هرچندکمی دیره اما بهتر از هرگز نرسیدنه-
از اونجا ک دانشجوی ارشد فیزیکم درسها واقعا سنگینه،همون شب ک اون مصاحبه رو خوندم ایمیلی ب روابط عمومی حوزه فرستادم تا فایلهای صوتی مناسب و قوی اسلام شناسی بهم معرفی کنن اما هنوز خبری نشده-
اگر احیانا شما یا سایر دوستانی ک این کامنت رو میخونن چیز قوی وخوبی سراغ دارن لطفا معرفی کنن
پیشاپیش متشکککرم
پاسخ:
سلام

بله
از قدیم گفتن ماهی رو هر وقت بگیری میمیره!

دانشجو؟ ارشد؟ سنگین؟!!!!
شیب؟! بام؟!
:\



بنده خودم بیشتر از کتب شهید مطهری استفاده کردم به شما هم پیشنهاد میدم مطالعشون بفرمایید
والا سیر مطالعاتی اونم تو بحث اسلام شناسی که خیلی هست. عجیبه که پیدا نکردید

راستی یه حوزه علمیه هم هست مخصوص دانشجوها(شهید بهشتی)

حتما دربارش یه سرچی بفرمایید
۱۷ دی ۹۳ ، ۱۴:۲۰ مجنون علی
بسم الله
چه جالب فک کنم اینجا همه شبیه همیم ...
امان از من مذهبی نما که با ادعای خرواریم یه رفتار اسلامی ندارم و خودم رو خدا میدونم...
منی که به واسطه جهلم مغرورم.... خدا به دادم برسه ...
یا علی

پاسخ:
سلام

بله خداروشکر
مایه مباهات ماست که بزرگوارانی که در خدمتشونیم همه مثل شما فرهیخته و بزرگوارن


خدا هممون رو عاقبت بخیر کنه

یاعلی
۱۷ دی ۹۳ ، ۱۹:۱۱ مجنون علی
بسم الله
ما خاک پای همه نوکرای مولاییم
التماس دعا
پاسخ:
سلام

من غلام غلام غلام علی(ع) ام...
سلام
آقای حیدری چجوری میشه جواب یه همچین ابهامایی رو تو سنین کم داد؟!
من تو نوزده سالگی انقد گاهی تو تناقضای ذهنی و ابهام فرو میرم که نگران آینده م میشم! 
اوایل حس میکردم فقط مشکل منه ولی هم سنام هم همه اینا رو تجربه کردن! گاهی واقعا نمیدونم چی میخوام ...
میخوام برم برا ادامه تحصیل امریکا یا میخوام بمونم و ازدواج کنم و پا رو همه ارزوهام بذارم
گاهی شک میکنم که اصلا خدا رو درست شناختم؟؟؟ یا انقد که تو بحثای ازاد شنیدم خدا وجود نداره و از همه نظر اثبات شده واقعیه یا حرف قلبم که خدا رو حس میکنه!
گیجم،به معنای واقعی!
راستش حس کردم شمام همه این سوالا تو ذهنتون بوده ولی شما جرات خطر کردن داشتید،رفتید دنبال جوابش...
حالا من چیکار کنم؟چطوری ایمانمو قوی ترکنم و به یه باور قطعی و قلبی برسم؟؟؟!
پاسخ:
سلام

تو سنین کم؟!!!

فک کردم دبستان و اینارو میفرمایید

نوزده سال دیگه باید این بحثارو حل کرده باشه! :)

اول به یه نکته توجه داشته باشید که حل این مسایل فکری و در واقع تشکیل شاکله فکری یه فرد یه روزه و دو روزه اتفاق نمی افته و فرآیند زمان بره

چیزی که خیلی میتونه بهتون کمک بکنه مطالعست البته اگر استاد خوبی داشته باشید و زیر نظر استادتون و متناسب با نیازتون مطالعه بفرمایید اثرش به مراتب بهتره

بعضی از دوستان ما میرفتن سوالاشون رو از افراد اهل دین و اهل مطالعه میپرسیدند و جواب میگرفتند

این روش هم روش خوبیه و لی به نظر حقیر جای مطالعه رو نمیگره. مطالعه به آدم دید و زاویه نگاه میده. باعث میشه آدم خودش به تحلیل برسه با تفکر...

این تفکر تحلیلی که بر اثر مطالعه بدست میاد باعث میشه آدم بتونه همه پدیده های اطرافش رو درست تحلیل کنه و راه درست رو انتخاب کنه.

برای اینکه یکم ملموس تر هم پاسختون رو بدم بهتون کتب شهید مطهری رو پیشنهاد میکنم بر اساس سیر مطالعاتی که حاج آقا معمار فرمودند(تو اینترنت سرچ بفرمایید لیستش هست)

یه سیر مطالعاتی خوب و مستمر شمارو با دیدگاه اسلام درمورد مسایل مختلف که هر روز باهاشون سر و کار داریم آشنا میکنه و سوالایی که تو ذهنتونه رو آروم آروم دسته بندی میکنه و خودتون به جو.اب میرسید که بسیار هم شیرینه.

نمونش همین خارج رفتن
چون دقیقا همین الان بنده در شرایط انتخاب بین ایران و خارج هستم این قضیه خیلی برام ملموسه.
دقیقا با همین دیدگاه هایی که از مطالعات بدست آوردم میتونم روش فکر کنم و راه درست رو انتخاب کنم...

لذا اگر میخواید در اینده حسرت گذشته تون رو نخورید و زندگیتون مثل 99 مردم بی حساب کتاب نباشه و زندگیتون دست خودتون باشه نه جو کلی جامعه ، حتما این سیر رو شروع بفرمایید

بعدش خودشون بهتون راه رو نشون میدن.

میدونید این یکی از وظایف خداست و خود خدا هم تو قرآن میفرمایند والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا...

ینی هر کی برای ما جهاد کنه(که دین شناسی و کارهای فکر یو اعتقادی یکی از بهترین نوع جهاد هاست) ما خودمون راه هامون رو بهش نشون میدیم.

ینی کافیه ما یه ذره به خودمون زحمت بدیم و راه رو شروع کنیم و توش ثابت قدم باشیم

بقیش رو خدا راهنمائیمون میکنه...

موفق باشید ان شاالله

یاعلی
۱۷ دی ۹۳ ، ۲۰:۰۲ پلک شیشه ای

نوشته های درب و داغان ما که دیگر این حرف ها را نداشت. به جایی بر نخواهد خورد.


سپاس گذارم.

ان شاءالله به دعای همه شما بزرگواران

پاسخ:
این نظر شخصی شماست.

هر چند با نظرتون مخالفم ولی به نظرتون احترام میذارم و نمیپرسم چرا!

ان شاالله موفق و پیروز و خوشبخت باشید

یاعلی
۱۸ دی ۹۳ ، ۰۱:۴۴ قاسمی فر
سلام مجدد

جناب معرف حضور؟؟؟؟

خیر سرکار خانم هستند.
پاسخ:
علیکم سلام مجدد


متوجه نشدم کی رو میفرمایید.

اگر صلاح میدونید معرفی بفرمایید کسی که معرف حضور ما هستند و ما نمیشناسیمشون.

یاعلی

به جناب سکوت:

سلام علیکم

همه اذعان دارند بهترین و اولین قدم سیر کتب شهید مطهری هست، شهید مطهری بخونید اسلام شناس واقعی میشید، بی نظیر ترین سیر  هم سیر حاج اقا معمر هست (که افاضه امام رضا هم بوده اتفاقا)

بر همه ماست مطالعه اثار ایشون.

در پناه حق

پاسخ:
سلام

بله

سیر حاج آقا معمار از راحت به سخت هست و بسیار کاربردی

علیکم بالمطالعه...

یاعلی

سلام خوندم یاد این پست افتادم:

_ حداقل مرد باش رو اعتقاداتت وایسا

+ مشکل ما اینه که همه مون رو اعتقاداتمون ایستادیم، هیچ کدوم بهش اعتقاد نداریم!! پاتو بردار از رو اعتقادت، له ش کردی لا مصب ...

http://arpiran.blogfa.com/tag/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b4-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d9%86-%da%af%d9%81%d8%aa

پاسخ:
سلام

اینقدر اینجا تشریف نیاوردید و تو وبتون هم چیزی ننوشتید آدرسش یادمون رفته!
ببخشید؛سلام
پاسخ:
علیک سلام

خواهش.
۱۸ دی ۹۳ ، ۱۷:۴۰ ** معتکف**
سلام بزرگوار
عید بزرگ مسلمین بر شما مبارک
سالروز ولادت با سعادت خاتم النبیین
پیامبر خوبی ها و مهربانی ها 
حضرت محمد صلی علی الله علیه وآله وسلم
و رئیس مذهب تشیّع
امام صادق علیه السلام برشما مبارک باد:)
پاسخ:
علیکم السلام

بح بح

عید شمام مبارک

ما شیرینی میخوایم یالا..
۱۹ دی ۹۳ ، ۱۵:۴۷ واقعیت سوسک زده
در حاشیه :
از گومز متنفرم هر چند هیچی هم ازش گوش ندادم ولی اینقدری همه جا هست و اینقدری نوجوانها دنبال خبرا و کارها و رفتاراشن که آدم را واقعا حساس می کند
پاسخ:
سلام

چی بگم والا...

ایشون توی یکی از نظرسنجی هایی که دوستان ما کرده بودن بین دخترهای دبیرستانی به عنوان محبوب ترین!!!! شخصیت انتخاب شده!
۱۹ دی ۹۳ ، ۲۲:۰۰ بهار نارنج

سلام

با تأخیر زیارتتون قبول

آخرین نظری که داده بودم و به شما نرسید ازتون التماس دعا در حرم آقا رو داشتم ان شاءالله دعا فرمودید.

- خوشحال شدم اینجا دوستان همه اهل مطالعه و تفقه درباره دین اسلام و دیگر ادیانند و خوشحال تر از اینکه خدا توفیق آشنایی با شما و دیگر دوستان رو به من داد. شکر لله.

- اتفاقا منم از طریق آثار شهید مطهری رحمه الله علیه اسلام رو شناختم. خدا غریق رحمتشون کنه که چه بسیار انسان ها رو احیا کردن و حقیقتا مایه ی افتخار ما مسلمونان.

- به علاقه مندان به گرویدن به سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری سایت دکتر علی غلامی که فکر میکنم مدیر گروه دانشکده ی حقوق دانشگاه امام صادق هستن رو معرفی میکنم ایشون یکی از مدرسین کتب شهید هستن و فایل صوتی سخنرانی دکتر غلامی از تمامی کتب هم قابل دانلود هست.

- من هم بعضی از اطرافیانم تا منو میبینن شبهه مطرح میکنن اونم با قصد تمسخر و گاها که جوابشونو میدم اصلا حوصله ی منطقی شنیدن رو ندارن و فکر میکنن فکر و اعتقاد خودشون درسته. خدا اونا و ما رو به صراط مستقیم هدایت کنه..

التماس دعا

یا علی

پاسخ:
سلام

بله به لطف خدا دعا گو و نائب الزیاره دوستان بودیم

+ممنون از لطفتون درزمینه معرفی سیر مطالعاتی
بله خدایی آثار ایشون انسان رو اهل فکر و منطق و راه درست میکنه

ان شاالله خدا توفیق عمل هم بهمون بده

++
استاد ما میفرمودن این نوع رفتار های دیگران با شما یه جور نعمته!
باید قدرشو دونست...


یاعلی
۲۱ دی ۹۳ ، ۲۱:۱۲ فرزانه ...
+ سن کم و برای این گفتم که از هرکی (مثلا اساتید) میپرسیم بهمون میگن 
:"شما چه زود یاد این حرفا افتادی،الان فقط فکر درست باش،جواب همه اینا رو تو طول زندگی میفهمی! فکرتو خیلی ناراحتِ این صحبتا نکن؛اصلا بهش فک نکن :|، نشنیده بگیر حرفای بقیه رو؛الان فقط فکر درس و زبان و ورزش و ... باش!"
.
.
جز خودم هیچکسی در غم تنهایی من؛مثل فواره سر گریه به دامان نگرفت!!
++ممنونم از راهنمایی هاتون. خیلی زیاد ممنون.
پاسخ:
سلام

+
بعضا آدما دیگران رو با خودشون مقایسه میکنند. حتی رسیدن به آرزوهای خودشون رو برای دیگران هدف میدونن
این هم یکی از هموناس

بعضیا تو این سن هنوز اینقدر بچه هستن که غیر از درس به چیز دیگه ای میترسن فک کنن. اونوخ فک میکنن بقیه هم مثه خودشون باید باشن...
درس و زبان و ورزش و اینا خوبه خیلی هم خوبه ولی وسیلس! نه هدف!

اونایی که جای هدف و وسیله رو با هم اشتباه میگیرن آخرای عمرشون یهو میبینن به هیچی نرسیدن!!!


آدم تا جوونه و وقت داره و مخش کار میکنه باید مطالعه کنه و راه خوب رو از بد پیدا کنه و بتونه مسیر زندگیش رو ترسیم کنه

وقتی پیر شد نه امکانش هست نه توانش!

مثه الان من! نه میرسم مطالعه کنم نه دیگه مثل قدیم فکرم قدرت داره که هزار تا مطلب سنگین رو با هم تجزیه تحلیل کنم.

++
پیش نهاد میکنم هر دوتاش رو با هم داشته باشید
هم درس و ورزش و اینا...
هم مطالعه و بحث و تفکر و...
۲۲ دی ۹۳ ، ۲۲:۳۳ بهار نارنج

سلام

نوشته های شما (هدف و وسیله) عینا تداعی گر سخنان گرانبهای شهید مطهری هست خدا خیرتون بده که عالی راهنمایی می کنید.

بسیار متشکرم.

التماس دعا

یا علی

 

 

 

 

پاسخ:
سلام

بزرگوارید

ان شاالله هدفمون غیر از خدا چیز دیگه نباشه که حسابی ضرر کردیم...

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">