مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

دست من گیر...

چهارشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۴۲ ق.ظ

دست من گیر که این دست همانست که من

سال ها از غم هجران تو بر سر زده ام...


(+)


+

کاش میشد

دلتنگی رو نوشت...


فکرشم نمی کردم یه روز بی پولی بین من و تو جدایی بندازه

دلم برات لک زده سلطان



۹۳/۰۷/۰۲ موافقین ۴ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۱۵)

۰۲ مهر ۹۳ ، ۱۰:۳۶ دل تنگــــ امام زمان (عج)
هر چند که در شهر تو بازار زیاد است
باید برسم زود...خریدار زیاد است

من دربه در پنجره فولادم و دیرست
بین من و آن پنجره دیوار زیاد است

آنقدر کریمی که بدهکار تو کم نیست
آنقدر کریمی که طلبکار زیاد است!

پاییز رسیدم به حرم باهمه گفتم:
اینجا چقدر چادر گلدار زیاد است

بابار گناه آمده ام مثل همیشه
بابار گناه آمده ام این بار زیاد است!

گندم به کبوتر بدهم؟شعر بگویم؟
آخر چه کنم در حرمت؟! کار زیاد است!

نوروز به نوروز...محرم به محرم...
سرمست زیاد است،عزادار زیاد است

هر گوشه ایران حرم توست که باتو
همسایه دیوار به دیوار زیاد است

از دور سلامی و تو از دور جوابی
این فاصله انگار نه انگار زیاد است

یک شب که به رویای من افتاد مسیرت
دیدم چقدر لذت دیدار زیاد است...
...
پاسخ:
آنقدر کریمی که طلبکار زیاد است....
۰۲ مهر ۹۳ ، ۱۱:۰۵ واقعیت سوسک زده

سلام ادرس لینک اهنگ اشتباه است ...

آقای بهجت رحمه الله جمله ای دارند درمورد زیارت می گویند( نقل به مضمون) همه اش توفیق است. مسائل مالی هیچ دخالتی ندارند, باید دعوتمان کنند ...

پاسخ:
سلام

اصلاح شد

+
ایشون درست میفرمایند.

گاهی وقتا ادم دنبال پاک کردن صورت مسئلس... دنبال پیچوندن خودش...

الان از همون وقتاس واسه من.

حرم یعنی کسی در شهر خود سر می کند اما

دلش در کوچه های دور مشهد مانده آواره...

پاسخ:
در ره منزل لیلی که خطرهاست در آن
شرط اول قدم آنست که مجنون باشی...
دلم گرفته...
پاسخ:
دل گرفته ی من را نمی برد دلبر....
غلام بی سر و پا را نمی خرد دلبر...
حتما قرار شاه و گدا هست؛یادتان
آری؛همان شبی که زدم دل را به نامتان
مشهد،حرم،ورودی باب الجوادتان
آقا؛دلم عجیب گرفته برایتان...

نذار کم بیارم ...
پاسخ:
دوری سخته...

خصوصا وقتی نفست به نگاه کسی بند باشه
 بی پولی با طلبیده نشدن رابطه ای داره !؟



+امام عزیز دلم پُر از لک شده نیاز دارم به زیارتتون...



پاسخ:
نه نداره

ولی دلتنگی و داغونی با توجیه رابطه داره!

+
چه شاعرانه

ما اصن لک لک شدیم...
۰۲ مهر ۹۳ ، ۲۱:۱۰ بهانه گیر
سلام

عرض تسلیت

ان شاء الله زود زود بطلبنتون....

اما یه کاری کنید. سعی کنید هر روز صلوات خاصه حضرت رو بخونید مثلا بعد نماز صبح! یا مثل بعضی دوستان ساعت هشت!
یه سلام هم به حضرت بدین. دو دیقه زمان میبره!

پاسخ:
سلام

ان شاالله

چه پشنهاد خوبی

حتما

لطف کردید

یاعلی
۰۳ مهر ۹۳ ، ۱۹:۲۲ مجنون علی

هر کسی که زیارتت می کرد
از کنار تو مهربان می رفت

وای از آن لحظه ای که از سر خشم
دست تو سمت آسمان می رفت

دائماً مهر و مهربانی ها
روبروی دلت کم آوردند

حد علم تو را حریف نشد
هر چه یحیی ابن اکثم آوردند

معجزاتت زبانزد است هنوز
با نگاهت همیشه همراهم

مطمئنم که مثل هر دفعه
از دلم خوانده ای چه می خواهم..

گرچه منکر زیاد شد اما
شک ندارم ملیح بابایی

از نگاه تو می شود فهمید
بی نهایت شبیه بابایی..

گرچه کم نیست دشمنان رضا(ع)
یوسفش سهم هیچ گرگی نیست

روی دست پدر امام شدی
کودکی مانع بزرگی نیست..

مرز خوف و رجاست چشمانت
کاظمین تو مرکز دنیاست

رنگ گندم گرفته صورت تو
گونه های تو ساحل دریاست..

محمد شریف

پاسخ:
یا جوان الائمه ادرکنی...
۰۳ مهر ۹۳ ، ۱۹:۳۲ مجنون علی
خواهر نداشتی که به جای تو جان دهد
یا گرد و خاک پیرهنت را تکان دهد
از روی خاک حجره سر خاکی تو را
بر دارد و به گوشه دامن مکان کند
می خواهی آب آب بگویی نمی شود
گیرم که شد ولی چه کسی آبتان دهد؟
چندین کنیز را وسط حجره جمع کرد
می خواست دست و پا زدنت را نشان دهد
بالا نشسته ای و جهان زیر پای توست
وقتش شده گلوی شهیدت اذان دهد.
پاسخ:
چه خوب شد که تو خواهر نداشتی....
دلتنگی حرم...هییییی....
پاسخ:
بی قرار تو ام و در دل تنگم گله هاست
آه.... بی تاب شدن عادت کم حوصله هاست...
۰۴ مهر ۹۳ ، ۰۳:۲۱ پلڪــــ شیشـہ اے
ان شاءالله یه زیارت ،بی حاجت ...

یا امام رئوف 

بحق جوادت
بحق جوادت
بحق جوادت
پاسخ:
ان شاالله

فقط یه حاجت.

خودش...
۰۷ مهر ۹۳ ، ۱۴:۰۶ کنیز زهرا(س)
آقاجان...سال قبل.. شب میلاد..درصحن انقلاب..قرارمان یادتان هست حضرت آب..هرسال شب میلادروبه روی حرم...کنارسقاخانه باکاسه آب...
.
.
آقامرانخواخست اماامسال...
05132003433 ارتباط مستقیم حرم ارباب..اگردلتنگیدبسم ا..
فقط برای این خواهرکوچکتونم دعابفرمایید..مریض کمسن وسالی داریم که قلبش مشکل پیداکرده جان حضرت زهرادعاش کنید...یاعلی
پاسخ:
سلام

این حرف رو قبول ندارم(آقا مرا نخواست...)

این حرفها دور از شان اهلبیته که همه جوره هوامون رو دارن.

دعاگو هستیم بطور ویژه

یاعلی
۰۷ مهر ۹۳ ، ۱۶:۵۲ از موسسه خیریه جوادالائمه
سلام برادر.درباره درمان بیماری ام اس از یک کارشناس طب سنتی (ازاهالی موسسه)پرسیدم دکتر اسماعیل ناظم
02155639723
تهران  خ حافظ پایین تر از چهارراه حسن آباد -نبش خیابان بهشت-کلینیک طب سنتی بهشت
و دکتر کردافشاری
02166414304
را معرفی کردند.
البته آدرس و تلفن ها را از اینترنت گرفتم .
حق نگه دارتان
پاسخ:
سلام

ممنون از لطفتون

منظور از کارشناس طب سنتی خانم یزدانی نیستن احیانا؟!

سلام مارو خدمتشون برسونید.

شنیدیم مطب زدن و بسیار خوشحال شدیم. ان شالله همه ی بچه های جوادالائمه(ع) موفق و پیروز باشن هرجاهستن.

خیلی لطف فرمودید همکار عزیز

یاعلی
1
پاسخ:
2
سلام عیدتون مبارک[لبخند][گل]آپم تشریف بیارین یکم بخندیم!شاد باشین[چشمک][نیشخند][گل]
ادم خیلی حس کربلاشمیادا!مثلا دلت اونجاس ولی بازم ی ترسی از رفتن داری!!اینا خوب نی!
پاسخ:
سلام

عید شمام مبارک

آپید؟!
بنده هم حیدری هستم. خوشبختم واقعا!


+
کربلارو فقط باید چشید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">