مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

:This is my schedule

دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۵ ق.ظ

1-هفت صبح بیداری

2-هشت شروع کار در شرکت

3-پنج بعد از ظهر خروج از شرکت

4-پنج و نیم شروع کلاس زبان

5-هشت شب پایان کلاس زبان و برگشت به خانه

6-هشت و نیم کار روی پایان نامه ارشد!!!

7-ده و نیم شب شام و انجام کارهای منزل

8-یازده و نیم پرسیدن اخبار روزانه از همسر! و مطالعه سایت های خبری
9-حدود یک نیمه شب خواب

و فردا...
دوباره تکرار همین امروز...


پ.ن:
رفقا هر زمانی مخصوص انجام یه کار ویژه اس!
اگر اون کار رو در زمان خودش انجام ندی اینجوری میشی که من شدم!

قدر فرصتها و وقت رو بدونید
قبل ازینکه ازدواج کنید و اینقدر گرفتار بشید که خودتون رو هم دیگه نشناسید
تا اونجا که میتونید در ابعاد مختلف رشد کنید
که چیزی که بعدش نصیبتون میشه غیر از حسرت نیست!
قبول کنید از منه پیرمرد!

این روزا...
دلم لک زده برای سه چهار ساعت مطالعه کتابهای محبوبم
دلم لک زده واسه قرآن و نهج البلاغه خوندن و کیف کردن
دلم لک زده واسه یه کنج دنج و بی سر و صدا و نم نم بارون که بشینم تک و تنها و یه غزل ناب کار کنم
دلم لک زده با رفقام بریم گلستان و بعدش فلافل و....
دلم لک زده دست همسرمو بگیرم و بریم با هم پیاده روی
دلم لک زده یه صبح تا شب برم خونه پدرم
دلم لک زده واسه باشگاه و مبارزه و خیس عرق شدن
دلم لک زده بشینم کنار رفقای قدیمی و از خاطرات و خنده ها و گریه هامون بگیم
دلم لک زده واسه خودم
واسه خودی که بین روزمرگی ها داره گم میشه
و موهایی که ذره ذره داره سفید میشه
و کارهایی که هنوز نکردم
و عمری که داره تموم میشه....

+
مدیریت زمان
سخت ترین کار این روزهای منه

++
دریاب کنون که نعمتت هست به دست
کین نعمت و ملک میرود دست به دست...
۹۳/۰۵/۲۷ موافقین ۲ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۱۷)

قـدر زر زرگـر شنـاسـد...
پاسخ:
از قدیم گفتن:
.... چه داند ارزش نقل و نبات!

نقل این روزای منه خدایی.

قدر ندونستیم وقت آزاد رو
حالا آرزوش رو داریم.

ممنون از حضورتون

اون جمله ی بالای وبتون خیلی جالب بود.
مارو به فکر فرو برد در حد تیم ملی بلغارستان!

منتظر شما هم هستیم!

۲۷ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۰۰ بنای با ثوات
اصلا دلم سوخت براتون...خخخخ
عیب نداره چون منم روزی به این بلا دچار می شم..پس بزار الان به شما بخندم..بعدا شما می تونی به من بخندی...:))))))
پاسخ:
ان شاالله که شما دچار نشید
اصن ما این همه روضه خوندیم که دوستان به این بلا دچار نشن دیگه!!!

ان شاالله از فرصتهاتون به بهترین نحو استفاده کنید تا وقتی به جایگاه ما رسیدید حسرت عمر تلف شده رو نخورید

+
در هر صورت ما میخندیم! :))
۲۷ مرداد ۹۳ ، ۱۸:۱۲ دل تنگــــ امام زمان (عج)
زندگی ایست و می گذرد  ...
آخرش به خودمون می آیم و می بینیم :
 از مهم ترین کار دنیا غافل بودیم 
 
از انتــظار ........

خدا بهمون فهم و درک عنایت کنه که مولامونو درک کنیم و حواسمون به روزمرگی پرت نشه!

دعا بفرمائین.
للحق
پاسخ:
صحیح فرمودید

واسه همین ما سعی کردیم همه این کارهارو در راستای انتظار انجام بدیم.


بهرحال بعد از ظهور دکتر مهندس میخوایم دیگه که جامعه رو پیش ببرن!
+

دعاگوییم
همچنان از خوندن وب شما لذت میبریم جناب دلتنگ

یاعلی
۲۷ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۰۰ خانوم وکیل
سلام
هنوز جای امیدواری هست، ان شاءالله به زودی کار پایان نامه حل شه و دوره ی زبان به اتمام برسه، می دونید که دلتون برای چی لک زده، می دونید چی خوشحالتون می کنه و می دونید از زندگی چی می خواهید، خدا اون روز رو برای هیچ مسلمونی نیاره، که فراغتی براش حاصل شه، اما چیزایی که خوشحالش می کردن، دیگه خوشحالش نکنن!!!
یادل و دماغ خوش گذروندن رو نداشته باشه!!!
یا...
پاسخ:
سلام

بله
خدایی تکلیفم با خودم کاملا معلومه
مسیر زندگیم هم.

ولی خب خدا ویبره میمندازه تو زندگی که یادمون نره اومدیم دنیا چیکار!

+
پایان نامه سنگین و وقت کم بیچاره میکنه آدمو
علی الخصوص که اون موقع که وقت داشتی زبان کار نکردی و حالا مجبوری با این همه مشغله بری بشینی سر کلاس زبان!
سلام
وقتی این پست رو خوندم فقط یک حال بهم دست داد:
.
.
.
.
.
بیچاره همسرتون :(
پاسخ:
سلام

وا!

خو چرا بیچاره؟!

بزرگترین شانس زندگیشون من بودم!!!
(آیکون خود چیز پنداری!)
سلام

منم سواد زبانم برای آینده به هیچ دردی نمی خوره!!!
ایشاالله خدا توان و قوت تون رو بیشتر کنه و موفق باشید.

برای موفقیت ما هم دعا کنید.
یاحق
پاسخ:
سلام

تجربه ثابت کرده بالاخره زبان یه جایی به درد میخوره!

حداقلش اینه موقع عصبانیت آدم میتونه به یه زبان دیگه فوش و دری وری بگه که هیشکی نفهمه!!!!


ان شاالله موفقیت همینجوری بدوه دنبالتون

دعاگوییم

یاعلی
سلام
گذر لحظه های عمرم... به پیر شدن نوکریم می ارزد
یا علی
پاسخ:
داریم با حسین حسین پیر میشویم
دلخوش به این جوانی از دست داده ایم...


سلام عزیزم
کاش گذر لحظه های زندگیمون فقط و فقط نوکری ارباب بود وبس!

یاعلی مدد
اخه اصلا شما رو نمیبینن!
نیستید که!
با یه امید و ارزویی بنده خدا... :d
(ببخشید شوخی کردما. ناراحت نشید ازم)
پاسخ:
همون یه ذره هم که میبینن کافیه!

ما به کیفیت می اندیشیم نه کمیت!!!

امید و آرزوش ما بودیم دیگه که خداروشکر بهمون رسید!
(همچنان آیکون قبلی)

:)
سلام علی جان
اصل حالت چطوره؟!
یادته بسیج دانشجویی ,خوابگاه و...
همه اینا که گفتی بالاخره تموم میشه ولی...
خدا کنه با عاقبت به خیری باشه و شهادت
----------------------
آزاد یا دولتی؟

مورد داشتیم دختره رفته پمپ بنزین
طرف بهش گفته آزاد یا دولتی؟
دختر گفته پیام نور :/

دو نفر سکته کردن یه نفر غش کرده
دولتم سهمیه بنزین جایگاه رو قطع کرده!

-----------------

خره یادت نره برام دعا کنی!


پاسخ:
سلام عزیزم

الحمدلله عالیه عالی

مگه میشه یادم بره داداش. اتفاقا دیروز با علی غفاری بودیم کلی یادت کردیم.

ان شاالله!

+
خره میدونی که همیشه دعات میکونم!

یه دوستی میگفت

اگه شبا خسته و داغون و به عبارتی له شده رسیدی خونه

خدا رو شکر

برای اینکه بت توفیق و توان داده تا کارکنی.

 

خداقوت

پاسخ:
بله واقعا گل گفتن.

خداروشکر که همچنان در حل مبارزه ایم و خدا مارو ولمون نکرده هنوز


ان شاالله همه کارها حتی نفس کشیدنمون هم برای رضای محبوب باشه


یاحق
سلام
مطلب با حالی بود. یعنی با سوز نوشته شده بود.
فقط یاد توصیه یکی از بزرگان افتادم که فرمود:
کلید مدیریت زمان و برکت در آن در معارف دینی و اخلاقی ما «تقوی» ست. 
وفقکم الله لمرضاته...
پاسخ:
سلام بر استاد بزرگوار خودم
بح بح

میگم اینجا نورانی شده ها
پس بگو شما ازین طرفا رد شدید بزرگوار

+
صحیح میفرمایید

ما به تجربه دریافتیم که مدیریت زمان تنها و تنها از طریق صاحب زمان امکان پذیره یعنی حضرت بقیه الله(عج)


این جمله آخری ر و معنیش رو نفهمیدیم ولی خب مخلصیم....
واااااااای! اصلا از این برنامه های فشرده هیچی نگید که من دلم خونه!
کنکور یه سال زندگی آدمو به روزمرگی می کشونه!
پاسخ:
سلام

پس اگه بفهمید کل زندگی کنکوره چه حالی میشید!؟

کنکور پشت کنکور...

هر روز سخت تر از دیروز
دینگ دینگ...
امیدوارم؛این نوشته ،منو به خودم بیاره...
دچاراسترس شدم همین الان!  :-(
پاسخ:
به خدا اینی که گفتم واقعیته

حیف که آدم تا جوونه و انرژی داره این واقعیت رو درک نمیکنه

وقتی هم که درک میکنه که کاری نمیتونه بکنه...

بی خود حضرت امام(ره) گریه میکردند و به محافظشون که جوون بود میفرمودند تا جونید یه کاری واسه خودتون بکنید
وقتی پیر شدید دیگه کاری ازتون بر نمیاد...


خدا به جوونیمون رحم کنه...
سلام
این تجربه ها اگر بدرد خودتون نخورد حداقل برای بچه هاتون مفید خواهد بود ک هرجیری رو تو سن وسال مناسب خودش انجام بدن مخصوصا کلاس زبان و
پاسخ:
سلام

تجربه ثابت کرده اصولن بچه ها به حرف پدرشون گوش نمیکنن!

+

بعضی وقتا تو رویا به حرفایی که میخوام برای بچه هام بزنم فکر میکنم...

بعدش که میبینم به حرفام گوش نمیدن و عین ... کار خودشون رو میکنن اعصابم نافرم میریزه بهم...
میخوام جف پا برم تو چشاشون...


والا...
سلام
عجببب!!!!!!!
اول صبرکنید پا به این عالم بدارن-بعد به خشونت متوسل شید برادر من

راستی خدا بخواد ارشد فیزیک هسته ای یزد قبول شدم :)
پاسخ:
سلام

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد!

ما از همین حالا خط و نشونامون رو کشیدیم که پس فردا دبه در نیارن!

+
بح بح

خداروشکر

یکی از خبرهای خیلی خوبی که این روزا بهم رسید همین بود

ان شاالله تو هر قسمت و هر جایی هستید موفق باشید

خلاصه خوشالمون کردید

ان شاالله دکترا!

یاعلی
سایتتون مبارک!
خیلی زیباترشده!

پاسخ:
سلام علیکم

قدمتون گلباران...

(قبلا که زیباتر بود که! البته ظاهرش!)

خوش اومدین...
سلام
 پدر بودن شما خیلی دیدنی خواهد بود  :))


+ متشکرم
ان شاءالله خبرهای خوشحال کننده ار دفاع عالی ارشد شما+خبرهای خوشحال کننده تر ار قبولی دکتراتون

یاعلی
پاسخ:
سلام

ما پدر شدن رو قبل از ازدواج چشیدیم.

اون روزی بچه های یتیم رو درس میدادیم.اوایل دوران دانشجویی...

دیدنی هم بود واقعا...

گاهی خودم دلم برای اون روزا تنگ میشه!

+
ممنون
بزرگوارید شما

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">