مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

شب آرزو ها

پنجشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۲۱ ب.ظ
شب آرزوهاست

و من

هیچ آرزویی ندارم

جز تو...


با خودم فکر میکنم

 تا خود صبح.

اگر همه ی آرزوهای مردم تو بودی

نماز ظهر فردا را

بی شک

در مسجد کوفه میخواندیم

به امامت تو...


ولی......


+

سلام

میگن برای بهترین دوستاتون آرزوی شهادت کنید

من امشب برای همتون آرزوی شهادت کردم.

شمام منو بیچاره رو یادتون نره رفقا

یاعلی

۹۳/۰۲/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۷)

سلام.
(اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم)
(اللهم عجل لولیک الفرج)
(خدا کنه همه لایق بشیم که در زمره یاران و همراهان امام زمانمون(ع) رقم بخوریم)
(اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم)
بروزم با: (ما از خدای گم شده ایم، او به جستجوست...)
از مرحوم اقبال لاهوری

پاسخ:
پاسخ:
ان شاالله

صلوات نوره ها... کامنتتون سراسر نورانی بود...
یاعلی
۱۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۰:۱۱ یکی ازجنس شما
جان زهراآقاامشب توبرایمان دعاکن...دلم گرفته ازسیاهی هایی که به غیرتومرامیخواند...دعابرای فرجت کن..دعابرای سربازانت کن..دعابرای شهادت ماکن..اللهم الرزقناشهادت الحسین..یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
اگر به آمین گفتن هایش مطمئن نبودم
بی شک هیچ وقت دعا نمیکردم...


خدا تورو از ما نگیره آقاجان...
و مارو هم از تو!

یاعلی
سلام استاد
عید میلاد امام محمد باقر علیه السلام مبارک باشه براتون ان شاالله
روزتون هم مبارک آقا معلم

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم بزرگوار

اولن بنده استاد نیستم و حالا حالا ها شاگرد نوکرای اهلبیتم.

دومن عید شما هم مبارک خصوصا میلاد امام باقر علیهم السلام که خیلی به ما خوض گذشت تو هیئت جای همه دوستان خالی.

سومن روز معلم مبارک باشه برای همه اونایی که دغدغه هاشون مثل معلماست.
(ما کجا مقام معلمی کجا! بین معلم و مدرس خیلی فرقه بزرگوار...
ما خیلی زور بزنیم تهش میشیم مدرس نه معلم!)

ممنون از لطفتون به حقیر کمترین

یاعلی
سلام
ممنون از دعای بسیار خوبتون
من هم چنین دعایی رو در حق دوستان و شما کردم؛ به حق صاحبمون ان شاء الله

پاسخ:
پاسخ:
سلام

این دعا تنها دعائیه که آدم مطمئنه به ضرر رفیقش نیست.

شهادت روغن ریخته نذر امام زاده کردنه.

ما که قراره ازین دنیا بریم آخریش! خب چه بهتر که همین عمر ناچیز رو با خدا معامله کنیم و بریم...

شهادت قسمت همه رفقا ان شالله
یاعلی
بعضی وقتا آرزو کردن هم خجالت داره
چون یادم میافته بین همه آرزوهام اون اصلی رو گم کردم
پس شب لیلة الرغائب به نظرم باید آرزو کنم (می کردم) اون آرزوی اصلی ای کاش هیچ وقت فراموش نشه ... مایه ی شرمندگی ِ


آرزوی بزرگی بوده
خدایا ظرفیت هامون رو افزایش بده
ان شاءالله که کارتون تمام بشه

خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)

پاسخ:
پاسخ:
سلام

کار ما ان شاالله بعد از تحقق ظهور و حکومت جهانی حضرت تموم میشه.

ان شاالله اون روزا تو جبهه حق همه دوستان رو ببینیم!

یاعلی
عاقبت بخیر شوید انشاءالله

پاسخ:
پاسخ:
شما هم

یاعلی
اللهم عجل لولیک الفرج
گرچه می‌گویند دنیای ما، سرزمین واژه‌های وارونه است و برای عده‌ای «گنج»، «جنگ» و برای بعضی «درمان»، «نامرد» است؛ امّا آقاجان!«درد» همان «درد» است و فقط دلمان «آرامش» می‌خواهد: «شما را»
سلام
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
شما را.......................................

متاسفانه «نان» هم همان «نان» است و خطر همینجاست...

من از اشکی که میریزد ز چشم یار میترسم
از آن روزی که اربابم شود بیمار می ترسم

همه ماندیم در جهلی شبیه عهد دقیانوس
من از خوابیدن منجی درون غار می ترسم !

رها کن صحبت یعقوب و کوری و غم فرزند

من از گرداندن یوسف سر بازار می ترسم

همه گویند این جمعه بیا اما درنگی کن
از اینکه باز عاشورا شود تکرار می ترسم !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">