مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

بعدی... لطفاً!

يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۰۲ ق.ظ

- سلام قربان.

- سلام، پیشاپیش سال نوتون رو تبریک عرض می‌کنم. چه خدمتی از من برمیاد؟

- راستش من برای تعطیلات عید دنبال یه برنامه مسافرتی هستم، گفتم شاید آژانس شما بتونه کمکم کنه.

- بله، حتماً. چه جور برنامه‌ای مد نظرتونه؟ تو چه رنج قیمت و تو چه مایه‌هایی؟! متوجه منظورم هستید که!

- بله خب. قیمتش که مهم نیست، الحمدلله من تا همین یکی دو ماه قبل یارانه‌مو میگرفتم و به همین خاطر از این لحظا مشکلی نیست. اما خب از نظر مایه‌ها باید بگم که بالاخره باید با جایگاه بنده جور باشه دیگه، می‌فهمید که؟!

- بله... متوجهم. عرض کنم که یه سری برنامه‌های راهیان نور هست که از نظر مالی هزینه زیادی نداره و برنامه ثابت خیلی از همکاران و هم جایگاه‌های سابق شما تو این ایام بوده، رزرو کنم براتون؟

- نخیر عزیزم، گفتم برای تعطیلات می‌خوام، شما یه برنامه تفریحی پیشنهاد بده نه از این امل بازی‌های عقب مونده‌ها که خستگی رو تو تن آدم میذاره بمونه!

- اوه... بله، شرمنده‌ام. گفتم شاید شما هم بخواید... آخه میدونید نفر قبلی هر سال این سرویس رو از ما می‌گرفت. گفتم شاید شما هم...

- نخیر آقا... ما اومدیم اصلاً هر چی از اون مردک جا مونده رو بریزیم دور!

- بله.. متوجه شدم، شرمنده... من پیام 24 خرداد رو تا حالا انقدر از نزدیک درک نکرده بودم!

- اشکال نداره...

- عرض کنم که یه برنامه‌ای هست که خیلی از مردم تو این ایام دارن، سفر به سواحل شمالی، این چطوره؟

- اووووم... خوبه. یه دو سه روزه‌ش رو رزرو کنید!

- حتماً ممنون که به آژانس ما اعتماد کردید، امیدوارم سالهای بعد هم در خدمتتون باشیم...

- یعنی چی؟ یعنی تموم شد؟!!

- بله دیگه، براتون رزرو کردم، روز حرکت تشریف بیارید دیگه!

- واقعا باعث تاسفه که آدمهای کم‌سواد و معدود تو اینجا هم رسوخ کردن! شما چرا انقدر خنگی عزیزم؟! من گفتم برای تعطیلات برنامه می‌خوام، اینکه فقط دو سه روزش پر شد!

- آهان... بله.. من شرمنده‌ام. آخه گفتم شاید چون امسال جایگاهتون یک کم فرق کرده بخواید چند روزی رو هم به مشکلات مملکت برسید...

- میرسیم آقا... شما کارت رو بکن... دیگه چی داری؟

- عرض کنم که یه برنامه کیش هم داریم که...

- خیلی هم خوبه.. اتفاقاً دوستان بزرگمون هم هر سال میرن اونجا!

- بله... خانوادگی هم میرن، خیلی بهشون خوش میگذره بلاها!

- خوب دیگه خودتو لوس نکن! رزرو کن بریم پی کارمون بابا!

- چشم...

- راستی یه دو تا برنامه بازدید و سخنرانی هم بذار که بگیم اومدیم با عزم ملی اقتصاد و فرهنگ رو مدیریت جهادی کنیم، بلکه دهن یه عده که از جاهای خاص تغذیه میشن بسته بشه!

- بله حتماً... منطقه آزاد کیش خوبه؟

- آره آزاد خوبه، دوست دارم!

- میخواید باتوجه به ایام فاطمیه دو تا برنامه هیئت و عزاداری هم بذارم!

- باز پررو شدی ها عزیزم... همون کاری رو که گفتم بکن!

- بله چشم. ببخشید!

- آفرین... بلیطها رو بفرستید دفتر!

- چشم...

- راستی رفتی از یارانه انصراف بدی یا نه؟

- هنوز که شروع نشده ولی در اولین فرصت حتما میرم! اصلا من هرچی یارانه تو این مدت گرفتیم هم یه جا جمع کردم که تقدیمتون کنم، فکر کنم پشه باهاش چند هزارتا پیامک زد!

- آفرین...


سیخونکچی

۹۳/۰۱/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۱۴)

جالبه بخونید و بخندید. ابن سوبسیت بلخی می گوید ،چند وقتی بود که غذا از مری ام پایین نمی رفت وهر چه در دهان می نهادمی ، در گلو گیر همی کرد ،به نزد طببیان همی رفتم و دوا دادند و افاقه نکرد ،تا شبی پیر طریقتی فرمود از گرفتن یارانه انصراف همی ده ،بهبودی حاصل همی آید ،فردا انصراف همی دادم و از آن روز ، مسیر مری تا معده گشوده همی گشت و بهبود حاصل همی آمد.

شیخ را گفتند به جز صدقه ،چه چیز دیگری رفع بلا همی کند فرمود انصراف از گرفتن یارانه

آورده اند که یارانه بگیری را دیدند که در قعر جهنم ، گرفتار چهل و پنج اژدها ی دو سر همی بود و فریاد کنان کمک همی طلبید و کسی به فریاد او نرسید و صالحان همی گفتند که این چهل و پنج اژدها همان چهل و پنج هزار تو مان یارانه ای است که وی در طول حیات می گرفته است و از گرفتن آن انصراف نداده است.

بزرگی می گوید خواب همی دیدم که به بهشت همی رفته ام . اما دست هایم به سوی جهنم همی دراز است و در آتش می سوزد ،خواب خویش نزد معبران همی بردم .گفتند این دستانی است که در دنیا به سوی یارانه گرفتن دراز بوده است و هم اینک به آتش جهنم گرفتار همی شده است.

پاسخ:
پاسخ:
خخخخخخخخخخخخخخخ

2 میلیون و 400 هزار نفر فقط انصراف دادن!

فک کنم اگر پول این همه تبلیغی که دولت تو صدا و سیما کرد رو جمع کنند یه سال دیگه هم بتونن به اینایی که انصراف دادن سارانه بدن!


سلامممم
واقعنا

پاسخ:
پاسخ:


علیک سلامممممممممم
سلام.
مسئولیت کار خیلی سنگینیه.!! خدا خودش بیش از پیش کمکمون کنه...!!
بروزم با:
(نقل است که رابعه (از زنان زاهد و عارف قرن دوم هجری) را [بعد از مرگ] به خواب دیدند. گفتند: حال گوی از منکر و نکیر. گفت...)
از تذکره الاولیا عطار.

پاسخ:
پاسخ:
سلام
آدم گاهی زیر بار سنگینی این مسئولیت له میشه. تنها کمک خداست که سر پا نگهمون میداره.

ممنون از دعای خوبتون

یاعلی
+

چقدر این زیبا بود:
نقل است که رابعه (از زنان زاهد و عارف قرن دوم هجری) را [بعد از مرگ] به خواب دیدند. گفتند: حال گوی از منکر و نکیر. گفت: چون آن جوانمردان در آمدند و گفتند: «مَن رَبُک؟» گفتم: باز گردید و حق را بگویید که با چندین هزار خلق پیر زنی را فراموش نکردی؛ من که از همه جهان تو را دارم، هرگز فراموشت نکنم، تا کسی را فرستی که خدای تو کیست!
سلام
طنز جالبی بود.
خدا عاقبت مون رو بخیر کنه...

یاحق

پاسخ:
پاسخ:
سلام

طنز نبود! واقعیت بود...

ولی خب!

موافقم(عاقبتمون رو ختم بخیر کنه)
یاعلی
اعتماد به خویش احساسی است که باید از آن چه می دانیم و انجام می دهیم فراتر رود.
سلام و خداقوت
آپم بفرمایید.

پاسخ:
پاسخ:
ما ترجیح میدیم به خویش اعتماد نداشته باشیم!

فقط به خدا اعتماد داریم و بس

یاعلی
۲۰ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۵۳ خادم الحسن(ع)
بنام خدا
با سلام و عرض ادب خدمت شما
وبتان الهی ، ولایی و فعال در همه حوزه های سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، علمی و ... با مطالب مفیدی که واقعا" قابل استفاده است ، می باشد.
اگر تمایل به تبادل لینک داشتید ، بفرمایید تا انجام شود، موفق باشید و التماس دعا.

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم و رحمه الله

این نظر لطف شماست

ما خاک پای محبان اهلبیت علیهم السلام هستیم خصوصا بچه هیئتیاش

یاعلی
برگشتم و خواندمتان دوباره

امان از این دوغ خوران و ... زنان

پاسخ:
پاسخ:
سلام
دوستی داشتم که میگفت:
روزی که به دنیا می آیم مهم نیست!
روزی که از دنیا میریم مهمه!

چون همه ما آدما یه جور به دنیا می آیم ولی یه جور از دنیا نمیریم!
(یاد این جملش افتادم با خوندن نوشته شما)

دعاگو هستیم

+

ممنون از تشریف فرمائی دوبارتون

خدا بهتون قوت بده برای جهاد بیشتر

یاعلی
سلام اخوی
سال نو تون پساپس مبارک!!
یادم نیست گفتم یا نه

جالب بود
مردیم از خنده
ولی....
:,(

پاسخ:
پاسخ:
:,(
#سلسله_برنامه_های_اولین_سالگرد_تدفین_شهید_دانشگاه_اراک یکشنبه24 ام :حضور پدر شهید احمدی روشن درمسجددانشگاه. ساعت12ظهر

ظهر روز دوشنبه25ام(سالروز تدفین):ختم قرآن درجوارشهیدگمنام

ظهر روز سه شنبه26ام :قرائت زیارت عاشورادرجوارشهیدگمنام

سه شنبه شب : بعدازنماز مغرب عشا.مسجددانشگاه
سخنران:حجت الاسلام گمار (مدیریت راهیان نور کل کشور)
راوی :عباس بیات(همرزم شهید پلارک)
مداح:مسعود پیرایش

پاسخ:
پاسخ:
خدا خیرتون بده

یاعلی
سلام دوست عزیز آپم /منتظرتونم

پاسخ:
پاسخ:
وَ لَنْ تَرْضی‏ عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصاری‏ حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ(بقره،120)

❖ ·˙´´˙·۰❖

هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد ، ( تا به طور کامل ، تسلیم خواسته های آنها شوی ، و ) از آیین ( تحریف یافته ) آنان ، پیروی کنی. (ترجمه آیت الله مکارم)


کاش این آیه رو دوستان مذاکره کننده میخونند!
۲۴ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۳۲ مَـ ه جَبیـטּ
یاد داستان سیستان رضا امیرخانی افتادم !

پاسخ:
پاسخ:
چه خوب!

ما یاد چیزهایی افتادیم که بخاطر رعایت ادب نمیشه جایی عنوانشون کرد!
جــلـیلـی زبــان شـــمـا را نمیفـهمـد،
ســّید محـمّـد خــاتمـی میفـهمیـد کــه...

جــلـیلـی یک دیکــتاتور است..

دست خــودشــان نیســت، حـق دارنـد!
بـاور کــنیـد...

سلام علیکم
تربت بـروز شــد
عاقبتتون ختم بشهادت ان شاءالله..

پاسخ:
پاسخ:
سلام

در جریان برنامه هستم.

اینها همیشه هستند!

مهم اینه که هیچ وقت مهم نیستند!

ماها کار خودمون رو میکنیم.

یاعلی
آهســــته بیــــا

چیـــزی هــــم ننـــویـــــس

نظـــــــر هم نگــــــذار

همـــــان که بخـــــوانی بس استــــــــ

مــــن بــه بــی محـــلی آدمـــها عادتــــــ دارم....

پاسخ:
پاسخ:
سلام

چون گفتید نظر نذار نذاشتم!!!

ولی خب ان شاالله کنکور قبول بشید

یاعلی
سلام.
با تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، بروزم ولی در بلاگفا.

پاسخ:
پاسخ:
سلام

تبریکات مارو هم پذیرا باشید

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">