مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

سوغاتی نوشت:
روز اول زیر بارون
روز دوم زیر بارون
روز سوم زیر برف

روبروی پنجره فولاد
دعاگوی تک تک دوستان بودم.

(خدایی سوغاتی ازین بهتر؟!)


+
تصویر صحن خلوت و باران نگفتنیست...

۹۳/۰۱/۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۱۰)

۰۸ فروردين ۹۳ ، ۰۷:۴۳ دل تنگــ امام زمان (عج)
سلام
این مدت تموم پست هاتونو خوندم...اما صامت....

چند روز پیش خاک بوس حرم سلطان(ع) بودم ،باران گرفت،ناخود آگاه خوندم:
باب الجواد بارش باران نگفتنیست ...

خیلی با این شعر حال کرده ام و می کنم و خواهم کرد ان شاالله...
اجرتان با خودش....
التماس دعا.للحق

پاسخ:
پاسخ:
سلام

برای ما باعث افتخاره بزرگوارانی مثل شما ازین طریق به یاد ما بودن اونهم در خدمت حضرت شمس الشموس(ع)

دعابفرمایید حضرت مارو مورد عنایت خودشون قرار بدن و بهمون اون شعری رو که خودشون میپسندن عطا کنن.

محتاجیم

یاعلی
سلام علیکم

زیارت تان قبول حضرت حق!
شعر دل نشینی بود
طبع تون با عنایت اهل بین گرم و پر شور در راه خودشون!
چک سفید امضا رو بسیار عالی فرمودید!

سوغاتی نوشت : خوش ب سعادت تان!

پاسخ:
پاسخ:
سلام

جای همه ی دوستان اهل بیت خالی

واقعن طعم حرم خلوت طعم چشیدنی هست.

ان شالله بزودی طعمش رو بچشید+خانواده محترم

این چک سفید امضا واقعیتیست که لمس کردیم...

یاعلی
سلام
زیارت قبول
انشاالله که مارو ازدعای خودتون فراموش نکرده باشید
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

جای همه دوستان اهلبیت علیهم السلام خالی

مطمئنن دعاگوبودیم

یاعلی
مولای من !

تا کی دلتنگی هایم را بر شانه های قاصدک سوار کنم

وآن را به سوی مشهدت روانه .

تا کی چشمانم به دنبال کبوتری باشد که نامه ای به پایش بسته ام

تا آن را به تو برساند.

پس قسمت من کی می شود؟!

کدامین طلوع خورشید نوید بخش دیدار من وشما را خواهد داد ؟

ضامن آهو !

تا کی چشمانم را به قاب توی اتاق بدوزم که روایتِ داستانِ

ضمانتتان است.

کاسه صبرم لبریز شده مولا !

پاسخ:
پاسخ:
دلم هوای تو کرده بگو چه چاره کنم....

ینی هنوز آدم از مشهد بیرون نیومده این شعر میاد.
سلام
زیارتتون قبول ان شاالله
مشهد امسال با بارون شد.
نوروزتون فاطمی و پر از زیارت با چک سفید امضا

پاسخ:
پاسخ:
سلام

قبول حق

بله خداروشکر

واقعا تصویر صحن خلوت و باران نگفتنیست....

خوش بحال اونهایی که این تصویر رو از نزدیک دیدند.


خوبی زیر بارون بودن تو حرم اینه که اشکای آدم پیدا نیست...

یاعلی
زیارت قبول.
انشالله برات کربلا رو هم گرفته باشید.
شعر زیبایی بود

پاسخ:
پاسخ:
قبول حق ان شاالله

تک خوری نکردیم

سعی کردیم برای همه ی دوستان بگیریم.
و دور از کرم حضرته که نداده باشن

یاعلی
۰۹ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۴۴ امبر دلتنگی ها
نمی دانم اینجا که ایستاده ام تقدیر من است یا تقصیر من!

اما وقتی یافته هایم را با باخته هایم مقایسه میکنم،

می بینم چون خدا را یافتم هر چه باختم مهم نیست.

آموختم که تمام ماجراهای زندگی فقط قانون عشـــق بازی خدا با ماست.

پاسخ:
پاسخ:
سلام

نکته ی نابی رو آموختید و به ما آموختید.

عشق خدا همیشه نصیبتون

یاعلی
هواتو کردم من حیرون تو اینروزا هواتو کردم

دلم میخوادت میخوام بیام تو آسمون دورت بگردم

پاسخ:
پاسخ:
آغاز بهارست ولی مغمومیم
ماتم زده ی فاطمه ی مظلومیم

مارا چه به این سیزده فروردین؟!
مادر بدر چهارده معصومیم

یاعلی
سلام
زیارت حضرت سلطان چک سفید امضاست!

هر چی بنویسیم بازم ضرر کردیم!
بهترین راه اینه که چک رو بذاریم جلوی صاحب امضا که مبلغش رو هم خودش بنویسه!!!
عالی بود
دعا کنید لطفا
یا علی ع

پاسخ:
پاسخ:
سلام

ما به این چک سفید امضا رسیدیم که گفتیم.

باور دارم به خودشون قسم.

یاعلی
السلام عیلک یا علی ابن موسی الرضا...
زیارتتون قبول.

پاسخ:
پاسخ:
جای همه خالی

دعا گو بودیم

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">