مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

آقا مصطفا...

جمعه, ۹ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۲۹ ق.ظ


وسط جلسه آروم آروم اومد کنار میز من.
یه برگه از جیبش درآورد گذاشت جلوم و سریع برگشت سرجاش!
آخر جلسه بعد از سه ساعت! برگش رو خوندم و سوالاشو جواب دادم...

بعد از جلسه دم ماشین اومد سراغم.
با یه حالت ناراحتی و اضراب عجیبی گفت:
آقای حیدری الان من باید چیکار کنم تو این زمینه؟!!!

هم خندم گرفته بود هم داشتم شاخ در می آوردم...
بهش گفتم: عزیزم الان کلاس چندمی؟

گفت: دوم راهنمایی!
گفتم: اگه ازت یه کار مهم بخوام قول میدی انجامش بدی؟

چشاش یه برقی زد و با لبخند گفت: قول مردونه!
(دستش رو به نشونه قول دادن آورد جلو)

دست کوچیکشو گرفتم تو دستم گفتم:
فقط درس بخون... باشه؟!

یه جوری نیگام کرد...

ادامه دادم: قرار نیست با شهادت احمدی روشن کار علمی تو این مملکت زمین بخوره.
(بهش چشمک زدم و گفتم:)
ما همه مصفاییم. مگه نه؟

یه لبخند نازی نشست رو لباش...
هرچی زور داشت جمع کرد تو دستش و دستم رو فشار داد.

با یه حالتی که نمیشه وصفش کرد گفت: معلومه که هستیم...

گفتم: احسنت... رحمت به اون شیر پاکی که تورا خورد!
راستی حالا اسمت چیه؟

با همون خنده قبلی گفت: آقا مصطفا... آقا مصطفا...


و من کل مسیر برگشت تا خونه رو داشتم به همین کلمه  "آقا" فکر میکردم . چه واژه عمیقی... "آقا"...
و گاهی اشک...


+
خدا یه بنده های خاصی داره که در هیچ چارچوبی نمیگنجن!
بعضیا چقدر زود مرد میشن!!!
گاهی خدا بدجوری آبروی آدمو پیش خود آدم میبره!


پ.ن:
سلام
به لطف خدا یکی از بهترین جلساتمون دیشب بود تو خمینی شهر اصفهان! جایی که فکر میکردم نیم ساعت بیشتر نشه حرف زد! ولی به لطف خدا حدود 3 ساعت صحبت کردیم. بعد از جلسه یه سری پیرمردا و رزمنده های زمان جنگ و یه سری هم جوونای اونجا جمع شدن دورم و شروع کردن به سوال و جواب...

از نوع زاویه دیدشون و دغدغه هاشون دهنم باز مونده بود!
اصلن فکرش رو نمیکردم اینقدر عمیق به قضایا نگاه کنند...
یه کلمه میگفتیم تا ته خط رو میگرفتن... عجیب بود واقعن.

به قول خودشون بی سواد بودن ولی بصیرتی که این بزرگواران داشتن رو من تا بحال ندیده بودم...
خلاصه اینقدر انرژی گرفتم که الان از تو فضا دارم خدمتتون این متن رو مینویسم!

این آقا مصطفایی هم که این برگه رو داد تو همین جلسه بود!

با همه سختیاش خدا خاطرات قشنگی این روزا برامون تدوین میکنه.

خدایا شکر اگر به اندازه یه سر سوزنی بتونیم دل نائب امام زمانمون رو شاد کنیم.

دوستان حتما میدونید که باید دعا بفرمایید دیگه!
لذا بنده دیگه هیچی نمیگم....

یا علی رو عشقه...

۹۲/۱۲/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۰)

سلام..
بسیار عالی..
خدا حفظتون و حفظشون کنه..
ان شاءالله همیشه موفق باشید..
دعاگوییم..
شما هم ما رو از دعای خیرتون بی بهره نذارید
یا علی مدد..

پاسخ:
پاسخ:
سلام

آدم اینارو که میبینه از خودش خجالت میکشه!

ممنون بخاطر لطفتون و دعاهاتون

مطمئن باشید دعاگوئیم حتما

یاعلی

خوشبحالتون....همین دیگه..
کلی حرفو تو همین کلمه خلاصه کردم
و اینکه
خوشبحالشون...بصیرت داشتن ربطی به سواد نداره...وهمین طور باسوادی دلیلی نمیشه که با بصیرت باشی
چی گفتم ..
خلاصه این اقا مصطفی و مردم خمینی شهر پیوستن به جمع عده ی زیادی که من بهشون غبطه ی خورم..
شما نیز التماس دعا..
خیلی سپاس

پاسخ:
پاسخ:
خوش بحال اون کسی که الان متنعمه و پیش خدا روزی داره...
خوش بحال اون کسی که دشمن برای سرش جایزه گذاشت...
خوش بحال اون کسی که تا خونش روی زمین نریخت آروم ننشست...
خوش بحال اون کسی که هنوز هنوزه دشمن از دستش عصبانیه...

خوش بحال آقا مصطفای ما...
۰۹ اسفند ۹۲ ، ۱۲:۳۱ پلک شیشه ای
انگار صلاح نبود نظرماثبت بشه
ولی این پست تون ...
اون مرد کوچک ...

درپناه خداوند متعال
یاعلی مدد

پاسخ:
پاسخ:
اون مرد بزرگ....
بــایـد کـه ز داغـم خبـری داشته باشد
هر مرد که با خود جگری داشته باشد

حالم چو دلیری‌ست که از بخت بد خویش
در لشکر دشـمن پسری داشته باشد !

حالم چو درختی است که یک شاخه نا اهل
بازیچه ی دست تبری داشته باشد

سخت است پیمبر شده باشی و ببینی
فرزنــد تـو دیـن دگـری داشته باشد !

سردرگمی‌ام داد گـره در گره انــدوه
خوش‌بخت کلافی که سری داشته باشد !

حسین جنتی

*** کپی برداری تنها با ذکر صلوات برای سلامتی امام زمان مجاز است.***
الحمدالله...

پاسخ:
پاسخ:
و لله الحمد...
عکس باز نمیشد
الان دیدم..

بغضم گرفت
از خودم خجالت کشیدم

پاسخ:
پاسخ:
اگر چهره ی معصومش رو میدیدید پس چی میگفتید؟!
چاکر اقا .. از بچه های خوابگاه نجف ابادم .اسمم رسوله ترم هشتم.مکانیک میخونم اینم0936840**** شمارمه خلاصه خیلی باحالی ...واقعا باهات حال کردم کی باشه یه سفر با هم بریم مشد .خلاصه خدا برات خوش بخواد .هر جا هر زمانی کاری داشتی رو کاکات به صورت یک شخص صد در صد پایه حساب کن.
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
به به
سلام علیکم
مخلص آقا رسول گل
شما لطف داری عزیز
ما کوچیک شمائیم

ان شاالله با هم کربلا...

خدا شمارو همینجوری صد در صد پایه برای اسلام و ایران حفظ کنه
(شمارتم واسه خودم خصوصی میمونه :) )
یاعلی
۱۰ اسفند ۹۲ ، ۱۱:۵۲ محمد کاظمی نیا
سلام


افتادم و پا شــــــدم، "علی" یادم رفت

تشریف بیارین

پاسخ:
پاسخ:
سلام بر برادر عزیزم

آن عهد ملیح ازلی یـــــــــادم رفت

افتادم و پا شــــــدم، "علی" یادم رفت

گفتم که علی لقمه ی خــــود را بخشید

هنگام عمل که شــــد ولی... یادم رفت

حاجی دلم لک زده واسه شعر گفتن! این روزا اینقدر درگیر شدم که اصن فکرم سمت شعر نمیره...

ترو خدا شما که با خدا فامیلید مارم دعا کنید!!!

یاعلی
می رویم تا خط امام بماند ......




همین./

پاسخ:
پاسخ:
می رویم تا انتقام........
سلام.انصافا خاطره زیبا و تاثیر گذاری بود!
البته من قسمت پ ن رو هنوز نخوندم
ولی اگه با تبادل لینک موافقید خبرم کنید

پاسخ:
پاسخ:
سلام بر برادر بزرگوار

خدایی من از بچگی عاشق سیدا بودم (و هستم هنوز!)

با افتخار لینکتون کردیم داداش

یاعلی
درود به رود!
ای ول زیبا بود-مثل اون وقتا که برا وبلاگ موسسه مینوشتی بود-حالی اساسی دادی(ولی حال خودت گرفته شده!)

پاسخ:
پاسخ:
درود به شرفت انرژیم بیاد طرفت!

ممدجون دیگه اون حس و حال جوونیا نیس داداش!
اون زورا دلمون تا حدودی سفید بود!

الان شده گوره خر!!!

دعامون کن

یاعلی
سلام
خدا قوت آقــــــــا
چقدر بعضی ها زود بزرگ میشن.
نشانه های مرد بودن در چشماشون دیده میشه.
مواظب خودت باش ،این راه باید روشن بمونه با وجود مصطفا هایی
مثل این پسرم.
برای روزای خوب بعد از این دعاگوت هستم.
لطف کن ما رو بیخبر از این جلسات نزار.دلگرم مون میکنی آقــــــا.

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم

دعا بفرمایید ما هم مرد بشیم یه روز!

والا جلسات ما داره یکی پس از دیگری توسط مسئولان لغو میشه!

دلتون به نگاه مهربون خدا گرم ان شاالله

یاعلی
سلام
ادم وقتی این چیزا رو میشنوه بیش تر با خودش دعواش میشه که چرا کم کاری میکنه !
راستی بی صبرانه منتظر ایمیل هاتون هستم
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم

خدا مارو بخاطر همه کم کاریهامون ببخشه(خودم رو میگم!)

قو علی خدمتک جوارحی...

یاعلی
سلام
از سیب زمینی بودن و حسرت خوردن خسته شدم...
خوش به حالتون...خوش به حالشون...یا علی علیه السلام

پاسخ:
پاسخ:
سلام

از دست بسته بودن و کاری نکردن خسته شدیم!

کاش بند از دستمون باز میکردند...

یاعلی مدد را عشق است

یاعلی
۱۲ اسفند ۹۲ ، ۱۰:۲۱ میلاد بهاری
زیبا بود....

داداشم با اجازه لینکتون کردم شمام اگه شمام لایق بدونین وبلاگ ما رو لینک بفرمایین ...


پاسخ:
پاسخ:
سلام

لینک شدید برادر

یاعلی
ایشاالله برنامه جوره ...

البت اگه باز نخوریم به تور این چپی ها ...
:)

پاسخ:
پاسخ:
حاجی این چپیا یه توری پهن کردن که ما هر جا میریم تو تورشونیم!!!

خدا عاقبتمون رو بخیر کنه

یاعلی
سلام
اجرکم عندالله
انشاالله خدا این بصیرت رو به همه ما بده
دعا گوی شما هستیم
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خدا عاقبتمون رو ختم بخیر کنه

متقابلن ما هم دعاگویم

یاعلی
همون طور که دوستانتون گفتند در بالا مطلب جالبی بود!
عشق های متعالی آدمها رو زود بزرگ میکنه!
خدا ان شاءالله به هممون توفیق خدمتگزاری عطا کنه!
ان شاءالله که شما هم موفق باشید!
صبر رو هم در برنامه تون بگنجونید!
توی این دوران روحانی مچکریم خیلی به درد میخوره!
با اجازه تون من لینکتون میکنم.

پاسخ:
پاسخ:
سلام

این روزها تازه داریم میفهمیم "صبر" اونی که فکر میکردیم نیست!
خیلی سخته...
خیلی...
سلام علیکم ...

عکسش الان برای من باز شد ...
یعنی یه حالی شدم...

خیلی دعا بفرمایید..
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
علیکم السلام و رحمته

دعاگو هستیم

:)

یاعلی
اجرت به صاحب کار..

پاسخ:
پاسخ:
کاش صاحب راضی باشه...

(تنها دغدغه ی این روزهام)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">