مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

ساپورت!

يكشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۲۷ ب.ظ
در گوشِت یواشکی میگم و رد میشم!

خانوم محترم...

این "ساپورت"ت ، ساپورتت نمیکنه!

همین.


حداقل فکر شوهر خودت باش!


(کوچیکش کردم که مشکل شرعی نداشته باشه! اگه بازم چیزی معلومه بگید کوچیکترش کنم)

+

قدیما یه نامحرم که میدیدیم و وضع حجاب درست و درمونی نداشت سرمون رو مینداختیم پایین!

تازگیا سرمون رو که میندازیم پایین می بینیم اوفففففففففففففف! خعلی بدتره که!


خدایا جدای از چهارجهت اصلی یه جهت دیگه برامون خلق کن که وقتی سرمون رو می چرخونیم به اون جهت دیگه غیر تو نبینیم! دستت درست.


++

بیچاره مجردا!

والا ما که زن و بچه دار هستیم و سن و سالی ازمون گذشته و پیرمرد شدیم ، یه سر میایم تا سر کوچه و بر میگردیم داغون میشیم. بیچاره مجردا...

رفقا تو این دوره زمونی قدر پاکیتون رو بدونیدا... خعلی ارزش داره برا خدا (چه دختر چه پسر)


دلیل نوشت:

آدم انتظار نداره بعضی چیزارو بعضی جاها ببینه! قبول دارین؟

مثلا ساپورت ، تو صف ثبت نام ارشد دانشگاه!!!

امروز بیشتر از قبل از خودم بدم اومد... بماند چرا!

۹۲/۰۶/۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۸)

در آخر زمان زنان عریانند در حالی که لباس بر تن دارند.....

اللهم عجل لولیک الفرج به حق مولانا و طبیبنا و حبیبنا امیرالمومنین علی ابن ابی طالب....
یا حیدرکرار

پاسخ:
پاسخ:
سلام داداش گلم
اول یه ماچ بده که دلم برات تنگیده بود
:~*
یه مقاله روانشناسی میخوندم نوشته بود تحریک بصری خانوم نیمه عریان از عریان به مراتب بیشتره (منظور از نیمه عریان کسیه که یه قسمتهایی از بدنش پیداس بقیش نه!)

دکتر عباسی که اومده بود اصفهان میگف به لباسای جدید دقت کنین. مثلا همین شلوارای جین.
دقیقن اون جاهایی که نباید معلوم باشه رو رنگش رو عوض میکنن که بیتشر تو چش بزنه. دقت کردی؟

عه! برا چی دقت کردی آخه؟!!! نمیگی گناه داره؟!
نیگاه نکن برادر من! این چه وضعشه آخه........
سلام...

ببخشید اخوی اینقدر با مزه نوشتید که کلی خندیدم..!!!

خدایی جای بسی تعجبه که دانشگاهم با ساپورت میرن..!!!

واقعا من موندم ...

آدم اگه فقط یه خورده عقلشو به کار بندازه باید فکر آینده خودشم بکنه..
بالاخره هر دختری یه روز ازدواج می کنه. نباید بین همسرش ، مرد خودش و مردای دیگه تفاوتی قائل بشه؟؟

خوب گفتن تو الان زندگی مردمو آتیش بزن ، چند سال دیگه هم یه نفر زندگی تو رو به آتیش میکشه..چوب خدا که صدا نداره..

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خندیدید؟ مردم کلی گریه میکنن ناله میزنن پای حرفای ما! شوما میخندی؟!!!

بله درست میفرمایید
یه معادله دو طرفست.

خانومی که با وضع ظاهری خودش مردای دیگه رو به خودش جلب میکنه خب یه نفر خوشگلتر و خوش استیل ترش هم پیدا میشه شوهر خودشو بر میزنه دیگه!

آن دست که دادند همان دست گرفتند
آن نکته که گفتند همان نکته شنیدند...

چوب خدا بعضی وقتا صداش درمیادا! یه سر دادگاه خانواده که بزنید صدای بعضی ازین چوبا گوش آدمو کر میکنه!

خدا بهمون رحم کنه خودش
یاعلی
آدم اینا رو میبینه دلش میخواد سرشو بکوبونه تو دیوار!‌والا ما بیشتر خجالت میکشیم اینا رو میبینیم! :|

پاسخ:
پاسخ:
تروخدا خونسردی خودتون رو حفظ کنید شما!

میگم چرا دیوارای اصفهان همه سرخ شده ها! پس شماهائین!!!

خدا کمک کنه به جوونا برای حفظ خودشون
یاعلی
سلام علیکم
بخدا این موارد باعث میشن بقیه خانوم ها هم آب بشن از خجالت
:(
خدا اگر قابل هدایت هستن هدایتشون کنه و گرنه ...

التماس دعا
خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)
یازینب(صلوات برای عمه)

پاسخ:
پاسخ:
سلام

آب شدن هم داره واقعن!

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

یاعلی
سلام

یه حدیث داریم از حضرت علی علیه السلام که می فرمایند:بی حجابی زن از بی غیرتی مرد است.
این رو آویزه ی گوشم کردم که هروقت یه خانوم بی حجاب رو می بینم،ذهنم میره سراغ ِ پدر/برادر/همسری که تو فرهنگ لغت ِ ذهن و قلب و اعتقاداتش "حجاب" و "غیرت" معنایی نداره...
نیم ِ بیشتر تقصیر بنظرم متوجه ی اوناست.
نه اینکه بگم به زور و اجبار چادر بپوشند،نه.
ولی حداقلش یه خانوم ِ مانتویی ِ باحجاب و پوشیده باشند،نه اینجور...
خدا،آخر و عاقبت همه رو ختم بخیر کنه انشاءلله.

التماس دعا
یاحق.

پاسخ:
پاسخ:
سلام

سخنتون متین جناب صبا

ولی قضیه بنظر حقیر دو طرفست چون کسایی زیادی هم هستن که هرکاری میکنن زن/همسرشون زیر بار نمیرن! و بالعکس کسایی هم هستن که میخوان حجاب داشته باشن ولی پدر/همسرشون نمیذاره...

خلاصه اوضاع بیریخت شده! باید همه دست به دست هم بدیم.

خداروشکر خانومای محجبه و مردای با غیرت کم نیستن تو جامعه. باید همه به دوستانمون کمک کنیم و دراین موارد باهاشون صحبت کنیم.

امیدوارم که وضع بهتر بشه به لطف خدا
یاعلی
سلام مجدد

رسیدم به این آیه راجع به کسانی که بدحجابند و بی حجاب:

إِنَّ الَّذِینَ یحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ(النور/19)
کسانی که دوست دارند زشتیها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آنان در دنیا و آخرت است؛ و خداوند می‌داند و شما نمی‌دانید!

پاسخ:
پاسخ:
سلام

عجب!
باوجود اینکه شاید بارها خونده بودم ولی ازین زاویه بهش نیگاه نکرده بودم.
خدارو شکر چه وسیله ی خیری شدید

خدا خودش اجرتون رو بده.

توضیح:
"جناب" یه لفظ کلیه که وقتی میخوام برای یه نفر جدای از جنسیتش احترام زیادی قائل بشم ازش استفاده میکنم. اینجا هم چون واقعن جنسیت افراد مطرح نیست اغلب اونهایی رو که از نزدیک نمیشناسم با همین لفظ خطاب میکنم و این نشونه احترام بالائیه که قائلم بدون تفکیک جنسیتی.

شما خواهر بزرگوار مائید جناب صبا

یاعلی
سلام
زیبا نوشتید و دقیق
افسوس از بلایی که بر سرمان آمده و خبر نداریم!!!
کاش کمی عقول زنده میشد...
دین و دیانت به کنار (!) حیا کجا رفته!؟
افسوس...

پاسخ:
پاسخ:
سلام عزیز

از معصوم شنیدم که میفرمودند:
کسی که حیا ندارد دین ندارد.

کاش کمی عقول زنده میشد واقعن...

از احادیثی که تو وبتون نوشتید خیلی لذت بردم داداش

یاعلی
بازم سلام اخوی...

جدا منم گریه ام میگیره ولی شما خیلی بامزه نوشتید...

خدایی میگم وبتون عالیه... از اون وبایی که من تند و تند میام سر میزنم..
امیدوارم همیشه موفق باشید...

پاسخ:
پاسخ:
بازم علیک سلام اخوی... (منظورم از اخوی نوع دخترونش بود! عربیم در حد پنجم دبستانه بخدا! شرمنده)

امیدوارم این وقتی که تو وب ما میگذرونید جزو وقتهای تلف شدتون نباشه و مفید باشه براتون

شمام موفق باشید به لطف خدا

یاعلی
سلام
حالا نمیدونم چرا از خودتون بدتون اومده ولی
منم از خودم بدم میاد حتی به اندازه ی یه محجبه اصلا نه فقط به اندازه یه مسلمون کاری از دستم بر نمیاد

ادعای مسلمونی داشتن خیلی سنگینه!
یا حق

پاسخ:
پاسخ:
سلام

کی گفته کار از دستتون بر نمیاد!

ما مردا با نگاهمون و شما خانوما با حجابتون مقابله میکنیم باهاشون(منظورم با کارشونه نه با خودشون!)

همه زنای شهر من حتی اگه خفن لباس بپوشن ولی مردا نگاهشون نکنن هیچ اتفاقی نمی افته. همه مردای شهر من هم اگه چشم ناپاک باشن ولی زنها حجابشون کامل باشه بازم هیچ اتفاقی نمی افته.

راه مقابله با بی حجابی:
تذکر همگانی از نوع مهربونش(ینی واقعن دلت بسوزه برای اون بده خدا و از ته دل دوستش داشته باشی)
بی محلی به اونایی که میخوان با قانون شکنی جلب توجه کنن
فرهنگ سازی درست روی نسل آینده
...

یاعلی
سلام بر عزیزدل؛ حاج علی
حاجی دماغت شکسته؟؟؟ اخه تو شکلک ماچ کردن شبیه پیست اسکی بود.... عملش کن برادر من
در مورد اون مسئله هم من از این دقتا نمیکنم استغفرالله...

یه جایی چنتا جمله خوندم مینویسم براتون شاید جالب باشه:(اسامی خاطرم نیس فقط کشورو مینویسم و ممکنه کلمات پس و پیش بشه خلاصه ببخشید)
آمریکا:
زمان آن گذشته که دانشجو های ایرانی را بشورانیم و کاری کنیم که به خیابان بریزند؛ باید آنها را دین زده کرد...
انگلیس:
تا وقتی مذهب در جامعه ایران هست و جوان ایرانی متدین است نمیتوان کاری از پیش برد...
فرانسه:
به جای جنگ با مردان ایرانی؛ بر سر زنانشان دامن کوتاه بریزید....
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام
عه! داداش مارو! این دماغ فابریک خدائیه! از نوع فندقی درجه یک متالیک! مال یه خانوم دکتر بوده صب میرفه مطب شب بر میگشته! خب واس چی عملش کنم؟!

میدونم شما دقت نمیکنی.اصن واسه همین دوست دارم داداشم...

شبیه به این جملات رو تو خاطرات مستر همفر خوندم البت با تفصیل بیشتر.
کتاب دو هزار صفحه ای که حدود سی صد سال پیش محور فعالیتهای بریتانیای کبیر بوده به نام " چگونه اسلام نابود میشود"

مولا میفرمایند: کسی که با غرش فرمانده اش از خواب بیدار نشود با لگد دشمن بیدار خواهد شد!

خودت ربطشو با موضوع پیدا کن عزیزجان

یاعلی فقط
سلام
یکی دیگه از نکاتی که این چند روز اراک بودم نقطه قوت دانشگا بود ساپورتی جماعت نداشتیم...شکرخدا...
چقد دلم برای دانشگاه اراک،موسسه،هیئت و نهاد تنگ میشود...
یعنی افتضاحه آقا این ساپورتا...شکرخدا تو شهر ما کمتر از این حرفا هست...من در حد انگشتای یک دست هم ندیدم فقط یه نفرو دیدم که 2تامرد اسکورتش بودن به خیال خودشون!...
التماس دعا
یاعلی

پاسخ:
پاسخ: سلام

خب واقعن خداروشکر!

دل منم خیلی برا دانشگاه اراک تنگ شده.
میدونید یه حسی بهم میگه دیگه هیچ وقت اون جو رو نمیبینم! (جو خیریه و هیئت و بسیج دانشگاه اراکو)

حس میکنم صنعتی یه حالیه... حس میکنم اون صمیمیت دانشگاه شهرستانو نداره
یه جورایی غرور توش خیلی بیشتر از دانشگاه اراکه. نمیدونم شاید من این حسو دارم چون تازه رفتم اونجا!

واقعن موندم با این قشر ساپورتی باید چیکار کرد.

جالب ترین تیپی که امسال به چشمم خورده اینه:

چادر+ساپورت

اصن یه وضیا.....

خدا رحم کنه! میترسم چنوخ دیگه مردا هم ازین جوراب درازا (ساپورت) بپوشن!!!
حس تون درسته ...

خدا صبرتون رو زیاد کنه در مواجه با موقعیت جدید

پاسخ:
پاسخ:
موقعیت جدید رو بیشتر دوست دارم تا این حس!

به لطف خدا خیلی زود غالب میشم بر این حس.

آینده به لطف خدا همیشه روشنه...

یاعلی
درمورد دانشگاه ما درست صوبت کنین! آیکون یکی که به خوندن کامنت ها علاقه داره:دی

البته خب حدس تون درسته.جو دانشگاه صنعتی خیلی خشکه ولی خب بدم نیست! بچه هاش خیلی خوبن. یکی از حاج اقاها تعریف میکرد تنها دانشگاهیه که دیدم موقع نماز مسجدش اینقد شلوغ میشه.دانشگاه صنعتی مث حوزه علیمه میمونه بین بقیه دانشگاه ها! ینی اینقد:دی
انقد صحنه ی قشنگیه موقع اذان همه دارن میدون سمت مسجد و آقایون لب جوض وضو میگیرن. از جلوی شهدای گمنامش هم که رد میشیم سلام میدن و خلاصه خیلی بچه های خوبی هستیم ما:دی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

از اون لحاظ که فرمودین که بله.
دانشگاهمون(خخخخخخخخخخخخ!) عالیه!

اون مباحثی که خدمت خانوم قاسمی گفتم فرق میکنه. ایشون چون از همکارهای قدیمی بنده هستن و تو یه سیستم کار کردیم حرف بنده رو متوجه شدن خودشون.

روز ثبت نام اولین جایی که دلم آروم شد مزار شهدای گمنام بود. همیشه هر وقت میومدم صنعتی اول میرفتم اونجا...
تصمیم گرفتم ازین به بعد هم هر وقت اومدم دانشگاه اول یه سر به رفقا بزنم بعد برم دانشکده و کلاس و ....

خلاصه خیلی بچه های خوبی هستیم ما...
۱۲ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۵۴ چه فرقی میکنه...
واقعا بده..خدا ان شاالله هممون رو هدایت کنه..کاش موقع خرید و پوشیدن اینا یکمم به خدا فکر میکردیم که راضی ِ؟؟؟
دانشگاه ما که واقعا داغونه تو این زمینه..پوشیدن جوراب شلواری..ساپورت..مانتوهای تنگ و کوتاه حتی مانتوهایی که حالت تونیک دارن و فقط یکی دو تا کف دست از کمر پایین تر میان..انواع آرایش و گوشواره بیرون گذاشتن و گردن و...پیدا بودن ...لاک با رنگ و طرحهای مختلف هم مجازه...واقعا داغووونه...داغون..داغون...دیگه تو دانشگاه ندیده بودم آستین مانتو تا آرنج باشه !!!! انواع مدل موها رو هم میشه دید چه خانمها چه آقایون...یه سری کارای دیگه هم که ما اصلا شایسته نمیدونیم بازم اینجا بابه!!!
جای تاسف داره جدا...
راستی برین ترم دو یا نهایتا سال دو این حسی رو که گفتین الان دارین برطرف میشه...آدم اولش همین حسو داره که غرور دارن و این حرفا ولی بعدش میبینین اینجوری نیست خیلی جاهاش..هر چند من هنوزم دانشگاه اراک میرم یه حس خیلی خوبی دارم...ولی همین حس شما رو اون موقع که اوایل رفته بودم دانشگاه جدیدم داشتم...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

میگم مطمئنید اینجا که تشریف میبرید دانشگاهه؟!!!! پارتی مارتی نباشه یه وخ!

بح بح! پس شمام آره؟! دانشگاه اراک؟! هعیییییییییییی... (دیدید گفتم فرق میکنه!)
با همه داغونیاش برای ما یکی که کلی نوستالژی بود...
اتاق 317 خابگاهمون هنوزم که هنوزم در و دیوارش پر از پوسترائیه که ما زدیم.

بله خب. مطمئنن همینی که فرمودید میشه ان شاالله

دعا کنید بتونیم وظیفمونو درست انجام بدیم داداش "چه فرقی میکنه"

یاعلی
۱۲ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۰۵ س.زهرا(درآغوش خدا)
خانه ی خانم معلم خبر قبولی تان را خواندیم آمدیم تبریکی بگوییم ... واقعا برای همه خوشحال شدیم ... انشاالله در پناه خدا موفق باشید ...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

ممنون. خونه خانم معلم همیشه با صفاس.

ان شاالله همیشه در آغوش خدا باشید

یاعلی
باسلام
متاسفانه
تو اراک خ ملک وخرم ساپورت قدیمی شد ....روم به دیوار مد شده .........

پاسخ:
پاسخ:
سلام

روم به دیوار؟؟!!

ینی بد تر از ساپورت هم هست؟؟!!

خب هیچی نپوشن فک کنم کمتر جذب کنه ها!!!

مسئولین یه فکری بکنن در جهت ترویج هیچی نپوشیدن بعضیا لدفن!
۱۳ شهریور ۹۲ ، ۰۶:۰۲ چه فرقی میکنه...
منم اوایل فکر کردم اشتباه شده تا به حال از این تیپا تو دانشگاه ندیده بودم...حراستم میاد رد میشه...قدم میزنه انگار نه انگار کلا کاری با کسی نداره...واقعا موندم واسه چی استخدام شدن اینا؟؟؟زمستونا هم که یه افتضاحی میشه شوی پالتو و چکمه و.................!!!!برف بازی گروهی و یه حرفایی هم که واقعا حال خودمم بد میشه از گفتنش.......بعد اول ترم بر میدارن روی سایت هر کس آئین نامه حجاب رو میزارن و میگن تخلفه رعایت نکردنش...تا نزنی قبول دارم هم سایتت باز نمیشه..والا آدم می مونه چی رو قبول کنه؟؟
منم دانشگاه اراک رو خیلی دوست دارم...
ان شاالله که موفق میشین مثل همیشه...
داداش؟؟؟؟؟!!!!!!

پاسخ:
پاسخ:
بذارید درباره پاراگراف اول فرمایشاتتون چیزی نگم!!!
فقط اگه راهکار اجرایی به ذهنتون رسید بفرمایید (گویا اون راهکار تذکر لسانی که ما مد نظرمون بود ، منتج به شکسته چون هیشکی حاضر نیست زیر بار انجامش بره حتی بنده ی نگارنده!!!)

دانشگاه اراک یه جورایی نوستالژی شده برام! خودش که نه! روزهای خوب و بدی که توش گذروندم.
یه جورایی بهترین و بدترین روزای عمرمو اونجا گذروندم. بهترین دوستا و بدترین دشمنام اونجا بودن...
بهترین جو و بدترین جو کاری رو اونجا دیدم!
دلم برا بعضی تشکلا تنگ شده. اگه تو تشکل های دانشجویی بوده باشین خودتون این حرفمو درک میکنین. خصوصا خیریه و بچه های باصفاش که دیگه پیدا نمیشن! (هرچند مسول اسبق مثل بختک چسبیدن به ما هنوز!!!)

چه کارایی که نکردیم تو اراک! (هنوز که هنوزه صداش در نیومده بعضیاش!!!)

ان شاالله شمام موفق باشین داداش!

یاعلی
۱۳ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۰۵ چه فرقی میکنه...
نه بخدا اینجوریم نیست ... نمیگم که به همه گفتم ولی به کسایی که اطراف خودم هستن گفتم...بعضیا بهتر از قبلشون میشن ولی بد حجابیشون رو کنار نمیزارن...یکیشون که هست کلا مخالفه با خیلی چیزا ... در مورد حجاب میگم میگه الان مردا شعورشون از قبل بالاتر رفته با این چیزا تحریک نمیشن...میگم من و تو بهتر میدونیم یا خدا که خلقمون کرده...تا حالا شده حرف خدا رو رعایت کنی ضرر دیده باشی؟در مورد اینکه نماز نمیخونه میگم میگه خدا نیازی نداره..در مورد روزه میگم میگه میدونی چقد ضرر داره برای بدن این همه ساعت آب نخوریم!!!!!!در مورد دوستی با نامحرم به من میگه تو واقعا مشکل داری؟میگم آره و براش دلایلمو میگم اینم میگم که ارتباط با نامحرم حرومه و هزار یه چیز از این حرفا...باز میگه ولی من مشکلی ندارم!!!!وقتیم میاد اتاق اشک تو چشماشه از رفتارایی که باهاش میشه دوباره بهش یاداوری میکنم قبول نمیکنه...یکی دیگشونم میگه اعتماد به نفس نداره هر چند میدونه گناهه...بخدا انقد سر این مسائل حرف زدم که دیگه موندم چی بگم....محیط خیلی مهمه..کسی که تربیت خونوادگیش رو غلبه میده به دستور خدا و توی یه محیط آزاد قرار میگیره خیلی کم پیش میاد به حرف آدم گوش کنه...نمیگم نبوده ولی تو کارای کوچیک موثر بوده...من خودم هر وقت میخوام در مورد این مسائل صحبت کنم با ملایمت و آرومی حرف میزنم و سعی میکنم دلیل هم حتما بیارم...ولی تا الان تنها چیزی رو که دیدم از حرفام نزدن لاک...و ملایم کردن آرایش و کمتر پیدا بودن مو بوده وگرنه بعضیا اصلا اصلا حاضر نیستن تغییر بدن...
والا من یه چیزایی تو این یه ساله شنیدم که.....مثلا یه نامحرمی بیاد به من پیشنهاد دوستی بده بهم برمیخوره میگم ببین چه جوری بودم که این جرات کرده بیاد پیشنهاد دوستی بده...حالا هم اتاقیای من.....افتخار میدونن که پسری نگاهشون کنه یا پیشنهاد دوستی بهشون بده.....چیزایی که ما بی ارزشی میدونیم...
با بقیه حرفاتون هم موافقم....

پاسخ:
پاسخ:
سلام

واقعن حرفی ندارم بگم خدمتتون!

بی خود نیس مردم خودکشی میکننا!!!

نه؟
۱۳ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۲۰ چه فرقی میکنه...
سلام
مردم خودکشی میکنن؟؟منظورتونو متوجه نشدم...
شما اگه راهکار دیگه ای بلدین بگین بهم...
والا ما تو وبلاگمون هر شبی که تو اتاق حرف سر این مسائل میشد مینوشتیم که بقیه بیان بگن چکار کنم؟کسی چیز خاصی نگفت به غیر از اینکه کاری به کارشون نداشته باش....باز دانشگاه اراک بهتر بود...با یکی دوست شده بودم که اعتقادی به حجاب مخصوصا چادر نداشت...می ایستاد رو در روی ادم قشنگ چادر رو مسخره میکرد...بعد از اینکه یه سال با هم دوست بودیم یه تار موهاش پیدا نبود چادر پوشیدنشم پوشیده تر از من شده بود..هنوزم همین طور....ولی دیگه اینجا رو نمیدونم چی بگم؟؟وقتی به کسی که جلب توجه نامحرم رو خوب میدونه این مسائل رو میگی باز با دوستای قبلیش تو همین محیط داره میره نمیدونم باید انتظار داشت یا نه که رعایت کنه....کسایی که عصرا تو خوابگاه یه مدل تیپ میزنن میان با هم میرن بیرون ..بعد میان تعریف میکنن و کیف میکنن از تیکه هایی که بهشون انداخته شده....از اینکه کسی افتاده دنبالشون...از اینکه شمارشونو گرفتن!!!!!!!!!!کاملا ارزشهامون با هم فرق میکنه!!!!!شما بگین واقعا چکار میکردین؟؟؟؟

پاسخ:
پاسخ: پاسخ در کامنت
پاسخ به (چه فرقی میکنه)
سلام

ببینید یه اصلی هست تو بحث تاثیر گذاری که مطمئنن خودتون میدونید.
تو فیزیک میگن هرچی جرم ماده بیشتر نیروی جاذبه ی گرانشیش هم بیشتر.اوکی؟

ما هر چی قوی تر باشیم تاثیر گذاریمون بیشتره. درسته؟ (البته آدم باید خیلی خیلی مواظب باشه که یه وخ بخاطر اثر گذاری رو بقیه قوی تر نشه که همه ارزش کارش حبط میشه! حواستون هست که! کار برای غیر خدا دود میشه میره هوا)

لذا این جور وقتا استادهای بنده حقیر میگن که شما خودتون رو قوی تر کنین. یه جایی میرسه که افراد با دیدن شما راه اشتباه خودشون رو تشخیص میدن.(به بیان دیگه همون جمله معروف که شما اگر تغییر کنید جامعه هم تغییر میکنه. بقول استاد پناهیان تا خوبا خوبتر نشن، بدا خوب نمیشن! رو این قضیه خیلی فکر کردما. واقعن درسته و کاربردی)

البته خیلی چیزای دیگه هم داره... همون تذکر... نیت قلبی درست... محبت قلبی خالصانه به اون فرد... دعا از ته قلب برای هدایت همه... توسل و خواهش از تاثیرگذارهای اصلی عالم... حتی یه جاهایی برخورد با طرف و.....

این قضیه خیلی بحث سنگینی داره و منم شدیدن مشتاقم به بحث کردن تو این موضوع.
اگر وبلاگی دارید و دوست داشتید آدرس بدید تا این موضوع رو پیگیری کنیم.

یه راهکار دیگه ای هم هست که روش تربیتی قرآن خیلی ازش استفاده میکنه اونم انذاره(با تنبیه فرق داره) خودتون که میدونید فرقش رو؟

این انذار هم خیلی جواب میده ها...
بنده اکثرن ازین روش برا خودم و رفیقام استفاده میکنم.

یاعلی
۱۳ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۲۸ چه فرقی میکنه...
دقیقا نمونشو میگین چه جوری از انذار استفاده میکنین؟
در مورد اول کامنتتون هم بیشتر توضیح میدین؟نیت و توسل و اینا رو میدونم والا سر نمازامم براشون دعا میکنم مسجد دانشگاه هم وقتی مراسم مثلا فاطمیه و اینا داره هم همینطور همیشه از خدا میخوام با تموم وجودم که هدایت بشن...و توسلم میکنم آرزومه چون بعضیاشونو با تموم وجودم دوست دارم...
یه سوالی هم برام ایجاد شده که اگه بهش نرسیدم ان شاالله ازتون میپرسم...

پاسخ:
پاسخ:
سلام
قرآن خیلی از جاها آخر عاقبت کارو نشون میده(مثلا از عذاب آینده برای کافرا خبر میده یا از ازدواج زن های خبیث بامردهای خبیث! که در اصل اثر کارهای بد اون زنهاست)
از نظر روانشناسی دکتر بانکی میگفتن این انذار از تشویق اثرش روی انسان بیشتره.

نمونش رو خدمتتون گفتم. مثلا برای اونا که بحث محرم نامحرمی و حجاب رو رعایت نمیکنن کافیه چند سال آینده خودشون رو براشون رسم کنید که ازدواج کردن و خونواده دارن و خیلی هم خونوادشون رو دوست دارن. خب حالا یه نفر خانوم خوشگل پیدا بشه و هی خودشو تو چش شوهر همین خانوم کنه چه حالی میشه واقعن؟!
این دقیقن کاریه که الان خود اون خانوم داره برا شوهر بقیه خانوما انجام میده و سنت خدا اینجوریه که هر کاری کنی سر خودتم میاد(اینو به عینه دارم میبینم تو زندگی خیلی از اطرافیان)
خیلی چیزای دیگه هم هست. مثلا لذت باحجاب بودن رو خیلی ازین بنده های خدا نمیدونن ولی شماها که چشیدین میدونین. (موج وبلاگی چی شد چادری شدم رو مطالعه بفرمایید. بعضیاشون خیلی جالبن برای کار ترویجی روی حجاب.)

ولی خود مطرح کردن این مباحث و این انذار خیلی نیاز به دقت و هنرمندی داره (اگر دانشجوی اراک بوده باشین خانوم کریمی رو میشناسین. ایشون تو این قضیه خیلی جالب کار میکردن!) مثلا یه نمونه کار هنرمندانه رو بنده تو این پست آوردم:
http://shaghayegh313.blogfa.com/post/171


میشه دقیقن بفرمایید در مورد کدوم قسمت اول کامنتم بیشتر توضیح بدم؟
ممنون

یاعلی
۱۴ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۰۹ چه فرقی میکنه...
سلام
اون پستو خوندم ولی همیشه و در برابر همه جواب نمیده این حرفا ...من خودم مفصل سر این مسائل حرف زدم با بچه ها ولی واقعا سخته کسی که تو خونواده همه این تیپی میگردن حتی مادر خونواده بخواد طرز فکرشو تغییر بده...آدمی نیستم که خداروشکر از کسی تاثیر بد بخوام بگیرم...با کسایی هم که دوست میشم همیشه روشون از نظر اعتقادی به لطف خدا موثر بودم..ولی واقعا چند نفری هستن که من هیچ کاری از دستم بر نمیاد تا اینکه به این نتیجه رسیدم که واقعا من که دیگه نمیتونم خودمو بکشم .... وقتی به طرف عین حرف خدا رو با یه سری مسائل روزمره زندگی عادی قاطی میکنی میگی قبول نداره...میگه اون مال 1400 سال قبل بود الان شعور مردا رفته بالا تحریک نمیشن با موی من!!!!!!!! واقعا جواب نمیده این چیزا...!!!! اونی هم که میگه اعتماد به نفس نداره بخدا انقد در مورد این چیزا بهش گفتم ولی میگه همه ی اینا رو میدونم ولی اعتماد به نفس ندارم...خودشم میگه گناهه..حتی با یکی از بچه ها که در مورد پوشش خودم داشتم براش توضیح میدادم و قبول نمیکرد حجاب رو و میگفت اینو ساختن خدا کجا گفته حجاب؟براش آیه قران رو اوردم گفت نه قبول ندارم خدا نگفته من قران رو زیر رو کردم خدا هیچ جاش نگفته همین دوست بی اعتماد به نفسمم اومد جلو گفت راست میگه خدا تو قران گفته..بازم قبول نکرد گفتم شب بیا اتاقمون بهت نشون بدم که دیگه نیومد:)
*************
شما بودین واقعا چی میگفتین؟؟؟یکی دیگشونم نماز و روزه و حجاب باز تعطیل فقط میگه انسانیت مهمه!!! من دو ترم حسابی سر این مسائل باهاشون کار کردم فقط روی دو تاشون موثر بود اونم یه مقدار که گفتم...خودتون بودین چکار میکردین؟
منظورم قوی تر کردن بود...لطفا بیشتر توضیح بدین...اگه از نظر دلیل اعتقاداتم میگین که خداروشکر تا جایی که سرم میشده دنبالش بودم..اگه از نظر اخلاق و رفتار میگین آدم شل و ول ی نیستم به موقع جدیم به موقع شوخ...

پاسخ:
پاسخ:
پاسخ در کامنت
پاسخ به جناب (چه فرقی میکنه)
سلام

ببینید آدمو ناچار میکنید به کارای خطرناک دست بزنه ها!

ناچارم بهتون پیشنهاد کنم دوره تربیت ولایی استاد پناهیان رو(تقریبا همه اینا توش هست البته در مورد خودتون نه برخورد بادیگران. یه بحث کلی روی تربیت خود ادمه و خیلی همه جانبه و شیک و مجلسی و باحال و اینا...)

بنظرم خیلی از مشکلات ماها رو با یه دیدگاه جدید خیلی قشنگ بهش پرداخته.
سرچ کنید هیئت شهدای گمنام سخنرانی تربیت ولایی
اینم ادرس : http://www.gomnam.ir/
شروع کنید یکی یکی از اول گوش کردن. اثرشو خودتون متوجه میشید!

از همین اول هم خطرات اینکارو بهتون گوش زد کردما!!! بعدن نگید فلانی نامرد بود نگفت!

ورود به این وادی واقعن خطرناک و زیباست...

حالا خود دانید.

+
تو پرانتز! به اون دوستتون هم که فرمودن مردا شعورشون رفته بالا و دیگه تحریک نمیشن هم واقعن سلام مارو برسونین!...
یحتمل اینا که تو خیابون میفتن دنبال ناموس مردم تشنه ی انسانیت و عزت نفس این خانوما هستن دیگه!!! تقبل الله...

++
ها اینم بگم
خدا تو قرآن به پیامبرش میفرماد که نمیخواد خودکشی کنی برای هدایت اینا...

به عبارت دیگه من و شما یه وظیفه ای در قبال جامعه و انسانیت داریم که اونم نشون دادن راهه(هم بصورت عملی-ینی خودمون راهو بریم- هم بصورت تئوری و حرف زدن و مطالعه و اینا...)
ببینید این یه نکته مهمیه که هدایت اصلی واقعن بر عهده ما نیست. چیزیه که دست خود خداست و تو قرآن میفرماید ما هر کی رو بخوایم هدایت میکنیم هرکیو بخوایم گمراه!
لذا ما نباید خیلی حرص بخوریم که چرا فلان و بهمان(دغدغه داشتن خیلی خوبه ها! ولی یه وقت افراط نکنید که بلایی که سر من اومد سرتون میاد(گرفتن زخم معده اونم از نوع عصبیش+کچل شدن!))
ما فقط باید وظیفه خودمون رو انجام بدیم اما به نحو احسنت. بقیش با هادی اصلیه.
تجربه به من نشون داده برای کار فرهنگی و اجتماعی کافیه دوستان و اطرافیان رو بیشتر نزدیک کنیم به اهلبیت خصوصا حضرت اباعبدالله(ع) اونم از طریق عمل به فرمایشاتشون.
دیگه بقیه کارارو خودشون میکنن...
اینم در نظر داشته باشین حجاب و اینا بحثای اصلی نیست. بعضیا تا نفهمن تو دنیا چکارن نمیشه براشون از حجاب گفت! (منظورم سطح فکر طرفه!) برای بعضیا هم فقط باید از همین چیزا گفت. (خدایی خودم اینجای حرفمو نفهمیدم! شما اگه متوجه شدید برای مام توضیح بدین.. ثواب داره به مولا...)

یاعلی
۱۵ شهریور ۹۲ ، ۰۹:۴۸ چه فرقی میکنه...
سلام
ممنون از راهنماییتون...
:)

پاسخ:
پاسخ:
یاعلی برادر یاعلی

:)
سلام
من یه بار اینجا یه نظراتی گذاشتم!!
نیستن انگار ...
+ مایل به تبادل لینک بودید اطلاع بدید/

پاسخ:
پاسخ:
سلام داداشم

شرمنده این روزا خیلی سرمون شلوغ بود. نرسیدم تایید کنم. الان درخدمتم.
عذرخواهی بخاطر تاخیر

+
لینکتون کردم داداش کوچیکه

یاعلی
گریه کردم...دعا کردم...بعد نظر گذاشتم...
این روزا وقتی توی خیابون چنین چیزایی میبینم دلم براشون میسوزه که چطور نیاز به دیده شدنشون رو اینطور ملتمسانه به کوچه و خیابون آوردن.
روز به روز روایات آخرالزمانی رو بیشتر درک میکنیم.
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
استاد پناهیان میفرمودن که جامعه وقتی آماده ظهور میشه که وقتی یه نفر گناه میکنه همه افراد جامعه پیش خودشون بگن آخییییییی... ببینید این بنده خدارو. داره چه بلایی سر خودش میاره.

میگفت باید به جایی برسیم که واقعن دلمون بسوزه برای کسی که گناه میکنه و کمکش کنیم. (ینی همه به هم کمک کنیم)

این دیدگاهتون رو خیلی پسندیدم. بجای خیلی حرفها... گریه.. دعا...

خدا کمک کنه دست به دست هم بدیم جامعه رو برای تشریف فرمایی حضرت آماده کنیم به لطف خودشون

خدایا شکرت که همچین دوستان خوبی اینجا رفت و آمد میکنن و مارو مستفیض.

یاعلی
اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا و غیبة امامنا و شدة الزمان علینا و وقوع الفتن بنا و تظاهر الاعداء علینا و کثرة عدونا و قلة عددنا...

اگه خوب دقت کنیم خیلی بدبختیم و خودمون حالیمون نیست.
التماس دعا
"یاعلی"

پاسخ:
پاسخ:
نشکوا....

واقعن نمیدونم چی بگم.

به قول شما خیلی بد بختیم.

کاش میفهمیدیم عدم شناخت خلیفه ی خدا روی زمین چقدر مارو از جایگاه اصلیمون دور کرده.

این نشکوا ها واقعن دق میدن آدمو...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">