مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

من از تبار در به دران تو ام حسین

شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴ ق.ظ
بین کبوتران تو تنهاترین منم

نذر تو کرده مادر من دیده و تنم


اصلیتم به نوحه گران تو میرسد

باشد به کنج مجلس انس تو مامنم


من از تبار در به دران تو ام حسین

کرب و بلا بود به خدا شهر و موطنم



تنها به شوق بودن در هیئتت خوشم

باشد به زیر سقف سرای تو مسکنم


واللاهه بهر جنت و رضوان نیامدم

در آتشم بیافکن و بنگر که ای صنم


آنجا میان شعله اگر رخصتم دهند

دیوانه وار از غم تو سینه میزنم...


پ.ن:

سینه میزنم...

سینه میزنم...

سینه میزنم...

+

وصیت کرده ام

توی قبر دستانم را باز بگذارند

...


++


میگفت با یه بنده خدایی یه شب نشسته بودیم همینطوری حرف میزدیم، یه دفه بهم گفت فلانی خیلی دلم میخواد برم کربلا!
منم گفتم دلت میخواد بری؟
گفت آره!
گفتم بلند شو بریم!
می گفت بدون اینکه بریم خونه یا اصلا به کسی چیزی بگیم ، کلید پیکانم رو برداشتم ،سوار شدیم رفتیم لب مرز مهران اونجا اول دو تا شلوار خریدیم و زیرشلواریامون رو عوض کردیم! بعدشم رفتیم کربلا !(پشت کوهها)

۹۲/۰۶/۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۱۵)

مادر به اشک روضه مرا شیر داده است
در شیر آب کرده ،ولی سود با من است...

سلام .چند وقتیه با شقایق آشنا شدم.و خوشحالم از این آشنایی.
تقریبا همه ی نوشته هاتون رو خوندم.درباره وبلاگ رو که خوندم دیدم بح !
با خانواده ی محترمه ی شما هم دردیم بخاطر دور بودن شما از خانواده عرض میکنم.چون پدر و برادر بنده هم کارمند شرکت نفت در عسلویه هستند.
آرزوی بهترین ساعات و لحظه ها .


پاسخ:
پاسخ:
سلام

از آن زمان که دلم گشت مبتلای شما
تمام زندگیم وقف شد برای شما
سنین کودکی ام یاد داده مادر من
بگویم و بنویسم ، سرم فدای شما

بنده هم خوشحالم بخاطر این آشنایی

اوه اوه! خدا صبرتون(شون) بده!
واقعا درد بدیه(دوری)

ان شاالله موفق باشید همیشه و هرجاکه هستید

یاعلی
سلام
قبول باشه زیارت حضرت پدر و کمکهاتون بهشون ان شاءالله
+
درباره پشت کو ها خب م.نم همین رو میگم همیشه، یعنی برا اربعین خودم رو خفه کردم همه مسخره ام میکردن،دریغ از یک نفر که بفهمه م.ن چی میگم! به خدا میشه اصلا باید همین جوری باشه
+
کم میشه یک وب رو همه شو بخونم! وبتون رو همه شو خوندم! همه شعر هام کپی کردم! خیلی قشنگ بود! حالِ الان وبتون با چند وقت پیش فرق کرده وشبیه اول ها شده
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

کمک؟!!!
پدر ما به تنهایی یه شهرو ساپورت میکنن! کمک؟!!!
از کنارشون بودن لذت میبرم در حد تیم ملی جهان.

+
بله. باید همینجوری باشه...
من که بیخیال همه چی شدم. کلی دنبال کاروان فلان و مداح بهمان و اینا بودم
الان میگم حضرت خودش باید بخواد. این زور زدن من بی فایدست.
اگه قرار باشه سفره ای پهن بشه خودشون پهن میکنن.

+
خداروشکر
امیدوارم وقتتون تلف نشده باشه موقع خوندن نوشته های ما

شعرها دلانه های ماست با محبوب.
هر کی هم درد ماست بسم الله...


یاعلی
شعرهایی که میذارید خیلی قشنگن

پاسخ:
پاسخ:
ذکر ارباب ماست که زیباست...
سلام
خوش به حالتون اخوی...

خیلی زیاد غبطه میخورم بهتون

ان شاالله هر چه زودتر زیارت ارباب روزیتون بشه
الهی شهادت روزیتون
التماس دعا
یاحق

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خوشم اگر که حقیرم حقیر خوبانم...
عاشقی که از محبوبش دور افتاده غبطه خوردن نداره که!

زیارت شهادت شفاعت نصیب همه دوستداران ارباب

(بخاطر دعاهای خوبتون واقعن ممنون. ولی شمام زرنگیدا!
حتما میدونید که وقتی برا کسی دعا میکنید اول خدا برا خودتون مستجاب میکنه...)

یاعلی
۰۵ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۴۲ *** رک و راست ***
شهادت قسمت ما می شد ای کاش !!!

پاسخ:
پاسخ:
ای کاش...
داغ دلم تازه شد.......
پیاده تا پابوس ارباب؛ کربلایی که نصیبم نشد.....
.
.
.
عاقا مگه آدم بدا عاشق نمیشن؟
چرا نشد بیاممممممممم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
.
.
.
درسته کس نمیدونه
دلم دلت رو خون کرد
اما آقا
همه میگن چه اربابی
نوکرشو بیرون کرد
.
.
.
هر ناز که بفروشی من مشتری نقدم/اکنون سر من بستان از بابت بیعانه
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام داداش

این رو در حالی بهت میگم که دارم به ارباب التماس میکنم عرفه مارو ببره کربلا...

چشم رضا و مرحمت بر همه باز میکنی
نوبت ما که میشود این همه ناز میکنی...

حسین جان...
از من نیاز میرسد و از تو ناز عجب!
دردسری شده سفر کربلای من...
۰۶ شهریور ۹۲ ، ۰۴:۰۷ *** رک و راست ***
سلام برادر
ممنون از حضور گرمتون.
منو می شناسی ؟
همون آدم به قول شما: متحجر و أمل و عقب افتاده ...

پاسخ:
پاسخ:
سلام عزیزم

شمارو فقط خدا میشناسه داداش!!!(خخخخخخخخخخ)

خدا شما متحجرای امل عقب افتاده رو حفظ کنه برا ما

یاعلی
سلام علیکم
چه شعر باصفایی
خدایا آخر سر خداکنه بهمون برچسب سینه زن حسین رو بزنند

زیبا بود
خوش به حال کسی که اینجوری طلبیده بشه ...
ما هم که تاحالا لیاقت نداشتیم بریم دست بوسشون ...
خدای من

التماس دعا
خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)

پاسخ:
پاسخ:
سلام

من نمیدانم
آدم را کربلا میبرند
یا کربلا میبرند تا آدم کنند...

ماهم هنوز جوان ناکامیم...

دعاکنید بشه...
برای همه عاشقا...
نه نمیدونستم
پس دعاهام در حقتون مستجاب نمیشه...

یا حق

پاسخ:
پاسخ:
بدونید
شاید در حق ما مستجاب نشه ولی در حق خودتون میشه.

مام متقابلن دعاگوئیم

یاعلی
نه دیگه چون خودمو میشناسم میگم قبول نمیشه
بی خیال


شما چرا اینقدر همه جا میگید سنم زیاده و فلان و بیسار؟!


پاسخ:
پاسخ:
مگه شما میخواید دعارو مستجاب کنید!؟ عه!
نا سلامتی اون بالا خداستا...
اون بلده خودش چیکار کنه. بقول استاد ما بذارید خدا خدائیشو بکنه. شما کاری به بقیش نداشته باشین.

همه جا مثلن کجاس؟!

نمیدونم!
شاید زیاده خب!
گفتم که بی خیال...
یادآوری بعضی حرفا درد داره..
دارم سعی میکنم کمتر درد بکشم


وبلاگ خودتونو وبلاگ یکی دوتا از دوستان...

پاسخ:
پاسخ:
باشه بی خیال
بعضی دردها برای آدم لازمه
همینطور بعضی یاد آوری ها...
درد آدم رو مرد میکنه.

سن و سال آدمارو دردهاشون مشخص میکنه
نه شناسنامشون.

حالا تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل

*جواب اون کامنتون رو از طریق ایمیل میدم
یاعلی
آقا ماهم با ”بعضی” از دردا مشکلی نداریم
دردی که مرد نکنه رو نمیدونم اسمشو چی میشه گذاشت

پاسخ:
پاسخ:
دردی که آدم رو مرد نکنه اسم نداره خب! بذارید خروس قندی!!!


مرز این "بعضی" که فرمودید مهمه ها...
”بعضی” رو شما فرمودین.

مرزشم بنا به ظرفیت افراد متغیره...


حرفمو پس میگیرم
به کسی که دردا آدمش نکنن نمیدونم چی میشه گفت

پاسخ:
پاسخ:
کسی که درد آدمش نکنه عاشق نیست.
کسی که عاشق نیست...

برآن نمرده به فتوای من نماز کنید...

میل زدم براتون

یاعلی
کار منم به همون فتوا کشیده....



ممنون بابت ایمیا
یا حق

پاسخ:
پاسخ:
عشق پیدا شد و رنگی به همه عالم زد...

خواهش

یاعلی
قافله عشق در سفر تاریخ است و این تفسیری است بر آنچه فرموده اند: کل یوم عاشورا و کل ارضٍ کربلا... این سخنی است که پشت شیطان را می لرزاند و یاران حق را به فیضان دائم رحمت او امیدوار می سازد.

... و تو ، ای آن که در سال شصت و یکم هجری هنوز در ذخایر تقدیر نهفته بوده ای و اکنون ، در این دوران جاهلیت ثانی و عصر توبه بشریت ، پای به سیاره زمین نهاده ای ، نومید مشو ، که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه خون توست و انتظار می کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده ات بگشایی و از خود و دلبستگی هایش هجرت کنی و به کهف حَصینِ لازمان و لامکان ولایت ملحق شوی و فراتر از زمان و مکان ، خود را به قافله سال شصت و یکم هجری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت رسی...

با خوندن شعرتون یاد این متن شهید آوینی افتادم. خدا خیرتون بده.
یاحسین

پاسخ:
پاسخ:
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی

با چهره ی خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود این سان معراج انسانی...


خدایا مارو به قافله کربلا برسون...

این روزا بیتشر از همیشه دلم برای آسد مرتضی آوینی تنگ میشه.
ممنون که جملاتش رو نوشتید. همون جمله اول فهمیدم مال ایشونه...

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">