مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

الفبای دلت معنای نشکن را نمی فهمد!

سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۵۹ ب.ظ

غمخوار من! به خانه ی غم ها خوش آمدی
با من به «جمع» مردم تنها خوش آمدی

بین جماعتی که مرا سنگ می زنند
می بینمت... برای تماشا خوش آمدی

راه نجاتم از شب گیسوی دوست نیست
ای من به آخرین شب دنیا خوش آمدی

پایان ماجرای دل و عشق، روشن است
ای قایق شکسته به دریا خوش آمدی

با برف پیری ام سخنی غیر از این نبود
منت گذاشتی به سر ما خوش آمدی

ای عشق ای عزیزترین میهمان عمر
دیر آمدی به دیدنم اما خوش آمدی

فاضل نظری

۹۲/۰۴/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۱۰)

سلام حاج آقا
من همش فکر میکردم این نجمه زارع مرده
مثلا عرفان نظر آهاری رو هم همیشه فک میکردم مرده

نگو خانومن

اتفاقا این شعر رو دوستم بیشتر از چند صد بار کلش رو برام اس ام اس میکنه
از حفظم..
شعر قشنگیه



پاسخ:
پاسخ:
سلام
حالا عرفان نظر آهاری یه چیزی!

واقعا فکر میکردید نجمه زارع مرده؟!!!

من دیگه حرفی ندارم:0
۱۲ تیر ۹۲ ، ۰۵:۱۵ هما یوسفی
سلام
تنهایی گاهی خیلی شیرینه خیلی زیاد...ادم اون دنیا تنها میشه..خیلی تنها..البته ارباب هستند انشاالله..تنهایی و خلوت با رفیق خوبه..اینکه در روابات داریم شب رو بیدار موندن توصیه نشده الا در یک مورد اونم وقتی بارفیقیو یا رفیق من لا رفیق له و چه رفیقی بهتر از خدا
قول استادمون یاد بگیرید حتی وقتی تو جمعید خلوت داشته باشید-
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

بله درست میفرمایید

شاعر میگه آیا حدیث حاضر غایب شنیده ای؟
من در میان جمع و دلم جای دیگر است...


آدم باید تنها شود
تا با تنهای عالم
رفیق شود...
این قاعده ی رفاقت است...

یاعلی
۱۳ تیر ۹۲ ، ۰۷:۱۶ ساندیس خور نظام
سلام
با مطلب
ظهور اتفاق افتاده است ...
در خدمتیم

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خدمت رسیدیم
این شعر نظرمون رو بیشتر گرفت:

من ندیدم که کریمی به کرم فکر کند
به چه مقدار به زائر بدهم فکر کند
ازشما خواستن عشق است ضرر خواهدکرد
هرکه دروقت گدایی به رقم فکر کند
بهتراین است که زائر اگر آمد به حرم
دوقدم عشق بورزد سه قدم فکر کند
به کف صحن به گنبد به غم گوهرشاد
زیر این قبه به هستی به عدم فکر کند
به دو گلدسته دوتا ساق به دوش گنبد
به رواقی که شده پیش تو خم فکر کند
به چرا سال گذشته دو سه بار و امسال-
فقط این بار به این قسمت کم فکر کند
به خودش نه به کسانی که به یادش آمد
چون که در آینه کاری حرم فکر کند
موقع دست به سینه شدن و عرض سلام
کربلایی شده هرکس به علم فکر کند
چون که از باب جواد تو کسی داخل شد
خنده داراست که دیگر به قسم فکر کند
دیر وقتی ست که تا درحرمت دم بدهد
جای دم حضرت عیسی به دو دم فکر کند
بهترین نوع زیارت شده اینکه امشب
هم کسی گریه کند پبش تو هم فکر کند ...
سلام علیکم
ببخشید از سری مباحث تربیت ولایی جلسات 26 تا 31 مثل اینکه تو سایت نبود ولی بنده داشتم برا همین 4 جلسه شو برا دو نفر که لینک داده بودم میل کردم از جمله شما-انشاالله دو جلسه دیگه هم در اولین فرصت میل میکنم-
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

لطف بزرگی کردید در حق حقیر

خود حضرت مزدتون رو بدن.(ما قاصریم در تشکر)

اتفاقا تازه رسیدم اصفهان و مشغول دانلود کردن مباحث هستم

به دوستانم هم معرفی کردم و قراره بصورت گروهی خانومامون روش کار کنن ما هم همینطور.

خدارو شکر که شما بانی خیر شدید

یاعلی
ای عشق ای عزیزترین میهمان عمر
دیر آمدی به دیدنم اما خوش آمدی

سلام
شعر بسیار زیبا بود
تنهایی واژه مقدسی است
کسی که تنهاست همه با او هستند چون خدا با اوست

با اجازه لینکتون کردم

پاسخ:
پاسخ:
سلام

تنهایی واژه مقدسیست....

چقدر زیبا فرمودیدید داداش.

لطف کردید عزیز

یاعلی
سلام
اره بابااااااااااااااا
نجمه اسم مرده
باور کن

من شنیدم اسم مرد نجمه باشه
آخه مگه شوخی دارم برادر من

پاسخ:
پاسخ:
سلام

آره

منم یه مرد میشناسم اسمش ماندانا بود!!!

شوخی؟

چی چی هس؟
گاهی وقتها تنهایی به این معنیه که کسی لیاقت شما رو نداره

پاسخ:
پاسخ:
سلام

گاهی وقتا هم ما لیاقتش رو نداریم...
گاهی نه!

همیشه.

اگه داشتیم اون میومد...
۱۹ تیر ۹۲ ، ۱۴:۱۹ مجنون علی
سلام
آقا فیلترین چرا؟
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

ما؟!

حتما چیزای بدبد نوشتیم دیگه مشتی!!!

مخلصییییییییییییییم

یاعلی
۱۹ تیر ۹۲ ، ۱۹:۵۳ خادم الجواد (ع)
سلام

عشق آمد و یک لحظه سفر در تو نکرد
یک پلک به هم زدن اثر در تو نکردن
تو حر نشدی مگر چه کردی با خود ؟
فریاد حسین هم اثر در تو نکرد

ماه رمضان
التماس دعا
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
فریاد حسین هم اثر در تو نکرد ...

هییییییییییییییییییی


سلام
سلام علیکم حاجی

امروز که میرید بیرون می بینید مردم داره شیرینی پخش میکنن
بی زحمت بپرسید ببینید چه خبر مگه امروز؟
هان؟
23 تیر چه خبره؟
چرا ملت انقدر خوشحالن؟؟؟

پاسخ:
پاسخ:
علیکم سلام حاجیه

حتما آقای روحانی دوباره رئیس جمهور شده!
شایدم ایران دوباره رفته جام جهانی!
شایدم والیبال قهرمان شده!

آخه اینجا که ما هستیم بیرون نداره! همش توئه!
ینی خودمون بیرونیم. ینی بیرونش توئه... توش بیرونه!
متوجه شدید؟ (خدائی خودم نشدم!)

والا ملت ما ثابت کردن که بی دلیل میتونن خیلی خوشال باشن و بی دلیل خیلی ناراحت!

ما که نفهمیدیم چرا!
خخخخخخخخ
شما اگه فهمیدید به مام خبر بدید!!!

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">