مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

تحریم خدا

پنجشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۴۵ ق.ظ

باز امشب از تب تو شها تاب می خورم

باز از فرات خشک لبت آب می خورم

باز از نسیم کرببلا مست می شوم

می سوزم و سیاهی یک دست می شوم{-35-}




سلام ای پسر حضرت زهرا(س)....


روضه نوشت:
توی مفاتیح نوشته است زیارت بالای سر...
و من هر کاری میکنم
نمیفهمم منظورش کجاست...


وقتی که سر به دامن مادر نهاده ای
آیا رواست کشته ی بی سر بخوانمت؟...
۹۲/۰۴/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۳)

۰۷ تیر ۹۲ ، ۰۳:۴۷ هما یوسفی
سلام
سکوت
شوقا علی رویته..
خامنه ای اگر نبود غروب جمعه ها میکشت ما را..
http://mobini.blogfa.com/
همه شو بخونید!فوق العادن!
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

آره والا...

همشو خوندم...
فوق العاده بود...
کل آرشیوش رو سیو کردم
واقعا لذت بخش بود


برای بعضیاش سالها باید اشک ریخت...

مثل این:
«عمه جون! بابام الان توی بهشته؟»...
«آره عزیزم»...
«منم اگه بمیرم میرم پیشش؟»...
سلام
دیدی چی شد؟ع.غ هم پرپر شد/به قول یکی از رفقا یادمون رفت دانشگاه که بودیم با هم عهد ببندیم که هر کی پرپر شد دست اون یکی رو هم آره.!
تا وقتی نفهمیم که کلید مساله سازش و ساخته شدن و ساختن مذاکره با خداست همینه که هست و از دیدار محرومیم/التماس دعای افرادی که نمازشون 70 برابر مجرد هاست...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

آره بابا! نبودی ببینیش!!! شده بود عین ببعی... تا حالا اینقد ذلیل ندیده بودمش!
آخه آدمم اینقد بیجنبه!
یه زن گرفته دیگه خودشو که هیچ مارم داغون کرده!

جوونا حالا جنبه ندارن اصن!
قدیما چند تا میگرفتیم و انگار نه انگار!!!!!


خلاصه ممدجون اون صحنه ای که 6سال انتظارشو میکشیدیم دیدیم!
ینی یه بلایی سرش بیاریم تو عروسیش که دل همه گذشتگان و زخم خورده ها شاد بشه...

بله

(اینا اصن غیبت نبودا! شما که نمیشناسیش. خخخخخخخخخ)

70 برابره؟ جدن؟
ینی هر 70 روز 1 بار نماز بخونیم کافیه؟
بابا دم خدا گرم...

ولی خدائی حاضرم روزی 70 بار نماز بخونم ولی..............
(فک نکنی جرئت نداشتم بقیشو بگما! نه! میخوام بد آموزی نشه!!! خودت که میدونی ما چقدررررررررر شجااااااااااااعیم!! (آیکون پسرشجاع))

یاعلی
شش گوش یک طرف
قتلگاه یک طرف
بین الحرمین یک طرف
حرم سقا یک طرف
کفین یک طرف
تل زینبیه یک طرف...
دل من هم مانند ضریحت شش پاره شد ح س ی ن...
دیشب خواب دیدم به یکی از دوستان میگم دارم میرم کربلا...
مگه تو خواب ببینم!!!!
بی کسم
همه کس و کارم تویی
قراره
دل بی قرارم تویی...
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

گریه برای روضه هات برای من توشه شده
بس که برات سینه زدم دلم چو شیش گوشه شده...

این دلهای شش گوشه ای را
خوب میخرد ارباب...

امان ازین خوابها...
هم خوف است و هم رجا

از یک طرف دل آدم را خوش میکند
از یک طرف این آتش زیر خاکستر را روشن تر...

این هم از ناز کردن های محبوب

هر دمش با من دلسوخته لطفی دگر است...

بیییییییییییییییی کسم...

این را فقط شب اول قبر میشود درک کرد

یاعلی
۰۷ تیر ۹۲ ، ۰۹:۵۸ جوان انقلابی
دانی ز چه جمعه سید الایام است

چون یوم ظهور نیر اسلام است

هرکس که بمیرد و نبیند او را

سوگند به جان فاطمه ناکام است

آقا تو پست پائینیتون نگفتید شاید یکی هم دلش بخواد ازدواج کنه! :)

پاسخ:
پاسخ:
سلام

سوگند به جان فاطمه ناکام است...


اتفاقا گفتم!
برا همین هم اینجوری نوشتم که آقایون محترم ترغیب بشن به ازدواج!
بعد که ازدواج کردن بیان اینجا منو نفرین کنن!
منم قاه قاه بهشون بخندم...

هه هه هه هه.......
۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۳:۰۸ هما یوسفی
رفتم پایین نبودش:(
برده بودن داده بودنش به سوپری سر کوچه! امیدوارم هوس نکنه کله شو بکنه بخوره:(

پاسخ:
پاسخ:
سلام

انشاالله که الان رفته باشه تو بغل مامانش!

اتفاقا چند وقت پیش منم ت و محل کارم یکی پیدا کردم
بردمش باغ پرندگان (یه جایی هست تو شرکت که خیلی پرنده اونجا هست. از جون مرغ تا شیر ادمیزاد!!)

گذاشتمش یه جا که هم آب و دون داشته باشه هم گربه نتونه بخوردش!

چه کنیم دیگه!
ما خادم ملتیم... (آیکون نامزدی انتخابات در آینده!!!)

یاعلی
این ما هستیم که آمادگی نداریم.

پاسخ:
پاسخ:
سلام عزیز

اتفاقا تو کتاب انتظار عامیانه عالمانه عارفانه آقای پناهیان همین مطلب رو میفرمایند

عدالت ، پذیرش میخواهد و تا وقتی این پذیرش در جامعه نباشد ظهور امام و احیای عدالت علوی غیرممکن است...

یاعلی
۰۷ تیر ۹۲ ، ۲۰:۴۴ خادم الجواد (ع)
سلام

شکر خدا که درپناه حسینیم
عالم ازین خوب تر پناه ندارد

ممنون از وبلاگی که پیشنهاد داده بودین دیدم خیلی قشنگ بود
باید برای واژه واژه اش اشک ریخت

ایجاز متن هایش نشان می دهد چه قدر حرف های نگفته دارد دارد روی واژه ها سنگینی می کند ...........

یاحسین و همیشه در پناه حسین

پاسخ:
پاسخ:
سلام

به خداوندی خدا حاصل عمرم این بیت شعریه که نوشتید...

عالم ازین خوب تر پناه ندارد...

نوش جان دلتون

در پناه حسین... (زیباترین دعایی که دیده ام تا کنون.)

یاعلی
ولی حیف که ارباب قتیل العبرات است ...

پاسخ:
پاسخ:
اشک...

کمترین چیزیست که میشود به پای ارباب ریخت.

و چه خوب میخرد این قطره های آلوده شده را

کار دریا همین است مردم...

یاعلی
توی مفاتیح نوشته است زیارت بالای سر...
و من هر کاری میکنم
نمیفهمم منظورش کجاست...

:((

پاسخ:
پاسخ:
دلم میخواهد
آن گوشه ضریح
که نمیشود اسمش را آورد

یک عمر اشک بریزم...


یاعلی
سلام
واقعا که همین طور است
چقدر ساده این تحریم را پذیرفته ایم و دم هم نمی زنیم و هیچ کاری هم نمی کنیم
...
چقدر ساده

پاسخ:
پاسخ:
سلام

چه کودکانه نشستیم
نه کوششی نه وفایی
فقط نشسته و گفتیم
خدا کند که بیایی.....
سلام
http://estizah.blog.ir/1392/04/07/%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%AF
دلم سوخت
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

آسمان با قفس تنگ چه فرقی دارد
بال وقتی قفس پر زدن چلچله هاست....

دل ما هم...

یاعلی
سلام
ببخشید انقد مباحثشون گسترده اس که م.ن نمیتونم بگم راجع به چی بحث میکنند! ولی از اهمیت تربیت ولایی و خود تربیت ولایی و دیندار بودن و قربانی دادن برای خدا(خیلی شیرین بود این بحث هنوز تو کفشم!) شروع میکنند تا میرسن به نشانه ها ی منافق و..-جلساتشو یک بار گوش دادم و بدون نت بردای حدود یک ماه پیش و برا همین همه ریز مطالب یادم نیست ولی خیلی روم اثر داشت و خیلی از گره هامو باز کرد!واقعا ارومم کرد!
تربیت ولایی رو بحثشو از پارسال تو هیات شهدای گمنام تهران که شده پاتوق جوانهای تهران هر هفته مطرح میکنند و هنوز ادامه داره-بنده گوش دادم فوق العاده هست-
برنامه سمت خدا رو نمیدیدم نمیدونم چه بحثی رو مطرح کردند! ولی حسم میگه چون مخاطباشون تو هیات شهدای گمنام خاص تر میشن(جوونهای مذهبی) راحت تر صحبت میکنند!سلایق و نیازهای آدمها متفاوته! اما اگر خودم بودم تربیت ولایی رو گوش میدادم. اصلا از وقتی گوش میدادم با اینکه از تهران بدم میاد برا اولین بار دلم میخواست تهرانی باشم که جلساتشون رو برم!!یک جورایی بچه مثبت با بچه ولایی رو میگن!
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خیلی عالی

انشاالله دانلود میکنم و پیگیری

ممنون بخاطر راهنمائیتون!

یاعلی
سلام
ممنون بابت سخنرانی خیلی لازم داشتم

پاسخ:
پاسخ:
سلام

نوش جان دلتون

یاعلی
میدونی چیه
همه ما تو نوشته هامون جوری مینویسیم که گویا یکی از اون 313یار اما زمان هستیم غافل از اینکه سر حسین رو اونایی بریدن که بهش نامه داده بودن.
نمیگما شما بدین اما کاش 1%از نوشته هامونو تو اعمالمون نشون میدادیم.
با با امام زمان از شما چیزی نمیخواد اونو ولش کنید بزارید راحت باشه راحتی اونو میخوایید؟برین نمازتونو بخونید به نیازمندان برسید پدرو مادرتونو احترام بزارید غیبت نکنید و.....
هرکی خوندن نوشتن بلد شده برداشته واسه آقا شعر میگه.
اصلا تو اون حد نیستیم که مخاطب سخنمون آقا باشه.
چه گلی به سر نایبش زدین که حالا میخوایین سر خودش بزنین

پاسخ:
پاسخ:
سلام

بله

چشم حتما!

ما خداروشکر هنوز خوندن نوشتن بلد نشدیم...

یاعلی
سلام ببخشید فکر کنم سوالتون رو اشتباه متوجه شدم(اثرات سه ساعت پشت هم عربی خوندن بود!)
فرموده بودید تربیت ولاییشون همون انسان دینی هست که تو سمت خدا گفتند یا بحث ولایتشون-بنده سمت خدا رو ندیدم-بحث ولایتشونم پیگیری نکردم! ولی فکر کنم هیچ کدوم اینها نیست!یک چیز جداس!
ببخشید نتونستم کمک کنم!
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
السلام علیک یا اختتی

هل انت هذا لک فاعل مفعول بما لیت انما هذه خائفة لماذا ذلک البلال!؟

(قدیمیا همیشه میگفتن زیاد نخونید! راس میگفتنا!!! ما امتحان کردیم. هرچی کمتر خوندیم نمره هامون بهتر میشد...)

یاعلی
۰۸ تیر ۹۲ ، ۱۷:۳۸ مجنون علی
منم مهدی(عج) به زهرا(س) یادگارم/ منم وارث به تیغ ذوالفقارم

دعا کن تا رسد روز ظهورم/ که با اهل سقیفه کار دارم

عُمَر را میکشم از خاک بیروند/ مار از روزگارش در میارم

برای شادی مادر، عُمَر را/ به دستان ابوالفضل میسپارم
یا مهدی

پاسخ:
پاسخ: سلام

یا یاابالفضل...

چقدر زیباست صبح ظهور...

با حضور تو ابالفضل جان...

یاعلی
۰۸ تیر ۹۲ ، ۱۷:۳۹ مجنون علی
آن طلبی را که خدا طالب است
حب علی ابن ابی طالب است
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
قسم به پنج ضلع حریم بیت الله
مدینه مکه و مشهد نجف و کرب و بلا

قسم به عصمت و قرآن و عترت و ثقلین
محمد و علی و فاطمه حسن و حسین

قسم به ذکر خدا لا الله الا الله
قسم به رحمت للعالمین رسول الله

به کوری دل آنکه نمیتواند دید
بگو که اشهد ان علی ولی الله

علی ولی الله .............

سلام در محاسبه حق الناس قسمت فهرست موضضوعی پزسش پاسخهای پرکاربرد جواب آمده است

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خیلی خیلی ممنون

یاعلی
ببخشید اون جمله رو تصحیح کنم چون جمله ش معنیش فرق میکنه:تفاوت بچه مثبت با بچه ولایی رو میگن!
سه ساعت مباحثه بود و باید انجام میدادیم! بله ولی فرقش این میشه که وقتی نخونده نمره ات خوب میشه(به وفور برا خودم اتفاق افتاده!) خودتم باورت نمیشه! ولی وقتی بخونی و زیر وبم کاررو در اری حتی اونیکه تو امتحان نمیادنمره ت حداکثر میشه وخودتم انتظارشو داری+یا مثل بعضی ها میشه تو حوزه که انقدر عالی درس میخونند که حتی نمیرن نمره شونو ببینند! یعنی اصلا براشون مهم نیست نمره! حالا کاری ندارم ولی وقتی با دوستم درس میخوندیم و میگفت این تو امتحان نمیاد و از روش رد میشد انگار تیر تو قلب م.ن زده بودند!
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

ینی من استاد همین کارا بودم تو دانشگاه!

یه استادی داشتم ترم 4 ترمودینامیک با هم رفیق بودیم. میگفت این حیدری از همین حالا مثل ترم هشتیا درس میخونه!!!

ینی دقیقا میدونستم کجا میاد همونجاهارو میخوندم(البته فرقش این بود که سر کلاس شیش دنگ حواسم بدرس بود و همونجا درسو یاد میگرفتم. هوشمونم که ماشاالله!)

خلاصه معروف بودم به سیکل کارنو! (چرخه ای که با کمترین انرژی بیشترین راندمان رو داره!)

طرف سه روز میخوند 10 میشد ما بلطف خدا نصف روز میخوندیم 16!!!

دلیلم داشت
تو دانشگاه اینقدر مسئولیتها و کارهای متفرقه داشتیم که وقت نمیشد خیلی درس بخونیم!!!!!!!!!!!!

بهرحال خدا هوامونو داشت

خدائی آخرش هم سر درسای عمومی معدل ما اومد زیر 17

واقعا نامردی بود!

فک کنید... ترمودینامیک 20 عملیات واحد 17 انتقال جرم 16 حرارت 17

اونوقت همون ترم انقلاب اسلامی 14
ورزش 10 تنظیم 13 اخلاق 13!!!

دلیلشم فقط یه چیز بود! (سر کلاس نمیرفتم یا سر کلاسهای عمومی خواب خیلی لذت داشت!)
اصن داغونم آقا
له له ام...
خب الحمدلله- ولی منظور م.ن این بود که فقط برا نمره درس میخوند دوستم و این به شدت رو اعصاب م.ن بود!!!!کلا افراد بشری رو اعصابن!
تو دانشگاه اینقدر مسئولیتها و کارهای متفرقه داشتیم که وقت نمیشد خیلی درس بخونیم!!!!!!!!!!!!(بنده هم مبتلا بودم و با عرض پوزش قابل توجیه نیست!)
سر کلاس نمیرفتم یا سر کلاسهای عمومی خواب خیلی لذت داشت!(بنده هم مبتلا بودم خیلی شدید تر از شما ولی حداقل برا خودم قابل توجیه نیست! یعنی اصلا قابل توجیه نیست!)
هیچ وقت با ترمودینامیک نتونستم ارتباط برقرار کنم!!برعکس درسهای استاتیک و خواص و دینامیک.
ببخشید م.ن برم وگرنه یک مقاله تو بلاگفا در راستای دانشگاه و دانشجو مینویسم و همین طور خاطراتم!
موفق باشید
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام
بله
ما هم برا نمره نمیخوندیم! نمره هامون خودش میومد!!!
کلا افراد بشری رو اعصابن (موافقم 129 درصد)
حفظ؟ حافظه؟ (اصن نمیدونم چی چی هس!)

کلن همه کارای من قابل توجیه نبود!
واسه همین نمیدونم از خاطراتم چی بگم برا بچم! خیلیاشو واقعا نمیشه تعریف کرد!!!

ما کلا درس خون نبودیم ولی خب درسمون بدک نبود! (اونایی که خوابگاهی بودن میدونستن وضع درس منو! ولی بنده های خدا خانومای کلاس هنوز که هنوزه منو یه بچه درس خون میدونن! یه بار یکیشون پرسید شما با این همه درس چطور به کارای تحقیقاتی میرسید؟
گفتم من میون این همه کار تحیقاتی به ورزش میرسم. اگر هم وقت شد یکم درس میخونم! بیچاره چار شاخ موند...)

امان از خاطرات جوونی...
هیییییییییییییییییییی
۰۹ تیر ۹۲ ، ۰۸:۵۸ هما یوسفی
سلام
م.ن واقعا راجع ب کنکور شما نظری ندارم:|
شما حتما بحث تربیت ولایی رو گوش بدید اصلا سخنرانیاش فکر کنم با توجه به سوژه مراحل تحصیلی شما مطرح شده:|
مقطع کارشناسی چیزی نگفته بودید ولی درباره سازمان سنجش مقطع کارشناسی نظر دارم ولی چون ورودیتون 86 هست نیاز به توضیح بیشتری نمیبینم دیگه از نزدیک خودتون لمس کردید همه مباحث رو:|
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

والا خودمم دیگه نظری ندارم!

لینکش رو لطف میکنید که دانلود کنم؟

سه خط اخر رو کلا متوجه نشدم (آیکون پائینی ای کیو)

یاعلی
این اشک ها برای من توشه می شود
اذن طواف شش گوشه می شود ..

انشالله به زودی کربلایی بشید

من باید یه صحبتی با خانم شما داشته باشم:دی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

این اشک روضه حال مرا خوب میکند
رد خور نداشت نسخه ی درمانی شما...

خدمتتون گفتم.
یاعلی
۰۹ تیر ۹۲ ، ۱۱:۲۳ هما یوسفی
سلام
حدود سی و نه جلسه اس از جلسه اول شروع کنید به گوش دادن-کامنت قبیلیم با توجه به کامنتتون در هوالعشق بود کنکور 86 هم موضوعش اهمیتی نداره-درباره آیکون هم اختیار دارید-

http://gomnam.ir/index.php/2013-04-05-08-27-34/viewcategory/255-

یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

واقعا ممنونم

انشاالله آخر هفته که اومدم اصفهان با اینترنت خونه دانلودشون میکنم
(اینجا نمیشه دانلود کرد!)

بازم ممنون

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">