مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

سالگرد!

چهارشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۵۷ ق.ظ

بچه که بودم از ته ته دلم عاشق اینا بودم:


انشاالله سالگرد ازدواج سال بعد اگه زنده بودیم اینارو گذاشتم تو برنامه برا هدیه دادن!!!



۹۲/۰۴/۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۱)

۰۵ تیر ۹۲ ، ۰۴:۱۷ میرزابیگی | خادم بچه ارزشی ها و تعجیلܔ°
مبارکتون باشه

علیرضا جان هدیه ای از طرف دوست شهید خودتون و دوست شهید همسر مکرمه تون داریم.
در مسنجر تقدیمتون میکنیم.
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

ممنونم مهندس جان

لطفتون مستدام

یاعلی
سلام و رحمة الله
احوال شریف ؟
ترکوندی حاجی
مبارکا باشه

پاسخ:
پاسخ:
علیک سلام و رحمه الله

آقا منور کردین اینجارو

خدارو شکر به لطف اهلبیت خوبیم و هر لحظه بهتر از قبل

بله دقیقا... به معنای واقعی کلمه ترکوندم!!!

تشکر

انشاالله زیر سایه امام زمان(عج) باشید+منزل محترمتون!

یاعلی
۰۵ تیر ۹۲ ، ۰۶:۲۴ هما یوسفی
سلام
این ادامه مطلب نشون میده چقدر درکشون کردید بعد از اون ماجرا:|
+
درسته امروز یک سوسک دیدم دلم نیومد بکشکش بردم انداختمش تو حیاط ولی از هر انچه غیر انسان هست(همون جک و جونور)متنفرم!(آیکون هم نظری با فاطمه خانم)
+
اینکه میگن زن تحت تاثیر دین مردشه یعنی این(دونه دادن به پسرتون توسط فاطمه خانم)
+
خوشم میاد همه اصفهانیها در چنین مواقعی یا نمیشنوند یا تلفن خراب میشه یا خط رو خط میافته-هممون عین همیم!
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

بله واقعا! نشون میده چقدر بنده قوه درکم بالاس!!!
+
خدائی جای یونسکو بودم جایزه صلح نوبل رو میدادم به شما بخاطر این اقدام محیط زیست دوستانتون!
+
بعله! تازه کجاشو دیدین... به ماهیا هم غذا میدن خانوم!!! البته الان دیگه بیشتر مرد تحت تاثیر زنشه! (ظرف شستن ، جارو ، غذا پختن، و... سر نخهارو دنبال کنید!)
+
هممون عین همیم!
اصن داغونیم آقا
له له هیم... هه هه هه (آقای همساده)
۰۵ تیر ۹۲ ، ۰۶:۲۶ هما یوسفی
بماند که کوچیک بودم چقد لاک پشت بغل کردم چقدر گریه میکردم تا جوجه برام بخرن بعدم که میمردن خاکسپاری داشتیم چقد حلزون جمع کردم! چقد با خرگوش بازی میکردم اما الان نه-

پاسخ:
پاسخ:
به به!
شماهم بله؟!
اهل حال بودینا!!!

لاکپشت؟جوجه؟حلزون؟

ماهمش دنبال مار و عقرب و جوجه تیغی و کفتر این چیزا بودیم...
البته خرگوش و مرغ عشق و ازین چیزای فانتزی هم داشتیم...

فک کنید
یه مدت تو زیر زمینمون تو یه قمقمه مار نگه میداشتم!

الان که فکرشو میکنم میبینم اگه مامانم یا مادر بزرگم سراغ ترشیا میرفتن خونشون گردن من بود حتما!!!

جدن بدترین خاطرات کودکیم همین مردن جوجه هامه
خصوصا وقتایی که گربه میخوردشون!
در همین راستا هفشتا گربه بدبخت رو نفله کردیم در حد گوانتانامو!!!

هیییییییی

جوونی کجایی که یادت بخیر

ما رو کی میبرید عسلویه تفریح حالا ؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام

عسلویه؟!

حاجی اینجا ما بزور نفس میکشیم! شما میخواید بیاید تفریح؟
دما 50 درجه رطوبت 90 درصد... تفریح؟!!! (آیکون کوفتن سر تو دیفال!)

شما تشریف بیارید اصفهان در خدمتتون باشیم
ترجیحا ماه رمضون باشه که دیگه خیلی بهتره!!!
حتما اعضای ساختمان همسرانتون رو هم بیاریدا(شوخی)

حالا جدا اگه تشریف بیارید خوشال میشیم
یه لقمه نون و ماست وکبابه با هم میخوریم دیگه...

منتظریم

یاعلی
سلام
تبریک بخاطر سالگرد ازدواج...
لطفاً با روح و روان بیننده و خواننده وبلاگ بازی نکنید با عکس این جوجه رنگی ها...
جوجه زرد ها زودتر می مردند! یا له می شدند زیر دست و پا!یا کلاغ ها بلایی سرشان می اوردند!
تجربه سبز و زرد و صورتی را داشتم!

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ممنون بخاطر تبریک

جوجه زردها اغلب خروس در میومدن اونم ازین خروسها که سفید بودن و دور گردنشون طلایی!

تجربه همه رنگشون رو داشتم!!!

البته بیشترشون به سن بلوغ رسیدن و بزرگ شدن و متاسفانه دور از چشم بنده.....
واقعا دردناک بود!

بچه که بودم هیچ وقت نمیخوردم جوجه های خودمو! (البته اون وقت که پخته میشدن دیگه جوجه نبودن!!!)

یاعلی
۰۵ تیر ۹۲ ، ۰۹:۲۰ هما یوسفی
مار! واقعا نظری ندارم:| خوبه به این روندتون ادامه بدید!
م.ن در حد دختر بودنم تلاش خودم رو کردم اون روزها و نهایتا تونستم به یک جوجه تیغی نزدیک بشم!
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

تلاشتون ستودنیست.

بهترین خاطرات کودکیم تو سبزه میدون خلاصه میشه!!!

مادرم میرفتن خرید و بنده رها میشدم در اون گاراژی که همه جور جک و جونور توش بود

ینی اگه به زور نمی بردنم خونه تا آخر عمر دلم میخواست اونجا بمونم...

هنوزم که هنوزه گاهی وقتا که چشم همسر مکرمه رو دور میبینم سر راهم یه سر اونجا میزنم!!!(اینو یواشکی گفتم کسی نشنوه!)

شما هم یه سر بزنید

اصن ته عشق و حاله... (آیکون کودک درون بیش فعال)
مبارک باشه سالگرد ازدواج تون
شما یه اصفهانی با اصالت هستید! کادوتون که خیلیییییییییی باحال بود اما واقعا برای اولین سالگرد ازدواج تون هزارتومن دادید این جوجو رو خریدین؟ یا مثلا به نوک جوجوهه یه کادو آویزون بود؟


آقو ما اصن از بِچگی از هرچی خزنده و دونده و پرنده بود میتِرسیدیم! کلی خاطراتی تلخ دارم که اگه بگمتون دلتون کباب میشه! این کاکو ما هی میرفت این گاراژو تو سبزه میدون، دسی یکی از این جوجوآ یا خرگوشا یا اردکا میگرفت میاورد خونه آ تا مدت زیادی ما رو با اینا می تِرسوند. ینی اون مدت ما له له بودیما.داغووووون

پاسخ:
پاسخ:
سلام
تشکر
بله دقیقا! نوکش خیلی کوچیک بود! دلم میخواست یه سرویس طلا بهش آویزون کنم ولی خب! نوک کوچک سرویس طلا میدهد بر باد....

عه! شما قیمتشو از کجا میدونید؟
اون زمان هزار تومن بود که پراید 7 میلیون بود!
الان کلی مشتری اومده براش دیگه نمیفروشیمش!
قیمت رفته بالا!!!

آخه جوجه ترس داره؟
ترس دارهههه؟
ترس دارههههههههههههه؟

+جیگرم... (سه مرتبه)
۰۵ تیر ۹۲ ، ۱۵:۰۰ مامان گلها
سلام.تبریکات ما رو خدمت خانواده برسانید.
از زیر مناسبتا به بهونه نبودن در که نمیرید؟
بعدش حتما قضاشو به جا می آرید دیگه؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام

ممنونات و تشکرات مارو پذیرا باشید

در برم؟ من؟!!!!

عمرن اگه بتونم!!!

خدائی بنظرتون میذارن؟ نه! میذارن در بریم؟

قضاشو؟

هم خودشو هم قضاشو هم تاخیرشو... البته با اعمال شاقه!

سه قلوهاتون رو ببوسید از طرف ما!
خیلی نازن ماشاالله
ولی خدائی بابای آدم در میادا!
فک کنید...
فقط هفته ای 100 هزار تومن پول مای بی بی شون میشه فک کنم!!!
خدا بداد باباشون برسه!هه هه هه (شوخی)

ولی جدن خیلی صفا میده
من که خیلی دوس دارم بچه چند قلو!
خدا براتون نگهشون داره و انشاالله مایه آبروتون بشن تو این دنیا و اون دنیا

یاعلی
سلام دادا
خداییش دادا من زن ذلیلم یا تو؟!!!
هههههههههییییییییییییییی دادا
جات خالی دادا

راستی بنده و همسرم تبریکات فراوان را نثار جنابان عالیان مینماییم. مبارکه مبارکه...(دست و جیغ و هووووووووووووووورا)
و از زحمات بی شائبه شما در راهیابی تیم ملّی به جام جهانی کمال امتنان را خواستارم.()
خداوند یار و یاور تمام کسانی که با اهدای گل، دسته گل، جعبه گل، باغ گل ما را در این مهم یاری فرمودند...است!!!
یا هادی

پاسخ:
پاسخ:
علیک سلام دادا

خو معلومه... تو... (چون گفتی خدائیش ناچار شدم راس بگم!)

جام کجا خالی؟ تو جمع زن ذلیلا؟ ارزونی خودتون! من همینجا جام تو جهنم خوبه!

دست شما و همسرتون طلا
انشاالله با هم دیگه برین کربلا

خواهش میکنم قابل مردم رو نداشت... آقا همه وجودمون مال مردمه(البته همسر مکرمه نظر دیگه ای دارن!)
قراره برزیل رو هم ببریم و بشیم قهرمان جام جهانی خودمون
بعد راه پیدا کنیم تو جام جهان های دیگر!
چه شود...

گل و مل این قرطی بازیارو بذار کنار..
درست مثی آدِم یه جعبه گز بخرین بی یین خونمون با هم بخوریم صفا کونیم...

نمیاید این ورا؟
۰۵ تیر ۹۲ ، ۱۹:۵۶ خادم الجواد (ع)
سلام

تبریک بابت سالگرد ازدواج تون....

خدا صبر بدهد به فاطمه خانم درکشون می کنم

من که حتی عید ها هم ماهی نمی خرم اصلا دلم نمیاد

واقعافقط یه بار عید ماهی خریدم جفتش که مرد دادمش همسایمون
نمی تونستم ببینم هر راهی که می ره سرش به دیوار می خوره دوباره برمی گرده سرش می خوره به دیوار و هیچ راهی نداره باورتون نمیشه عذاب می کشیدم

البته از روزی که برادر گرامی ازدواج کرده از دست این جانورها راحت شدیم
هرچند پسرشون جانشین پدرشون شدن

تا برادرم تشریف داشتن خونه ما باغ وحش بود
خرگوش لاک پشت خروس گربه این آخری ها یه چیزی نمی دونم اسمش بوقلمون بودخلاصه انواع پرندگان جهندگان خزندگان واااااااااااااااااای

خوب شد زن گرفت

البته ناگفته نماند بچه که بودم من هر چی برادرم می آورد
خونه تا خودش می رفت بیرون
می رفتم به جانور می گفتم نگران نباش خودم نجاتت می دم
بلاخره فراریش می دادم
یه بار پرنده اش و رها کردم
یه بار می خواستیم بریم باغ یواشکی خرگوشش و بردم رهاش کردم اونجا
لاک پشت هم بردم نزدیک استخر پارک آزادش کردم

اونقدر دلم شاد بود بعدش
هرچند
هر بارم شب دعوامون میشد

وای الان می فهمم چه قدر خوب شد برادر گرامی ازدواج کرد رفت

خدایا شکرت

پاسخ:
پاسخ: پاسخ در کامنت
پاسخ به خادم الجواد

سلام
ممنون بابت تبریکتون

بله خداوند صبر جزیل عنایتشون کنه (البته بعید میدونم کسی بتونه درکشون کنه! واقعا بلایی که این بنده خدا گرفتارش شده سر هیچ بنده ای از بندگان خدا نیومده)

اوففففففففف... چقد رومانتیک!
خو چش داره میبینه جلوشو! دور میزنه خودش. شما خیالتون تخت. بخرید ماهی ولی مواظبشون باشید نمیرن... تو آب سرد نگهشون دارید و مواظب بیماریهاشون باشید زنده میمونن غالبن. رفقا بعضا تو یخچال میذارنشون تابستونا(البته با تونگا! یه وقت زبون بسته هارو از تو آب در نیارید بذارید تو یخچال بعدشم بگید فلانی گفت!...)


آخ آخ آخ آخ
واقعا برادر تو خونه داشتن نعمتیه برا آبجیا!!! (حیف که هیچ کدومشون قدر این نعمتو نمیدونن... والا... آبجی منم همینجوریه! البته من که ازدواج کردم بیچاره خیلی داغون شد. اصن له لهه الان!!!)

آیا... آزاد کردن جانوران دیگران ، کار خوبیست؟
آیا... گذاشتن لاک پشت در پارک کار خوبیست؟
آخ آخ آخ آخ آخ

شماره برادرتون رو گیر بیارم حتمن بهش میگم تا انتقامشو ازتون بگیره

بعدنا متوجه میشید چه نعمت بزرگیو از دست دادید!!! (آیکون اعتماد بنفس!)

یاعلی
۰۶ تیر ۹۲ ، ۱۳:۴۰ مجنون علی
سلام
آقا خیلی هم خوب و زیبا بوده کادوتون...
انشاا... زندگیتون همیشه حیدری باشه...
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

قربون مرامتم داداشم!

خداروشکر یکی پیدا شد تاییدمون کرد!

ینی پرچمت بالاس مجنون جان

راستی امشب رسیدم قسمت آخر مختار...

نمیدونم از فردا چیکار کنم؟!!

دعاگوت هستم برادر

یاعلی
۰۶ تیر ۹۲ ، ۱۴:۴۸ هما یوسفی
سلام
این وبلاگ فیلم یابه
یک اقای طلبه با دوستاشوم که این سایتشونه(البته فکر کنم بشناسیدشون)
http://zolfaqar.ir/
تو یک وبلاگ
که اسمش فیلمیابه و ادرسش اینه
http://filmyab.ir/post/16
فیلم های ارزشی رو معرفی میکنند(_فعالیتشون کمه)
+
تو سایت خودشون بالا سمت راست ساینت مستند های جالب رو لینکشو گذاشتند(م.ن دو ساله میدونم ولی ندیدم هیچ کدومو!)
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

ممنون بخاطر لینکا

این مهندس طلبه هه خیلی جالب بود!
منم انشاالله یه روز میشم ولی نه مهندس طلبه! انشاالله میشم دکتر طلبه!

اتفاقا دنبال به کبودی یاس بودم
خداروشکر تو این سایت هست...

دستتون بی بلا
انشاالله برید کربلا...

یاعلی
۰۶ تیر ۹۲ ، ۲۰:۰۳ یک بچه بسیجی
آقا یه دعا هم در حق این بنده عذب خدا بکنید بلکه یه جوجو هم ما بخریم برای نیمه گمشدمون

پیدا شد
.
.
.
باز دوباره گم شد
.
.
.
.
از دست این نیمه گمشده
(احساس مجنونی)

پاسخ:
پاسخ:
سلام

آخییییییییییی
الهی بمیرم برات داداش!!!

چرا احساس مجنونی؟
بگو کدوم شهری خودم برات پیدا میکنم عزیزم (آیکون تخصص در مورد یافتن مورد!)

نترس داداش

پیدا میشه!

خو خدا داره بهت مهلت میده راحت زندگی کنی دیگه! چرا هی اصرار بیجا میکنی؟

بقول قدیمیا اگر از تنهایی خود رنج میبرید
ازدواج کنید تا از تنهایی خود لذت ببرید...


امان ازین نیمه های گمشده که بابای آدمو در میارن تا پیدا شن!

تازه وقتی هم پیدا میشن یه جواب بیشتر نمیدن: نچچچچچچچ
(این تجربه دوستان بوده نه من!)

دعاگوی هه بچه های بامرام و مشتی خودمون هستیم

یاعلی
۰۷ تیر ۹۲ ، ۰۷:۵۰ یک بچه بسیجی
جانا سخن از زبان ما میگویی
(احساس همزاد پنداری شدید در حد تیم ملی در جام جهانی)

پاسخ:
پاسخ:
ولش کن داداش!

بچسب به همون جام جهانی که عنقریب حذف بشیم!!!


مالک من و شما خداس
به ما چه این حرفا!
خودش باید جور کنه...
مگه غیر اینه؟
ما اگه عرضه داشتیم خودمون کارامونو درست میکردیم. نداریم دیگه!

پس بهتره از همون اول بسپریم به خودش!
به خدا یه جوری کاراو میبره جلو که شاخ.. نه! درخت سبز شه رو کله آدم

جدی میگم. تجربه شخصیه!
من الان یه جنگل رو کلمه...

موفق باشی

یاعلی
۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۳:۱۲ یک بچه بسیجی
والا داداش
پیر آدم رو در میارن
البته نیمه گمشده نفهمه ها
(احساس استرس از پاییدن نیمه گمشده فرضی)

پاسخ:
پاسخ:
سلام

نه داداش

اینی که گفتی مال بعد از پیدا شدنشه!

آدمو پیر میکنن!!!

بقول رفقا میگفتن این روزا که دیگه بپای هم پیر نمیشن! به دست هم پیر میشن!!!

ما که داره موهامون سفید میشه!

حالا خودت دلیل اون حرف قبلیمو میفهمی(خدا داره بهت حال میده داداش. قدرشو بدون!)

یاعلی
تبریکات ما رو دیر و دور بپذیرید :)
انشالله خوشبخت شید

پاسخ:
پاسخ:
سلام

شما هم ممنونات و تشکرات مارو پذیرا باشید

و شما هم و همه دوستداران اهلبیت هم.

یاعلی
۰۹ تیر ۹۲ ، ۱۲:۳۵ برای امامم
خوشبخت و عاقبت به خیر بشید انشالله...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

شما هم همینطور

یاعلی
سلام

امروز که اینجا را پیدا کردم خوشحالم که زیاد از پنجم تیر فاصله نگرفته ایم و هنوز امیدی باقیست برای پذیرفتن عرض تبریک.

مبارک باشد سالگرد ازدواجتون...
انشاءلله که درپناه آن رئوف بی منت زندگیتان قرین آرامش و عطر ناب یادخدا.

یاحق.

پاسخ:
پاسخ:
سلام

لطف شما همیشه مایه نشاط ماست

ممنون خواهر/برادر عزیز

الا یا اهل عالم
همه در این نوائید
نفس نفس همه عمر
جیره خور رضائید...

شما هم...

یاعلی
۱۶ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۴۷ پلک شیشه ای
سلام علیکم
خدا به همسرتون صبرعنایت کنه ...
شما باز خوبه روحتون لطیفه جوجه دوست دارید ... باز اینجا رو شانس باخانموتون یار بود

به قول دوستی که گفتن : تبریک دیر ودور ما روهم بپذیرید
ما هم خواهر هستیم

خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)

پاسخ:
پاسخ:
سلام

آمیییییییییییییییین
(البته صبر چیزیه که تازگیا بیشتر نسخه مردهاس!!!)

کلن شانس با خانوم ما یاره (آیکون خود شوهر خوب پنداری!)

ممنون از تبریکاتتون خواهرم

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">