مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

نتیجه انتخابات!

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۲۲ ب.ظ

سهم لباس خود را دیشب اگر گرفتیم

شب رفت و صبح دیدم پالان خر گرفتیم


در جگ یا تجارت با دشمنان فرضی

شمشیر عرضه کردیم جایش سپر گرفتیم


گفتی نمک برای زخم شما مفید است

گفتیم سوز دارد جایش شکر گرفتیم

...



*

داستان حکمیت

عجیب زنده شد امروز!

ابوموسی اشعری بجای مالک...


خوب بود مردم

دستتان طلا


حالا بروید با خیال راحت

در خانه هایتان زیر کولر بنشینید

تا قیمت ها پایین بیاید

آنوقت آنقدر بخرید و بخورید

تا شکمهایتان هم مثل حماقتتان حجیم شود.


من؟

من هم به جای ادامه تحصیل و پژوهش و...

میروم دنبال قفل زنجیر درست و حسابی و کمی هم کشک

قفل و زنجیر را بر در تاسیسات هسته ای میزنم

کشک را میبرم سر مزار عزیزانم

-همان ها که بهشان شهید هسته ای میگویند-

میسابم


اشک میریزم

آه میکشم

و آنقدر به درد دل های ره بر فکر میکنم

تا دق کنم و .......

بلکه دیگر نبینمتان مَردُم.


پ.ن:

کسی پیروز انتخابات ایران شد

که این روزها

بیشتر از هر کس دیگر

نامش را از رادیو فردا و بی بی سی

می شنیدم.


داغ نوشت:

انتقام نه دی را

از تک تکمان خواهند گرفت

این آقایان!!!



"ما اهل کوفه نیستیم"ها همه دروغ بود!


علی تنها ماند...

مثل همیشه...

۹۲/۰۳/۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۰)

سلام وب بسیار زیبایی داری
و با مطالب عالی
بهم سر بزن،
نظر هم فراموش نشههههههههههههه

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ممنون
زدیم
نشد

یاعلی
سلام
برای شادی روح مرده گان!
فاتحه مع الصلوات...
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم +فاتحه

امروز شنبه بودا!!!

منظورتون از مردگان؟
منظورتون از این کامنت؟

من این روزا دیگه هیچی نمیفهمم!
دیدید چی شد
یاد این ایه افتادم که سرنوشت قومی رو تعییر نمیدیم مگه اینکه خودشون بخوان-مردم ما نخواستن-ذلت رو ترجیح دادن-

پاسخ:
پاسخ:
"ما اهل کوفه نیستیم"ها همه دروغ بود!

علی تنها ماند...

مثل همیشه...
خواب غفلت چه تفاوت با خواب همیشگی مرگ دارد؟!
اللهم عجل لولیک الفرج...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

امان ازین خواب غفلت!

از سر شب این شعرو با خودم زمزمه میکنم

گیرم خدا برای شما نان نمی دهد!
دیگر کسی برای خدا جان نمی دهد؟!
+صدای با ابهت حاج سعید قاسمی

امشب دوباره نشستم قسمت آخر مختار رو دیدم

به یاراش گفت اگر مثل روز اول قیام و با همان شور و اخلاص شمشیر بزنیم حتما پیروزیم
اما اگر به مهلت دادن کفر دلخوش کنید سرنوشتتون غیر از شکست چیزی نیست
دشمن به شما مهلت میدهد تا به مقاصدش برسد
به محض اینکه به مقاصدش رسید
گردنتان را میشکند....

دلم میخواست

به هزار و سیصد سال پیش رجعت کنم

سرم را بگذارم روی شانه های مختار

به اندازه تک تک ثانیه های این قرنی که گذشته است

اشک بریزم و زار بزنم.....

دلم دعای ندبه میخواهد.

وکیست که با اشکهایش مرا در گریستن یاری کند....

دلم مردن میخواهد... آن هم از نوع مردانه...
سلام

یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
علیک سلام داداشم



علی یارت
سلام ممنون که سر زدی.
عشق است خورزوق
مگه خورزوق چشه.

پاسخ:
پاسخ:
سلام

چش نیس دادا!

دیدن اسمش تو فضای مجازی تعجب انگیز ناک بود!!!

موفق باشی

یاعلی
سلام دادا:

به مالک اشتر بگویید برگردد،

به حضرت ولی عصر بگوییدنیاید، عصر، عصر شما نیست،

مردم تحمل سختی را ندارند.

از عاشورا فقط سینه زنی را بلدیم.

امان نامه ای که حضرت ابالفضل نگرفت، مردم عاشورایی ما گرفتند...

یا هادی المضلّین...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خدا بزرگه دادا

چه بسا چیزی که شما آن را بد می پندارید در حالیکه خیرتان در آن است...

خدایا اگر دستبند تجمل نمی بست دست کمانگیر ما

کسی تا قیامت نمی کرد پیدا از آن گوشه ی کهکشان تیر مارا

ولی خسته بودیم و یاران همدل!!! به نانی گرفتند شمشیر مارا

ولی خسته بودیم و میبرد طوفان تمام شکوه اساطیر مارا

طلا را که مس کرد دیگر ندانم چه خاصیتی بود اکسیر مارا

یاعلی
۲۷ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۴۴ یه هم عقیده
من به جلیلی رای دادم اما الان
روحانی رییس جمهور ماست، هم کمکش میکنیم، هم اگر خطایی کرد، نقدش میکنیم و نه تخریب.
نه شهری سقوط کرده،
نه امان نامه ای گرفته شده و
نه غربت امام حسین علیه السلام در کار است.

مالک هنوز در پشت خیمه معاویه مانده، چون جلو و عقب رفتنش نه در دست دولتها که با اشاره علی زمان است.

تکلیف محوری تنها چیزی است که ناامیدی را از بین می برد.
تا دیروز، تکلیف ما تلاش برای رأی آوری اصولگرایان بود، از امروز تکلیف ما تداوم گفتمان مقاومت در بطن جامعه و نقد دولت بعدی بر اساس این گفتمان است.
دفاع همچنان باقیست
به قول رزمنده ها:

کی خسته است؟
دشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــمن!

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خدارو شکر که تو این زمینه هم هم عقیده هستیم

عسی ان تکرهوا شیا و هو خیر لکم
چه بسا که از چیزی بدتان می آید ولی برای شما بهتر است...

باشد آنانکه حماسه88 را به تلی فتنه بدل کردند دریابند که امت حزب الله جمهوریت را فدای اشرافیت نمیکند و از آراء رقیبش آنچنان حمایت میکند که از ناموس خود!

بله
ایشون رئیس جمهور ماست و بنده و دوستانم هم تا اونجایی که بتونیم کمک میکنیم انشاالله ولی هیچ وقت دروغهایی که در حضور 75 میلیون ایرانی و خونواده های شهدا گفتند رو فراموش نمیکنم!

بنده هم کاملا معتقد به تکلیف محوری هستم و انشاالله تا آخر هم گوش به فرمان رهبر بزرگوار

جهاد همچنان باقیست...

هنوز که هنوز است دشمن خستست...

یاعلی
گاهی برای اینکه قدر نعمت بدانی می گیرندش!
اما یادمان نرود تابع آقا باشیم، فرمودند وحدت پس کاری نکنیم که به این وحدت خدشه ای بخورد
خون دل بخوریم و سکوت کنیم شاید، شاید کمی از خون دل خوردنهای امام علی(ع) و حالا رهبرمان را بفهمیم!!! و یادمان باشد
محمد رسول الله والذین معه اشدا علی الکفار رحما بینهم فتح 29

پاسخ:
پاسخ:
سلام

حرفی نیست!
کاش حداقل دلیل محکمی بود برای از دست دادنش!

کاش دردی بالاتر از درد "نان" داشتند این مردم...

دلم میسوزد ولی دلایل بعضی از دوستان را میشنوم!!!!

بهرحال وظیفه امثال بنده مشخص است

هر چه آقا فرمودند

غیر از چشم نمیگوییم...

یاعلی
سلام دادا

اگر منتخب ملّت از بعضی ها کمک خواست، بروند و کمکش کنند...

فهمیده ام:
...
////////////////
یا هادی...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

اگر ره بر بفرمایند همه میرویم حتی شما دوست عزیز!

فهمیده ام
کبک حیوان نجیبیست...

حرص نخور دادا

همه چی رو به راهه

یاعلی
۲۷ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۱۷ خادم الجواد (ع)
سلام
با این که دو روز گذشته ولی خدایی هنوز تو شوک موندم نه من همه مون
دو روز دارم می رم دانشگاه بین بسیج و نهاد بلکه آروم شم ولی امروزم که رفتم دفتر بسیج دیدم هنوز بچه ها شوکه اند
جالب بود صبح یکی از بچه های بسیج تا رسیدم جلو در بسیج گفت خدا صبرتان دهد غم آخر باشه

حالا /من/ تو/ ما / شما / ایشان
به کنار
چه جوابی داریم برای
اووووووووووووووووووووووووووووووووووووو.........................


یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

ما مکلف به انجام وظیفه بودیم از دو جهت

اولی حضور حداکثری که خدارو شکر به نتیجه رسید

دومی انتخاب اصلح که در این امر نظرها متفاوت بود و شاید... شاید آن نتیجه ای که مد نظر ما بود بوقوع نپیوست.

در هر دو صورت ما به وظیفه خودمون عمل کردیم و روز قیامت سرفرازیم.

الان هم اوضاع خیلی خوبه

به آینده نگاه کنید با نگاه تحلیلی

شما هم به این نتیجه خواهید رسید

فقط و فقط باید گوش به فرمان رهبر بود و فرامینشون رو اجرا کرد

اگر این وظیفه مهم رو هم مثل قبل انجام بدیم جای هیچ نگرانی نیست بلطف خدا
(گرچه من بخاطر دروغهایی که به مردم گفتند این آقا و اجحافی که در حق شهدای هسته ای کردند هیچ وقت نمیبخشمشون)

ضمنا به اون جایی که فرموده بودید سر زدم
چیز خاصی نبود!

یاعلی
۲۷ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۱۷ اینجا ستاره ای تنهاست
مرام ما این است که احترام می گذاریم به رای هموطنانمان حتی وقتی رئیس جمهوری را نمی پسندیم

لبخند می زنیم و تبریک می گوییم ! نمی گوییم تقلب شده ! در مرام ما فحاشی و فتنه نیست تهمت نیست ،

در مرام ما توهین به مقدسات جایی ندارد ، عاصی نیستیم و توکل مان به خداست ،

گفتمان امام و انقلاب این طور تربیت مان کرده خوب است که خیلی ها از ما یاد بگیرند !

این متن از «ولایت علوی12» است که به نظرم گفتنش در اینجامناسب بود...

یا حق

پاسخ:
پاسخ:
سلام

احسنت

ینی 120 درصد باهاتون موافقم

باشد که یاد گیرند...

جاودانه باد گفتمان امام

یاعلی
سلام رفیق
حالت خوبه؟

آهنگ بسیار زیبایی برای وبت انتخاب کردی. با اجازت منم برای وبلاگم استفاده کنم.

ممنون. موفق باشی

پاسخ:
پاسخ:
سلام رفیق

حالمان خوبست غم کم میخوریم
کم که نه! هر روز کم کم میخوریم...

نوش جان دل عاشقا

احلی اسمائکم...

همه زیبائیهای ما

خلاصه است در نام اهلبیت که جاریست در کلاممان

یاعلی
این روز نوشت بچه های قلم رو بخون:
"چه کسی خسته است؟
از امروز روحانی رییس جمهور این کشور است؛
هم در راستای وظایف قانونی‌اش کمکش می‌کنیم و هم اگر خطایی کرد نقدش می‌کنیم.
نه شهری سقوط کرده و نه امان نامه‌ای گرفته شده و نه غربت امام حسین علیه السلام در کار است.
مالک هنوز در پشت خیمه معاویه منتظر است، چون جلو و عقب رفتنش نه در دست دولت‌ها، که با اشاره علی زمان است.
تکلیف محوری تنها چیزیست که ناامیدی را از بین می‌برد.
تا دیروز تکلیف ما برای رأی آوری گفتمان انقلاب بود،
از امروز تکلیف ما تداوم و بسط گفتمان مقاومت و انقلاب در بطن جامعه.
گاهی نیاز به فرصتی است برای بیشتر اندیشیدن و خودسازی و بازیابی قوا و برای درس گرفتن از اشتباهات و محاسبات غلط.
پس ایستاده‌ایم چون سرو، خروشان چون موج و آماده برای آنچه وظیفه است.
به قول رزمنده‌ها: چه کسی خسته است؟
و ما فریاد می‌کشیم:
دششششششششششششمن"
/......
باید درست نگاه کرد تا ببینیم! چه شد که درد دین جایش را داد به درد نون/مردم خوبی داریم بهتر از زمان رسول الله ولی حیف که درست قدر ندانستند و نمیدانیم...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خونده بودم ممدجون

قبول دارم

دم بچه های خودمون گرم...

یاعلی
سلام
چه راحت 18 میلیون ادمی را که به روحانی رای دادند احمق خطاب میکنی. و چه راحت رییس جمهور منتخب ملت را ابو موسی اشعری می خوانید. وای بر ما.....
همتون همین هستید وقتی کم میارید توهین میکنید
امیدوارم بتونی اون دنیا جوابمو بدی
هشت سال خون مردمو تو شیشه کردید بس نیست؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خون خودتونو آلوده نکنین ترو خدا!
بهتون توصیه میکنم یه بار دیگه با دقت پست رو بخونید
بعدش تشریف بیارید نظرات و پاسخ های اونها رو بخونید

بعدش بنده در خدمتتون هستم!!!

خوب نیس آدم نخونده نظر بده ها!!! من برا خودتون میگم...

درود بر شرفت
انرژیم بیاد طرفت
سلام
ممنون بابت معرفی ان پست.قبل ترها خوانده بودمش
و این پست
جوابی که به کامنت ها دادید با متن پست کمی نمیخونه. من به آقای روحانی رای ندادم اما شخصا از این پستتون ناراحت شدم. چرا فکر میکنید18میلیون فقط به خاطر آب و نونش به کاندید مد نظرتون رای ندادند؟ چرا یکی رو مالک میدونین و یکی را ابوموسی!؟ چرا گریه؟چرا آه؟ چرا فکر میکنین ما اهل کوفه نیسیتم دروغ بود؟ چرا رای 18میلیون رو حماقت میدونین؟
من از ته دل ناراحت شدم از این صحبت ها.
حضرت آقا فرمودند به هرکدوم از کاندیدا رای بدین به نظام رای دادین. پس لطفا از آقای روحانی یه غول هفت سر و از آفای جلیلی یه مالک نسازید! طبق فرمایش حضرت آقا تبریک بگید و حمایت کنید. البته نه تبریکی که بعد از کلی گله وشکایت و آه وناله ست!
مصادره به نفع مطلوب کردن خواست و رای 18 میلیون ایرانی بزرگترین ظلم و اجحاف در حق منتخب مردم و مطالبات رای‌دهندگان است.
فقط امیدوارم هممون بتونیم جوابگوی حرف هایی که میزنیم باشیم.

پاسخ:
پاسخ:
سلام
اولا بنده یک کلام از آقای جلیلی حرف نزدم

ثانیا
بقول مختار کاش از آن همه زخمی که در میدان سیاست و جنگ برداشتم خراشی هم به بدن این جماعت افتاده بود تا حرفم را میفهمیدند.

بنده نظرات شخصی خودم رو گفتم و برای تک تک کلماتش هم دلیل دارم
بنده هم از حضور گسترده مردم خوشحالم
نتیجه هم گرچه مهم است ولی اهم تکلیف بود که خداروشکر انجام دادیم

شاید به سن و سال شما نخوره ولی من دولت اصلاحات و اقدامات این آقایون هنوز یادمه و چیزهایی رو میدونم و میبینم(تجربه) که شما الان قادر به دیدنش نیستید. برای همین سوالای اولتون رو نمیتونم پاسخ بدم فعلا...

امیدوارم رئیس جمهور منتخب بتونند وعده هایی که دادند رو عمل کنند و بنده و دوستانم هم تا جایی که امکان داشته باشه ایشون رو کمک خواهیم کرد.

ثالثا بنده که گفته بودم خدمتتون فقط همون پست رو بخونید! و پستهای اخیر بنده رو نخونید! یادتون رفت؟!
یاعلی
مختار را گویا مجدد دیدید
پیشنهاد میکنم این پست را بخوانید:
http://s0heil.blog.ir/1392/03/28/%D9%85%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87

پاسخ:
پاسخ:
سلام

مجدد ندیدیم

مجدد زندگی کردیم...

تشکر

یاعلی
واله من به "ر"رای دادم..و خوشحالم که انتخاب شد
این حرفا رو هم قبول ندارم داداش
دیگه هر کسی یه نظری داره..

پاسخ:
پاسخ:
سلام

بنده هم به شما و همه اونهایی که به آقای ر رای دادید و به همه مردم ایران تبریک میگم


هرچند دلایل دوستانی که به آقای ر رای دادند رو اینجا و جاهای دیگه خیلی شنیدم و برام تعجب آور بود واقعا!!! خصوصا اون نظری که شما خصوصی داده بودید. هر چند از اون زاویه ای که شما قرار گرفته اید و جایگاهی که دارید این نوع نگاه کاملا طبیعیه و در جایگاه و زاویه ای هم که بنده قرار گرفتم این نوع نگاه!

خداروشکر اینقدر منطق دارم که نظراتم رو تحمیل نکنم و نذارم کسی نظرش رو بهم تحمیل کنه و کاملا قبول دارم که هر کسی یه نظری داره!
اینها هم نظرات بندست که برگرفته از تجربیات خودم دوستانم اساتیدم و مطالعاتمه

دلیل نداره همه نظرات من رو قبول کنن و دلیل هم نداره بنده نظرات همه رو قبول کنم و جالبیش اینه که پویایی فکری یه جامعه دقیقا همین جاس.

حضور تفکرات و سلیقه های مختلف در کنار هم بصورت دوستانه و این مایه افتخاره.

بنده مطالب دیگه ای خدمتتون گفته بودم و انتظار نداشتم هنوز تو بحث انتخابات مونده باشید!

انشاالله هرجا هستید موفق باشید و پاینده

یاعلی
۰۳ تیر ۹۲ ، ۱۴:۵۰ فاطمه بانو
شما که دم از شهدا و...میزنی پدر من جانبازه
من غم چشماشو بهتر از شما میخونم
غم نگاهشو وقتی با وجود و حضور آقای رییس جمهور تحمیل شده ی 8 سالی که گذشت خون شهدا پایمال شد
از شهداو خانواده هاشون چی میدونی؟؟؟
شما هیچ میدونی آزاده هایی رو که سال ها تو اسارت بودن دنبال اون پولی هستن که قرار بوده خیلی سالا پیش بگیرن؟؟؟
میدونی واسه چی دنبالشن؟؟؟
واسه اینکه مرهم بذارن رو بدبختیاشون
شهدا
جانبازان...مزدی از کسی نمیخوان
اجرشونو از خدا و آقا اباعبدالله میگیرن
اما حرف من اینه!
شما از تجمع آزاده ها جلوی مجلس چیزی میدونی؟
از خود سوزی؟؟؟
از نداری؟؟؟
از بی حرمتی هایی که بهشون خیلی وقته شده
توسط دولت قبلی
حکومت فاسدی که بقاش دست دعا نویسا و وردایی که شب به شب مشایی تو آب خوند و خورد؟؟؟
بیا فک کنیم
از خود صاحب الزمان بخواییم راه درست رو نشون بده
کینه آدمو کور میکنه
چشماتو باز کن
به خاطر خدا
به خاطر جوونایی که رفتن برای اینکه اسلام اسلام بمونه.

پاسخ:
پاسخ:
سلام فاطمه خانوم
خوش اومدید اولا
ثانیا همه اینهایی که فرمودید رو میدونم و حس میکنم چون از نزدیک با این بزرگوارانی که فرمودید در ارتباطم (این موارد هست ولی نه به اون غلظت که شما فرمودید)

ثالثا بنده واقعا متوجه ارتباط مطالبی که شما بزرگوار فرمودید با مطالب این پست نشدم.! احیانا برای اطلاع رسانی فرمودید دیگه درسته؟!

رابعا خیلی موافقم که فک کنیم و از حضرت درخواست هدایت کنیم

خامسا قبول دارم کینه آدمو کور میکنه و خدارو شکر چشام بازه (مطالبی که در این پست نوشتم شاهد این مدعاست)

خنده دار ترین استدلالی که در بین مردم دیدم این بود که میگفتند چون میخوایم احمدی نژاد نباشه به فلانی رای دادیم!!!!
من از آقای احمدی نژاد نمیخوام اینجا دفاع کنم ولی واقعا طرز فکر خنده داره اگر کمی فقط کمی فکر کنیم!!!

اگر واقعا درد مسایل مادی و اقتصادی بود به کسی میشد رای داد که لااقل یه برنامه ای چیزی داشته باشه!

حیف که نمیشه همه چیزارو اینجا گفت...

با این وجود خوش اومدید. انشاالله همیشه موفق باشید
به پدر بزرگوارتون هم سلام مارو برسونید

یاعلی
۲۱ تیر ۹۲ ، ۱۰:۱۹ میثم تمار
حرفتون خیلی بی منطق و بی پایه و اساسه... و بر خلاف بیانات رهبری است... از این تفکر بر حذر باشید

پاسخ:
پاسخ:
سلام

سعی خودم رو میکنم عزیز
ممنون بخاطر تذکرتون

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">