مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

موی سپید...

يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۰۹ ق.ظ


واقعا عاشق شخصیت این کاراکتر هستم(عمره بانو)
اینقدر که حتی تو خواستگاری هم گفتم من یه همچین کسی میخوام(از نظر فکری و عملی)
اینکه وقتی بار روی دوش یه مرد سنگینی میکنه همسرش بتونه کمکش کنه واقعا نعمت بزرگیه برای اون مرد.

تاثیر گذاری این شخصیت در داستان و خصوصا روی مختار خیلی من رو مبهوت کرده.
دقیقا نقطه مقابلش ناریه!!!

یعنی دقیقا تفاوت بین این دو نفر ، تفاوت بین یک زن عامیست با یک زن اهل فهم و بصیرت!

این خانوم در جایگاه خود برای بنده الگوی بسیار خوبیست در زمینه بصیرت و ولایت مداری و صبر وپایداری در راه هدف  تا پای جان...

امیدوارم برای شما هم باشه.

دعا بفرمایید مثل اینها
جانمان را در راه محبوبمان ح س ی ن
فدا کنیم...



یاعلی

برای مطالعه بیشتر (+)

۹۲/۰۳/۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۷)

خدایا . . .
مى خواهم اعتراف کنم !
خسته ام . . .
من امانت دار خوبى نیستم . . .
“ مرا ” از من بگیر . . .
مال خودت . . .
من نمى توانم نگهش دارم . . .

پاسخ:
پاسخ:
قفس گشودی ام و اختیار بخشیدی
همین که از قفست پر زدم زمین خوردم....

“ مرا ” از من بگیر . . .
مال خودت . . .

مرا یاد این شعر رویایی انداخت:
خون مرا بگیر به گردن مرا بکش
تا زیر تیغ سجده اعلی کنم تورا...

یاعلی
سلام شقایق جون اگه با تبادل لینک موافق بودی خبرم کن.بدرود

پاسخ:
پاسخ:
سلام
والا چی بگم!
اسم وبلاگتون رو نتونستم بخونم راستش!
سلا
م.ن مختار رو نمیدیدم!
یوسف پیامبر رو هم!
اصلا چمد ساله پیگیر فیلم نیستم!
و نمیدونم چرا همه وقتی میفهمیدند نمیبینم تعجب میکردند!
نمیدونم شاید اشتباه میکردم
علی ای حال همچین همراهی برای طی طریق و رسیدن به خدا بسی نعمت بزرگیست-به قول حاجی شیخ بهایی این راه طیکردنش تنهایی سخته باید رفیق راه پیدا کنید
یا علی مددی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

بنده هم زیاد پیگیر فیلمها نیستم و تقریبا چهارسالی میشه که زیاد سراغ تلویزیون نمیرم. مگر مواقع ضروری. البت از اکثر برنامه ها اطلاع دارم یا بصورت رندومی نگاه میکنم که از قافله اجتماع عقب نمونم و بدونم دور و برم چه خبره!

اما یه پیشنهاد برادرانه

حتما به هر طریقی هست مجموعه مختار نامه رو تهیه کنید و ببینید
با دقت و موشکافی هم ببینید.
بعدا خودتون دلیل اصرارم رو متوجه میشید!

سال ها فعالیت های مختلف علمی فرهنگی سیاسی و.... داشتم ولی اینقدر که از این مجموعه نکته یاد گرفتم تو این همه کار یاد نگرفتم.

اون امری هم که فرمودید بچشم البت بنده چیز زیادی نمیدونم ولی خب!!!!
یاعلی
سلام
اون اقای ایت از اشناهی خودمون بودن!!
دنیا چقد کوچیکه -
خدا بعضیا رو داره م.ن رو میخواد چیکار -والا-
یا علی مددی

پاسخ:
پاسخ: سلام

خداروشکر

بله دنیا اینقد کوچیکه که جای امثال ما توش نیست!
واسه همین بقچه و بساطمون رو داریم جمع میکنیم که انشاالله بزودی بریم ازین دنیا!

انشاالله که تو جبهه حق سرباز خوبی باشید
یاعلی
نوای وبتان ..
عالی

پاسخ:
پاسخ:
ذکر مولاست...

همین

یاعلی
نه دست توست نه دست من؛ اسم حسین، اسم عباس و اسم زین العابدین علیهم السلام که می آید،
دلمان می رود کربلا ...
شب های عید است، روضه نمی خوانیم، گرچه پیامبر صلی الله علیه و آله همین شب ها روضه خواندند
و همه گریستند ...
نه دست توست و نه من که اشک می ریزیم که ای کاش ما هم این چند شب بین الحرمین بودیم؛
حرم ابالفضل العباس و حرم ابیعبد الله الحسین علیهما السّلام

پاسخ:
پاسخ:
سلام داداشم

آره والا

دست من و تو نیست اگر گریه میکنیم
خیلی حسین زحمت مارا کشیده است

یاعلی
یا باید سر خم کرد یا موی سپید

اما شقایق ها داغ بر دل مینهند و می سوزند...

پاسخ:
پاسخ:
اگرچه برگ هایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمی فهمد که یک عمر
شقایق ها دلی پر درد دارند...

جملتون کامل کننده بود و زیبا...

ممنون بخاطر حضورتون
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">