مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

حرف...

پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۴ ق.ظ

فهمیده ام


آنها که فقط حرف میزنند

فقط حرف میزنند....


*طوری حرف میزنند انگار در این سی سال هیچ کاری نشده و فقط اینها هستند که میدانند باید چکار کرد!

حیف که ناچارم یکیشان را انتخاب کنم....


پ.ن:

دارم با خودم فکر میکنم

مرد بودن هم بد دردیست ها!


باید شانه ات محل گریه ها و اشک های همه باشد ولی هر شب اشکهایت را بالشت پاک کند و کسی نفهمد که هر شب تا صبح ، مردی در این جا در حال جان کندن است...


شاید دور از انصاف باشد

ولی می ارزد

به مردانگی اش می ارزد...

اینو حتما بخونید(+)


پ.ن2:

پدر عزیزم به مدت یکماه تشریف بردن عراق ماموریت(کربلا نجف کاظمین سامرا)

هرچند خیلی کم هم دیگرو میدیدم بخاطر شغل من ولی اینبار بدجور دلم براشون تنگ شده

از طرفی هم بدجور دلم کربلا میخواد!!!

دعا کنید عرفه جور بشه


یاعلی

۹۲/۰۳/۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۸)

سلام
وقتی متنتون رو خوندم دقیقا به ذهنم رسید برم این مطلب رو ادرسشو بذارم بخونید بعد دیدم خودتون لینک دادید
اگر هر کس در هر جایگاهی بود وظایف و رفتار اسلامی متناسب با تکلیفشو انجام میداد انقد مشکل پیش نمیومد
+
یعنی انقد از زن شاغل بدم میاد
وقتی میرفتم کارآموزی و مرکز تحقیقات و البته اسنوا زجر کش شدم سه هفته!
به داییم میگفتم وای دایی چقد شماه مردا مردید که هر روز صبح تا غروب میرید سر کار!من واقعا خوشحالم خداوند چنین وظیفه ای به م.ن عطا نکرده گرچچه خود اقایون از اینکه نان آور باشن لذت میبرن
انشاالله غم و غصه هاتون برا بهترین ها باشه
خدا پدرتونم نگه داره و حافظشون باشه
یا علی مدد

پاسخ:
پاسخ:
سلام
واقعا بعضی کارا برای خانومها اصلا مناسب نیس
نمونش همین شرکت ما
فکر کنید تو سرویس بیست تا مرد یه خانوم!
تو رستوران دویست تا مرد بیست تا خانوم!

ینی اینا دو هفته اینجان دو هفته میرن خونشون!
اکثرا هم مجرد های سن بالا(اینجا بهشون میگن ننجون!!!)

واقعا برای این دیدگاهی که خدا بهتون داده خیلی شکر کنید
همه اینجوری نیستن

یاعلی
گلهای قالی سالی یکبار ابیاری میشوند و گلهای متکا هر شب..
منبع:
http://m3tafa.blogfa.com/
یا علی مددی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

هر شب.....
اگر تنها با شما آشنا بودیم، نه اینکه شما را بشناسیم، اگر تنها با شما آشنا بودیم محبت شما سینه ما را مالامال می نمود که خداوند شما را این گونه معرفی نمود:
«إنّک لعَلَی خُلُق عظیم»
پس چون شمایی باید مبعوث گردد که مکارم اخلاق را تمام نماید و خود فرمودی
«إنّی بُعِثتُ لِأُتَمِّمَ مکارم الأخلاق»
ای رسول خدا، شما فرمودید : من و علی پدران این امت هستیم ولی ما فرزندان یادمان رفت،شما مهربان بودید و صبور و ما نا سپاس بر ما ببخشای ...
یا محمد

پاسخ:
پاسخ:
سلام


إنّا کنّا خاطئین...

باباها

بچه های خوبشان را یک جور دوست دارند

و بچه های خطاکارشان را یک جور دیگر...



...............

خودت فرموده بودی من و علی-علیه السلام- بابای این امت هستیم...
سلام
ان شاءا... که نصیبتان شود.
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام
هعییییییییییییییییییییییی
انشاالله درست میشه ..
جور میشه ....
ممنون از سر زدنتون ....

پاسخ:
پاسخ:
انشاالله

میشود آیا....
کربلا روزی تون ..

درمورد سیاست هم که هیچی ندارم بگم! :|

پاسخ:
پاسخ: سلام

ممنون

وا؟! چرا؟!

خو مگه دانشجو نیستین؟
انشاءالله
از الان دعا میکنیم که مشرف بشید.
.
.
.
حیف که ناچارم یکی شان را انتخاب کنم....

پاسخ:
پاسخ:
سلام

لطف که میگن ینی همین!

بله
حییییییییییییییییییییف
دیدم که نوشتم : "یعنی انقد از زن شاغل بدم میاد
+
نظرم برگشته، استقلال مالی و تا حضور در اجتماع به شکل های مختلف طوری که به شاکله خونواده و سلامتی زن ضربه نزنه ضروریه و حتی گاهی وظیفه.
و همه این ها باید با حفظ عزن و کرامت زن انجام بشه.
و این همکاری مرد و خانواه رو میطلبه.
حس میکنم فعالیت اجتماعی و افزایش فرزند رو دارند بد جا میاندازند. ( از حق بد دقاع میکنند و گاهی چیز دیگری رو به عنوان حق بیان میکنند و نسخه واحد برای همه میپیچند)
امیدوارم بیشتر از این مجبور به توضیح نشم و اینجا حداقل حرف من فهمیده بشه.

پاسخ:
سلام


متوجه منظورتون شدم.

هرچند ان شاالله بعد از تاهل و فرزند دار شدن باز هم ممکنه نظرتون تغییر کنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">