مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

فرج از نوع نیمه خردادی...

سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۴۳ ق.ظ
تصویر: نقاش فقیر

سلام

خیلی ها فکر میکنند
من آدم موفقی هستم...

اما تو همه اش را به هم میریزی امام
وقتی میبینم هم سن من که بودی

به اجتهاد رسیده بودی
و من....
در این سن و سال
هنوز خودم را هم نشناخته ام.

پ.ن:
هر کسی تو زندگیش برای خودش یه الگویی داره که همیشه و همیشه خودش رو با اون مقایسه میکنه
این مقایسه ها منو بیچاره کرده
نمیذاره یه آب خوش از گلوم پائین بره(خدارو هزار مرتبه شکر)

شاید همسرم این جمله رو زیاد ازم شنیده باشه در جواب اینکه

-چرا ناراحتی یا چرا تو همی؟!
-دارم فکر میکنم
-به چی؟
- به اینکه یه نفر تو سن و سال من مجتهد بوده و ....

خدایا
حس میکنم خیلی عقبم...

تو رو به حسین(ع) قسم دستمو بگیر..

به جوونیم رحم کن آخدا...


پ.ن2:
اینو یادم رفت بگم
دیروز از رستوران شرکت که اومدم بیرون یه صدایی نظرم رو جلب کرد
نگاه کردم دیدم یه گوشه ای یه میز گذاشتن و یه پارچه سیاه کشیدن روش
گفتم حتمن یکی از همکارها به رحمت خدا رفته
رفتم جلو یه فاتحه بخونم دیدم عجب!!!
عکس امام رو گذاشتن رو میز و یه گل رنگ و رو رفته هم گذاشتن جلوش
یه موزیک سنتی لایت هم از استاد شجریان! گذاشته بودن

یادم افتاد سالگرد رحلت امامه!!!...

۹۲/۰۳/۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۱۳)

فرمود: احمق ترین انسان ها کسیست که از خودش راضی باشد..
+
دو تا چیز هست به ظاهر شاید خیلی مربوط نباشه+درس پس میدیدم خدمتتون ولی نمیدونم بگم یا نه-چیز خاصی هم نیست اما-نوشته تون من رو یاد اون انداخت
یا علی مدد

پاسخ:
پاسخ:
سلام

شما سه تا چیز بفرمایید

هیش اشکالی نداره

یاعلی
خدا را شکر که مشمول حدیث قبل نمیشید
یا علی مدی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خدا داند و بس!!!
سلام ...
ممنون از دلداریتون ....
شما چرا با این وجود که آقا هستید اسم اینترنتیتون شقایقه ؟؟؟
کنجکاو شدم ....
آره سرنوشت من متاثر کنندست ....
بقیشم مینویسم .......

پاسخ:
پاسخ:
سلام
اتفاقا همه همینو میگن!
هیشکی هم توضیحاتو نمیخونه!!!
به توضیحات وبلاگ حقیر مراجعه بفرمایید
توضیح دادم

تو وبلاگتون جواب دادم
از تشریف فرمائیتون ممنون

یاعلی
نه این طور نیست ....
چند وقت یکبار سر بزنید ...
همه رو مینویسم ....
سرگذشتم رو مینویسم ...
بیش از یکبار بوده ....
کاش همین یکبار بود ....

پاسخ:
پاسخ:
سلام

چیزی که مطئنم اینه که یه بار آخری هم هست!

مهم اینه که خودت بخوای.

باور کن...

یاعلی
کبوترانه به سوی تو می پرم امشب
هوای عشق تو افتاده در سرم امشب

ندیده ام حرم ات را به خواب هم حتّی...
به بزم عاشقی ات ره نمی برم امشب

ولی تو حضرت باب الحوائجی ای ماه!
نمی شود ز تو این گونه بگذرم امشب

مرا به روضه ی ماه رجب بخوان آقا
بکن ز مرثیه هایت معطّرم امشب

به کظم غیظ تو سوگند! من پُر از دردم
بگو چگونه به رویت نیاورم امشب

به زائران تو حتی... چقدر بی رحمند
به فکر آن همه گل های پرپرم امشب

به رنگ شعر من آقا نگاه کن...! انگار -
که سرخ تر شده اوراق دفترم امشب

هوای هیچ کسی در سرم نمی گنجد
که من هواییِ موسی بن جعفرم امشب

شاعر: وحیده افضلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

من هواییِ موسی بن جعفرم امشب...
ممنونم آجی وبم اومدین
سعی کن مطالبتو خلاصه تر کنی

پاسخ:
پاسخ:
آجی؟؟؟!!!!!!

این آیکون کوفتن کله تو دیوار کوجاااااااااااااس؟
سلام آقای حیدری
اینجا نایب الزیارة شما هستند
http://www.aljawadain.org/visit/index.php
سر بزنید بهش
+
ببخشید ولی هر کسی با دیدن نام شقایق برا اولین بار فکر میکنه شما خانم هستید، البته از بس من از این ور و اون ور خوردم اول سعی میکنم مطمین بشم بعد..وولی خوب به هر حال فکر میکنند دیگه
یا علی مددی

پاسخ:
پاسخ:
علیکم السلام

راستش رفتیم ولی عربی بود و ما سواطمون نکشید!
بهرحال دستش درد نکنه هر کی نائب الزیاره ماست. دمش گرم
ماهم دعاش میکنیم

یحتمل اسباب کشی که بکنم ازین جا اسمو تغییر بدم

دیگه اعصاب مصاب برامون نذاشتن از بس بهمون گفتن خانوم و خواهر و آبجی و...
حالا اینا که چیزی نیست!
این کامنتای عشقولانه ی بعضیاشون کشته منو!!!

والا....
۱۵ خرداد ۹۲ ، ۰۹:۵۹ رضا طبیب زاده
سلام

به روزم با:


- شش پاره

- معرفی چند کانون ادبی استان فارس

- دو تک بیت

- پیچ

- غزل مثنوی



منتظرم...

پیروز باشید.

پاسخ:
پاسخ:
سلام

داداش خدمت رسیدیم و بسی لذت بردیم

طعم لبهات عسل: "فیهِ شِفاءٌ لٍالنّاس"
کافر از آیه ی لبهات مسلمان شده است...

یاعلی
۱۵ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۱۷ محمد حسین یوسفی
داداش خیلی بد به دلت راه نده .یه شعر تو کتاب دینی سوال سوم بود که می گه:
هر که بیدارتر،پر دردتر هر که او هشیار تر،رخ زردتر
این که به این ها فکر می کنی نشانه ی ورود به وادی انسانیت است:دی
این تو دینی م بود

پاسخ:
پاسخ:
سلام

ممنون عزیزم
یادش بخیر کتابای قدیم!!!

انسانیت...
هییییییییییی....

دردلم بود که آدم شوم اما نشدم...

یاعلی
۱۶ خرداد ۹۲ ، ۰۶:۲۲ شهریار شفیعی
سلام و درود
با سپیدی به روزم
و منتظر حضور، نقد و نظرات ارزشمندتان

سپاس

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خدمت رسیدیم
بخاطر نداشتن تجربه مشابه نتونستم به فهوای کلام پی ببرم
البت یه ذره هم آخرش اروتیک شده بود که....

یاعلی
۱۶ خرداد ۹۲ ، ۰۶:۴۱ علیرضا شکرریز
سلام
حرف هایت بوی دوست می دهد
سربلند...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

شعر های شما نیز...

پاینده...

یاعلی
روز ها و روزها به این فکر میکنم...
که عجله کنم
فرصت کمه...
شما خیلی جلوترید...

من اما حسرت میخورم که زمان داره میره
کتاب های زیادی هست که باید بخونم
آدمهای زیادی هست که باید ببینم
معرفت زیادی هست که باید کسب کنم
راه زیادی هست که باید برم...
فرصتم کمه...
باید عجله کنم و از گذشته بککنم!

پاسخ:
پاسخ:
بله
کارهای ما هنوز ناتمام
تا شروع میکنی وقت رفتن است
ای دریغ و حسرت همیشگی
ناگهان چقدر زود دیر میشود

این حستون برام قابل درکه و اندکی مشترک

خدا سامون بده به دلهامون و زندگیهامون انشاالله
یاعلی
۲۸ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۵۰ امام خوبی ها
رئیس جمهور آمریکا بود، می گفت:
طرفدار صلح، دوستی، حقوق بشر و دموکراسیست.
و چه زیبا بود حرف های کارتر.
حرف هایی که حرف ماند...
.
.
.
http://emamekhobiha.blog.ir/post/1

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">