مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

شاید بدترین خاطره دانشگام...

يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۳۰ ب.ظ

چهار سال با هم توی اکثر پروژه ها کار کردیم و من واقعا راضی بودم از این همکاری به چند دلیل

1-      هدف از کارها یکی بود

2-      زاویه دید به دنیا یکی بود

3-      هرچند استراتژی هامون خیلی فرق داشت اما کارها غالبا خوب پیش میرفت

و...

گذشت و گذشت و گذشت تا دوسال پیش...

داشتیم تازه فارغ التحصیل میشدیم که یهو معلوم نشد چی شد!

همکار قدیمی ما شد دشمن جدید ما!!!

تو این کارش هم مثل کارهای قبلیش پشتکار داشت. اینقدر به اختلافات ادامه داد تا به جایی رسیدیم که ادامه همکاری رو غیر ممکن دیدیم.

علتش هم جالب بود!

من پیش خودم فکر میکردم دارم به اون کمک میکنم و نمیخواستم بار زیادی رو دوشش باشه و میخواستم بیشتر کارهای پروژه رو خودم انجام بدم که ایشون کمتر تحت فشار باشه(بخاطر مشکلات خانوادگی که اون زمان داشت!) اما گویا ایشون جور دیگه ای برداشت کرد و خلاصه به این نتیجه رسیدیم که پروژه ای که 3 سال شایدم بیشتر روش جوونی و وقت و هزینمون رو گذاشته بودیمو بیخیال بشیم...

 اینقدر بهم فشار اومد تو اون برهه که حاضر شدم کلا کار رو بی خیال بشم ولی دیگه با این بنده خدا کار نکنم.

مختصر...

کار تعطیل شد و ما با کلی خاطره ناچار شدیم حاصل چند سال تلاشمون رو برای غرور بی خود خودم یا ایشون یا هر دلیل دیگه بندازیم تو سطل زباله....

کار تعطیل شد ولی دشمنیای ایشون با ما تا زه شروع شده بود انگار...

داشت قضیه یادمون میرفت که روز یه ایمیل اشتباهی برای ایشون از طرف ما فرستاده شد(علتش تشابه اسمی ادرس ایشون با یکی از دوستان بنده)

ایشون هم در یک ایمیل کاملا مودبانه مارو به همه چیزایی که میتونستند متهم کردند از جمله بی غیرتی بی ناموسی دزدی بی آبرویی و هزار تا چیز دیگه!

بنده هم در جواب علت ایمیل و اشتباهی که صورت گرفته بود رو توضیح دادم اما...

چند وقت بعدش شنیدم که ایشون تماس گرفته بودند با دوستان بنده و از همه مهمتر استادم و هرچی که تونسته بودند به ما نسبت داده بودند و کلی تهمت و غیبت و افترا و...

همه اش رو میشد بخشید اما یه تیکش خیلی اعصابم رو خورد کرد. به استادم گفته بود حیدری مانع ازدواج فلانی شده بود در حالیکه به لطف خدا خیلی در زمینه ازدواج همون فلانی تلاش کرده بودم و الان هم با وجود دشمنی ایشون بازم دارم انجام میدم.

خلاصه از اون روز تا بحال خیلی سعی کردم این بنده خدا همکار سابق رو ببخشم ولی هنوز که هنوزه نتونستم

اخیرا دیدم این قضیه بدجور داره دلم رو خراب میکنه. سپردمش به اربابم امام حسین(ع)

گفتم آقا اگه شما ببخشیش منم میبخشم و از حقم هم میگذرم...

از اون روز هم هر روز دعاش میکنم که تو زندگیش موفق باشه و پیروز

واقعا از خدا پیشرفتش رو میخوام چون آدم با استعدادیه و خیلی میتونه بدرد اسلام بخوره

ولی نمیدونم چرا ته دلم ناراحته از دستش

کسی میتونه کمکم کنه که چجوره این بنده خدا رو کامل ببخشم که یه ذره هم ته دلم ناراحت نباشه؟

ممنون از کمک دوستان

یاعلی

۹۲/۰۲/۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۷)

سلام
خانم هستند ایشان؟چون اگر آقا هستند راحت تر می توانید ارتباط برقرار کنید!
هیچ وقت نخواستید بدانید چرا این عکس العمل را مرتکب شده در مورد شما؟
بنظرم بهتر است سراغ کاری بروید که بیشتر گریه شمارو برای اهل بیت در می اورد مثلاً روضه بخوانید یا بروید هیئت بعد تلخی اش بیرون می اید از روحتان
یا اینکه کاری کنید که بیشترین انرژی را از شما بگیرد آنوقت فرصت فکر کردن به ناراحتی ها یا بدی دیگران را در حق خود پیدا نمی کنید!
یکی از آقایانی که من یک زمانی وبلاگشان را می خواندم نوشته بود وقتی ناراحت می شوم ظرف می شورم این راهم امتحان کنید!
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام
اتفاقا خیلی دلم میخواست بدونم
ولی گویا ایشون نمیخوان با ما حرفی بزنن!
گویا ما کافر حربی هستیم در نظر ایشون!!!
حتی ارتباط ما با برادرشون رو هم کلا قطع کردن!

اینا که چیزی نیست
کلی کارهای دیگه کردم که بتونم ایشون رو ببخشم ولی.....
نشد.
سلام
به نظر منم دلیل کارشون رو اگه میفهمیدید خیلی بهتر بود
اونوقت شاید میشد بهشون نزدیک تر شد و پرسید چرا اینطوری شده !

خلاصه که کار ِ سختیه ِ ولی نشدنی نیست :)
.
.
.
اگر از دست کسی ناراحت شدید، دو رکعت نماز بخوانید، بگویید: خدایا! این بنده تو حواسش نبود، من گذشتم. تو هم ازش بگذر ...

شهید حسن باقری

پاسخ:
پاسخ:
سلام

یا دلیلی نداشت یا نخواست که بگه (با شناختی که دارم دومی احتمالش بیشتره)

خدا میدونه ازین صحبتا زیاد کردم با خدا
ولی یه حسی درونم میگه تهمتهایی رو که زده باید ثابت کنه (خصوصا اونهایی که مربوط به ارتباط بنده با دیگران میشه)

بازم سعی خودمو میکنم

دلم نمیخواد دلم حتی یه لکه سیاه از کسی روش باشه

دعام کنید


یاعلی
عجب!!!! :|
من که راهی بلد نیستم وگرنه خودم کسی رو که باید ببخشمو میبخشیدم!

پاسخ:
پاسخ:
سلام

راهکارهایی که داداشم مجنون علی فرمودن خیلی مفیدن

شاید حکمت این خاطره ای که نوشتم همین باشه که یه سری به دلهامون بزنیم ببینیم ایا کسی توش هست که نشه بخشیدش...


امیدوارم بزودی خبر بخشش بدید
یاعلی
اگر خدا هم بیرحمانه حتی گناهان کوچک ما را نمی بخشید و هیچ امیدی به رحمت خدا نمی بود....
اونوقت ادمها به چه امیدی به زندگی ادامه میدادند ؟؟؟!!!
من وقتی نمی تونم کسی رو ببخشم فقط به این موضوع فکر می کنم و اونوقت خیلی اروم میشم و بدی های همه مردم عالم فراموشم میشه
ما کی هستیم که نتونیم ببخشیم ...
ولی یه چیزی ..
بخشش ها متفاوته و بر اساس ظرفیت آدمهاو نوع بدی فرق می کنه...
باید از راهی وارد شد که باعث بدیهای دیگه نشه ...

پاسخ:
پاسخ:
داداشم واسه همین بود که قضیه رو کلا سپردم به ارباب
گفتم شما ببخش یا حسین تا دل منم آروم بشه

ولی حالا نمیتونم فراموش کنم
از نظر گناه اون بنده خدا و اثراتش بخشیدم به لطف خدا ولی اثرش از دلم نمیره
راهکارهای درمان کینه توزی را به طور خلاصه عبارتند از:
1. تفکر در اینکه کینه و عداوت، در دنیا ثمره ای جز اندوه و غم و ألم ندارد. آتشی است که به غیر از دود کدورت از آن بر نمی خیزد. و در آخرت، انسان را به عذاب الیم دچار می کند.
2. انسان سعی کند که با آن شخص که عداوت و کینه دارد رفتار دوستانه و گفتار مشفقانه به عمل آورد. در قضای حوائج او دو چندان تلاش نماید. در مجامع و محافل، نیکی های او را اظهار نماید. این کار را پیوسته انجام دهد تا نفس اش رام شود و آثار عداوت از دل او برطرف شود.[1]
3. و دیگر اینکه در فضیلت عفو و گذشت، تفکر نماید. رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمود: ببخشید، که بخشش جز عزّت بر بنده نمی افزاید، پس همدیگر را ببخشید تا خدا عزتتان دهد.[2]

منابع برای مطالعه بیشتر:
1)معراج السعادة، احمد نراقی، ناشر کشف الغطاء، چاپ اول، 82.
2)اخلاق شبرّ، عبدالله شبر، ناشر هجرت، چاپ دوم، 1377.
3) اخلاق الهی، استاد مجتبی تهرانی، ناشر مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر، چاپ اول، ج 4.
قال رسول الله ـ صلّی الله علیه و آله ـ : المؤمن لیس بحقودٍ مؤمن کینه توز نیست. اخلاق شبرّ، صفحه 252
--------------------------
[1] . معراج السعادة، احمد نراقی، ص 201، همان.
2] . اخلاق شبرّ، عبدالله شبر، ص 253-254، ناشر هجرت، چاپ دوم، 1377

پاسخ:
پاسخ:
سلام

اکثر این فرمایشات رو انجام دادم
نمیدونم این چه رازیه
تو این عمری که از خدا گرفتم هیچ وقت این جوری نبوده که نشه کسیو بخشید
حتی بدترین دشمنام رو هم به راحتی به دوست تبدیل کردم
حتی کسی که تهدید به کشتنم کرد رو باهاش رفیق شدم
ولی این..........
دیگران را ببخش نه به این علت که آنها لیاقت بخشش تو را دارند به این علت که تو لیاقت آن را داری که آرامش داشته باشی

پاسخ:
پاسخ:
ما سپردیم به ارباب

تا یار که را خواهد و میلش به که باشد

یاعلی
یک جمله زیبا از طرف خدا:
قبل ازخواب دیگران را ببخش ومن قبل ازاینکه بیدارشوید،شمارابخشیده ام!

پاسخ:
پاسخ:
قربونت برم خدااااااااااااااا
اینم نظر حقیر از لحاظ روانشناسی:
وقتی از بخشش دیگران امتناع می کنیم در واقع این ما هستیم که رنج می بریم. در پنجاه درصد موارد فرد گناهکار حتی خبر ندارد که در فکر ما چه می گذرد.در حالی که ما خویش را در کانون رنج های روانی قرار داده ایم.
کسانی که شما را اذیت کرده اند، عفو کنید زیرا این تنها راه شاد و سلامت زیستن است
کینه ورزی یکی از اصلی ترین علل بیماری هاست. بعلاوه، تا وقتی که دیگران را بخاطر ناخشنودی خود مسئول و گناهکار بدانیم از قبول مسئولیت امتناع می کنیم. با سرزنش کردن دیگران هرگز راه به جایی نمی بریم، فقط وقتی می توانیم قدمی در جهت بهبود اوضاع برداریم که دست از سرزنش دیگران بکشیم. ملامت کردن دیگران بهانه ایست برای نپرداختن به واقعیت، بهانه ای برای قدم برنداشتن.
اگر فردی بگوید: « من ترا می بخشم اما نمی توانم کارت را فراموش کنم» در واقع می گوید: « من تو را تا اندازه ای می بخشم اما دلم می خواهد بعضی از دلخوری ها را برای خودم نگه دارم تا بعدها آسانتر بتوانم آنها را به یادت بیاورم.» بخشش واقعی فراموش کردن و بیرون ریختن تمامی کدورت هاست. هر کس زندگی را به بهترین گونه ای که می داند سپری می کند. در این راه اشتباهات بسیاری مرتکب می شود گاه بر اساس اطلاعات غلط عمل می کند و گاه کارهای احمقانه از او سر می زند. با این حال در همه این موارد او به بهترین نحو ممکن عمل کرده است. هیچکس از لحظه تولد کامل و بی عیب نیست.
امیدوارم مفید باشه

پاسخ:
پاسخ:
مطمئن باش هست داداش

خوشالم دوست خوبی مثل شما دارد

دوست ان باشد که گیرد دست دوست
در پریشان حالی و درماندگی

یاعلی
سلام
کارشون خیلی زشت بوده
فکر کنم خار بزرگی تو پاشون رفته تو زندگی که خواستند سر یکی خالی کنند
اول یک سوال
نمیدونم درسته یا نه ولی اگر امکانش هست رو به رو کنیدیعنی بپرسید درسته یا نه
یک نکته اساسی از طرف ایشون استغفار کردید؟؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام
نمیدونم شاید
به برادرشون گفتم که با واسطه قضیه رو مطرح کنن تا سوتفاهمات و برداشتهای غلط مشخص بشه و کدورتها کنار بره اما..................

راستش نه. استغفار نکردم
ولی ایده خیلی خوبیه
همین الان اینکارو میکنم

ممنونم از لطفتون
یاعلی
http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://mobarezh01.persiangig.com/audio/alimi%20rozeh.mp3
اینکه به امام حسین گفتید اقا اگه شما ببخشید منم میلبخشمش یاد این ماجرا افتادم
لینکشو براتون گذاشتم کمتر از دو دقیقه اس گوش بدید بیشتر مقصودم رو ثانیه سی به بعد و ماجرای علامه دربندی هست..
یک سری چیز دیگه هم هست یک بار دیگه میگم اگر حیاتی بود و توفیقی
یا علی مدد

پاسخ:
پاسخ:
سلام
واقعا ممنون
حتما گوش میدم

انشاالله اون چیزای دیگه هم حیات و توفیقش رو خدا بده

بازم از لطفتون ممنونم

شهادت نصیبتون
یاعلی
۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۹:۳۳ خادم الجواد (ع)
سلام

با این که تمام فرمایش هات جناب مجنون علی را هزار بار برای خودم دوره کردم
ولی یه نفر و از ته دلم سپردمش به امام حسین
تازه هر شبم سر نماز دعاش می کنم و هر شب متوسل می شم
یه شب می سپرمش به حضرت زهرا (س)
یه شب به امام رضا (ع)
یه شب به امام جواد (ع)
با هر دم و بازدمم می سپارمش ................
هر کاری می کنم عین تومور سر دلم مونده
از دست من که کاری بر نمیاد خدا جوابش و بده

فقط هم در مقابل کاری که کرده اونقدر تا الان صبر کردم که دیگه مزه صبر و چشیدم
تازه خودم ازش معذرت خواهی کردم گفتم شاید ....

ولی هیاهو هم در گوش سنگش اثر نمی کند

من خودم به شخصه از کسی می گذرم که ازم طلب حلالیت کرده باشه
نه کسی که اصلا طوری وانمود می کنه که اتفاقی نیفتاده
در صورتی که
دیگه بدتر ازین.............

دلم فقط ازین می سوزه که خودشون پشت ایمانشون پنهان می کنن ....
خدا رحمت کنه حافظ ...
چه خوش گفت
حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی
دام تزویر مکن چون دگران قرآن را ...

گر مسلمانی از این است که حافظ دارد
آه اگر از پی امروز بود فردایی
.........................

پاسخ:
پاسخ:
سلام
بنده هم دلم از همین میسوزه (که خودشون پشت ایمانشون پنهان می کنن ....)
البت این بنده خدا خودشو پنهان نمیکرد... واقعا ایمان داشت.
شیطان راه خودشو حتی تو با ایمان ها هم پیدا میکنه
منم براشون دعا میکنم

انشاالله که عاقبت بخیر بشن
ولی جواب تهمتهارو باید بدن اون دنیا

اون دیگه ربطی به من نداره
آبروی مومن رو بردن... همونیکه احترامش از کعبه بالاتره

خدا عاقبت هممون رو ختم بخیر کنه

یاعلی
۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۰:۰۳ خادم الجواد (ع)
خسته ام خسته ازین حادثه هایی که هنوز
دارد از هر طرفی بر سرمان می بارد

ترسم این است که این غصه خدایم بشود
کاش دست از سر ایمان دلم بردارد .........
.کاش دست از سر ایمان دلم بردارد ..........

پاسخ:
پاسخ:
خسته ام....

خیلی...
۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۰:۰۶ خادم الجواد (ع)
جناب حیدری میلادتون پس از چندین روز مبارک
همین الان متوجه پست قبل شدم
ماه میلادتون مبارک
تنها کادو تولد :

بین الحرمین ........
روبروی گنبد سالار شهیدان
در پناه ابالفضل عباس .......

مردی کنار رود جاری شد چه مردی
مردی شبیه دست خالی برنگردی ......
آرزو می کنم کادو تولدتان از دستان بریده آقا بگیرید........

پاسخ:
پاسخ:
سلام

والا موندم چی بگم

من...
دست ابالفضل...


کاش اینو نمیگفتید...

ممنون از هدیه زیباتون ولی مارو جلوی حضرت خیلی شرمنده کردید

یاد این شعر افتادم

به ماه آسمون میگفت شمع شبستون منی
یاد عمو جونم بخیر... مثل عمو جون منی...

السلام علیک یا قمر العشیره

یاعلی
خب اینکه آدم رو به رو کنه بهتره -واسطه گاهی والبته فقط گاهی مشکل سازه-یعنی بعضی وقاتها ادم از یک چیزی ناراحت میشه که طرف مقابل اصلا فکرشو نمیکنه و علتشم نمیدونهمن بابا اینکه گفتید کارهابی ژرو}ه رو بیشتر خودتون انجام میدادید)
+
راجع به استغفار حتما این کار رو انجام بدید یک متن از اقای دولابی خونده بودم اگر ژیداش کردم میذارم انشاالله ولی مضمونش این بود که برای شخص خاطی استغفار کنید اونوقت قلبتون وسیع میشه و خیلی راحت میبخشینش-به شدت جواب میده-اگه بدونید چه کینه های گنده ای از تو قلب م.ن به واسطه استغفار برای طرف رفته بیرون-اونم از قلب م.ن!!!!خودم تعجب میکنم-
موفق باشید

پاسخ:
پاسخ:
سلام

چشم

خدا شاد کنه روح مرحوم دولابی رو

اللهم اغفر للمومنین و المومنات بل احیاء بل اموات

یاعلی
سلام
مهم پرداختن به کینه و پاک کردن حریم آن مهربانترین از این رذیله است و اینکه درباره کیه فرع قضیه است
برای اینکه کلا این رذیله را پاک کنیم باید ریشه ای عمل کنیم پس لازمه که دلایل و ریشه های کینه را بشناسیم دریکی از کامنتها دیدم کتاب اخلاق شبر و معراج خوبه اگه اشتباه نکنم چهل حدیث امام هم داشته باشه
شرح حدیث جنود عقل و جهل را که می خوانیم متوجه میشویم که هر یک از رذایل از جمله کینه از لشکریان جهل هستند و هریک از اونها حجابی روی فطرت ما پس اگر دلمون میخواهد برگردیم به اصل وجودیمون باید یکی یکی این حجابها را کنار بزنیم
خدا خودش کمکمون کنه

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خدا خودش کمکمون کنه

یاعلی
*هرکس مطیع و پیرو خدا باشد از قهر و کارشکنى دیگران باکى نخواهد داشت .امام هادی علیه السلام
با خوندنش یاد شرایط شما افتادم

پاسخ:
پاسخ:
سلام
هرکس مطیع و پیرو خدا باشد...

شاید مطیع و پیرو خدا نبودم که اینجوری شده...
۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۲۳ ساندیس خور نظام
سلام
با
برای ایران نگران نیستم ...
در خدمتیم

پاسخ:
پاسخ:
سلام
خدمت از ماس داداش

یاعلی
سلام
یا رفیق من لا رفیق له...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

یا خیر حبیب و محبوب...
سلام که نام خداست بر شما
من چنین تجربه ای دو بار برام اتفاق افتاد...نهایت اینکه هیچوقت قضیه حل نمیشه...پس به اینکه حل بشه و ببخشینش امید نداشته باشین

تنها کاری که میشه کرد اینه که ارزش اون شخص براتون کم و کمتر بشه

کینه نگیرین ازش اما از دلتون بکنیدش!
کم کم بی تفاوت میشین نسبت به اون شخص و حرفاش...

شما چون نسبت بهش حساسین هنوز وقتی میبینینش و حرفایی که میزنه ناراحتتون میکنه
و به خاطر دوستی قدیمی تون دلتون میسوزه
اما اگه کم کم فکر کنین اون یه غریبه و حتی از غریبه ها غریبه تره دیگه حس خاصی نسبت بهش ندارین...
برای من این روش جواب داد تا ناراحتی از دلم بره
اما از بین رفتن ناراحتی به معنی رو به راه شدن شرایط با طرف نیست

زیاده گویی کردم.عذر

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ممنون از راهنمائیتون
راستش ارزشش کم نمیشه! هنوزم معتقدم خیلی میتونه بدرد کشور و اسلام بخوره

حساسیت شاید ولی نمیبینیم هم رو!

دیگه از غریبه ها غریبه تره ولی هرجا هست انشاالله موفق باشه

ممنون از لطفتون

یاعلی
راستی به چه کسی رای می دهید؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام

به کسی که از بقیه بهتر باشه
البته اگه پیدا بشه!

یاعلی
یه وقت هایی بخشیدن بعضی ها سخت ترین کار دنیاست

پاسخ:
پاسخ:
خیلی قبول دارم
ولی دلیلش کم ظرفیتی بندست...
وگرنه بخشش از بزرگانه

برای همین قضیه رو سپردم به بزرگ عالم
تا ببخشه

یاعلی
مراقب حرف هایتان باشید
وقتی زده شدند فقط قابل بخشش هستند نه فراموش شدن ..

یه وقتایی هست که
باید لم بدی یه گوشه و جریان های زندگی ات و مرور کنی
بعدش بگی
به سلامتی خودم که اینقدر تحمل داشتم .....
...........

پاسخ:
پاسخ:
چی بگم والا

ما کلن لم دادیم و داریم همین جمله رو تکرار میکنیم...

کاش میشد فراموش کرد خیلی چیزارو

یاعلی
سلام گلم!
ی بار دیگه متنت رو بخون خودت به جواب میرسی.
یکی از علت هایی که ما از کسی یا گروهی یا... ناراحت میشیم و موجب دلخوری ما رو فراهم میکنه شاید این باشه که ما رو از هدفمون یا کارمون یا کاری که می کردیم دور میکنند.سعی باید کرد نگاه رو عوض کرد.ی وقتی ما از دست کسی نارحتیم و موجب ناراحتی ما رو فراهم کرده ولی جای جبران براش هست و البته موضوع فقط به خودمون مربوط نیست بلکه فراتر از خودمونه.حتی اگر فراتر از خودمون باشه باز هم میشه با نگاه درست قضیه رو به آرامش تبدیل کرد.این سوال رو جواب بده"آیا ما انچه باید انجام میدادیم انجام دادیم؟ما به وظیفمون عمل کردیم؟"و بعد این قضیه توکل پیش میاد؟به این جمله ی متنت توجه کن:
"کار تعطیل شد و ما با کلی خاطره ناچار شدیم حاصل چند سال تلاشمون رو برای غرور بی خود خودم یا ایشون یا هر دلیل دیگه بندازیم تو سطل زباله...."
شما همه کاری کردی که کار نخوابه و اون سوء تفاهمات برطرف بشه ولی نشده شاید حکمت این بوده و خدا غیر این رو خواسته بوده
شاید اگه سعی می کردی کارت رو انجام بدی و تو سطل زباله نمی انداختی اونا رو بهتر نبود و الان به فکر این کار و به دنبالش اون فرد نمیافتادی؟؟؟
سعی کن راهی برا اامه ی کار پیدا کنی...
یکی دیگه از قضایا؛ انتظار ما از افراد هست که باعث میشه ما رو بر هم بریزه و همچین نگرشی که اون رو نمیتونم ببخشم درست کنه.و اینکه دائم گفته میشه اون برا اسلام مهمه و ...چرا این همه فکر برا یک نفر.بر فرض هم که اینطور باشه حالا مگه چی میشه که اون این طور نباشه!و تغییر کنه.شاید این از امتحان های الهی هست که ما دل به کسی نبندیم و بدونیم که میشه به راحتی تغییر کرد و ...اصلا انتظار از افراد باعث میشه که انسان کمتر به خدا توکل کنه و به انچه خدا در اختیارش نهاده
اامساله دیگه که توصیه می کنم بیشتر بهش توجه کنی اینه که سعی کن بیشتر به این بیاندیشی که من چه کنم تا کسی از من ناراحت نباشه و نرنجه و ...من چه کنم که خدا منو ببخشه/این همه خدا به بنده هاش گفته می بخشم اون وقت ما بنده ها هی میگیم عمرا شاید نمیتونم و....مگه ما از خدا نیستیم و به مقام خدایی نمی اندیشیم؟پس چرا خدایی عمل نکنیم.حداقل به خاطر خودمون.که اگه ی روزی گنه کردیم رومون بشه بریم سمت خدا و طلب بخشش کنیم
البته که شاید طرح این موضوع در وبلاگت هدفهای دیگه ای هم داشته.انشاالله که خیر بوده باشه
ی جایی خوندم که کل اخلاق 2چیزه:نرنج و نرنجان
خلاصه اینکه نوع نگاهت رو عوض کن و معطوف به خودت البته به سرزنش های بی مورد نرسی ها!که خدا ما رو بهترین مخلوقش خونده.

پاسخ:
پاسخ:
سلام محمد جان
ممنون از راهنمائیت داداش

تا اونجا که یادم میاد دیدگاهمون درست بود
بنده هم خیلی سعی کردم سوئ تفاهمات و اختلافات برطرف بشه ولی ایشون برعکس بنده عمل میکردن

داداش خدا هم حق الناس رو نمیبخشه
خود خدا گفته یه سری از کارها که با ابروی مومن سرو کار داره رو نمیبخشم

حرفت رو قبل دارم در کل

طرح این موضوع تو وبلاگ(دفترچه یادداشت شخصی) آروم شدن روحی و استفاده از نظرات گروهیه... هدف دیگه رو نمیدونم منظورت چیه!!!

ممنون از لطفت داداش

یاعلی
کار خیلی بدی کرده چقد تند رفته...آدم تا با چشم خودش خیلی چیزا رو نبینه ...نباید انقد راحت تهمت بزنه....طبیعیه که آدم دل گیر بشه...چون کاری رو که انجام ندی و بهت نسبت بدن آدمو داغون میکنه......تهمت خیلی سخته...اشتباه فهمیدن هم خیلی خیلی سخت تر....
تو زندگی آدم سختی زیاد میکشه..آدمای زیادیم میان تو زندگیمون ...من خودم تو این سن فقط میتونم از کسایی به دل نگیرم که شعورشون کم باشه....کلا اساس رنجشم شده سطح شعور آدما...
فکر نمیکنم اشکالی داشته باشه که آدم نبخشه ... چون نسبت بهش که کینه ندارین...کینه یعنی اینکه شما دوست داشته باشین بلایی سرش بیاد...ولی شما ازش کینه ندارین...و کاملا طبیعیه که به خاطر اون حرفایی که در موردتون زده ازش رنجیده باشین....خیلی بده کاش خودشم میفهمید که اشتباه کرده و میومد ازتون حلالیت میطلبید....(البته اینا رو بر اساس شناختی که از تون دارم گفتم) ....
سلام نکردم راستی...
+خود منم هنوز یکی رو از دانشگاه نبخشیدم....ازش کینه ندارم...ولی نمیتونم ببخشمش به خاطر رفتاری که هیچ وقت شاید از دلم نره....که به خاطر اینکه رفتارشو جمع کنه...رفتاری عین رفتار خودش رو بهش نشون دادم....با وجود اینکه اصلا و به هیچ وجه تو عمرم چنین رفتاری با کسی نداشتم....ولی باعث شد اون رفتارشو جمع کنه و......اما هنوزم که فکر میکنم میبینم اگه برگردم چنین رفتاری رو نمیکنم تا انقد خودم اذیت نشم...آه!!

پاسخ:
پاسخ:
سلام بر بنده ی او

هییییییییییییییییییییییی

چی بگم داداش

هرکس به طریقی دل ما میشکند...
۲۹ مهر ۹۲ ، ۱۶:۳۲ مَـ ه جَـبـیـטּ
عَ ..
چقد بد ..

پاسخ:
پاسخ:
خیلی بد...
چند وقت پیش این مطلب رو خوندم ولی از اونجایی که هرچی میگیم میدونی جلوی خودمو گرفتم چیزی نگم.

به هر حال ما دیر اومدیم اینجا، ولی هنوزم سوالت برات سواله؟

پاسخ:
سلام

گذشتم ازین قضیه یه لطف خدا

ولی سنگینیش هنوز اذیتم میکنه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">