مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

اقتدار!!!

سه شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۱، ۰۷:۳۲ ق.ظ
سلام

در راستای پست قبلی!!!

یک روز از یک زوج خوشبخت سوال کردم
دلیل موفقیت شما در چیست ؟ چرا هیچ وقت با هم دعوا نمی‌کنید؟


آقاهه پاسخ داد: من و خانمم از روز اول حد و حدود خودمان را مشخص کردیم
قرار شد خانم بنده فقط در مورد مسائل جزئی حق اظهار نظر داشته باشه و من هم به عنوان یک آقا در مورد مسائل کلی نظر بدهم!
گفتم: آفرین! زنده‌باد ! تو آبروی همه‌ی مردها را خریده‌ای ! من بهت افتخار می‌کنم.
حالا این مسائل جزئی که خانمت در مورد اونها حق اظهارنظر داره، چیه ؟
آقاهه گفت: مسائل بی‌اهمیتی مثل این که ما با کی رفت ‌و‌ آمد کنیم، چند تا بچه داشته باشیم، کجا زندگی کنیم، کی خانه بخریم، ماشین‌مان چه باشد، چی بخوریم، چی بپوشیم و ...
گفتم: پس اون مسائل کلی و مهم که تو در موردش نظر می‌دی، چیه ؟
آقاهه گفت: من در مورد مسائل بحران خاور میانه، نوسانات دلار، قیمت نفت و اوضاع جاری مملکت نظر می‌دهم!!!!!




پ.ن:
ینی اینقده من تو خونه حرف گوش کنم که نگو!
هیچ وقت تو خونه دعوا نمیکنم!!!
ازین شوهرای خوبه کارکنه مودبه سر بزیر و....

ها؟ باورتون نمیشه؟!

نمیدونم چرا زنم هم همینو میگه!

ولی خدایی "اقتدار"مو خوب حفظ کردم!!!!!!!!!
(خو چرا میخندی!
من چیکا کنم که تو باورت نمیشه!
عجبا!!!!! )

۹۱/۱۲/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۵)

سلام داداش
منم خوشم نمیاد مرد تو کاری که بهش ربطی نداره دخالت کنه
یه جوری عزت نفس مرد ُ میاره پایین

باکی؟
نمیدونم..هنوز مشخص نیس کامل
مشخص شد میگم




علیک سلام
اتفاقا منم با نظرتون موافقم
فک میکنم تو خونه هیچ کاری به بنده ربط نداره که بخوام توش دخالت کنم!!!
واسه همین سعی میکنم همیشه آسه برم آسه بیام که....
ولی خب
همسر محترم همچین بگی نگی این نظریه رو از بیخ قبول ندارن!!!

البت شما هم وقتی در جایگاه خانوم خونه قرار بگیرید یحتمل با ایشون هم نظر خواهید شد!!!! و اونوقته که خدا به داد اون بنده خدا برسه!!!
هه هه هه...
چه شود؟!!

فک کن......
هه هه هه............
امروز حال و هوای ما حال و هوای دیگری است... حال و هوای تولد!
و این تولد فرق می کند با بقیه ی تولدها، چون پسری هست که تنها و غریب برای پدر، تولد گرفته
و چشمان نمناکش به گنبدی است که...
اشک ها را پاک کنید! اینجا جشن تولد گرفته ایم...
یا امام حسن عسگری




سلام

غریب که میگویند مال یک شب و دوشب که نیست...
غربت همیشگی ست...

یا امام حسن عسگری
۰۱ اسفند ۹۱ ، ۱۸:۴۴ عباس خوش عمل کاشانی
درود بر شما عزیزدل.من که به این اسم نمی شناسمتان.در بخش نظرات جناب محمد علی محمدی نسبت به ارادتمند محبتی فرموده بودید که از آن طریق بدینجا آمدم و دیدم با محبتی مضاعف وب کمین را لینک کرده اید و من نیز چنین کردم تا مقابله ی به مثل شده باشد.سپاس




سلام

کلبه ی ما را منور کردید جناب استاد
دل این حقیر را بسیار شاد کردید
در وبلاگتان توضیحات ختصری خدمتتان ارائه کردم
امید که در لیست دعاشوندگانتان قرار گیریم

یاعلی
سلام بر اقتدارت ای شوهر!!!!!!!
2تا سوال البته ربطی به نوشتت نداره
1-نظرت یا بهتر بگم نظر درست نسبت به نحوه ی عزاداری رو می دونی؟
2-در مورد این آب تصفیه کن های خونگی اطلاعات داری؟میدونی که مقدار زیادی پس آب داره که تقریبا همون آب اولیه هست که وارد سیستمش میشه ولی ی مقدارش تصفیه میشه و ی مقدارش(که البته خیلی زیاده!!!!)به فاضلاب میره!!!-هر 10لیتری نزدیک به 20 تا 30 لیتر پساب داره!!!!2تا آب رو(آب شهری و آب پساب)آزمایش کردم تقریبا ی جور بوده.میشه کاری کرد که این آب دوباره به چرخه تصفیه برگرده یا کمتر باشه یا اصلا نباشه؟
3-اصل حالت چطوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
اگه خواستی جواب رو به ایمیلم بفرست




سلام داداش
خوبی؟
1 درباره نحوه عزاداری یه سری فایل خیلی جالب دارم که به محض اینکه برم رست از لپتاپ برات ایمیل میکنم.
تحقیق دربارش زیاد کردم کتاب هم زیاد هست تو بازار
بهت معرفی میکنم از طریق ایمیل. یکی از کاملترین منابع هم صحبتهای آقاست با مداحا و شاعرا که هرسال برگزار میشه قبل محرم. خیلی جالبه.
2 داداش غالب این تصویه کننده ها سیستم غشایی آر او داره که اصلا چیزای جالبی نیست و بعد از مدتی به علت حذف خیلی از یونها و ناخالصیها از آب باعث بیماری میشه0مثل پوکی استخوان یا یبوست)
این مهمه که شما چیش رو آزمایش کردی و با چه وسیله ای و اینکه آیا سیستم غشاییت تو چه بازه ای در حال کار کردنه و به نقطه اشباع چقدر نزدیک شده و هزار تا چیز دیگه
اطلاعاتی که بدست اوردی رو برام ایمیل کن تا دقیقتر برات بگم.
از نظر تکنیکی برگردوندن این اب با یه سری تغییرات جزیی در فرایند ممکنه ولی باید بررسی کرد که آیا این کار از نظر فرآیندی هم جواب میده یا نه0که البت بعید میدونم. اگر جواب میداد مطمئنا سازنده روش کار میکرد)

3 حالمان خوبست غم کم میخوریم
کم که نه! هر روز کم کم میخوریم

یاعلی
سلام عزیزم
خیلی بدی آقای محترم

من که روزی هزار بار میگم شما بهترین مرد دنیایی
شاید هیچ کس باورش نشه
ولی ولشون کن اونارو
مهم اینکه من فهمیدم که شما بهترین مرد دنیایی
دنیا رومیگشتم مثل شماعمراً پیدانمیکردم سرورم
بزرگترین شانس زندگیمی همسر عزیزم




سلام
اختیار دارین حاج خانوم
ما مخلص شمائیم
من نمیدونم واقعا اگه شما همسر گرامی نبودین ما چیکار میکردیم؟!!!!!

عشق و حال؟!
زندگی؟!
تفریح؟!

چیییییییییییییییییییی میگیییییییییییییییییییییییییی؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">