مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

خودی...

دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۲ ب.ظ

من شیطان را دیدم

که می خواست  بساط دکان خود را به روز کند،

وسوسه های سنتی را حراج کرده  

و لغزش های مدرن را رواج دهد.

همه ویترین های دکانش را دیدم ،

ولی خبری از سه کالا نبود:

دروغ،  ریا  و تملق.

سراغ آن ها گرفتم،

گفت:

 سه کالا چون خیلی مشتری داشت ،همه را بردند!!

دیگر ندارم....

هنگامی که برمی گشتم ،  

لبخندی زد و گفت:

البته مقداری برای خودی ها نگه داشته ام!!!!


پی نوشت:

سلام

فکر میکنم بدجور خودی شدم!!!

۹۱/۰۷/۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۵)

سلام
میلاد امام رضا(ع) بر شما مبارک

با تبادل لینک موافقی؟




سلام
اوکی!
یاعلی
سلام
پسر این چیه برای مطلبم (ساخت زیردریایی) نظر دادی؟
متلک گفتی هان؟؟؟ !!! ای شیطون

اگه نظرت یادت نیست در زیر برات کپی میکنم


((نوکرتم حاجی جون
انشاالله مبارک باشه
خیرشو ببینیم!
مدل چنده؟!
کارت سوختم داره؟!
سندش چی؟!

یاعلی))




سلام
نوکرتم مشتی
ما کی باشیم که بخوایم متلک بگیم! شما ما بی سواتا رو ببخش
حالا جدا مدل چنده؟
اسپرتشم هس؟
میدونی من یه موتور دارم خیلی باهاله!
وقتی این عکسو دیدم یاد موتورم افتادم
البت مال من قرمزه ها!
درجه یک!!!!1

ما اونایی رو که دوسشون داریم باهاشون شوخی میکنیم
خصوصا بچه های باحال مذهبی رو
مخلصیم
یاعلی
۰۸ مهر ۹۱ ، ۰۶:۰۲ مجنون علی
هیچ چیز مانند نماز پوز شیطان را به خاک نمیمالد
امام مهدی(روحی لتراب مقدمه فداه)




سلام
حس میکنم خیلی کم پوزشو زدم زمین!
حاجی دعام کن
یاعلی
۰۸ مهر ۹۱ ، ۰۶:۱۲ مجنون علی
همیشه قبل هر حرفی برایت شعر می‌خوانم
قبولم کن من آداب زیارت را نمی‌دانم


نمی‌دانم چرا این قدر با من مهربانی تو
نمی‌دانم کنارت میزبانم یا که مهمانم


نگاهم روبه‌روی تو بلاتکلیف می‌ماند
که از لبخند لبریزم، که از گریه فراوانم


به دریا می‌زنم، دریا ضریح توست غرقم کن
در این امواج پرشوری که من یک قطره از آنم


سکوت هرچه آیینه، نمازم را طمأنینه
بریز آرامشی دیرینه در سینه پریشانم


تماشا می‌شوی آیه به آیه در قنوت من
تویی شرط و شروط من اگر گاهی مسلمانم


اگر سلطان تویی دیگر ابایی نیست می‌گویم:
که من یک شاعر درباری‌ام مداح سلطانم
میلاد امام مهربانی ها مبارک
یاعلی




سلام
میلاد ارباب مبارک
تصویر صحن و بارش باران نگفتنیست
اذن دخول بر لب یاران نگفتنیست...

یاعلی
سلام عزیز
من هم شما را لینک کردم
موفق باشی




سلام
نوکرتم مشتی
لطف کردی
نمیکردی هم طوری نبود
ما کلا بی خیال عالمیم
فقط دلمون به یه نفر خوشه و بس
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">