مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

انگور و دیگر هیچ!!!

جمعه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۳۹ ب.ظ

سلام

به اصرار یکی از اقوام رفتیم خدمت یه آقای دکتر ازین عزیزان سنتی کار واسه اصلاح طبع و این صوبتا!

آقا این بنده خدا دست راست مارو گرفت و یه جاهایی از کف دستمون رو هی چلوند و اینور و اونور کرد 

با همه ابهت و هیبت دکتر نشد سر به سرش نذارم :)


گفتم دکتر بالاخره دختره یا پسره؟!


از بالای عینک یه نیگاه عاقل اندر فقیهی به ما کرد و گفت:

داغونه داغونه!


گفتم چی دکتر؟

گفت کبدت! بالاش خشکه! پایینش چربه! این ورش فلانه! اون ورش بهمانه!


خندیدم گفتم حالا مجموعا چند وقت دیگه مهمونیم تو این دنیا؟

 یه سری تکون داد و گفت تا الانشم قاچاقی مهمون بودی!

باید حسابی شوک بدیم یه سیستم کبدت و الا کار دستت میده.


گفتم خب حالا باید چیکار کنم؟


گفت اصن نگران نباش (ینی از وقتی این جمله نگران نباشید رو از روحانی شنیدما اصن هر کی میگه نگران نباش خود بخود چار ستون بدنم میلرزه)

طی چند ماه درستش میکنم و طبعت رو هم بر میگردونم رو طبع خودت.


بعد پرسید با انگور میونت چطوره؟

گفتم خوبه خداروشکر. سلام میرسونه!


گفت نه ینی میتونی بخوری؟

گفتم آقای دکتر ما غیر گلوله و موارد مشابه همه چی میتونیم بخوریم.


گفت خب باید انگور بخوری!

گفتم مشکلی نیس دکتر جان. ما کلن پایه ایم.


گفت نه! کلن باید انگور بخوری!!!


دیدم انگار شوخی شوخی داره جدی میشه! گفتم ینی چی؟

گفت غیر انگور چیز دیگه نباس بخوری!!

 این رژیمی که برات مینویسم رو کامل باید رعایت کنی!


بعد شروع کرد رو کاغذ نوشتن:

صبح ناشتا سه قاشق ترنجبین رو تو آب جوش حل میکنی صاف میکنی با یه لیوان عرق زیره قاطی میکنی و توش خاکشیر میریزی و میخوری!

تا دو ساعت بعدش هیچی!

از دوساعت بعدش هر ساعت یه خوشه انگور فقط باید بخوری!

عصری هم یه پودر دیگه هست دم میکنی میخوری

فقط شام چند تا تیکه کباب گوسفندی! (هه! بنده خدا انگار هنوز از قیمت گوشت بی خبر بود :) )



گفتم ناهار؟

گفت فقط انگور!!!


آخر کار گفتم حاجی مطمئنی این رژیمه زودتر از کبد مارو نمیکشه؟!


خندید گفت درسته مرگ حقه و ما دکترا فقط وسیله ایم ولی خیالت راحت :))


هیچی دیگه!

خدافظی کردیم اومدیم بیرون.


+

حالا هم ما موندیم و این رژیم سراسر انگور! که یه ماه باید رعایت بشه تا تازه بعدش ببینیم امیدی به زنده بودن هست یا نه :))))


هر جوری فک میکنم حس این خدابیامرزو دارم:




پ.ن:

مراقب سلامتیتون باشین

کار همیشه هست :)


اول از همه باید سیستم غذاییمون رو تغییر بدیم قبل اینکه تو چهل سالگی ببرنمون باغ رضوان :))

۹۷/۰۵/۲۶ موافقین ۴ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۴)

مشهدین یا شهر شمام باغ رضوان داره؟ :)
پاسخ:
سلام

فقط شهر ما باغ رضوان داره :))

مشهد مگه بهشت رضا نیس؟
۲۶ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۴۵ فآطمه . قآف ؛)
بعد انگور زیادیش باعث نمیشه معده له بشه؟! 

+آبغوره واقعا برای کبد مفیده . انگورم همونه دیگه :)))

تنتون سلامت 
پاسخ:
والا من هنوز تو شوکم :)

آخه انگور ناهار میشه خداوکیلی؟!!!
۲۶ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۵۲ فآطمه . قآف ؛)
احتمالا یه بخشی از نسخه رو فراموش کردن اونم اینه :

"نون و پنیر و انگور " ^___^
پاسخ:
نه اتفاقا خیلی اصرار کردم و چند بار ازشون پرسیدم!


نکته اش همونی بود که آخر کار فرمودن

دلشون نیومد ما همینجوری بمیریم
دلشون میخواست یه نقشی تاثیری چیزی تو این فرآیند داشته باشن :)))
بهشت رضام هست، باغ رضوانم هست، خواجه ربیع هم هست، شترک هم هست، کریم‌آباد هم هست! متاسفانه اطلاعاتم در همین حده.
پاسخ:
باید اعتراف کنم که ما کم آوردیم و صرفا همون یه دونه باغ رضوان رو داریم تو اصفهان :)
عجیبه که نود درصد بلاگرها یا اصفهانی‌ان یا دکتر!
پاسخ:
تازه بعضیاشون دکتر اصفهانی ان :)))
۲۶ مرداد ۹۷ ، ۲۲:۰۳ محمدرضا .....
سلام اخوی 
نگران نباش رژیم خوبیه
البته چند نوع رژیم انگور داریم
منم میخوام شروع کنم 
بیا با هم شروع کنیم تا برای هم باعث دلگرمی باشیم
در ضمن اصفهان خودمونم خیلی قبرستون داره
اگه خواستی بگو تا آدرس بدم...
پاسخ:
سلام و عرض ادب

رژیم؟
کدوم رژیم؟
سابق یا قعلی؟!


آقا بیاید این جنایت علیه بشریت رو همینجا تمومش کنیم. بذارید من آخرین قربانی این رژیم باشم :))))

+
جدی؟
تو خود اصفهان غیر باغ رضوان جای دیگه هم دفن میکنن؟
ان شا الله تخت فولاد‎‎(:‎
پاسخ:
ما که از خدامونه ولی فک نمیکنم کسی رو اونجا بذارن خاک کنن 
واااای مگه میشه نهار برنج نخورد و سیر شد؟ 😁

پاسخ:
سلام

میشه برنج نخورد و سیر شد!
ولی خدایی هر جور حساب میکنم نمیشه انگور خورد و سیر شد!
منتظر بودم بگه میونه ت با فرآورده انگور چیه! آخه نسخه شفابخش خیلیاس :))
آقا مراقب خودت باش. ورزش کن. کوه برو. طناب بزن. حرکت کن کلا. اینم نسخه من.

پاسخ:
اتفاقا اینم گفت :)
مام جواب در خور دادیم که یه ربع میخندید!

ولی خب اینجا سانسور کردیم. بالاخره خانواده رد میشه :)))))


+
همه مشکلات یه جورایی بر میگرده به ازدواح!

کسی که حداقل هفته ای 10 ساعت سنگین ترین تمرین هارو داشت بعد ازدواج چنان کرک و پرش ریخته که خودشم به زور جابجا میکنه
هعیییییییییییییییییییییییییییی
روزگار...
از رژیم انگور خیلی چیزا شنیدم. کاش ازش می پرسیدین همه نوع طبعی رو به حالت نرمالش می بره؟ که ما هم بریم تو کار انگور.
منظورم اینه که بپرسین ازش لطفا.
پاسخ:
سلام

والا باید برم اصفهان ببینمش

حالا شما بذارید ببینیم من زنده ازین قضیه بیرون میام
اگه زنده موندم میرم میپرسم حتما ازش :)
سلام.
زنده می مونین. مامان من چهل روز رژیم انگور گرفت.
برای لاغری هم عالیه.
حالا یه زنگ بزنین دیگه! :دی
پاسخ:
چشم

شمارشو میفرستم خدمتتون ^_^
سلام اخوی

اون اقوام خودشون از طب سنتی بهره برده بودن؟؟
بعد از دوسه روز، بفرمایید با رژیم انگوری احساس گرسنگی نمیکنید؟؟

راستی
هزینه ویزیت و داروهای طب سنتی تو اصفهان چجوریاس؟؟ 
پاسخ:
سلام

والا چه عرض کنم! بهره که برده بودن ولی نه دیگه اییییییییییییییینقد!
تازه از فردا میخوام شروع کنم :))

باید یه کامیون انگور سفارش بدم...



والا هزینه ویزیت نمیگیرن ولی هزینه دارو پدر آدمو در میاره

من یه شیشه ترنجبین و یه پودر دیگه برا کبد و یه شیشه عرق زیره پام دراومد 84 هزار تومن ناقابل!!!!
۲۷ مرداد ۹۷ ، ۱۷:۳۷ گمـــــــشده :)
رزیم انگور باعث پاکسازی بدن میشه
مورد ساده ترش اینه که هفته اول فقط صبحانه انگور و  سایر وعده ها نباید غذای چرب و اینا باشه 
هفته دوم ناهار و صبحانه و خفته سوم هر سه وعده
برای درمان میگرن هم من شنیدم خوبه
گذشته از این طب اسلامی کلا خوردن ناهار رو منع می کنه
هرچند خودمم هنوز نتونستم ناهارو حذف کنم😑
پاسخ:
شما دعا کنین ما زنده بمونیم فقط!

همین :))))))
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۰۹:۱۷ پلڪــــ شیشـہ اے
طبیب طب اسلامی هستن ایشون?
شما طبیب طب اسلامی خانم توی اصفهان سراغ دارید?


قیمت دارو رو گفتید یاد ماجرایی افتادم.
مادر و پدرم چند سال پیش رفته بودند پیش یه پزشک طب سنتی، بعد این بنده خدا توی داروخانه شون همه داروها کد گذاری بود و چه قیمتهای بالایی. (البته خب گیاهان دارویی قیمت شون بالاست) و خلاصه رفته بودن که طبق کدها داروشون و بگیرن. یکی از داروها رو نداشتن. هر چی پرسیده بودن خب بگید چیه ما بریم از جای دیگه بگیریم گفته بودن نه، حتما باید از خودمون بگیرید. بعد کلی بالا پایین زنگ زدن دارو موجود شده، رفتن گرفتن و اومدن. یعنی کفری شده بودن حسابی. کد مورد نظر عنبرنسارا بوده. اونم با چه قیمت زیاااااادی. یعنی همه مون مونده بودیم. این و که میشد از توی محل خودمون مفتی شو هم پیدا کرد.
پاسخ:
سلام

بله فک کنم

خانوم توی اراک و قم میشناسم. یه زمانی تو خیریه با هم همکار بودیم و ایشون دوره های طب سنتی و اینا برگزار میکرد تو خیریه دانشگاه و خیلی هم طرفدار داشت

الان شنیدم یه مطب بزرگ داره تو اراک و قم هم طبابت میکنه و خیلی مشتری هم داره گویا :)


بله همینطوره
برای ما هم چند بار پیش اومده که یه عرق مرسوم رو گفتم حتما باید از ما بگیرین و خب قابل درک هم هست چون پول ویزیت نمیگیرن سیستم مالیشون از طریق دارو هست ولی قیمتا طوری وحشتناکه که واقعا نمیشه طرفشون رفت!
از طرفی مشکل بزرگتر هم بیمه اس!
نه اونا بیمه رو قبول میکنن و نه بیمه اونارو!

سر همین هزینه ها سرسام آور میشه

+
ینی تو محل شما عنبرنسارا مفتی میشه پیدا کرد؟!
میشه آدرس محلو بدین؟

یکی از دوستان ما تو همین کار عنبر نساراس :))))))))))))))))))))))))))

میگیرن بسته بندی میکنن شیک میفروشن :))))))))))))))))))))))))
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۰۷ پلڪــــ شیشـہ اے
بنده خودم مدتی هست که به خانم دکتر متخصص گیاه درمانی مراجعه می کنم. ویزیت می گیرن ولی قیمتهاشون واقعا معقوله. 
بله متاسفانه بیمه نداشتن شون بد جوره.

محل قدیمی ما رهنان
پاسخ:
خیلی هم خوب

اونایی که هم پزشک مدرن خوندن هم طب سنتی و گیاهی اینا خیلی بهتر و قابل اعتماد ترن


رهنون قدیما عنبر نسارا مفتی پیدا میشدا!
الان دیگه ازین خبرا نیس 
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۱۷ پلڪــــ شیشـہ اے
بالاخره ما آشنا داریم.
روستای پدری بابا هم هست. خواستید بفرستیم واستون
پاسخ:
^_^

ممنون

فعلا گیر انگوریم!
دیشب رفتم دو تا جعبه انگور گرفتم الان آخرشه :))))


کسی باغ انگور نداره؟
مشتری عمده هستم :)))
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۰۷ پلڪــــ شیشـہ اے
نه دیگه خشکسالیه. انگور نداریم.
پاسخ:
حیف :)
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۶:۰۲ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
خیلی خوبه که
خوبه نگفته خیار 
انگور ک تنوع زیاد داره 
هروعده ی مدلشو بخوردید منو بازه
انگور ریشی بابا 
انگور کشمشی
نمیدونم قرمزارو چی میگن
هسته دار بی هسته

برید خداروشکر کنید چیز دیگه ایی نگفته
پاسخ:
سلام

بله ماشالا تنوعشم زیاده
خدایی ما راضی به این همه تنوع نبودیم :)

+
امروز روز اول رژیم انگوری بود
انگار همچین بدی هم نیس

امیدوارم روزای بعدی هم همینجوری باشه

ولی خدایی انگورم میوه لاکچریه ها
دیشب خریدم کیلویی 4000 تومن!!!!
الان دقیقا در چه حالین؟
پاسخ:
الان؟

نشسته بر پشت میز و زل زده بر مانیتور کامپیوتر *_*



+
خداروشکر
بدنیستیم :)

به این نتیجه رسیدم که آدم هرچی کمتر بخوره کمتر خورده :)))
سلام بر رژیم انگوری گرامی

حال و احوال؟؟

این چند روز انگور خوری چطور بوده؟
احیانا زیرآبی که نرفتید؟؟  :)
پاسخ:
سلام

خدارو شکر خوبه :))

اصن همه هیجانش به زیرآبی رفتنشه :)))
زنده باشید و سالم و موثر و عزیز
پاسخ:
ممنونم

پایدار باشید 

+
ساعت 3:45 وقت وبلاگ خواندن است آیا؟!!!
:)
سلام
معرفیشون می کنید لطفا؟ 
کلا مورد اعتماد کسی رو سراغ دارید معرفی کنید لطفا. 
پاسخ:
سلام

والا مورد اعتماد 100 درصد سراغ ندارم

این بنده خدا که رفتم پیشش به درخواست یکی از اقوام رفتم و اولین بار هم بود که میرفتم.
دفترشون خ چارباغه کوچه کناری مانتو وامو. نرسیده به انتهای کوچه سمت چپ طبقه اول آقای کاظمی (09199840064)

البته باز هم تاکید میکنم بحث اعتماد و اینا نیست و من تقریبا ایشون رو فقط یه بار دیدم ولی تخیص و درمانش بد نبوده بنظرم

خودتون حتما قبلش پرس و جو و تحقیقات درباره مدرک و نحوه کار و سابقه و باقی مسائل بفرمایید.

کل روز و شب مون بهم ریخته استاد...
بس که این انقلاب کار رو زمین مونده داره...
الان خط بالا زیره به کرمون بردن بود در اصل..
التماس دعا و عذرتقصیر که باز ساعت نزدیک 3 !

پاسخ:
خواب منظم تو سلامتی خیلی تاثیر داره

شماها الان جوونید و پر انرژی
چند سال دیگه که یکم سنتون بالا بره دیگه این انرژی نیست و یکی یکی مشکلات شروع میشه

لذا از جوونی آدم باید مراقب سلامتیش باشه
ورزش و خواب و تغذیه مناسب برای راحتی شما نیس
برای اینه که این جسم حالا حالا ها باید کار بکنه و مبارزه کنه و مشکلی هم براش پیش نیاد

واسه همینه که اصرار دارن به حفظ سلامتی جشم و روح همزمان

ان شاالله خدا به وقت و جسم و روح و فکرتون برکت بده
این رژیم انگورو (حالا یکم اینورتر یا اونورتر) پدر و مادر بنده گرفتن و هردو هم کلی راضی بودن :)
پاسخ:
سلام

منم راضی بودم.

گیاهخواری همچینم بد نیست که ما فک میکردیم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">