مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

لالایی

شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹ ق.ظ

بسم الله


گاهی شبا دیر می خوابه. بغلش می کنم و می چسبونمش به سینم. صورتشو می بوسم. دستای کوچیکشو میکشه روی صورتم. نوازشش لطافت عجیبی داره که قابل توصیف نیست. همونجور که داره تند تند پستونک میخوره میخنده... قند تو دل آدم آب میشه. گاهی به کله ام میزنه بیخیال کار فردام بشم و بشینم تا صبح باهاش بازی کنم و اون بخنده...


شروع میکنم به راه رفتن تو اتاق. چراغارو هم خاموش میکنم.

آروم در گوشش بجای لالایی میخونم:

علی علی علی علی... علی علی علی علی... علی علی علی...

علی علی علی علی... علی علی علی علی... علی علی علی...

علی علی علی علی... علی علی علی علی... علی علی علی...


حیف که بعضی وقتا زود خوابش میبره.

 دلم میخواد بازم ادامه بدم:

علی علی علی علی...


میذارمش آروم تو جاش و دوباره آروم صورتشو می بوسم.

یه جوری خوابیده انگار نه انگار که تو این دنیاست.معصومانه و بی خیال...



ساعت ها میگذره و من تو رختخواب خودم دراز کشیدم

ولی انگار هنوز یکی تو گوشم میخونه:

علی علی علی علی...



+

احلی اسمائکم

الحق که در نامتان حلاوتیست

و در تکرار آن حلاوتی دیگر...



++

بعضی شبها هم براش لالایی میذاریم

این صوتو که میذاریم دیگه جیکش در نمیاد:

دریافت


البته بیش از اونیکه حنانه این لالایی رو دوست داشته باشه خودم دوست دارم!!!

شبها ساعتها به همین شعر بچه گونه فکر میکنم...

بعضی شعرها عمق دارن.

حتی با وجود بچه گانه بودنشون.



پ.ن:

نیگاه به این قیافه مظومش نکنیدا!

گودزیلائیه واسه خودش

اون روی سکه اش در ادامه مطلب!


اینم اون روی سکه اش:



داره با تعجب به گوشی من نیگا میکنه :)

البته لازم به ذکره در یک اقدام کاملا غیر منتظره گوشی رو دو دستی از بنده قاپید و بصورت عرضی کرد تو دهنش و شروع کردن گاز گرفتن!
دندونش داره در میاد و هرچی دستش برسه میکنه تو دهنش...
چند وقت پیش دیدم صداش نمیاد!
 به خانومم گفتم بدو بدو که این داره یه خرابکاری میکنه!

دیدم قلت زده رفته لبه فرش! داره لبه ی فرش رو با یه ولعی گاز میگیره و ملچ مولوچ!!!

بغلش کردم و گفتم:
 آخه باباجان این همه اسباب بازی و دندونی و چیز میز دور و برت ریخته! میری فرش گاز میزنی آخه دخترم؟

غش غش میخنده...

اینجاست که هیچ راهی برام نموند الا اینکه لپشو یه گاز گنده گرفتم تا حالش جا بیاد!!!

۹۴/۰۶/۲۱ موافقین ۵ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۲)

زنده باشه
ماشاءالله چقد بزرگ شده
خدا حفظش کنه
از طرف مام لپاشو گاز بگیرید:دی
پاسخ:
ممنون

همچین خیلی هم بزرگ نشده ها!


بروی چشم...
ای جااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااانم
دقیقا یه جیغ بزرگ کشیدم وقتی حنانه بانو رو دیدم. خدا حفظش کنه الهی به حق حضرت علی
سرباز آقا باشه الهی
زیر سایه آقا :)

پاسخ:
انشاالله خدابزودی یه دسته گل تو دامنتون بذاره

ممنون از لطفتون

بعضی وقتا میمونم در جواب بعضی کامنتا چی بگم! الان ازون موقعاس.
سلام

الهیییییییییی.... چه ناز خوابیده.
بدینش ما بخوریمش، ماشاء الله چه مدلی نگاه می کنه! شکل علامت سوال شده، عزیزممممم :)))
ما نه که اصلا!!!! بچه نداریم تو خانواده یه بچه میبینیم غش و ضعف میریم :))

ان شاء الله سربلندیتون باشه نزد خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها...
عوض ما هم گازش بگیرید! یواش البته...
پاسخ:
سلام

بدیمش شما بخورینش؟!!! ینی بچمو بدم شما بخوریدش؟!!! نهههه ینی بچمو بدم شما بخوریدش؟!!!!!!!!
مگه میشههه؟ مگه داریمممم؟!!!

کلی خرجش کردم! میدونید پوشک چنده الان؟!!!
چه انتظارایی دارن مردما...
والا...


ان شاالله
حتما!
:)
خداحفظش کنه شدید و حدید...
--
چهره اش داره تغییر میکنه...
--
شمام کار درست رو درنهایت انجام دادید
پاسخ:
سلام

ممنون.

داره به خودم میره!!!خخخخخخ (ینی مونده رو دستمونه ها!)


ما همیشه کارامون درسته...
بویژه تو این مسایل!

+اعتماد بنفس
سلام
ذکر علی عبادة
خدا براتون حفظش کنه.
پاسخ:
سلام

خدا واسه خودش انتخابش کنه

ممنون

یاعلی
۲۱ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۱۸ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام علیکم.خداحفظش کنه خانوم کوچولو رو برای پدر مادرش.ان شاءالله سربازی آقا نصیبش. چ قدر خوراکیه. همچین تعریف می کنید نشد کامنت نگذارم،دلمون ضعف رفت. سلام فراوان خدمت مادر حنانه خانوم برسونید. بسیار مشتاق بودم بانو رو دعوت کنم برای جشن ازدواج مون ک متاسفانه شرایطش فراهم نشد.
پاسخ:
سلام

بروی چشم.حتما.

خیره ان شاالله
مهم اینه که خوشبخت باشید و شاد زیر سایه امام زمان(عج)

لطف شماست. ما و خانوممون دعاگوی شما و زندگی مشترکتون هستیم.

یاعلی
۲۱ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۰۳ گمـــــــشده :)
:))))))
عاشقققق عاشقانه های دختر پدری ام....
همه اشو درک می کنم عین هلووووووو...
نوش جونتون باشه شیرینی این روزا....
خدا حفظش کنه براتون...و شما و مادرش رو برای اون..

پاسخ:
سلام

دختر پدری نبود که! پدر دختری بود.

شما مگه بابایید که درک میکنید؟

منو فقط پدرتون میکتونه درک کنه! همونطور که من درکشون میکردم!!!!

ممنون
قسمت شما هم بکنه بزودی
سلام
خدا حفظش کنه
بابا شدن هم لذتی داره ها...
کلا دخترا رحمتن
آرامشن

پاسخ:
سلام

رحمتن؟!
کلن آرامشن؟!

چیز دیگه میل ندارید؟!


+
لذت داره
لحظه به لحظش...
سلام
ناااازززززیییییییی

حالا صبرکنید دندونش در بیاد بعد همچین گازتون بگیره برق از سرتون بپره  :))
پاسخ:
سلام

یا خدا!

مگه دندونم در میارن بچه ها؟

نکنه پس فردا هم جاهاز باید بدیم؟!!!!!
۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۳۹ مهربانو محمدی
سلام
خدا حفظش کنه براتون
علی علی علی ... علی علی علی
بهترین لالایی برای بچه شیعه افرین دست تون درد نکنه
پاسخ:
سلام

ذکر علی عباده..

+
واسه پدر بچه مفید تره...
سلام علیکم؛

خدا حفظش کنه؛ان شاءالله...
ان شاءالله از اعوان و انصار امام زمان بشه...
التماس دعا
پاسخ:
سلام

ممنون

خدا ان شالله ذریه سالم و صالح به شما و همه دوستان عنایت کنه

ان شاالله به همراه بابا مامانش!

یاعلی
سلام.
ماشاءالله

شما تا حالا سکه یه طرفه دیدید ؟! ندیدید دیگه ! در نتیجه بچه ی یه طرفه هم نمی بینید !!
آخ آخ اصلا بچه از دو-سه ماهگی تا یکی- دو سالگی موجودیه برا خوردن !همین !

لا حول و لا قوة الا بالله...
پاسخ:
سلام

بله دقیقا.


+
خدا به بچه هاتون رحم کنه!
:-) 
پاسخ:
:-)
سلام

ماشاءالله خدا حفظش کنه برای پدر و مادرش و برای اسلام.
چقدر زود این بچه ها بزرگ میشن انگار همین دیروز بود که از اسم ش رونمایی کردین:)

من یاد برادرزاده خودم افتادم. اونم زمانی که داشت دندوناش در میومد هر چی میکرد تو دهنش با ملچ و ملوچ گازش می گرفت:) اینقدر هم بلند ملچ ملوچ میکرد که از دور هم میشد صداش رو شنید!
پاسخ:
سلام

بچه ها بزرگ میشن
ما پیر میشیم...


خدا آخر عاقبت همشون رو ختم به خیر کنه...
دزد خودتی!
و
خرقه صوفیان خانقاه های دوردست

هردو مشتاق زیارت نگاهتان...
این لالایی
عین روضه است
دلو میسوزونه...

آدم دلش تنگ میشه برای صاحبش
میسوزه برای بی کسی خودش...
پاسخ:
خوب  شد یه نفر بالاخره توجه کرد!!!

+
دقیقا
شعرش سنگینه
حداقل واسه من!
۳۰ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۱۷ رهگذر گهگاه وبتون
با این عکس دوم میشه گفت کاملا کپی باباشه...

اما عکس اول ناز و معصومه...
پاسخ:
فقط عکس اول؟

ینی عکس دوم نیس!؟؟!!

:(

+
بیچاره باباش!!!
قدر این لحظات زندگی گودزیلاهای این دوره زمونه رو باید دونست هرچی بزرگتر می شن گودزیلاتر! می شن.... الان بدجور درگیر یکی از همین موجودات معصوم هستم :)
راستی پیشنهاد می کنم کتاب مغزنوشته های یک نوزاد رو بخونید
پاسخ:
سلام

خدا صبرتون بده!!!


بعضی وقتا دلم میخواد ساعت لئونارد رو داشتم.

زمان رو نگه می داشتم یه چند سالی!

قبل ازینکه دخترم بزرگ بشه و من پیر یه عالمه با هم بازی میکردیم و لذت میبردیم.

گاهی وقتا دلم میخواد زمان رو نگه دارم....

ولی....

+
حتما تهیه میکنم و مطالعه میکنم.
ممنون از پیشنهادتون و لطفی که به حقیر داشتید

یاعلی
این لالایی از صد تا مداحی در روز عاشورا بدتر بود....
چند هفته همدمم بود و هست
+
گاهی وقتا دلم میخواد زمان رو نگه دارم....

ولی....
+داغشو نبینید، بعد صد و بیست سال همگی با هم شهید بشید

پاسخ:
خداروشکر یه نفر به اصل قضیه توجه کرد...


بعد این همه وقت هنوز برام تازگی داره این شعر.
هنوز به فکر میندازه ادمو...

+
ممنون
سلام
باور کن با غیظ و غضب دارم برات کامنت میذارم
پاسخ:
سلام

ان شاالله خشممون رو بزودی سراصل کاری خالی می کنیم برادر...
http://2ta7.persianblog.ir

بروید اینجا
پاسخ:
میرویم همیشه


حس مشترک
عامل پیوند من و این بنده خداست از سالها پیش که مطالبشون رو میخوندم


بعضی از حرفهاشون رو با گوشت و پوستم حس میکنم.
۱۸ دی ۹۴ ، ۱۸:۳۶ هو العشق
سلام
توی اینستا هستیم پررنگ :-)
یه مرضی اومده بین وبلاگ نویس ها که اکثرا فعالیت شون کم شده.خیلی هم غم انگیزه.دلم وبلاگ نویسی  رو  میخواد اما حسش نیست
پاسخ:
سلام

اینستا؟!!!

این که فرمودین بازیکن تیم بارسلونا نیست؟


در هر صورت خداوند بر رنگتان بیافزاید :)

+
صحیح میفرمایید
مشکلات زندگی هم شده مزید بر علت

خب مبارزه باید کرد باهاش

بعضی وقتا نوشتن نیازه

بعضی وقتا ننوشتن نیاز تره!

(اگه معنیشو فهمیدین بی زحمت برا خودمم بگین!)


++
الان یه سوال برای بنده پیش اومد!

آدرسی که گذاشتین همه پستهاش رمزداره
جای کامنت هم نداره

بنظرتون چیکار کنیم الان؟!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">