مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

قایم باشک!

سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۴ ب.ظ

سلام



چشم گذاشتم

دو تایی مثلا قایم شدن پشت پرده

کاملا تابلو... ^_^


الکی این ور اون ور رو گشتم که هیجان بازی زیاد بشه

آخرش پیداشون کردم و بعد کلی دویدن گرفتمشون :)



شد نوبت حنانه که چشم بذاره

زهرا رو یه گوشه قایم کردم

خودمم رفتم پشت مبل


سریع اومد پیدام کرد با ذوق و شوق


گفت حالا نوبت شماست بابا!

گفتم پس زهرا چی؟

گفت ولش کن... خودش پیدا میشه...



+

من قایم شدم

شایدم گُم شدم


نکنه بگی ولش کن... خودش پیدا میشه...

نمیشه...


باید خودت پیدام کنی

با دستای مهربونت...

آخدا...




++

آب از سرم گذشته عصایی بزن به آب...

۹۸/۰۳/۲۸ موافقین ۱۵ مخالفین ۱
مردی به نام شقایق

نظرات  (۳۲)

۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۰۹ پیـــچـ ـک
پروفایلتون زده ساکن تهران...

خودش پیدا میشه...!!!

عکس منو یاد این جمله انداخت: لایمکن الفرار من حکومتک...
فقط فکر میکنیم قایم شدیم.

سلام
پاسخ:
سلام

عه!

پروفایلو یادم رفته عوض کنم مال یه سال پیشه

شما درباره من رو ملاحظه بفرمایید :)

+
کاش پیدامون کنه خودش..
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۱۳ آبجی خانوم (فاطمه ...)
سلام 
اخه خدای من 
قایم شدنشو نگاه
نوک جورابش هیچی
کاکلش چی میگه اخه
یعنی برای فروکش غبطه و حسودی و اینا فقط میتونم بگم خوب شد خونه گیرتون نیامد
دخترا الان چند سالشونه؟
پاسخ:
سلام

عکس تزئینی می باشد ^_^

+
حنانه خانوم 4
زهرا خانوم 2
من همیشه فکر میکردم قایم موشکه!
:))

باید خودت پیدام کنی...آخدا... تو روخدا!
:(
پاسخ:
سلام

والا منم همینطور :)

تو کلام هم همینو میگیم "قایم موشک"
ولی تو فرهنگ لغت درستش همین قایم باشک هست

(چقد باکلاسم من ^_^ )



+
تو رو خدا...


++
یه حسی به میگه ذکر یونسیه یه جورایی درباره همینه که خدایا من گم شدم خودت پیدام کن...
لا اله الا انت
سبحانک انی کنت من الظالمین...
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۳۱ آبجی خانوم (فاطمه ...)
😐
پاسخ:
(^_^)
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۳۶ پیـــچـ ـک
ما برای اون پیداییم. از خودمون گم شدیم.

چه قدر از لحاظ شغلی مشخصید! فکر نمیکردم...جدا تعجب کردم!
پاسخ:
کاش از خودمون پیدامون کنه...


+
جدا؟
فک میکردم عادی باشه

ما دیگه تو این سن و سال چیزی برای پنهان کردن نداریم که :)
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۴۱ شنگول العلما
اگرچه  ما گاهی در جای تاریکی قایم می شویم اما ولی ما اوست. 
ولی می آید دست ما را می گیرد و می آرد توی نور. 
اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النور... 

پاسخ:
خداروشکر بابت خودش

نعم المولی و نعم النصیر...
زهرا ساعتها منتظر که پیدایش کنند و حنانه و پدرش غافل از این.. چه دردناک!


خواستم به زور ربطش بدم به ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد، صیاد رفته باشد. در دام مانده باشد.
که نشد
پاسخ:
سلام 
آقا نمیخوام نتیجه گیری رمانتیکتون رو خراب کنم ولی  شما زهرارو نشناختین :))))

ینی شیش تای منو و حنانه رو حریفه...

ینی تا بیایم پیداش کنیم پرده رو کند از بیخ! منه بیچاره دو ساعت داشتم درستش میکردم...



+
اتفاقا خیلی هم ربط داشت و مناسب بود
ممنون
سلام

شیفته‌ی اون به علاوه‌ی آخر متنتونم که ببینم به چی گره خورده! بسکه حال خوب کنه...

چشم به هم بزنید، باید دنبال حسین آقا هم بگردین! :)

پاسخ:
سلام

1-بانو پروین اعتصامی میفرمان:
هزار مسئله در دفتر حقیقت بود
ولی دریغ که دشوار بود فهمیدن

2-بشدت معتقدم بچه ها به دنیا میان برای تربیت پدر مادر ها (چیزی که متاسفانه ما برعکسش رو فکر میکنیم)
لذا تو رفتارها و حرفهاشون پره از نکات و مسائل نغض که دید روزمره زده ی امثال من پنهانه

+
این دو تا عامل اصلی اون به علاوه ی آخره
تو هر چیزی نشونه ای برای درس هست اگه منه سر به هوا چشامو باز کنم

++
ممنونم از حسن نظرتون :)

+++
اوح اوح

یا خدااااااااا ^_^
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۱۲ ام شهرآشوب
امنتر از حرمت نیست، همان بهتر که
کودک گمشده در صحن تو پیدا نشود

گریز قشنگی بود
پاسخ:

عشق رسوایی محض است که حاشا نشود

عاشقی با اگر و شاید و اما نشود

 

شرط اول قدم آن است که مجنون باشیم

هر کسی در به در خانه ی لیلا نشود

 

دیر اگر راه بیفتیم، به یوسف نرسیم

سرِ بازار که او منتظر ما نشود

 

لذت عشق به این حسِّ بلا تکلیفی ست

لطف تو شاملم آیا بشود؟ یا نشود؟

 

من فقط رو به روی گنبد تو خم شده ام

کمرم غیر درِ خانه ی تو تا نشود

 

هر قَدَر باشد اگر دورِ ضریح تو شلوغ

من ندیدم که بیاید کسی و جا نشود

 

بین زوّار که باشم کرمت بیشتر است

قطره هیچ است اگر وصل به دریا نشود

 

مُرده را زنده کُنَد خوابِ نسیم حرمت

کار اعجاز شما با دَمِ عیسا نشود

 

امن تر از حرمت نیست، همان بهتر که

کودکِ گمشده در صحن تو پیدا نشود

 

بهتر از این؟! که کسی لحظه ی پابوسیِ تو

نفس آخر خود را بکِشد پا نشود 

 

دردهایم به تو نزدیک ترم کرده طبیب

حرفم این است که یک وقت مداوا نشود!

 

من دخیلِ دلِ خود را به تو طوری بستم

که به این راحتی آقا گره اش وا نشود

 

بارها حاجتی آورده ام و هر بارش

پاسخی آمده از سمت تو، الّا نشود

 

امتحان کرده ام این را حرمت، دیدم که

هیچ چیزی قسم حضرت زهرا نشود

 

آخرش بی برو برگرد مرا خواهی کُشت

عاشقی با اگر و شاید و اما نشود

 

محمد سهرابی


+

واقعا چقدر زیباست این شعر...

ممنون

۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۵:۰۱ آقای گوارا
یک عروسک خیمه شب بازی هستیم که اگر ولمان کند ...
پاسخ:
کاش نخ اتصالمون به دستش قطع نشه...
خدانگهدار.
پاسخ:
به امید دیدار :)
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۰۵ دچارِ فیش‌نگار
یه اهمی اوهومی بکن تا دیده شی خب :)
پاسخ:
سلام

اهم اوهوم نمیخواد که داداش

ما با این هیکل هر جا قایم بشیم از بیرون خونه پیداس :))))))))
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۵۹ دچارِ فیش‌نگار
خوشمزه توی دریا رو میگم!
مگه غرق نشدی؟ :)
پاسخ:
آها

الان فهمیدم منظورتو :))))


+
اینو حاج منصور میخوند

آب از سرم گذشته عصایی بزن به آب...


++
وقتی آب از سرم گذشته دیگه اهم اوهوم نمیتونم بکنم
حتی دست و پا زدن هم فایده نداره

یا یکی باید بگیرتم بکشدم بیرون
یا موسی طوری عصا بزنه به آب و اینجوری نجاتم بده...
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۰۵ دچارِ فیش‌نگار
خب منم عمدا میخواستم صدا کنی که غرق شی
پاسخ:
هعیییییییییییی

ما ز یاران چشم یاری داشتیم 

اصن داغون بود آنچه می پنداشتیم... :)))
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۱۹ دچارِ فیش‌نگار
خخخخخخخخ :) حکمت دنیا همینه که بدونی داغونه همه چی
پاسخ:
آیا دونستنش کافیه؟

مرحله بعدش چیه؟
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۲۱ دچارِ فیش‌نگار
خودکشی :)

پاسخ:
دارم برات ^_*
یا معز المومنین
بلغ مجهودی
فهب لی نفسی
منو به خودم ببخش. خودمو برای خودم پیدا کن...
پاسخ:
منو واس خودت پیدا کن...
در این شب سیاهم
گم گشت راه مقصود

از گوشه ای برون آ
ای کوکب هدایت

+داستان نوح و موسی قاطی شد
آب از سرت گذشته یا زیرآبی میری؟ :))

پاسخ:
سلام


والا اگه زیرآبی نمیرفتیم که آب از سرمون نمیگذشت حاجی...
سلام علیکم
به‌به، عالی بود!
برخی نظرات دوستان هم مفید و زیبا بود.
خدا به همگی خیر دهد!
پاسخ:
علیکم السلام

ممنونم
چشادون عالی میبینه :)))
رسما خواهرشو نخودی به حساب آورده:)))
پاسخ:
روابطشون خیلی پیچیده تر از این حرفاس :))))


من که هنوز سر در نیاوردن اینا چند چندن با هم ^_^
خلاصه که ایول قایم موشک خوبه! ^_^
عصا فایده نداره فک کنم.این فیلما هستا امریکاییا با تیربار ابو سوراخ سوراخ میکنه به یارو هیچی نمیخوره :دی همینجوری.. این گلوله ها اسلوموشن میرن کف اب...
یه همچین حالت ارامش بخشی:دی ام ارزوست!
پاسخ:
سلام

بله خوبه بشرطی که آدم چارتا لوکیشن واسه قایم شدن داشته باشه :)))


+
الان تصویری که توصیف کردین آرامش بخشه؟!!! :O
یه تجدید نظری بفرمایید در معنای واژه ها :)))
سلام
خودش پیدا میشه:)))))
خدا برای هم حفظتون کنه


+کاش خودم پیدا شم:(
پاسخ:
سلام

واقعا هم همینطوره. خودش میاد بیرون هر جا باشه :)))))

ممنونم


+
کاش خودش پیدامون کنه...
سلام علی جون
تولد حسین آقاتون مبارک
خره!پاشو بیا کاشون
پاسخ:
سلااااااااااااااااااااااااااااام ممدجون خودم

قربونت دادا


اتفاقا اینقده دلم میخواد بیایم یه سر کاشون خراب شیم سرت :)))

ولی فعلا شرایطش جور نیست و حسابی درگیرم

مطمئنن در اولین فرصت این کارو میکنیم ^_^
دست بچه ها رو بگیر بیا کاشون ی خورده گرما برا بدنت خوبه!
پاسخ:
آررررررررررره...

خو مرد حسابی شماها که کم جمعیت ترین بیاین اینجا
خنکی هم برا بدن شما خوبه ^_*
چه عکسه میاد به نوشته 
پاسخ:
سلام

خوش اومدین

نظر لطفتونه :)
عاخی
یهو دلم ریخت برای زهرا
عزیزم
نشه که بخوایم خودمون پیدا بشیم
کاش زهرا یه دندون حسابی بگیره ازش دلم خنک بشه:)))
پاسخ:
شما اصن دلتون برا زهرا نسوزه ها

یه تنه هممونو حریفه :))))

دقیقا خدا جوری شخصیتش رو قرار داده که تو خونواده قشنگ بتونه خودش از پس خودش بر بیاد

کاملا مستقل و زرنگ 
همه رو هم مدیریت میکنه نیم وجبی با زبون بی زبونیش ^_^


گاز نمیگیره
ولی مو میکشه بعضی وقتا
برا تفریح البته :))
۰۲ تیر ۹۸ ، ۱۱:۳۹ دچارِ فیش‌نگار
شقایق کی بودی تو؟ 😍
پاسخ:
من؟

شقایق وحشی که مال کسی نیس که :)))

آزاده

آزااااااد...
۰۲ تیر ۹۸ ، ۱۶:۲۰ دچارِ فیش‌نگار
ولی اسمت خیلی خاصه
آفرین...
مردی به نام شقایق
پاسخ:
نه به خاصی و با کلاسی شما استاد :)

دچار فیش نگار

قشنگ میخوره یه اسم و فامیلی ازین جدیدا باشه که آدم نمیدونه اسم طرف مردونه اس یا زنونه :)))

خیلی باکلاسه...


البته از جایگشت هاش هم میتونی استفاده کنیا

مثلا نگار فیش دچار ^_*
۰۲ تیر ۹۸ ، ۱۶:۲۹ دچارِ فیش‌نگار
باشه :)
پاسخ:
*_^
باید گم بشیم شاید خودمون رو پیدا کردیم استاد شیخ بهایی رو نمیدونم توی اصفهان میشناسید یا نه یه جورایی حق استادی تمام گردنمون داره میگفت کربلا که میرید دعا کنید تو کربلا گم بشید امام حسین پیداتون کنه میگفت لگه گم شدین حرص نزنید برا پیدا شدن
پاسخ:
هر کی رو امام حسین علیه السلام پیدا کرده عاقبت بخیر شده...

نمونش حر، ظهیر، جون و....
:)) عکس فقط
پاسخ:
^_^
۰۹ تیر ۹۸ ، ۰۰:۳۴ منور الفکر
خونه پیدا شد مهندس؟
حسین تون خوب شده؟
مادرشون خوبن؟
پاسخ:
ناچار شدیم بر خلاف میلمون یه جارو قرارداد ببندیم

طبقه اوله و خود صاحبخونه پایینه و اصلا دوست نداریم اینجوری

ولی چاره ای دیگه ای نداشتیم. پیدا نکردیم چیزی...

+
بله خدارو شکر خوبه
روزا خوابه
شبا بیدار :)))

مادرشم خداروشکر
مثه قبل

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">