مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

از 1399 تا 1401 چگونه گذشت؟!

جمعه, ۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۰۲:۳۴ ب.ظ

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااام به اندازه ایییییییییییییییین همه وقتی که من خدمت شما نبودم

 

این به معنی نبوده که دلم برای دوستان مجازی تنگ نبوده و دعاشون نکرده باشم. خیر! اتفاقا تو خیلی از فراز و فرود های این سالها، هم به یادتون بودم هم دلم برای تک تک تون تنگ شده

مسلما تو این سالها تغییرات زیادی تو زندگیاتون اتفاق افتاده و ایضا در زندگی من :)

 

(عکس مربوط به دوران پیری می باشد)


خبببببببببببببببب اول از کار و اینا بگم یا از خونه و خونواده؟!


#

از 99 تا الان اصفهان ساکنم و فعلا جابجایی تو برنامه ها نیست. مدتی هم خارج از کشور مشغول شدم بدون خانواده ولی نهایتا تصمیم بر موندن و همینجا زندگی کردن شد.

 

این روزا حنانه خانوم کلاس دومه و در کنار درس و بازی، یه کوچولو هم کار تولیدی انجام میده برا خودش
زهرا خانوم هم پیش دبستانیه و با خواهرش هر روز میرن مدرسه و ایشون وظیفه به آتیش کشوندن مدرسه رو بر عهده داره البته!

حسین آقا هم نقش پهلوان خونه رو ایفا میکنه و چند ماه دیگه 4 سالش تموم میشه و کل روز مشغول صخره نوردی روی کابینها و مبل ها و یخچال و کمد و ... هست و کلا در ارتفاعات زندگی میکنه مثه بزکوهی :)))

 

#

و اما خودم

این سه ساله مدیر یه کارخونه تولیدی بودم و خداروشکر تونستیم با همکاری تیم خوب شرکت تو همین اوضاع درب و داغون اقتصادی، تولید و فروش شرکت رو از 7 تن در ماه به 22 تن در ماه ارتقا بدیم


ان شاالله بعد عید دیگه جامو عوض میکنم


چند تا کسب و کار رو تونستم به لطف خدا استارت کنم تو این سالها، که چند تاییشون شکست خورد و چند تاییشون هم موفقیت آمیز بود و داریم پیشرفتش میدیم به یاری خدا

خب آموزش های خیلی زیادی دیدم
تحصیلاتم رو ادامه دادم
دوره های زیادی رو برگزار کردم


الان تقریبا بطور ثابت هم دانشگاه تدریس میکنم هم شهرک علمی تحقیقاتی (پاتوق شرکتهای دانش بنیان و استارت آپهای اصفهان) و هم دوره های ام بی ای 

بیشتر مباحث مهارت های کارآفرینی و مدیریت کسب و کار رو تدریس میکنم و خداروشکر بی نهایت از تدریسم لذت میبرم و باز هم خداروشکر مخاطبین و دانشجوهام راضی هستن از کم و کیف مباحث و ارائه مطالب

 

در کنار اینها کار مشاوره مدیریت کسب و کار و بیزینس کوچینگ رو هم انجام میدم ولی زمانش رو دارم کمتر میکنم که به بیزینس های خودم بیشتر وقت برسه :))) این کار رو هم خیلی دوست دارم چون با آدمای قوی زیادی ارتباط دارم و هر روز با چالش های جدید روبرو هستم و هیچ وقت این کار تکراری نمیشه !

#

تو مبحث کارآفرینی، بشدت دارم وقت میذارم روی آموزش "مهارت های کارآفرینی و کسب و کار به کودکان"
در واقع روی مباحثی داریم کار میکنیم که درآینده بچه هامون بهش نیاز دارن و تو سیستم آموزشی هم کسی این مهارت هارو یادشون نمیده اما عملا موفقیت زندگی آیندشون وابسته به این مهارت ها و توانایی هاست.

دوره های مختلفی برای پدرمادرا و مربیا برگزار کردیم که در آینده بچه ها چه مهارت هایی رو نیاز دارن و چجوری باید این مهارت هارو به بچه ها انتقال داد و باهاشون تمرین کرد اون هم در بستر بازی و قصه و چالش های بامزه و لذت بخش :)

دوستانی که فرزند دارن و دوست دارن این مباحث رو با بچه ها کار کنن، ان شاالله بزودی کانال ایتا و تلگرام رو بهشون معرفی میکنم که بتونن مطالب رو دنبال کنن و با بچه هاشون تمرین کنن و لذت ببرن :)

 

۰۱/۱۲/۱۲ موافقین ۵ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۷)

۱۲ اسفند ۰۱ ، ۱۶:۰۵ واقعیت سوسک زده

سلاااام !

واقعا تعحب کردم که چراغ اینجا روشن شد 

بصورت صد درصد کسی از آن دوران طلایی وبلاگ نویسی باقی نمونده ، اینستا قلب همه را طوری ربود که نگو !

چقدر خوب که کارو و بار زندگی و بچه ها روبراهه .

ان شالله سلامتی و عاقبت بخیری ...

پاسخ:
سلام

خودمم تعجب کردم😂😂😂

+
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش

سلام

خوش برگشتین، چه خوب کاری کردین باز نوشتین

عکستون اول شوکه‌ام کرد بعد متوجه شدم پیرش کردین! :)

 

به‌به چقده بچه‌ها بزرگ شدن، ماشاءالله

شما هم که جز این ازتون انتظاری نمی‌رفت، ان‌شاءالله موفقیت‌های روزافزون

 

چه خوبه که به فکر کودکان هستید، خوش‌حال میشم اگر کانالی داشتین مطالبش رو بخونم و استفاده کنم، البته بچه‌های ما از کودکی گذشته‌اند و نوجوان و‌جوانند!

پاسخ:
سلام

ارادت

@masterkids
توی ایتا فعلا شروع کردم به تولید محتوا برای مخاطب عام

برای مخاطب خاص هم که مشغول برگزاری دوره های حضوری هستیم

سلام علیکم

بازگشتتان و زندگیتان پر از خیر و برکت ان شاء الله!

پاسخ:
سلام

ممنونم بزرگوار

منت گذاشتین به ما سر زدین

سلام

بازم خوش برگشتید

بیزینس کوچینگ ها تو حوزه ی خاصی کار میکنن؟

ینی همه ی رشته ها رو میتونین کاور کنین؟

 

پاسخ:
سلام

ممنونم از لطفتون

اگر واقعا بیزینس کوچینگ کار کرده باشن، هم مهارتهای کسب و کاری رو دارن هم مهارتهای تسهیلگری و کوچینگ

لذا تو بیزینس های مختلفی میتونن فعالیت کنن و کار کوچ رو انجام بدم

من الان تقریبا با اکثر صنایع دارم کار میکنم و همین باعث میشه حجم تجربیات یه کوچ یا مشاور خیلی سریع رشد کنه

سلام.
خوش برگشتین

پاسخ:
سلاااام
مخلصم🙏
۱۴ اسفند ۰۱ ، ۱۴:۴۷ امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

سلام و ارادت

خیلی خوشحال شدیم از اینکه خبر دادین از خودتون

و ایضا از خبر موفقیت‌هاتون مسروریم

ماهم دوست داریم مباحث کسب و کار کودکان رو، خبرمون کنید

موفق باشید و پاینده

پاسخ:
سلام

ارادت

@masterkids
توی ایتا تشریف بیارید
مطالب رو اونجا داریم میذاریم

مسلما برای علی آقاتون مفیده☺️

ازینکه دیدم دوستان قدیم النویس هنوز تک و توک هستن مسرور شدیم
خدا یاریتون کنه
۱۵ اسفند ۰۱ ، ۰۵:۱۷ پلڪــــ شیشـہ اے

با عرض سلام و خداقوت مجدد

خوشحالم از بابت پیشرفت های کاری و زندگی. البته اینها جزئی از روتین همیشگی زندگی شما و همسرتان بود. ان شاءالله بیش از پیش خداوند به ذره ذره تلاش هایتان برکت بدهد.

خوشحال کننده بود که چراغ وبلاگ تان باز هم روشن شد.

ان شاءالله مشتاق خواندن مطالب تان هستیم.

پاسخ:
سلام و عرض ادب

ممنونم از لطفتون

بیشتر ان شالله توی کانال ایتا مینویسم با موضوع مهارت آموزی کودکان

خوشحال میشیم تشریف بیارید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">