مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

الاغ باهوش!

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۹، ۰۵:۴۸ ب.ظ

سلام گل!

 

چند شب پیش داشتم برای بچه ها قصه میگفتم بلکه راضی بشن و بخوابن :)

با توجه به تعدد قصه ها تو ایام قرنطینه، تقریبا ذهنم از سوژه های مناسب خالی شده بود و هر چی میگشتم کاراکتر قصه نشده ای پیدا نمیکردم برای داستان اونشب!

 

که یه چیزی از درون ناخودآگاه خودم گفت چرا قصه منو نمیگی؟

و این شد که اینجوری شروع کردم:

خب بچه ها یکی بود یکی نبود....

امشب میخوام براتون قصه ی الاغ باهوش رو بگم!

 

و من هنوز جمله دومم رو نگفته بودم که حنانه پرسید: 

-"بابا الاغا هم باهوشن؟"

و من دستی بر محاسن کشیده و با نگاهی عاقل اندر... گفتم 

+بله بابا!

همه حیوونا و موجودات تو دنیا با هوشن. هر کدوم تو زندگی خودشون خیلی باهوشن.

 

 

+خخخخخخخخخب... داشتم میگفتم. الاغ باهوش قصه ما...

-بااااااااااااااااااا باااااااااااااااااااااا...

+جونم؟

- پس چرا به الاغ میگن خر؟!

+بابا میذاری قصه رو بگم؟

-بله!

+الاغ قصه ما خیلی باهوش بود...

-باااااااااااااااااااااا باااااااااااااااااااا

+{نگاه خشمگینانه!}

-چجوری الاغ باهوش میشه؟

+{همچنان نگاه خشمگینانه}

-ما هم میتونیم مثه الاغه باهوش بشیم؟

+{همراه با خنده} بله... شما ها هم باهوشین.

-ینی چجوری هستیم که باهوشیم؟!!!!

 

:::

همین سوال آخری کافی بود که برم تو فکر!

واقعا هوش چیه؟ چجوری میشه که یکی باهوش میشه؟ اصن چجوری همه باهوشن؟!

 

این بود که رفتم تو کار سرچ که ببینم واقعا این قضیه هوش چی هست و به چه بچه ای میگن باهوش.

لذا رسیدم به این بحث جالب و دسته بندی هشگانه هوش گاردنر که البته قدیمه و مطالعات جدید تا 19 تا دسته رو برای هوش عنوان و تعریف کردن.

 

 

هوش های هشتگانه از نگاه گاردنر

1-هوش تصویری فضایی
2-هوش کلامی زبانی
3-هوش منطقی ریاضی
4-هوش اندامی جنبشی
5-هوش موسیقیایی
6-هوش میان فردی
7-هوش درون فردی
8-هوش طبیعت گرا


لذا قصد کردم یکی یکی با این هوش ها آشنا بشم و ویژگی هاشون رو بررسی کنم و شغل هایی که این افراد دارای این هوش بیشتر توش موفق هستن رو ببینم چیاس.

اگه برای شما هم جالبه این بحث حتما باهام همراه باشین...

 

 

 

و یادتون باشه که همه بچه ها باهوش و با استعداد و استثنایی هستن. هر کدوم تو یه موضوع و شاخه. و این مهمه که ما به عنوان پدر/مادر یا مربی/ معلم بتونیم این هوش هارو تشخیص بدیم و بچه ها رو تو همون مسیر خودشون همراهی کنیم تا رشد کنن و استعدادهاشون شکوفا بشه.

۹۹/۰۱/۲۶ موافقین ۱۱ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۱۴)

۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۷:۵۷ دچارِ فیش‌نگار

خوابیدن؟ الاغه چی شد؟

پاسخ:
سلام

با دعوا درک و مشت و لگد خوابیدن :)))))

+
الاغه باهوش بود دیگه!
۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۸:۰۲ دچارِ فیش‌نگار

سلام به روی ماهت :) دیروز به یادت بودم

پاسخ:
سلام

ایشالا خیره🤗
۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۸:۰۵ امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ

خیلی خوبه اگه بحث رو بازش کنید. 

واقعا مورد نیاز پدرومادراست

 

+واقعا الاغام باهوشن؟؟

پاسخ:
چشم حتما

+
بیش از اونی که ما فکرش رو میکنیم باهوشن

سلام

چند روز پیش بادتون بودم گفتم خیلی وقته‌ننوشتین... 

حال خودتون و عزیزانتون خوبه ان شاءالله؟ 

 

منم زیاد شنیدم در مورد این هوش ها... ولی هیچ وقت درست نفهمیدم چی میگن :))) شما کاملترشو بگین بلکه بفهمیم دعوا سر چیه؟! :)

پاسخ:
سلام

خداروشکر همه خوبیم و ممنونم از لطف و محبتتون
درگیر اسباب کشی و پیدا کردن خونه و اینا هستیم مجدد
درگیر اینکه خونه به خونواده 5 نفری کسی اجاره نمیده!



+
چشم
من خورد خورد حاصل و خلاصه مطالعاتم رو میذارم اینجا
ان شاالله بزودی یه سایت تخصصی هم رو این موضوع افتتاح میکنیم


۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۰۰ دچارِ فیش‌نگار

خب حالا در مراحل آتی میخاید کشف کنید که الاغه کدوم هوشش قوی تر بوده از اون هشتا؟

پاسخ:
سلام


نه!
لامصب همه هوشاش قویه!

شما خیلی شاید سر و کار نداشته بوده باشین! (فعلو داشتی!)
ولی من خیلی زندگی کردم با این موجودات و عجایبی ازشون دیدم!
۲۶ فروردين ۹۹ ، ۲۰:۴۸ پلڪــــ شیشـہ اے

سلام وقت بخیر.

موضوع جالبیه. جای کلاس ودَکُ و پُزی که واسه دکتر مهندس شدن جا افتاده، ان شاءالله این چیزا جا بیافته. البته اگر کسی اهل مطالعه باشه خود به خود حل میشه... ان شاءالله مشتاق خواندنش هستیم. 

پاسخ:
سلام

این روزا فقط به این فکر میکنم که چه بلایی داریم سر بچه هامون میاریم!

سلام

یاد کلاه قرمزی افتادم =))

پاسخ:
سلام

اتفاقا بچه ها بیشتر ارتباط میگیرن با این موضوع چون پیش ساخته های ذهنی مارو ندارن

مثلا برای دختر من الاغ موجودیه که نمیتونه قایم باشک بازی کنه! نه یه موجود احمق!


بچه ها نگاهشون کاملا پیشرفته تر از ما هست!

سلام

 

آقا بالاخره الاغه چی شد؟ ما تو تعلیق داستان موندیم

 

+موضوع خیلی خوبیه. پیشنهاد می کنم به مدل جانسون اوکانر هم یه نگاه بندازی ، که البته نه با عنوان هوش، بلکه بیشتر با عنوان استعداد یابی و طبقه بندی استعداد ها نوشته شده

سایت متمم هم یه دوره خوب در این مورد داره (کلیک)

پاسخ:
سلام

هیچی آقا

الاغه به خونش نرسید
قصه ما به سر رسید



+
بله واقعا

چشم حتما مطالعه میکنم
متمم که یکی از فیوریت های ماست ^_^

سلام.

پس کی می نویسین توضیحات بیشترشو.

 

+چرا همه از هوش الاغ تعجب می کنن؟ آخه چشاش به اون خوشگلی مگه میشه خنگ باشه :)

پاسخ:
سلام

چشم مینویسم بزودی
ان شاالله در پست بعدی


+
ما فکر میکنیم هر چیزی که ما فکر میکنیم درسته!

++
حاجی بی خیال... من یه عمر با این زبون بسته ها سر کردم اینجوری به چشاش دقت نکرده بودم :))))

الاغه . چی بود !

پاسخ:
باهوش
نخبه :))))

کره خرها به نظرم خیلی باهوش هستند و بانمک

 

 

سلام

طاعات و عبادات قبول باشه 

فکر کنم مطلب مفیدی بشه

پاسخ:
سلام

بله دقیقا همینطورن

خداوند عالم تو هر موجودی حتی گیاه هوش مورد نیازش برای رشد و بقا و تکامل رو گذاشته
ماییم که فکر میکنیم فقط ما هوش داریم و اونا ندارن!

اگه الاغا باهوشن چرا بهشون میگن خر؟ :)))))

پاسخ:
همه موجودات عالم باهوش هستن.

این صفتیه که ما انسانها بهشون دادیم و الا من نمونه کارهایی رو از الاغ دیدم که تو انسانها ندیدم!



تو سن بچگی کشاورزی میکردم همراه پدربزرگم.
تو زمین بقلی یه ابرام آقا بود یه الاغ داشت

یبار این الاغ روی پل ازین آهنیا پاش گیر کرد و تا آخر عمر هر کاریش میکردن دیگه از رو اون پل که آسیب دیده بود رد نشد!
ولی ما آدما با وجود اینکه بارها از یه کار یا یه شخص آسیب میبینیم باز هم تکرارش میکنیم

حالا شما بفرمایید اون بنده های خدا باهوش ترن یا ما؟!

الاغی که انقدر اسباب خیر بشه حتما باهوشه:دی

پاسخ:
سلام

دقیقا ^_^

حق با شماست. هر موجودی متناسب با ساختار وجودی خودش باهوشه و میتونه به کمال خودش برسه.

صرفا سوال دخترتون برام جالب بود و طرز تفکری که توی بچه ها هست

انگار این اسم بعنوان صفت براشون جا افتاده نه اسم یه حیوون

پاسخ:
بله

بچه ها کلا یه مدل دیگه نگاه میکنن دنیارو (اون مدلی که واقعا دنیارو باید دید!)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">