مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

محیط کار

دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۰۵:۲۶ ب.ظ

سلام


با یه حساب سرانگشتی دریافتم که در طی یک روز24 ساعته تنها حدود 3 الی 4 ساعت در کنار خانواده هستم و چیزی حدود 10 الی 12 ساعت تو محیط کار.

ازین رو محیط کار و افرادی که باهاشون کار میکنن و حتی رنگ و نور و چیدمان اتاق کار و ... بسیار برام مهم و تاثیر گذاره. حتی بعضی روانشناسا معتقدن شما خلاصه ی اون 5 نفری هستین که بیشترین ارتباط رو باهاشون دارین!

این امر این روزا باعث شده فرصت های شغلی و پیشنهادات زیادی رو صرفا بخاطر همین موضوع رد کنم اونم با رضایت کامل!

با همه ی مشغلات و مشکلات که شغل فعلیم داره اینجارو به بسیاری از محیط های دیگه ترجیح میدم. حتی میز کارم رو...


آدم تو هر شرایطی هست باید به بهترین نحو ممکن لذت ببره از محیط و فعالیتش حتی اگه تو یه محیط خشک مهندسی و اجرایی باشه!

حتی اگه از طرف برخی افراد خشک ذوق متهم بشید به ساخت جنگل و باغ وحش در دفتر مدیر مهندسی ^_^


+

اینم فیلم کوتاهی از مهمونی با صفایی که هر روز تو اتاقمون برگزار میشه :)


 دریافت
حجم: 10.3 مگابایت



توضیح نوشت:

قضیه ازین قرار بود که مدیر یکی دیگه از شرکت ها تشریف آوردن اتاق من برای مشورت در زمینه ای و بعد از ورود و دیدن گلدون های مختلف و قلمه ها و شیشه هایی که توش قلمه هارو گذاشتم برای ریشه دهی و گنجشک ها و کبوترهایی که لب پنجره داشتن غذا میخوردن و سایر موارد!! بنارو گذاشتن بر تمسخر و فرمودن:

مهندس! باغ وحش درست کردی اینجا؟!

منم گفتم: بله! اتفاقا همه جور جونوری هم داریم الا یکی که خداروشکر الان دیگه جور شد ^_^


نفهمیدم چیجوری رفت بیرون ولی فقط شنیدم که میگف اَمون از زبون این اصفهانیا :))))

۹۶/۰۶/۲۷ موافقین ۱۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۱۷)

۲۷ شهریور ۹۶ ، ۱۷:۲۹ مـــحـــدثـــه ...
اون کتاب سبزه کتاب فاضل نظری هست؟ 
:)
پاسخ:
ینی تا این حد ریز بین و نکته سنج؟


+
بله! ^_^

گاهی وقتا وسط دنیای خشک مهندسی و سرو کله زدن با پیمونکارای ریز و درشت! آدم باید پناه ببره به دنیای لطیف شعر و ادبیات...

تا نابود نشه... :)
۲۷ شهریور ۹۶ ، ۱۷:۴۰ مـــحـــدثـــه ...
بله تا این حد ریز بین.

کار خوبی می کنید.شعر خوندن به آدم یه انرژی مثبت و لطافت روحی می ده.
پاسخ:
good job

+
خصوصا شعر خوب ^_^
سلام

شاه بیت این مطلب: آدم خلاصه ی پنج نفریه که بیشترین ارتباط رو باهاشون داره

*
برای اولین بار در زندگی اول فیلم رو دیدم بعد ادامه مطلب رو خوندم،که خب تجربه خوبی نبود...
پ.ن: فوبیا چیز بدی است...

پاسخ:
سلام

بله 
لذا آدم مراقب محیط و نفراتی که باهاشون ارتباط داره باشه


اینو دقیقا این روزا دارم تجربه میکنم.
من و بعضی دیگه از دوستان واحد مهندسی در سمت های هم رده ای هستیم.

ولی همه میگن بسیار تو مدیریت با هم متفاوتیم!

یکی از دوستان میگفت فلانی (من) شبیه مهندس بهمانی(مدیر عاملمون) شده تو مدیریت ولی فلانی پریم(همون دوستم تو واحد مهندسی) شبیه بهمانی پریم(مدیرش) شده و توانایی مدیریت نداره در حالی که بسیار با استعداده

تقریبا اخلاق و رفتار افراد سازمان بعد از مدتی بایاس میشه با مدیرشون و محیطشون و همکاراشون


+
فوبیا؟!

خوردنیه؟!!!

به به

چه جذاب

پاسخ:
تازه حسن یوسفارو نذاشتم
پلنگی شدن واس خودشون :)))
جوابتون عالی بود
الحق امون از زبون اصفهونیا
پاسخ:
جانب احتیاط رو در برخورد با اصفهانیا باید رعایت کنن دیگه :)

اشتباه خودشونه ^_^

اون کتاب بنفشه چیه!؟؟؟

آی بدم میاد ازین بیذوقها!!
پاسخ:
نهج البلاغه


+
ازین بی ذوق ها زیادن در سیستم مهندسی متاسفانه
مام میزنیم پودرشون میکنیم یکی پس از دیگری :)))
چه فیلم قشنگ و پرانرژیی بود 
 آب هم براشون بذارید 
فک کنم این یکی تشنشه که هی میاد باهاتون مذاکره میکنه!

پاسخ:
آب هم براشون میذارم بعضی وقتا

نه تشنه اش نیس
یکم کنجکاوه (شما بخونید فوضول!)

کلن برنامه هر روزش همینه

الان جای کارآموزم حساب میشه :)

خداروشکر اگه یه روزی خواستم سمتم رو تحویل بدم یه جانشین دارم که بذارم مدیر مهندسی
تقریبا همه ی جزئیات رو هم در جریانه ^_^
فقط اونی که داخل اتاقو سرک میکشه :)
پاسخ:
دیوونه ی همین نگاهشم...

اصن همشون یه طرف این یه دونه یه طرف

دقیقا همین برخورد و رفتار مشکوک رو هر روز داره!
از وقتی جوجه بود و مامانش میاوردش دم پنجره برنج میذاشت دهنش تا همین الان که خانومی شده واسه خودش.

اطلاعاتی نباشه یه وخ؟!  0_0 
سلام علیکم مومن
خوب ما بیشترین زمانمون رو درمحل کار هستیم و البته بهترین زمانمون رو در طول روز که سرحال هستیم و حال داریم
بعد که میایم خونه که دیگه رمقی نمونده
البته مومن باید وقتی میاد خونه بیشتراز بیرون سرحال باشه
عاقبتتون بخیر بحق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام

دقیقا همینطوره
خب خدا باید همچین آپشنی رو خودش نصب میکرد دیگه!

مثلا ساعت هشت شب به بعد آدم انرژیش صد میشد دوباره
۲۸ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۳۳ سیده فاطمه موسوی
سلام
اصلا از قیافه گنجشکا مشخصه دوست دارن بیان توD: 
پنجره رو باز کنید همون محفل رو منتقل کنید داخل خدایی صفاش بیشتره 
ما هم همین داستانو تو حیاط خونه داشتیم! 
آدم کیف میکنه نگاشون میکنه..
پاسخ:
سلام

دقیقا کشته مرده ی همین نگاهشونم!

بعضی وقتا همچین قشنگ از پشت شیشه زل میزنه به دسکتاپ لپ تاپم که کم مونده بزنه به شیشه بگه مهندس اون مدرک مهندسی رو تایید نکن! فالت داره :)))


۲۸ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۵۹ دُچــــ ــــار
1. همه جور جونوری هم داریم الا یکی که خداروشکر الان دیگه جور شد

2. شما خلاصه ی اون 5 نفری هستین که بیشترین ارتباط رو باهاشون دارین!

نتیجه:


پاسخ:
نتیجه:
بیشترین ارتباط رو با گل های توی اتاق دارم دچار جان :))))

تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل ^_^
خیلی قشنگ بود احسنت به این ذوق


سربزنید
پاسخ:
سلام

ممنونم
بزرگوارید

حتمن :)
سلام
نمیدونم چرا و اینکه درست میگم یا نه، ولی احساس میکنم از وقتی اومدین تهران مثه قبل نیستین دیگه.
یجورایی احساس نگرانی کردم براتون شاید اشتباه احساس میکنم.
ولی بعضی حرفاتون تازگی داره... قبلا رو رنده چهار بودین الان انگار دنده عقبین!
پاسخ:
سلام

ینی قشنگ دست گذاشتین رو نقطه ضعف اساسیم!!!

خودمم احساس نگرانی میکنم برا خودم شدید!!!!!

کاش یکی بود که میشد حسابی در این باره باهاش حرف زد :(
سلام.
میگم یه وقت بد نباشه ما اصفهانی هستیم ولی زبون نمیریزیم!!!!


یه  سلام بعد از 2 سال!
پاسخ:
سلام

مسلما این آپشن روی شما هم نصب شده فقط فعالسازی میخواد :)

+
علیک سلام بعد از 2 سال

بازگشتتون رو تبریک عرض میکنم
این هفته شما نفر دومی از قدیمیها هستید که دیدم دوباره برگشتند و خب خوشحالم

ان شاالله موفق باشید هم تو زندگی هم نویسندگی
مهندس من و فیروزه ای همزاد هستیم هر جا بریم باهم می ریم😆😆 :)) میخوایم انقلاب کنیم همه بچه های اون دوره رو برگردونیم به آغوش بلاگ تینیجرها بلاگ رو از دستمون قاپیدن 
پاسخ:
بنده به نوبه ی خودم از انقلابتون حمایت میکنم

دلم تنگ شده برا روزایی که هر وبی میرفتم کلی حرف جدید و مطلب خوب وجود داشت برای یاد گرفتن و لذت بردن و همفکری کردن


سلام علیکم استاد
باعث مباهات ماهستید بخصوص با این ذکاوت و نغزگویی تان...دلم خنک شد یعنی!
پاسخ:
سلام و عرض ادب

لطف دارید

ذکاوت؟!!
are you kidding me?!!! O_O
| سخنرانی حجة الاسلام والمسلمین #پناهیان

👈 #موضوع: مؤثرترین مفهوم در حیات بشر

💠 مراسم دهه اول #ماه_محرم
🔺🔺🔺
📡  #پخش_زنده از طریق

۱) کلیک بر تصویر زیر 
http://lahzenegar.com/play/M2biI

۲) لینک:
‏http://misaq.info/live
🔻🔻🔻
☑️ @misaq_ba_shohada
پاسخ:
سلام

ممنونم از لطفتون

حتما استفاده میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">