مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

کلاس زبان خفن!

سه شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۱۹ ب.ظ

سلام


مدتیه مجدد ثبت نام کردیم کلاس زبان. یکی از خانومهای همکلاسی تو یه دوره ی صنعتی معرفی کردن و ما هم رفتیم تعیین سطح!


یادمه بچه بودم رفتم تعیین سطح گفت اینترمدییت هستی!

تو دانشگاه هم که رفتم تعیین سطح گفت اینترمدییت هستی!

بعد از دانشگاه هم که رفتم تعیین سطح گفت اینترمدییت هستی!

خلاصه این سری هم مطمئن بودم همین رو میگه ولی در کمال ناباروری (ناباوری!؟!) گفت پری اینترمدییت هستی!


ازین که یه تغییری در سطح زبانم ایجاد شده بود بسیار خوشحال بودم هرچند منفی! :)


خلاصه ثبت نام کردیم و یه گونی پول هم ریخیتم نقدا به حساب(این قسمت علم آموزی رو اصن دوس ندارم) و رفتیم سر کلاس!

چشمتون روز بد نبینه!


یه کلاس شیش نفره! که فقط من و استاد آقا بودیم!!! بقیه بلااستثنا دخترخانومای سن بالای ساپورتی دماغ عملکرده!

(یکیشون که بنده خدا وقتی کنار آدم میشینه انگار فرنیس کوره های پتروشیمی شیراز روشن شده! فیس فیس صدا میده دماغ عمل شده ی مبارک! من نمیدونم این دکترای بینی چیکار میکنن پس!!!)


خلاصه یه عذابی الیم (علیم؟! حلیم؟!) شده این کلاسه! از طرف متدشون خیلی عالیه و واقعا خوب کار میکنن!


اول کلاس همیشه یه آهنگ میزارن برای ترنسکریپشن! غالبا هم از بانو عَدِل و ریحانا و جنیفر لوپز!!!

بعد مثلا ما داریم حین گوش کردن خفن ترین آهنگ سال بانو جنیفر! ترجمه میکنیم که میرسه به اینجاش که من الان اومدم کف سالن دنس! حالا تو بیا جلو دستاتو بنداز دور کمرم و .....


بعد استاد میگه مستر حیدری یو پلیز! و پنش تا چش هم خیره میشه به آدم که معنی کنم و توضیح هم بدهم!!!


ازین مصیبت عظما (عذرا؟! بزما؟!) که بگذریم میرسیم به بخش فیلم! روزی بیست دقیقه فیلم باید ببینیم و سامری شو تعریف کنیم! سری قبل از بیست دقیقه نیم ساعتش اتاق خواب بود!!! اول جلسه دوباره استاد میفرمایند که مستر حیدری یو پلیز!


خواهران مکرمه ی همکلاسی هم اذعان میکنند که بسی باحال بود این قسمت!


ازین قسمت هم میگذریم و میرسیم به برنامه مفرح و جذاب ورد آن دِ استریت ساخته ی بی بی سی!

در این برنامه هم دختر خانومی در کمال زیبایی و طنازی مشغول آموزش هستند البته برادرشون هم هستند که خب کم از خواهر ندارن به چشم برادری!


این بار استاد رو میکنند به یکی از خواهران عزیز و میگویند آیلین یو پلیز! (خدایی نمیدونستم تا الان اینم اسمه!)

خواهر آیلین هم با ناز و عشوه ی شتری اذعان میکنند که استااااااااااااااد... میشه مستر حیدری پلیز!


و خب استاد هم روشون رو زمین نمیندازن و میفرمایند مستر حیدری یو پلیز اگین!



+

تا جوونید و به سن و سال ما نرسیدید اگه به زبان نیاز دارید برید یاد بگیرید!


++

کاش یه متد و برنامه ی بدردبخور برای یادگیری زبان بود. بچه های حوزه علمیه دارن کلاس ولی کاملا انحصاریه!

اونوخ بچه های مردم ناچارن برن تو این کلاسا و چه چیزایی ببینن و بشنون تا زبان یاد بگیرن.


+++

یه نکته ای برام جالبه

گویا یادگیری زبان به شدت روی سبک زندگی آدم تاثیر داره...

 

۹۵/۰۶/۰۲ موافقین ۱۷ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۴۱)

۰۲ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۳۴ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
هیچوقت از زبان خوشم نیومده و نخواهد آمد
هیچوت هم دنبالش نمیرم
ن حوصله اشو دارم
ن دوستدارم!!

تازه دانشگاهو با ی بدبختیی پاس میکردم
سرکلاس یکسره زیر لب آیه  وجعلنا  رو میخوندم که استاد منو نبینه بگه میس حیدری پلیز


بعدشم اگه بنا ب یاد گرفتن شد میذاریم سنمون بالا بره بعد بریم یاد بگیریم یسری بحرانا رو رد کردیم اون موقع دچار تغییر سبک نمیشیم 

:))

حوزویا تک خوردن
چوون مردمو میفرستن یجاهایی که بعدش خودشون دنبالش بیافتن که ب راه راست دعوتش کنن
پاسخ:
سلام

منم اوایل خوشم نمیومد و اکثرش هم برمیگشت به معلمای زبان!
کم کم بهش نیاز پیدا کردم و بعد از یه مدتی اصن شد یکی از نیازهای اساسی!

تو کار هم که اصن اگه زبان بلد نباشی بی سواد حساب میشی!

الان هفته ای یکی دو تا جلسه با دوستان خارجکی داریم! بالاخره غیر از گود و اوکی و یس باید چارتا کلمه دیگه بتونیم بلغور کنیم دیگه! :)


+
اون بحرانا رد نمیشه لامصب
از حالتی به حالتی دیگه ای میره و همیشه گریبان گیره (خدایی اینو جدی میگم)


++
آخه مشکل اینجاس سرعت پیشرفت مردم بیشتره!
دیگه هر کاری میکنن بهشون نمیرسن!!!

یه مدت اوایل جوونی با دوستان طلبه مینشستیم و بحثای اعتقادی میکردیم!

یکی از دوستان گفت تو سرعتت تو رد خدا خیلی بیشتر از قبول خداس!
لامصب بذار شبهه های قبلی برامون جا بیافته بعد بقیشو بگووووو...
۰۲ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۳۶ گمـــــــشده :)
خخخخخخخخخ
مستر حیدری گویا به میمنت و مبارکی برای خونه مدم گرفتین
مبارکا باشه.
خب مستر حیدری راست می گین که تا جوونیم باید بریم یاد بگیرم ولی متاسفانه فلوس لاموجوده فعلا
عمریه در ارزوی کوهنوردی ام دوماهه گروهشو پیدا کردم.
امروز چک حقوقمو گرفتم
هرچی حساب کتاب می کنم یا برای پول شهریه اش کم میارم یا باتمش یا کیفش.خخخخخخخ
کلا معضلیه.
ولی یکی از اتیشای زندگیم همین کلاس زبان رفتنه.
ولی جای خوبی پیدا نمی کنم که برم
راستی اون آهنگ های بانو عدل و بیانسه و ریحانا و این چیزا رو اگه دوست ندارید گوش بدید برید سراغ اهنگ های اد شیران و مابقی آقایون خارجکی
خواهر من از بس از این آهنگ ها گوش داده و خودش برای ترجمه شون تلاش کرده الان در سطحش به ال جی هم رسیده.خخخخخ
ولی جدی آهنگ گوش دادن و تطابقش با متن اصلی و این که خودتون ترجمه اش کنین خیلی موثره. بیشتر از فیلم دیدن حتی. فیلم تمرکز شما رو می گیره و حلب داستان می کنه ولی آهنگ این طوری نیست
خودتون آهنگ انتخابی بدین. مثلا photograph اد شیران. هم مرده. هم حرفای خاک بر سری بین آهنگش نمی زنه. در واقع فقط داره از خاطرات بچگیش می گه. دنبال این جور اهنگ ها باشین. بگردین پیدا میشه.
به قول خواهرم به اندازه تاریخ موسیقی در دنیا آهنگ خوب برای شنیدن وجود داره.
به خصوص قدیمیاش.
اما فیلم.
مجبرین فیلمای خاک برسری ببینین؟
فیلم joy دو ساعت و نیم فیلمه یه ماچ هم توش وجود نداره.
یا مثلا انیمیشن ها.
البته خب اینا در صورتی که شما حق انتخاب داشته باشین که فکر می کنم ندارین.
خخخخخخ
پس هر چی گفتم به درد نخوره.دی:
واقعا بچه های حوزه روش خاصی دارن برای یاددادن زبان؟
:|
تلافی هر چی کامنت طولانی برام گذاشته بودینو در اوردم.دی:
پاسخ:
سلام

نه والاع
با این اوضاع پول کجا بود! (آخه 5 میلیونم هم حقوقه؟! اصن چیزی تهش میمونه واسه آدم که برای خونه مودم بگیره! نه خدایی؟!)

کوه که این چیزارو نداره خواهر من!
اتفاقا کم هزینه ترین ورزشه! با دمپایی هم میشه رفت. 
حالا کیف و باتم نداشته باشین نمیشه!؟ میشه دیگه!
آدم باید روحیه ورزشکاری داشته باشه :)))


والا آهنگا جزو برنامه ی کلاسه و خود مدیر محترم آموزشی در متد آموزشیشون انتخابش کردن. لذا دست ما نیس.
اگه دست ما بود که همون حامد زمانی رو میذاشتیم :))))


والا ما خودمون اهل فیلمیم. قدیما که وقت داشتم خیلی زیاد میدیدم. هم فیلم هم سریال. 
تقریبا اکثر اسکار گرفته ها و اونایی که تو آی ام دی بی رنک بالای 7 داشتنو میدیدم. اتفاقا بعضیاشون هم بسیار فاخر و قابل تامل بودن.

این سری شیفت کردیم روی انیمیشن ها. داریم انیمیشن میبینیم. اتفاقا خیلی باحال تره :))))
فقط مشکلی که هست رقیب داریم تو خونه! دخترمونم میخواد ببینه و نمیذاره من ببینم!


نمیدونم روش خاصی دارن یا نه ولی کلاسای خاص خودشون رو دارن برای زبان های مختلف.

+
ینی این الان طولانی بود؟!
:))))) وای خیلی خنده دار بود!!
خب با برنامه Rozeta stoun  خودتون تمرین کنید!
اسمشو مطمئن نیستم درست نوشتم یا نه . رزتا استون!
فقط طبق معمولِ همه ی برنامه ها نصبش ادمو دیوونه میکنه.

من از یه روزی به بعد فهمیدم کلاس زبان رفتن اشتباهه و به هیچ دردی نمیخوره جز اینکه جیب آدمو خالی کنه.
بخاطر همونه که طی چندسال هروقت رفتید تعیین سطح یه سطح رو بهتون گفتن.
من که هیچوقت نمیرم دیگه کلاس، از ما گفتن بود :)
پاسخ:
والا واسه ماها کلاس زبان صرفا یه عامل هل دهنده اس!
تو حالت معمولی چون سرمون شلوغه نمیتونیم وقت بذاریم ولی وقتی کلاس میریم ناچاریم وقت بذاریم و تمرین کنیم و قص علی هذا!

خلاصه اینجوریاس دیگه!

+
به طرف گفتن اگه تو خلیج فارس یه کوسه دنبالت کنه چیکار میکنی؟
گفت میرم بالا درخت!

گفتن وسط دریا درخت کجا بود آخه؟!

گفت مجبووووورم... میفهمی؟! مجبوووووووور....
۰۲ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۵۳ رفاقت به سبک شهید
درک میکنم یاد دانشگاه افتادم 
چادری کلاس فقط من بودم 
و تنها یه استاد بهم احترام میگذاشت 
همیشه خدا بهم میگفتن با این وضع بهت نمیاد مترجمی زبان بخونی بهت میاد الهیات بخونی 
پاسخ:
سلام

واقعا بهتون نمیاد با این وضع مترجمی بخونید :)))


+
متاسفانه این نوع نگاه تو فضاهای آکادمیک اپیدمیه بر خلاف ادعای روشنفکری و این چیزاشون!
سلام

:)))
ما موقعی که سطح high بودیم معلممون برامون یه اهنگ پخش کرد
همش خوب بود به غیر 5 دقیقه اخرش :دی
فیلم اینا رو هم میگفتن خودتون تو خونه ببینین!!
ولی به جای اینا سرکلاس یه موضوع میدادن و همونجا همه باید در موردش حرف میزدن
البته جایی که میرفتم بیشتر کارش مبنی بر گرامر بود و انصافا خیلی خوب یاد میدادن...
احیانا اگر کانون زبان ایران (ILI) پیدا کردید برید اونجا .حداقل با این صحنه ها مواجه نمیشید. کلاسها هم تا جایی اطلاع دارم مختلط نیس یعنی یزد که نبود .پایتخت هم 4-5 سال پیش هنوز کلاساش مختلط نشده بود!!
پاسخ:
سلام

اصن اکثر آهنگا سه چهار دقیقه ان! 5 دقیقه آخرش فقط ؟! :)

اینجا که ما میریم واسه فسیلاس

ینی میانگین سن بالای سی سال!
لذا دیگه واسه این بخت برگشته ها مختلط و غیر مختلط فرقی نداره...

نزدیکی به محل کار خیلی برامون مهم بود و برنامه زمانیش.
لذا اینجا رو فعلا داریم میریم.
سلام متاسفانه کلاس زبان که نیست. کلاس سبک زندگیه. 
من یه جایی رفتم اینقدر افتضاح نبود ولی خب بستگی به استاد داره و خود موسسه و شاگردای کلاس!
متاسفانه مختلط خییییلی بده. و بنظر من هرچقدر هم شما حاج آقا باشید بهتره دورشو خط بکشید. مگه این اقایی که 25 تا بیشتر زبان بلد بودن رفتن این کلاسا رو؟ این زبان مگه چقدر ارزش داره که آدم بخواد این همه زجر بکشه؟ خب شروع کنین به مقاله خوندن و چند تا فیلم خانوادگی مناسب با زبان اصلی ببینید. کتاب های موسسه را که می دونین چی هستن برید بخرید و خودتون آموزش محور بشید. حداقل دو سه ماه خوب کار کنید تا سطحتون بیاد بالا و با آدم های متخصص و جدی تر برخورد کنید. 
 یا برید یه موسسه ی خداشناس تر!
ان شالله موفق باشین . 

پاسخ:
سلام

همونطور که در پاسخ یکی دیگه از دوستان عرض کردم بحث کلاس بیشتر برای فورس ایجاد کردنه و الا میشه آدم خودش هم بخونه ولی خب ماها نمیخونیم دیگه!
میخواستیم بخونیم تا الان آیلسمونو گرفته بودیم!!!


ما خیلی حاج آقا نیستیم! بیشتر مهندسیم :))) 
اگه با همین فرمون برید جلو، تا چند وقته دیگه اسم وبلاگ عوض میشه ... :)

مثلا ... یاداشت های مستر آیلین ....
پاسخ:
سلام

آیلین اسم دختره ها...

+
هیچی دیگه!
اونوخ زنم اعدادمم میکنه...
اول اخرشو بگم:)
بله یادگیری زبان خیلی تاثیر داره چون زبان اصلی ترین عامل انتقال فرهنگه!جالب اینجاست اکثرا تلفظ آمریکایی یاد میدن این دیگه خیلی بدتر!

مستر حیدری یو پیلیز اگین:)))))

اونجا که میرین آموزشگاهه دیگه؟اسمش چیه؟چرا مختلطین؟
پاسخ:
سلام

بله... دقیقا اینو تو خوابگاه امتحان کردیم!
ما اصفهانی صحبت میکردیم و کل اتاقمون فرهنگ اصفهانی گرفته بودن نامردا!!!

بله آموزشگاهه
آموزشگاه دایناسورا :)

دایناسورا گویا متختلط و غیر مختلط ندارن! ^_^
سلام
 به به، به به، چشم حاج خانوم روشن... چه کلاسایی هم میرید شما!
خوبه امیدوار شدم، فکر می کردم فقط همسر منه که انقده رشد زبانش خوبه! 

من که هر بار خواستم برم کلاس برای یاد اوری آموخته ها، انقده از این لوس بازیا تو کلاس بود، تازه مختلط نبود! حالم بد شد و بی خیالش شدم... تازه اینجا قمه مثلا!

باز خوبه کیفیت آموزششون اینجور که میفرماین خوبه...

+ صحنه فیلم دیدن یه خاطره یادم انداخت با این تفاوت که استاد مرد بود و ما خانم و دقیقا تو صحنه های خاص با بدجنسی تمام و یک لبخند ژکوند، وامیستاد ببینه عکس العمل ما چیه :/
پاسخ:
سلام

حاج خانوم که چشمش از روشنی و اینا گذشته! شده نورافکن! نظارت های محسوس و نامحسوسشون هم شده در حد سازمان سیا!

ینی تکون بخورم اسکن میشه!

اون شعره بود که میگفت 
گر بر خاشاک یکی پشه بجنبد/جنبیدن آن پشه کنون در نظر ماست

دقیقا الان وصف حال خانوم ماس!
ینی اینقده که روی ما دقت دارن اگه رو درساشون دقت داشتن الان آنتونی رابینزی توماس گری چیزی از آب در اومده بودن!


کلا ما آقایون خیییییییییییلی با استعادیم!!! :)))


بله کیفیتشون خوبه و خدایی پیگیر هم هستن! مثلا یهو رئیس موسسه باهات سلام علیک میکنه میگه چرا تکلیفات اینقده بی دقته! بیشتر وقت بذار روش!

+
خیلی بده!
یادمه دوره دانشجویی استاد زبانمون فیلم میذاشت! بعد جاهای صحنه دارش رو میزد که بره جلو!

فیلمه بجایی که بره جلو میرفت رو دور تند!!! تازه ضایع تر میشد!
میمردیم از خنده :)))
خاک وچوک
 یه سری کلاس میرفتم مربیمون برای ماها تعریف می کرد که آره پسرم با دوستش تو خونه ما بودن بعد دیدم با چشم های خواب آلود اومدن فهمیدن خواب بودن!
بعد ما خنگولام در کمال تعجب بهم می گفتیم اشتباه میگه she برای دوست پسرش منظورش he بوده! و....
خلاصه نصیحت فرمودن که تو سن پایین نبایدازدواج کرد و پسرم چون سنش کم بوده گفتیم دوست باشین اگه تو سن بالاتر بازم همدیگرو خواستین ازدواج کنید
من نمی دونم ارشاد قدیما یه نظارتی داشت رو کلاس زبان ها

پاسخ:
سلام

ماشالا چه استاد اوپنی :)

و چه شاگردهای هم طرازی واقعن!

+
نظارت؟!
این چیزارو اصن ارشاد نمیدونه چی هست...
۰۲ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۲۴ از تبار باران
واقعا خاطره ی جالبی بود 
پاسخ:
جالبی از خودتونه :)
۰۲ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۴۷ واقعیت سوسک زده
:)
بعنوان کسی که در راه یادگیری زبان یک عمر از این موسسه به اون موسسه رفته !!!
موسسه گفتمان سفیر را معرفی می کنم . 
خانمها و اقایونشم کلا جداست و چون زیر نظر اموزش پرورشه ، کلا رصد میشه
پاسخ:
سلام

میانگین سنیشون چقدره؟!

خدایی انتظار ندارین که منه پیرمرد با چند تا دانش آموز که همسن بچه هامن بشینم سر یه کلاس که!

اگه همشون مثه خودم داغونن آدرس بدید برم!

کلاس‌ زبان موسسه طلوع حق رو پیش‌نهاد می‌کنم
البته این سری متدشون کلاً جدید شده و رویکرد مذهبی داره
و من حضوری شرکت نکردم که قضاوت کنم
ولی سری قبلش که شرکت کردم متد عالی، استاد عالی، جو عالی

منم در اون دوره کشف کردم فضای آروم کلاس (از همین نظر مورد اشاره شما در متن) و جو خوب همکلاسیا و معتقد بودن استاد به خیلی چیزا چقدر کمک میکنه به زبان آموزی
پاسخ:
سلام

کوجا هس؟

میانگین سنیشون چطوریه؟!
من دیدم عکس پروفایلتون شهید چمران بود،می خواستم پیشنهاد بدم کتاب "مرد رویاها رو بخونید خیلی زیباست در مورد شهید چمران به قلم سید مهدی شجاعی
پاسخ:
سلام

حتما

ممنون از لطفتون
نظر مقام معظم رهبری:: «متأسفانه در برخی مواقع بجای ترویج زبان فارسی، زبان انگلیسی ترویج می‌شود و اکنون کار به جایی رسیده است که آموزش زبان انگلیسی به مهد کودک‌ها کشیده شده است.»

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: «این موضوع به معنای مخالفت با یادگیری زبان خارجی نیست بلکه بحث اصلی، ترویج فرهنگ بیگانه در کشور و در میان کودکان، نوجوانان و جوانان است.»

پاسخ:
میدونید یه جورایی به هم آمیخته است!

در هر صورت شما در معرض فرهنگشون قرار میگیرید با یادگیری زبانشون.

بویژه برای کسایی که اندکی علاقه دارن به مدرنیته و غرب گرایی 
وای خدا . همین که صدای خندمو کنترل کردم نره بیرون از اتاق ، هنر کردم !
عالی بود مستر حیدری !
اگین از این پستا پلیز !

.
.

آخ آخ . گفتین ... زبان ! و ما ادارک زبان :(
منم دارم بدبختی می کشم سرش . البته حوصله ی کلاس رفتن ندارم چون همیشه احساس میکردم کند پیش میره :| هر چند که خودم نمی خوندم ولی باید تند تند درس بدن که بشینم بخونم ! البته یه موضوعی هم که هست اینه که اگه برم تعیین سطح یحتمل یه چن تایی میافتم پایین !

راستی کلاسای کانون مختلط نیست ها . همه جا هم که شعبه هاش هس . فکر کنم کیش هم مختلط نباشه .




.
.
 
فیلم هم بشینید انیمیشنی که نقش هاش حیوون هستند ببینید . دیدنش با دختر کوچولو بیشتر هم کیف میده :) اون وقت دیگه هی نمی گن مستر حیدری پلیز ! چون تعریف کردن قصه ی چار تا گوسفند و بز و خرگوش و اینا جالب به نظرشون نمیاد :)))
واسه آهنگ و فیلم .
راستش چن تا پیشنهاد نوشتم ؛ ولی پاکشون کردم !


موفق باشید در این راه سخت !
پاسخ:
سلام

والا ما هی میایم ازین پستای احساسی و مذهبی و اینا بذاریم تهش اینجوری میشه!
اصن تجربیات ما یه جور خاصی پیوند داره با آقای همساده! ینی داغونمااااا... له لهم....


ما ناچار بودیم به کلاس!
حتما باید چوب بالا سرمون باشه تا بخونیم. لذا رفتیم کلاس!


بحث سر مختلط بودن نیس که!
بحث سر فهم و شعوره که تو یه محیط آموزشی باید چطور برخورد کرد و چطور لباس پوشید!

یه کلاس طراحی تجهیزات شرکت کرده بودیم کلا کلاس صنعتی بود!

بعد یه دختر خانومی هم همکلاسیمون بود لامصب میومد تو کلاس استاد تا یه ربع گیج بود! یادش میرفت داشت چی میگفت!
ینی انگار داشت میرفت عروسی!
ینی اینقده شعورش نمیرسید که کلاس صنعتی و آموزشی با پارتی شب جمعه فرق داره!
مشکل اینه بیشتر تا مختلط بودن




دختر ما مگه میذاره یه دقه این لپ تاپ روشن باشه! جف پا میره روش...
میونه خیلی خوبی هم با خودکار و کاغذ داره
کافیه دستش به چیزای من برسه! سه سوته نابود کرده همه چیو...

+
ممنونم :))
سلام
وای وای وای...
چقدر این جور کلاسا رو اعصابمه. اعصاب...
کلاس های موسسه آریان پور هم خوبه ها... البته تو هر ترم 2 جلسه فیلم دارن.
عوض کلاس ها کاملا جداست. تعداد افراد تو کلاس 12 نفره، البته ممکنه تیچر کلاس، خانم باشه، ولی همه دانش پزوهان هم جنس اند توی یک کلاس...
پاسخ:
سلام

وا! چرا خب!
اتفاقا بقول استادمون جو خوبی و صمیمانه ای داره کلاسا!!!
سلام علیکم استاد

چه جالب!
یعنی برای همینه که ما هنوز درحال توسعه محسوب میشیم؟
انگار ما دقیقا همون قسمتایی رو از فیلم های اموزنده دنیا قیچی میکنیم که بیشترین بار اموزشی رو دارن!
+ چه خوبه که حداقل یه جاهایی برای دستگیری از طالبان تعالی بصورت خودجوش وجود داره..اینطوری دیگه هممون باهم عقب مونده نمیشیم

+ خدا شمارو از مستر حیدری پو پیلیز بودن کم نکند..

+ پیامبر فرموده بودن یه مردانی از پارس میان که علم رو از ثریا هم شده به کف میارن..خیلی بهتون میخوره این روایته...

+ از التفات انگیلیش به بانوهای فرهیخته کلاس دریغ نفرمایید..توانمندیتون در این راستا قبلا در خاطرات دوران دانشجویی به ما اثبات شده..منتظر خاطره ش میمونیم..

+ شهادت را سرعت گیری هست آیا؟

پاسخ:
سلام

ما هنوز در حال توسعه هم محسوب نمیشیم! البت تو این قرتی بازیا از خود توسعه یافته ها هم زدیم جلو!
دوست ما که از بچگی امریکا بود با تعجب از من میپرسید تو تهران چقدر پورن استار هست!!!!

گفتم اینا پورن استار نیستن! اینا آدم معمولی ان! گفت پس چرا اینجوری ان؟!

خلاصه براش توضیح دادم که تو چه چیزایی ما توسعه یافتیم و تو چه چیزایی اونا!

+
والا ما شانس نداریم
کلا هرجا میریم یوپلیز هستیم!

تو باشگاه یه نفر هست دان 5! ده سال ژاپن بوده و اصن امکان نداره کسی باهاش مبارزه کنه و آسیب نبینه!

روزای مبارزه هر جوری تو صف تنظیم میکنیم که جلوی این بابا نیافتیم آخرش مبارزه دوم سوممون میخوریم به تور این آقا و حسابی از خجالت هم درمیایم!

+
خخخخخخخخ
علم؟!
ثریا؟!
شیب؟!
بام؟!

+
این زبون بسته هارو خدا زده!
اینا از خودشونم خوششون نمیومده کوبوندن از نو ساختن(عمل و این صوبتا)
دیگه من سر به سرشون نمیذارم!
^_^

+
بع له
هواس نفس
ما که عطای زبان یادگرفتن دختربانومون رو کلا به لقاش بخشیدیم اونم درست به خاطر همین فضای دراماتیک حاکم بر کلاس ها
ترم پیش تو دانشگاه کلاس زبان گذاشته بودن منم یه جلسه رفتم، انقد نکته سیاسی ضد ایرانی-اسلامی از تو کتاباشون گرفتم که استاد با زبون بی زبونی بهم فهموند یو دیگه نیا پلیز!
پاسخ:
یو دیگه نیا پیلیز
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

حق داشته بیچاره!

بانو آراسته نیا رو نمیشناخته خب!
نکته ای که براتون جالب بود رو کااااملا قبول دارم...
پاسخ:
ما هر چی میگیم درسته!
هر کی هم قبول نداره ....

(+لحن دولت تدبیر و امید)
خب برادر گرامی قبل از ثبت نام تحقیقات لازم رو می نمودید:دی
اصلا اونا چطور شما رو ثبت نام کردن:دی
پاسخ:
اتفاقا تحقیق کردیم :)

همه تعریف کردن!

مثه ازدواج میمونه دیگه! تو تحقیق همه گل و بلبلن! بعدش خدا باید به داد برسه :)))

+
کلی رفت رو قیمتشون تازه
الکی که نیس
مهندس حیدری اومده اونجا...

اصن من میرم اینقده این خانوم منشیه خوشاااال میشه...
قشنگ معلومه از وقتی من رفتم اونجا کلی اعتبارشون زیاد شده و مشتریاشون فراوون شدن.
سلام
حالا مگه مجبورید حتما اونجا برید؟
اگه تهران هستید مؤسسه طلوع برای مذهبی ها دوره زبان داره
سفیر هم خوبه و در شهرهای زیادی شعبه داره
مختلط هم نیست اما مذهبی هم نیست
من کانون هم می رفتم اما سفیر از نظر من بهتر بود
فیلم هاشون هم سانسور شده بود زمانی که می رفتم
gosafir.com
پاسخ:
سلام

یه جورایی بعله

البته تجربه ثابت کرده جاهایی که دوستان مذهبی میخوان یه کاری بکنن یا میزنن از بیخ و بن نابودش میکنن یا باید خونه زندگی رو بفروشی هزینه اش رو بدی!

ترجیح میدم در بسیاری از موارد با دوستان مذهبی کار نکنم متاسفانه!
بسی خندیدم !
مستر حیدری یو پلیز اگین 
ههههههههه
+ حوزه علیمه که در خوابی بسی عمیقه متاسفانه حداقل تو این حوزه
پاسخ:
اوکی

آف کورس دی یر.

+
تو خیلی از حوزه ها :(
۰۳ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۵۸ فاطمه غلامی
سلام
به خاطر همین دری وری ها کلاس زبان رو تو دبیرستان رها کردم
رها کردن که چه عرض ی چیزی ورای متنفر شدن
هنوزم بعد ده سال درگیرم با این تنفر

پاسخ:
سلام

خب اگه سر و کارتون باهاش نیس شاید مشکلی نباشه

ولی واسه منی که صبح تا شب سر و کار دارم باهاش باید باهاش مهربون باشم ^_^
۰۴ شهریور ۹۵ ، ۰۴:۱۲ سیده فاطمه موسوی
:))))
ای باباها!
چه مصیبت عظمایی! 
خیلی جالب بود ولی d: 
واقعا؟ ما از این داستانا نداشتیم! کلاس تک جنسیتی! فقط کتاب و صوت! 
:/ 


پاسخ:
واقعا مصیبته ^_^

مام که همش در حال پاس کردن امتحانات خدا و به دوش کشیدن بار مصائب :))

سلام

این هم برای خودش روشی ه...
+ب استادتون پیشنهاد بدید یک بار شما فیلم و موسیقی رو ببرید کلاس با این توجیه که برای این کار باید با حجم بیشتری از فیلم و اهنگ سرکار داشته اشید و برای زبانتون بهتره :))
بعد بخشهایی از فیلمهای horror movie  :))) ببرید و  آهنگهایی ....  :))

خلاصه یک روز کلاس رو فنا بزنید بره  :))
منتظر هستیم هاااااا

++ با توجه به مشکلات کلاس های موجود نمیشه راهی برای نفوذ به کلاس زبانهای حوزه پیدا کرد؟ یا حوزه رو ترغیب کرد کلاس ها رو در سطح جامعه عمومی کنند؟؟
پاسخ:
سلام

شما میخواید کلن کلاس مارو نابود کنیدا :)


+
متاسفانه دوستان حوزه همیشه یه چند سالی عقب هستند از روند جامعه و بشدت تهدید محور!
و خب چند سالی از یه تهدید که میگذره تازه دوستان میشینن بحث میکنن که حالا چیکار کنیم!؟!


لذا در بسیاری از مسایل مثل موسیقی، ازدواج، همین زبان و ... مدل و متد و نسخه ی جامعی برای جامعه تهیه نشده!
سلام
منم نظر گذاشته بودم نیومده؟
پاسخ:
سلام

اومده

ولی سیستم اینجا هم مثه دولت شده!

تا بیاد نظرات خونده بشه و پاسخ داده بشه و تایید بشه و اینا یه هفته طول میکشه!

تازه اینترنتم بعضی وقتا در دسترس نیس! ینی از صبحتا شب همش تو جلسه ایم!

خلاصه ببخشید دیر تایید میشه نظرات!
اگر با مسائل فرهنگی و دینیکلاس زبانها مشکلی دارین، یسری کلاسعا هستن ک پک هاشون از فیلتر رد شده س. من ی ترم رفتم فشرده . استادمون کارش همینه ک جاهای مختلف کلاس برگزار کنن با قیمت بسیار ارزون ک مردم بیان و نرن کلاسهای متداول ک هزارجور چیز یاد بچه مردم میده! 
اگ‌خواستین شماره استادمو میدم 
پاسخ:
سلام

اگر شمارشونرو لطف کنید که خیلی ممنون میشم

حتما پیگیری خواهم کرد برای ترم های آینده.

+
با استاد صحبت کردم و انیمیشن پیشنهاد دادم و الان یکی دو هفته اس روی انیمیشن داریم کار میکنیم.
اتفاقا خیلی هم بهتره :)
ضمنا موافق نیستم حوزه همیشه عقبه.
شاید شما با اوناشون ک جلو هستن در ارتبلط نیستین. چون من هستم :)
 خیلی وقتا یک طرح مدت زیادی زمان میبره تا اماده بشه.ه زیرساخت چه نیرو چه هزینه و.. 
لذا مشکل صرفا از حوزه نیست.
گرچه طلبه ها هم میتونن جزو مقصرین باشن
پاسخ:
سلام

البت بنده نگفتم همیشه! گفتم اغلب! :)

بنده با تعداد زیاد و انواع مختلف فکریشون در ارتباط هستم.
تعداد بسیار کمی توشون دیدم که فکر های باز و روشنی داشته باشن و واقعا فکر کنن و فکر تولید کنن. غالبا متاسفانه عادت کردن و البته کردیم به خوندن همون چیزایی که قبلنا میخوندن و تکرار همونها!
این شده که دنیا به سرعت تغییر میکنه ولی ما نتونستیم همگام با این تغییر، نرم افزار و مغزافزار لازم رو برای کنترل و بهینه سازی این تغییرات سریع به جامعه ارائه کنیم.

این شده که الان برای بانک راه حل درست و درمونی نداریم، برای موسیقی نداریم، برای ازدواج نداریم، برای کار و اخلاق کار نداریم، برای فرهنگ اجتماعی و شهرنشینی و آپارتمان نشینی نداریم(منظور حقیر بصورت عملیاتی و اجرایی هست نه تئوری چون میدونم که روی همه ی این مسایل تئوری های قوی داریم ولی تبدیل این تئوری های خام به رویه ها و فرآیند های اجرایی در جامعه بعضا از خود تئوری سازی سخت تره!)

صددر صد مشکل تنها از حوزه نیست و در لایه های مختلف اجتماعی ما ریشه انداخته ولی از جایی که ادعای اصلاح جامعه رو داره انتظار میره خودش درگیر چنین چیزایی نباشه دیگه!
ولی خب طبیعیه که انتظاری که از دوستان حوزه میره به مراتب بیشتر از بقیه است هر چند تو این زمینه همه مسئولیم و باید تلاش کنیم.
۰۷ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۳۶ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
من یه اعتراض شدید دارم 

یعنی چی نظراتو میذارید یهویی تایید میکنید؟!

الان 27 نظرو کجا بشینیم بخونیم؟!
ده ده تا میکردید خب 


پاسخ:
^_^
اعتراضتون وارده

+
والا جلسات مکرر و کار و زن و بچه و انواع و اقسام فعالیت های غیرکاری وقت کمی برای حقیر گذاشته!

بعضی روزا وقت زیادی دارم بعضی وقتا هم یهو یه هفته وقت نمیکنم اصن سر بزنم به اینجا (البته همه کامنتارو میخونم با گوشی ولی جواب دادنش موکول میشه به زمان های دوووور!)

لذا باید ببخشید حقیر رو...

ان شاالله خودتون بزودی در جایگاه های بنده و ان شالله بالاتر قرار میگیرید. اونوقت خودتون اذعان میفرمایید که عه! فلانی چجوری وبلاگ نویسی میکرد اصن!؟!!
یک بنده خدایی رو می شناسم از مدیران مراکز فرهنگی. آدم عاقل و دغدغه مندیه. چند روز پیش استعفا داد. گفت میخوام شش ماه بشینم فقط زبان بخونم. بدون زبان اصلا نمیشه ادامه داد. در این حد. اگر درگیر باشی، برات مساله میشه. زبان هم یه چیزیه که الحمدلله کسی توی مدرسه یاد نگرفته تا حالا.
پاسخ:
سلام

بله

این مسئله رو با گوشت و پوست و استخون لمس کردیم ما.

حتی تو کارهای فرهنگی نیازش بیشتر از مهندسی هست به بنظرم!

+
آقا منور میفر مایید اینجا تشریف میاریدا
جدی میگم. :)

سلام
ببخشید کامنت قبل سلام نکرده بودم

تو ولیعصره
قبل خیابون برادران مظفر اگر بشناسید
چون کلاسا تفکیک بود خیلی اطلاع دقیقی از میانگین سنی کلاس آقایون ندارم
ولی اونجا یه مدلیه که کلاً فضای دانش‌آموزی اینا نداره
تو کلاس ما که حتی دانشجو هم کم بود
غالباً درسشون تموم شده بود
به نظرم آقایون هم کمابیش همین‌جور بودن
این سایتشه:http://toluehagh.ir
البته عرض کردم که این دوره‌ای که جدید گذاشتن رو تجربه نکردم
ولی دوره‌های قبلشون خیلی معقول و مفید بود

به هرحال مجبوریم انگلیسی یاد بگیریم و هیچ چاره‌ای هم نیست
حتی اگر بخوایم اونجور که آقا میگن به جایی برسیم که هرکی خواست تازه های علمی جهان رو بخونه مجبور شه فارسی یاد بگیره
از خونه اول نمی‌تونیم بدون هیچ ابزاری و طی هیچ مرحله‌ای برسیم انتهای راه
زبان خوندن شاید برامون خیلی سخت باشه ولی اصولاً با راحت‌طلبی نمیشه به اهداف بلند رسید
مجبوریم سختی‌هاش رو تحمل کنیم

پاسخ:
سلام

اختیار دارید. بزگوارید.

حتما سر میزنم به زودی. 
ممنونم بابت لطفتون

+
بله متاسفانه یا خوشبختانه مجبوریم
حتی اگر بخوایم این روند غلط رو تو دنیا تغییر بدیم که صرفا انگلیسی زبان علمه( همچین تحفه ای هم نیس! بیشتر زبان استثمار کشورهای بیچاره اس!) ناچاریم از خودش استفاده کنیم!

سختی هاشم که دیگه چاره ای نیس :))))))
باید تحمل کرد!
ما مرد کارهای سختیم اصن :))))

من یه نکته‌ی دیگه رو اضافه کنم به کامنت دیشبم
اونم اینکه با وجود همه‌ی نیازمون به زبان
بازم به هر قیمتی نباید بریم کلاس زبان...
البته جسارت نباشه
شما خیلی بهتر از من می‌دونید و من خیلی کوچیک‌تر از گفتن این حرفام
ولی میشه کلاس‌های کم‌مسئله‌تری رفت حتی به قیمت اینکه متدشون به اندازه کافی خوب نباشه


پاسخ:
بله واقعا
علی الخصوص که قیمتها هم کلن بالاس :)

+
بله فرمایشتون صحیحه
الان که با استاد مصالحه کردیم و مقدار زیادی از مشکلات مرتفع شده

ولی اگه دیدیم جو به سمت اونوره یحتمل عوض خواهیم کرد...

ممنون از الطافتون
پست‌تون رو بار اول که خوندم خنده‌دار بود ولی الان که داشتم برا یکی بلند می‌خوندم اصلاً خنده‌دار نبود، خیلی هم ناراحت‌کننده بود
برای همین حس کردم باید این نکته رو اضافه کنم حتماً
پاسخ:
خیلی ممنون. لطف کردید.

برای خودم هم اصلا خنده دار نیس! نمیدونم چجوری دوستان عزیزم میخندن با خوندن نوشته های اینجا!

من اصن داغونم خودم...

۰۸ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۲۹ واقعیت سوسک زده
سلام  نه خب دوره های بزرگسالانشون جداست ،من نمیدونم شما تهرانید یا اصفهان ، تهران حدود هفده شعبه دا ره ،اینترنت سرچ کنید تلفن و ادرسشون هست ، 
پاسخ:
سلام

دوره ی بزرگسالانه هم فایده نداره!

دوره ی دایناسورها نیازه... اوکی؟! :)

+
تبعیدیم به تهران فعلا :(
عه خب اهان مجبورید عب نداره...
پاسخ:
مجبوووووووووور...
^_^
به تاثیر روی سبک زندگی دقت نکرده بودم واقعا همینطوره
پاسخ:
اصن یه وضی...

:)
:)))))
خدا کلاسای زبانو‌از ما نگیره
شادیش در حد پارتیِ خارجیاس:-\ 
پاسخ:
^_^
چی بگم والا...

بد روزگاری شده :)))
کلاس زبان خوب حوالی چهارراه کالج سراغ ندارید؟؟
a.h.khaluie@gmail.com
ایمیل کنید لطفا اسم و آدرس رو
پاسخ:
سلام

حاجی کلاس زبان نه ولی دو تا فلافلی درجه یک و یه قهوه خونه کار درست اون حوالی سراغ دارم.
سلامممم
من تازه اینجا رو پیدا کردم :دی
من یه کلاس زبان میرم که استادش خیلی باشخصیته و روش و ایناشم خیلی خوبه اگه احیانن به ستوه اومدین و خواستین جای دیگه برین حتمن پیش ایشون برین خوشتون میاد!
پاسخ:
سلام

گم شده بود مگه؟! :)

+
هنوز به مرحله ستوه نرسیدیم!
بعلاوه اینکه الان داریم بیشتر انیمیشن کار میکنیم و این خیلی بهتر از قبلیاس :))
سلام
من اصن کاری ندارم به ضرورت و وقت کم و چیزای دیگه
یه سوال دارم
آیا هدف وسیله رو توجیه می کنه؟

گفتن اطلبوا العلم ولو من اهل النفاق
اما آیا گفتن ولو بالگناه؟!!


منم درگیر زبانم. همه کارم با زبانه. اگه شنیدنم به اندازه کافی قوی بود موقعیت های شغلی خوبی گیرم میومد. اما بخاطر همین محدودیت ها یه سری راه های تقویت زبان رو نرفتم!
نمیگم همه این کارو بکنن. ولی آدم از مذهبی ها یه توقع دیگه ای داره.
پاسخ:
سلام

خیر. توجیه نمیکنه


ما که مذهبی نیستیم ولی سعی کردیم تغییراتی بدیم و خداروشکر موفقیت آمیز هم بود و الان راضی هستم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">