مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

گوشی!

يكشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۵۰ ق.ظ

سلام


گوشیم گم شد!

به همین راحتی!

احتمالا روی موتور از جیبم افتاده!!!


حالا خود گوشی به درک!

سیم کارتش به درک!

مموریش به درک!

همه ناراحتیم واسه شعرامه!!!!


منه اخمخ همه ی شعرای جدیدمو روی گوشی نوشته بودم!!!

خداااااااااااااااااااااااااااااااا

حالا من بدون شعرام چیکار کنم!؟



پ.ن:

چند هفته پیش تو دانشگاه یه گوشی اس فور پیدا کردم. با بدبختی صاحبش رو پیدا کردم. گفت من قم هستم. میشه برام پستش کنی؟

منم براش پست کردم. حتا هزینه پست رو هم نداد بنده خدا!!!


الان سوالی که واسه دانش مندان ایجاد شده اینه که پس چرا این قانون عمل و عکس العمل واسه ما جواب نمیده !؟!

حالا اگه به یکی چیزی گفته بودیم یا مسخرش کرده بودیم همون لحظه خدا میذاشت تو کاسمونا! ولی نمیدونم چرا تو این جور مواقع....

هعییییییی


+

ناچار شدیم گوشی بخریم!

800 تومن!!!

میفهمی؟

800 تومن...

۹۳/۱۲/۰۳ موافقین ۵ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۶)

:))
پاسخ:
:(
۰۳ اسفند ۹۳ ، ۱۳:۱۵ گمـــــــشده :)
خداییش گنا دارین...این قانون رو خوب اومدین...همیشه همین طوره..:))
فک کنم برا اینکه پوست کلفت باشیم این شکلیه..:))))
800 تومن؟
اوووووف..نه واقعا نمی فهمم....خو یه نوکیا سی 001 می گرفتین..^_________^
پاسخ:
ممنون از همدردیتون!

والا پوست ما دیگه در حد تمساح و کرگدن شده از کلفتی...


میخواستیم ازینا باشه که تو دستشویی نمی افته!
دیروز هم مادر یک جمله میگفت با این مضمون که ظالم سالمه!
در راستای این داستان واقعی در اطرافمون:
دو تا خواهر پیر که هر دو تا عروس دارن تو خونه شون
یکی شون عروسه خونشو تو شیشه کرده
اون یکی از صبح تا شب خدمت مادرشوهره میکنه
عروس ظالم سالمه و راس راس میگرده
دومی هم فقیره و هم چند وقته همسرش سرطان گرفته...
پاسخ:
البلاء و للولاء...

+
این گوشی گم کردن واقعن بلای بزرگیه!
سلام

مومن خدا
میرفتید 1100 می خریدید

باید 800تومنی میخریدید؟؟؟
با یه گوشی لپ لپ هم کارتون راه میفتاد تا شاید خدا دلش می سوخت و پیداش میکرد...
پاسخ:
سلام

اتفاقا به همین نیت هم رفتیم!

یکی از رفقایی که علم موبایلیش زیاد بود رو با خودمون بردیم!
در نهایت چیزی که خودش دوست داشت رو واسه ما برداشت!!!

+
با توجه به شناختی که از خدا داریم و میدونستیم که دلش نمیسوزه لذا خودمون وارد عمل شدیم!
هه
دست و پا چلفتی

علی ای حال
ما یه 1616 دست دوم (میفهمی کهنه) رو 16 تومن خریدیم. باهاش قراداد 16 ساله بستیم. الان 4 سال از قرادادش رفته...
گاهی وقتا بهش حسودیم میشه که اون 16 سال قراداد داره برای ما کار کنه ولی ما هرجا میریم با یه عالمه منت یه قرارداد 6 ماهه!!!
پاسخ:
من که دست و پا چلفتی نبودم که! خودش بود!
اصن دقت نمیکنیا. اون از جیب من افتاد نه من از جیب اون! اوکی؟

آخ آخ آخ

اونو یادمه! تازه قسطی هم گرفتی. پولشم هنوز ندادی بیچاره رو...

فقط بی زحمت سعید جان جایی رفتی حرفی از رفاقت من و خودت اصن نزن. باشه؟
جون حاجی....
سلام

اینکه خدا خیلی ما هارو میچرزونه رو خوب اومدین

+خوب برادر من در راستای حمایت از تولید ملی ی جی ال ایکس میگرفتید...
گوشی من خراب شده و ان شاءالله ی ایرانی میخرم زیر300تومن... 
پاسخ:
سلام

اتفاقا قصد خودم هیمن بود!

یکی از رفقایی که علم موبایلیش زیاد بود رو با خودمون بردیم!
در نهایت چیزی که خودش دوست داشت رو واسه ما برداشت!!!
۰۳ اسفند ۹۳ ، ۱۹:۴۰ منور الفکر
برکت رزق حلال را
دوام و استمرار حالات خوب را
و
ریسمان محکم حیات پرمعنویت بی گره و فرسودگی و پارگی را
برای دنیایتان مسئلت میکنم

اما
واقعا لحن و ناراحتی تان بامزه بود
هم آن تاکید 800 تومنی اش
هم حق رفاقتی که دانشمند موبایل شناس بجای آورده
هم
غصه جوشش های به چشمه برگشته!

صاحب آن الهامات و آن جوشش ها و بستر آن واژه ها هنوز بالای سرشما و در سینه شما زنده است و پویا
غصه اش را نخورید
قرار بر الهامات عمیق تری است
مثل گوشی خوبی که خلاف تصور و برنامه شما، مقرر شده بوده
روزی رسان دنیا و آخرت اوست
پاسخ:
سلام

بله خب درست میفرمایید.
ولی تا قسطای این گوشی مقرر شده رو بدیم پوستمون کندس!

شعرا هم همینطور...


واسه یه شاعر گاهی شعراش از بچه هاش عزیزترن.
گاهی حتی یه کلمه از همه دنیا ارزشش بیشتره!


+
ممنون بابت دعاهای خوبتون
ان شاللله عاقبت بخیر بشید.

یاعلی
سلام
مبارکه گوشی
امیدوارم به راحتی تو جیب جا بشه اما به سختی از جیب بیفته!

اما من گوشی گم کردم وسط تهران! مطمئن بودم پیداش میکنم!
بالاخره انقدر به گوشیم زنگ زدم تا یکی برداشت و با پیک واسم فرستاد! پول پیک رو خودم دادم. ضمن اینکه مموری گوشیمم کش رفته بودن!

بنده خدا فکر کرده چی تو مموریم هست حالا!

فکر کنم با شنیدن سخنرانیای توی مموری عادم شده باشه. الحمدلله ما عکس و چیز خاصی رو گوشی نداریم الا سخنرانی های بزرگان

حالا شمام خواستید 14 صلوات بفرستید بلکه نتیجه داد. البته با خلوص نیست. این 14 صلوات بدجور نتیجه داده. بدجوووووووووووووور!
پاسخ:
سلام

توجیب که جا نمیشه این گوشی جدیدا! ولی بجای سینی میشه ازش استفاده کرد و واسه دو سه نفر روش چایی آورد!

والا مام خیلی زنگ زدیم. فک کنم اون بنده خدا که گوشی رو پیدا کرده با گوش دادن مداحیا و سخنرانیهاش متحول شده الان تو کوهی بیابونی جایی داره توبه میکنه! واسه همین بعد از یه روز کلن از دست رس خارج شد!

+
اگر صلاح باشه حتمن نتیجه میده
صلوات بسیار عجیبه.

آیت الله بهجت فرموده بودند نگید این تعداد صلوات میفرستم که فلان مشکلم حل بشه!
اینقدر صلوات بفرستید تا حل بشه!!! (ینی یه همچین اثری داره)

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
ایشالله که پیدا میشه...حتی شده فقط بخاطر شعرها...
پاسخ:
فقط بخاطر شعرها....

+
ممنون
۰۴ اسفند ۹۳ ، ۱۲:۲۴ مشق های آدم شدن
اگر وقتش رو دارید برید کلانتری گم شدنش رو طرح کنید براتون ردیابی میکنن
مال خواهر منو ردیابی کردن. و تو رفت  و آمد من به کلانتری دیدیم که خیییییییلیا گوشی شون دزدیده یا گم شده. و پیدا هم میشه انشاالله همچی چیز عجیبی نیس.
خلاصه مواظب باشین ازتون نزنن. اینجا که تو روز روشن از دست آدم میزنن/تهران
پاسخ:
سلام
ازین پیامکا به همراه اول دادیم ولی خبری نشد!

+
والا تو تهران که خود آدمم میدزدن چه برسه به گوشی!

ما که هر وقت میایم تهران تو مترو خدایی میترسیم!!!
۰۴ اسفند ۹۳ ، ۱۶:۵۷ کمی بودن ...
نه واقعادلم سوخت براتون!

مجبوربودین 880تومنی بخرین عایا!!!؟

حضرت علی علیه السلام:

هرکه بداند خداعوض می دهد

سخاوتمندانه می بخشد.
پاسخ:
خب دل سوختن هم داره دیگه!
800 تومن بود. بیشتر از حقوق یک ماه...

یهویی شد دیگه! از اول قصدشو نداشتیم. امان از رفیق ناباب!!!

پیدا میشه ان شاءالله ...

امانتی اهل بیت توش بوده با سراغی که از شعراتون داریم!

الهی که پیدا بشه. ما بیشتر دلمون کباب شد.

پاسخ:
سلام

لطف داربد شما

در عوض ما تصمیم گرفتیم زین پس همه شعرارو تو وبلاگ بنویسیم!
ظاهرش این است ارباب خواهردار شد
باطنش این است آقا برادر دار شد
ظاهر و باطن همین جمله طوفانی است
فاطمه از حیدر کرار حیدر دار شد
پاسخ:
باغ آباد علی میوه ی نوبر داده
هر چه بودست خداوند به حیدر داده

حال بعد از حسن و بعد اباعبدالله
به گل سرسبد فاطمه دختر داده...

تبریک
۰۵ اسفند ۹۳ ، ۰۸:۱۴ روح اله دهقانی
سلام علیرضا ... یعنی همش تفاخر بود این پستت ....
میخواستی  چی بگی ... بگی موتور داری .....!!!
میخواستی بگی اینقدر جیبت پر بوده که جا برا گوشیت نبوده و اوفتاده ......
میخواستی بگی اینقدر علاقه مند به شعر و ادب هنر هستی که بدون شعرهات نمیتونی دووم بیاری ......
میخواستی کمک کردنت به دیگری رو ریا کنی ......
از همه بدتر میخواستی بگی که یه گوشی خریدی اندازه کف پات که بابتش 800000 تومن پول دادی .....

نه واقعا علی جان همش فخر نبود ......

موفق باشی دادا ....!!!!!!!!!!!!!!!!!

دادا ولی به یه چیزی امیدوار باش .... اینکه با گم کردن گوشیت شاید بتونی یکی رو آدم کنی ...... آخه از تو گوشی تو چیزی جز سخنرانی و مداحی و این جور چیزها گیر نمیاد ......

یا علی
پاسخ:
سلام

دقیقن...

:)
"حالا اگه به یکی چیزی گفته بودیم یا مسخرش کرده بودیم همون لحظه خدا میذاشت تو کاسمونا! ولی نمیدونم چرا تو این جور مواقع...."

خواستم یه شوخی بکنم و یه تیکه ای به حضرتت بندازم،
گفتم شانس نداریم که! از در نرفته بیرون گوشی خودمون دو در میشه! :))
پاسخ:
سلام

الان حال گوشیتون چطوره؟!!
(آیکون نیشخند شیطنت آمیز)
واقعا چقدر این دوستان بزرگوارتان هوایتان را دارند!
روح آدم شاد میشود
خدا روحشان را شادکند...
پاسخ:
اصن من به جاهایی که تو زندگیم نرسیدم رو مدیون همین دوستان هستم!

با وجود تاثیرات زیاد این دوستان از پذیرفتن دشمن معذوریم

لطفا اصرار نفرمایید...
سلام
می دونید مهندس دو تا حالت داره
1)

 ایشون که گوشیشون رو گم کرده بودن نیتشون پاک بوده گوشیشون رو شما پیدا کردین به دستش رسوندین
شما نیت گم کردن گوشیتون مشکل داشته لابد وگرنه تجربه نشان داده باید تا الان پیدا می شد
2)
اگه گوشیتون رو تو قم گم کرده بودید قانون عل و عکس العمل احتمالن جواب می داد

+ جهت امتحان و رسیدن به یه نظریه فلسفی و جامع و کامل احتیاطن این گوشتون رو ببرید قم گم کنید البته با نیت پاک ببینید کسی پیدا می کنه یا نه


+روزتون هم مبارک

پاسخ:
سلام

الان من :|
گوشیم :|
نیت اون نبده خدا :|
نیت من :)

+
به شرایط اولیه و شرایط عملیاتی قانون اصن فکر نکرده بودم.
دیدید گفتم شما واسه استادی دانشگاه عالی هستید؟!!!

این نگاه ژرف و موشکافانه شما فقط در اساتید خوب پیدا میشه (ستاد هندوانه های زیر بغل قرار گرفته)

++
استاد میشه ویژگی های نیت پاک رو بفرمایید

میترسم این گوشی رو ببرم قم کنم بعد دوباره نیتم پاک نباشه و .....


+++
روزمون؟!!
مهندسو میفرمایید؟

اوهوم.
بله

ممنون

تنکیو


سلام
من تازگیا دار م با وبلاگ های دوستان شما آشنا میشم.
با اجازه...
گوشی مامانم درست روز 22 بهمن در حال راهپیمایی از جیبش افتاد و ما1500صلوات و یه مقدار پول نذر کردیم و یه نماز که بخونید انشا... جواب میده برا ماجواب داد صبح گم شد عصر خونه بود ولی با تمرکز بخونیدش چون مامانم هممطالب خودش رو تو گوشی ذخیره میکرد و دوس نداشت حتی یکیش هم پاک بشه و اون فرد سالم تحویلش داد توکلتون بخدا...
این نماز بخونید از یه فرد کوچیک که از شعر اینا فقط خوشش میاد همین هیچ استعدادی در زمینه شعر نداره ولی دعا و نماز زیاد داره دردسترس قبول کنین.
أَصْبَحْتُ‏ فِی‏ جِوَارِ اللَّهِ‏ وَ اَمْسَیْتُ فی اَمانِ اَللهِ  تکرار کنید همش واین نماز

دو رکعت نماز باحمد ویاسین میخونین بعد نماز دست به دعا بردارید و بگویید:

اللّهم یا رادَّ الضّالَّةِ الهادی مِن الضَّلال صل علی محمد وآل محمد واحفَظ علیَّ 

ضالَّتی واردُدها الیّ سالمةً یا ارحم الرحمین فاِنَّها  من فضلک و عطائک  یا عباد

الله  فی الارض و یا سیارةَ اللهِ فی الارض رُدّوا  علیَّ ضالَّتی فانَّها مِن فضل الله عطائِه
 توکل بخدا بحق حضرت زینب پیدا بشه
پاسخ:
سلام

مقدمتون گلباران.
ان شاالله این آشنایی براتون مفید باشه.

+
بروی چشم
حتما انجام میدم

خیلی لطف فرمودید
یاعلی

سلام علیک و رحمة الله ...

پاسخ:
علیکم السلام و رحمه الله و برکاته
۰۵ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۴۵ ذره ای از تبار نسیان
وااااای چه اتفاق تلخی...
خدا نصیب هیچ شاعری نکنه...

---
با دو مطلب جدید به روزم که هر دو جای تامل و بحث دارن..
منتظریم.
پاسخ:
پولش پس چی؟!!
آقا کامنت جناب دهقانی از یک طنز نود قسمتی بیشتر منو خندوند:)))
پاسخ:
دست شما درد نکنه واقعا!

من دیگه حرفی ندارم...

+
چرا ویتون همچین شده؟
نگران نباشید حتما یه جا قانون عمل و عکس العمل جواب میده
مثلا کسی که گوشی شمارو پیدا کرده، در آینده بچه اش یه گوشی گم میکنه و بچه ی شما پیداش میکنه ( اما خب باز بهش پس میده )

در هر صورت دارم با لحن غیر مستقیم میگم که گوشی رو دیگه کاملا بی خیال بشید! منم یه انگشتر گم کردم داغش به دلم مونده! البته خداییش گوشی راه برگردوندن داره اما انگشتر نه!

حالا خارج از شوخی من نتونستم هنوز این قانون رو رد کنم!
اما نمیدونم چرا به ما که میرسه دیگه جواب نمیده!

حالا طبق قانون عمل و عکس العمل، چون من این قانون رو مسخره کردم فردا گوشیم گم میشه! میدونم دیگه ...
پاسخ:
سلام

به جمع گوشی گم شده ها خوش اومدین :)

اصن جیگرم حال میاد گوشی بقیه گم میشه...

+
من چیزایی که گم کردم از چیزایی که الان دارم خیلی بیشتره!

بعضی وقتا خودمم گم میکنم!
سلام مومن.جزاکم الله خیرا


اتفاقا ما هم یه بار یه گوشی خریده بودیم از این مموری خورها{لبخند}
یه روز که برگشتم خونه، مادرم گفت حواست هست به گوشیت؟
گفتم چطور؟
گفت یکی زنگ زده که گوشیت را پیدا کرده!!
گفتم جل الخالق...گوشی م که تو جیبمه..و دست کردم تو جیبم که دیدم گوشی ای وجود نداره!!
خلاصه رفتیم سر قرار و دیدیم بله...مموری گوشی را برده بودند....
همونجا خندیدم....گفتم حالا طرف دو تا مداحی گوش میده، میره خودش را معرفی می کنه!!{لبخند}
اینطور ما از فرصت ها برای اشاعه ی فرهنگ استفاده می کنیم!!{لبخند}


دانشمندان به این نتیجه رسیدند که قوانین مورفی رو دست قوانین نیوتن بلند شده!!{لبخند}

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
سلام

دیگه گوشی شما خعععلی باکلاس بوده! ازین مموری خورا!!!

عه!
پس بگید چرا تعداد معرفی شدگان گوشی دزد زیاد شده ها!

+
از نیوتونشون چه خیری دیدم که از مورفیشون ببینیم؟!

علی یارتون
میگم آقا شقایق آگهی بدی هم بد نیستا!
مثلا اینطوری
http://salijoon.ws/mail93/931121/daneshjo/453844_373.jpg

پاسخ:
سلام

حتما!

فقط باید تهش بنویسیم مش غلوم زمبه ای اگه اسمساشو نخونی و صوتاشو گوش ندی!

چون اگه گوش بده دیگه خودش مثه بچه آدم میاره میده!

+
ممنون از راهنمائیتون
سلام

ترکیدم از خنده جواب کامنتا رو خوندم
:)

خدا حفظتون کنه
پاسخ:
به آدم داغدار میخندن؟!

نه واقعا؟
سلام.
برای حفاظت از متن ها، می تونین از نرم افزارهایی که محتواشون رو sync می کنند استفاده کنین. مثلاً Evernote چیز خوبیه. البته اگه نگران جاسوسی و ... نیستین!
پاسخ:
سلام
مگه کسی جرئت میکنه از مهندس جاسوسی کنه؟!

یه حرفایی میزنیدا...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">