مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

تو آخرش منو میکشیا...

جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۳، ۰۲:۰۳ ب.ظ

 

 

 

تو آخرش منو میکشیا

تو بدجور منو خونه خراب خودت کردی

گفتن دوری و دوستی

نگفتن اینقدر طول بکشه

گفتن کربلا

نگفتن آدمو دیوونه میکنه

 

تو که مارو خونه خراب کردی...

گفتن هرکی بیاد کربلا دلش آروم میشه

 

نگفتی هر کی بیاد در به در میشه

 

پ.ن:

سلام

از بزرگی ارباب همین بس که کسی مثل من رو به پابوسی خودشون میپذیرند.

 

بالاخره ما هم راهی شدیم رفقا

ان شاالله یکشنبه عازمیم...

 

شاید این سفر با همه سفرها فرق بکنه.

توی این سفر یه مسافری هستم که کاسه به دست به سمت دریا میره تا به اندازه کاسه اش از دریا بچشه.

 

این سفر به لطف خدا و نظر ارباب قصد دارم سه روز اعتکاف در مسیر نجف کربلا با پای پیاده فقط برای تفکر...

 

تفکر و تفکر و تفکر...

 

حس میکنم بیشتر از هر زمان دیگه نیاز به شناخت تو دارم حسین جان...

 

رفقا حلالم کنید.

شاید برنگشتم...

خداحافظی سخته

مگر برای کربلا باشه...

 

پس خداحافظ

به یاد همتون هستم.

 

 

 

 

+

در این سفر رو به نیابت از

خدا

امام زمان و باقی چهارده معصوم

حضرت آقا و امام و همه ی علما و صلحا و شهدا

همه ی اون کسایی که دلشون میخواست قدم قدم

تو مسیر پیاده نجف کربلا روضه ببینند و اشک بریزن

همه ی شیعیان و محبین اهلبیت

پدر و مادرم و همسرم و دختر کوچولویی که قراره کنیز حضرت زهرا بشه

رفقام و همه ی دوستان مجازی و حقیقی

 

و در نهایت

به نیابت از همه ی عالم بشریت از روز ازل تا روز قیامت

به زیارت حضرت عشق خواهم رفت.

 

ای اهل وفـــــا به یادتان خواهم بود
هنگام دعــــــا به یادتان خواهم بود
حالا که مسـافــر دیــار عـــشــقـــم
در کرب و بلا به یادتان خواهم بودم

 

هر کس خواست با ما

پیاده همراه بشه

بسم الله

(زیارتم کنید...)

 

این هم وصیت نامه:

دلم هواتو کرده . منو ببر به کربلا حسین

یاد چشاتو کرده . منو بخر تورو خدا حسین

اگه تورو نبینم دق میکنم . من میمیرم حسین

وقتی دارم میمیرم سراغتو هی میگیرم حسین

غسل بکنید تنم رو با اشک دیده ها و گریه هاش

کفن کنید تنم رو با پیرهن سیاه روضه هاش

جنازم رو بیارید بگید فقط به زیر لب حسین

وقتی که زنده بودم به لب میگفتم روز و شب حسین

تو حجله مردن من زنجیر و سنج و یه علم بیارید

کنار قران خدا نوار روضه ی حسین بذارید

بروی سنگ قبر من حک بکنید یه عمر دل سپرده

بگید به اشنا ها گفته به لب یه یا حسین و مرده

رو قبر من بریزید تربت کربلا . کمی گل یاس

حک بکنید رو قبرم . جون داده تاسوعا برای عباس

۹۳/۰۹/۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۳۵)

سلام

الحمدلله رب العالمین

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

التماس دعا

پاسخ:
سلام


همه ی سلامها به تو...
حسین جان
۱۴ آذر ۹۳ ، ۱۵:۱۸ دل تنگــــ امام زمان (عج)
سلام

بی توفیق هایی امثال حقیر رو هم دعا کنید ...
خوشا به سعادتتون
سلام مارو هم به ارباب برسونید 


للحق
پاسخ:
سلام

اختیار دارید این چه حرفیه

دل هر که پریشان حسین است حرم اوست...

بعد منزل نبود در سفر روحانی...

حتما

حتما
نائب الزیاره ایم

یاعلی
۱۴ آذر ۹۳ ، ۱۵:۴۴ پلڪــــ شیشـہ اے
.
.
.


پاسخ:
سلام بر حسین علیه السلام...
۱۴ آذر ۹۳ ، ۱۶:۴۹ واژه های بلوری
سلام علیکم..

فرمودید دعا میکنید،اما تاکید بد نیست....
دعاکنید کربلایی باشیم و سرباز امام زمان..
دعاکنید آقا بخاطر کارهای ما اشک نریزن..
دعاکنید نور چشم حضرت باشیم..

سفرتون پر از عطر حضور عشق

یازهرا..سلام الله علیها
پاسخ:
علیکم السلام

حتما

بروی چشم

به شرط حیات و لیاقت

یاعلی

خدا ان شالله نصیبتون کنه به زودی
بی زحمت از جانب من روسیاه به ارباب سلام بده
التماس دعا
پاسخ:
بروی چشم

اصلا به نیابت از شما یه زیارت کامل انجام میدیم به شرط حیات و لیاقت

یاعلی
۱۴ آذر ۹۳ ، ۱۹:۲۳ منورالفکر
جز این انتظاری نبود
که
شقایق خون جگر همین
دیدارهاست...


پاسخ:
سلام

امرتون بروی چشم عزیز

ان شاالله بزودی نصیب خودتون

یاعلی

سلام

دیگه چیزی مونده که بگیم؟!!



هر طرف رو نگاه میکنم

خیلیا دارن میرن

منه رو سیاه رو ولی راه ندادن...

لیاقت نداشتم که...


عجیب

عجیب این روزا دارم به این فکر میکنم که اگه اون زمان بودم...

پابسته ی دنیام

بدجور...



دعا میکنید دیگه...

در پناه خدای حسین علیه السلام

یا علی

پاسخ:
سلام


حتما دعاگو هستیم

کربلا به رفتن نیست...
به شدن است...


که کل ارض کربلا

اگر کربلایی باشیم...
۱۴ آذر ۹۳ ، ۲۱:۰۱ ˙˙·٠•✿ اِقلیما ✿•٠·˙˙
از نجف که راه بیفتی تا کربلا هزار خورده ای عمود است 
یعنی حدود 90 کیلومتر 
مسیر راه رفتنت چگونه است؟ 
تند راه می روی با قدم های کوچک؟ کند راه می روی با قدم های بلند؟ 
هر جوره که حساب کنی باز تا کربلا یک دریا قدم داری 
هدرش نده تقسیم بندی کن 
اصلا به عنوان وسایل سفرت امشب بنشین یک لیست اسم در بیاور 
اول را بگذار محض آرامش دل صاحب الزمان بعد نیت کن 
ده قدم برو... 
دومش را بگذار به نیت روح الله بعد نیت کن 
ده قدم برو... 
سومش را بگذار به نیت رهبرت بعد...
بعد پدر و مادرت 
بعد.... 
آن آخری ها هم اگر یادت بود و به ذهنت ماند چند قدمت هم مال من 
اصلا فکر کن من غریبه گبر کافر... مسلمان تو بزرگی کن و چند قدمت را به من بده 
شاید ندانی اما لذت و قدر راه رفتن را یک فلج از دوپا بهتر می داند 
امسال برای اربعین فلجم؛ چند قدمت برای من! 
شاید زکات اربعینت هم این قدم هاست که نذر می کنی
پاسخ:
بروی چشم

قول.
الحمد لله

جابرا اشک فشان ناله بزن زمزمه کن 
گریه با فاطمه از داغ بنی فاطمه کن 
در حریم پسر فاطمه یاد از همه کن 

پاسخ:
بروی چشم عزیزم

نائب الزیاره ایم ان شالله
خوشا به سعادتتون
سلام مارو به آقا برسونید...
التماس دعا...
پاسخ:
سلام

حتما حتما

یاعلی

جا مانده ایم و شرح دل ما خجالت است

زائر شدن،پیاده،یقیناً سعادت است

ویزا،بلیط کرب و بلا مال خوب هاست

سهم چو من پیامک (هستم به یادت) است

یک اربعین غزل،به امید عنایتی . . .

این بغض من اگر چه خودش هم عنایت است

چیزی برای عرضه ندارم مرا ببخش

یعنی غزل،نشانه ی عرض ارادت است

ما هیچ،ما گناه فقط جان مادرت

امضا بکن که شاعرت اهل شهادت است

باشد حسین کرب و بلا مال خوب ها

یک مهر تربت از تو برایم کفایت است...

پاسخ:
ضربدر بزن مقابل اسمم که من بدم
(باشد حسین کرب و بلا مال خوب ها)...

سلام

سلام جامونده ها رو به ارباب باوفا برسونید....
ارباب باوفا گدا نشسته پشت در
ارباب با وفا تا کربلا ما رو ببر...هی یاحسین...
انشالله سفر پربرکتی داشته باشید

حق نگه دار
پاسخ:
سلام

بروی چشم بزرگوار

بروی چشم...

۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۰:۳۴ فانوس جزیره
سلام علیکم مومن

با مطلب
تاحالا به میوه ها فکر کردید 2
بروز هستیم

عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
علیک سلام

خیر

فقط خوردیم!!!!
سلام دوست عزیز
حسین جان :
خداحافظی زائر تو خون به دلم کرده حسین
چند روز ِ دگری مانده بیا کاری کن

اگه یادت موند حتما زیارت ناحیه مقدسه بخون 
شرح جاماندگی و دلتنگی ما رو خدمت ارباب عارض شین
التماس دعای فراوان....
پاسخ:
سلام

تو اون شلوغیا

یه کنجی از حرم ارباب جا پیدا کردم

به نیابت از همه شیعیان و محبین حضرت
ناحیه مقدسه خوندیم و ......


یاعلی
۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۸:۴۶ واقعیت سوسک زده
سلام
التماس دعا
پاسخ:
سلام

دعاگو بودیم بزرگوار
۱۵ آذر ۹۳ ، ۲۰:۴۶ بهار نارنج

سلام زائر برگزیده

پارسال قصد داشتم امسال اربعین اگه حضرت بطلبن تو پیاده روی باشم ولی افسوس که برگزیده نشدم...

چقدر عالیه تفکر..

زیارتتون قبول ان شاءالله

خیلی التماس دعا دارم حین برداشتن گامهاتون به کربلا خواهشا اون آخر دعاهاتون برا منم دعا کنید.

اللهم عجل لولیک الفرج

پاسخ:
سلام


ان شاالله سال دیگه و هر سال نصیبتون

بهترین سوغات پیاده روی اربعین همین تفکره بنظرم

خداروشکر برای ما خیلی با برکت بود این سفر

ما اول دعاهامون دوستان رو دعا کردیم

یاعلی
سلام اخوی

تنها میخام بگم التماس دعای فراوان بیاد همه گرفتارای عالم و در بند های زمین

التممممااااااااااااااااااااسسسسسسسسسسسس دعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
پاسخ:
سلام

دعاگوبودیم و البته نائب الزیاره

یاعلی
۱۶ آذر ۹۳ ، ۲۲:۰۶ نگاه کویر
التماس دعا...
همراه هستید با همسر من در یکی از همین خیابان ها...
پاسخ:
سلام

بح بح
بسلامتی

ان شاالله خودتون هم بزودی عازم بشید

+
خیلی وقته نیستید ها!
وای وای وای...
خوش بحالتون که انقدر خوب بودین که دعوت شدین!
دیر شده؛ولی ایکاش همه ی مجازیا رو دعا کرده باشین! :(((
پاسخ:
سلام

کربلا دو دسته دعوت میشن

یا اونایی که خیلی خوبن
یا اونایی که اینقدر خراب شدن که غیر کربلا چاره ی دیگه ای نمونده براشون


ما دومی بودیم...

خداروهزار مرتبه شکر
باز دستمون رو گرفت ارباب
سلام
رمقمان را بریده اند این خدا حافظی ها
التماس دعا
پاسخ:
سلام

ان شاالله خداحافظی خودتون

بزودی
۱۷ آذر ۹۳ ، ۲۳:۲۸ کنیز زهرا(س)
سلام برادر...بخداهروقت میومدم پای نت واینجا,فقط منتظراین خداحافظی برای کربلابودم,این چندوقت ازخبرکربلارفتن همه دلم خیلی گرفت چون من جاموندم..ولی واقعاالان خوش حال شدم,خیلی...
میدونم شایداین پست روقبل ازرفتن نبینید,ولی جان حضرت زهرا(س)این حقیررودعابفرمایید..انشالله سالم بریدوبرگردیدوروزی هرسالتون باشه..انشالله سال دیگه با بانو مشرف بشین...یاعلی
پاسخ:
سلام

دعاگو بودیم ویژه

اتفاقا قبل از رفتن خوندم کامنتتون رو

ولی نشد جواب بدم

ان شاالله همه دوستدارای حضرت سالی چند بار قسمتشون بشه

یاعلی
سلام مومن. جزاکم الله خیرا


گرچه ما دیر رسیدیم به خداحافظی شما برادر اما شما ما را دیر دعا نکنی ها!!

ان شاء الله به سلامتی و خوبی و خوشی و همراه با معرفت بیشتر بری و برگردی...



عاقبتتون به خیر به حق ابوتراب
یا علی
پاسخ:
سلام

ما اول دوستان رو دعا کردیم.
به خودمون که رسید وقت تموم شد!

امید که دعاهایی که برای دوستان کردیم واسه خودمونم مستجاب بشه

یاعلی
التماس دعا
پاسخ:
سلام

نائب الزیاره و دعاگو بودیم

یاعلی
۲۱ آذر ۹۳ ، ۱۵:۵۸ بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
خرم آن لحظه که متاق به یاری برسد...
پاسخ:
ان شاالله شبیه ما
تو خیابون باب القبله

به محض اینکه چشمتون به حرم افتاد

زیر لب این رو زمزمه کنید

خرم آن لحظه....
:(((((((((((((
پاسخ:
;)
یه خبر میدادین دارین میرین!!

حالا که برگشتین زیارت قبول
ایشالا ما رو هم دعا کرده باشید
پاسخ:
سلام

شرمنده
شلوغیه سره دیگه!

حالا که برگشتیم ممنون!

ان شاالله قسمت شما و خانواده بزرگوارتون بزودی

صد در صد
اصن شک نکنید :)
۲۳ آذر ۹۳ ، ۱۹:۵۸ بهانه گیر
سلام

زیارت هاتون قبول....
پاسخ:
سلام

ممنون

ان شاالله قسمت شما

سالی چند بار
۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۳:۰۹ بنای با ثوات
آقا شما قصد ندارین برگردین؟
5 تا مسافر مجازی داشتم 3 تاشون برگشتن..شما موندی و یه نفر دیگه...
پاسخ:
سلام

قصد که نداشتیم برگردیم ولی خب!

برمون گردوندن!!!

کاش می ماندم میان کربلایت یا حسین
مثل کفشی که ورودی حرم جا مانده است...

نائب الزیاره و دعاگو بودیم بزرگوار

یاعلی
۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۴:۲۳ فانوس جزیره
سلام علیکم مومن

شهدا را یاد کنید با ذکر صلوات

قرار اینترنتی وبلاگ نویسان جهت
دیدار با خانواده شهید مدافع حرم محمدحسین مرادی
جهت حضور و ثبت نام مراجعه کنید به وبلاگ فانوس جزیره

لطفا رسانه باشید

عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
علیکم السلام

اللهم صل علی محمد و آل محمد
وعجل فرجهم
سلام
قبول باشه
حتما با کاروان آقای امینی!!!
پاسخ:
سلام

نائب الزیاره و دعاگو بودیم.

ما فقط با اتوبوسشون رفتیم.

برای گرفتن ویزا اسممون تو لیستشون بود وگرنه تنها بودیم به لطف خدا.



ما کجا و رفقای طلبه کجا!!!!!!!
سلام
خوشا بسعادتتون
زیارتتون قبول ان شاءالله اخوی
دیر رسیدم و نشد التماس دعا بگم
پاسخ:
سلام

ممنون

ان شاالله خدا قبول کنه و هر سال قسمت شما بزرگوار هم بشه

دعاگو و نائب الزیاره بودیم طبق عهدی که کرده بودیم از قبل

یاعلی
۲۸ آذر ۹۳ ، ۲۰:۴۸ پاک باخته
سلام
همان طور که قول داده بودم زیر قبه یاد زینب بانو بودم
ما برگشتیم
خدا رو شکر که شما هم رفتین
قبول باشه
التماس دعا
پاسخ:
سلام

والا ما که از دور فقط بای بای کردیم!

به زیر قبه و اینا نرسیدیم ولی خب دعاگوی دوستان بودیم.

ممنون از لطف شما

امیدوارم سال دیگه همه دوستان وبلاگاشاون تعطیل باشه موقع اربعین!
۲۹ آذر ۹۳ ، ۱۲:۴۲ مجنون علی
بسم الله
خوره افتاده به جانم همه دم میگوید/ تو اگر پست نبودی حرمت میبردند
خوشا به سعادتت.... خوشا به سعادتت...
التماس دعادارم ازت برادر بزرگوارم.... شاید آقا به حرمت شما نیم نگاهیم به ما کرد....
نمیدونم این  نوشته رو دیر نوشتم یا نه اما اگر دیدی فقط خواهشم اینه تو بهشت نجف فقط و فقط یه لحظه یادم بیفت همین
یاعلی
پاسخ:
سلام


به محض دیدن ایوان نجف اولین کسی که یادش افتادم شما بودی داداش.

اگر خدا قبول کنه شدیدا دعاگو بودیم

یاعلی
۲۹ آذر ۹۳ ، ۲۰:۴۳ کنیز زهرا(س)
خوشحالمون کردید برادر...
خداخیرتون بده..
روسفیدباشیدپیش مادرم زهرا(س)
                                                      یاعلی
پاسخ:
خداروشکر

ان شاالله به برکت اهلبیت همیشه خوشحال و دلشاد باشید

یاعلی
۳۰ آذر ۹۳ ، ۱۶:۳۶ مجنون علی
سلام
داداش زیارت قبول.... خاک پات سرمه چشمم
مرسی از این همه لطف و محبتت
خداشاهده که دلم شاد شد... به حق حسن زهرا دلت شاد بشه
یاعلی
پاسخ:
سلام عزیزم

نائب الزیارت بودیم ویژژژژژژژه

ان شاالله سال دیگه با هم ایوان نجف...

علی مدد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">