مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

گرچه مالامال دردم یا حسین

شعله ای خاموش و سردم یا حسین


روز محشر باز حسرت می خورم

کم برایت گریه کردم یا حسین....*



*

آخرین شعر حقیر

تقدیم به ارباب

با حسرت...



پ.ن:

سلام


تنها کسی که کربلا رفته می فهمد

نزدیک شدن به اربعین

چه بلایی بر سر دل آدم می آورد...


و چشمهایی که با شنیدن نام کربلا

ناخودآگاه

زیبا می شود...



رفقا

دعا کنید که من اربعین حرم باشم...


+

برات یه گریه ای بکنم

اگه منو کربلا ببری

اگه منو کربلا ببری

اگه منو کربلا ببری...

۹۳/۰۹/۰۳ موافقین ۳ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۳۲)

تنها کسی که اربعین کربلا رفته می فهمد
نزدیک شدن به اربعین
چه بلایی سر دل آدم می آورد...

واقعا زیبا بود
انشالله روزی همه آرزومندان شود...
 
پاسخ:
 دم از عذاب قیامت دگر مزن ارباب

عذاب من نرسیدن به کربلای شماست....
۰۳ آذر ۹۳ ، ۱۸:۰۸ از تبار باران
شما ان شاءالله اگه رفتید برای ما هم دعا طلب کنید 
پاسخ:
سلام

حتمن

بگو به زائر کرب و بلا که سوغاتی

کسی ندارد از او انتظارِ انگشتر....


۰۳ آذر ۹۳ ، ۱۸:۴۹ فیروزه ای
از همین میترسم... ارباب قصد عاشق کردنم، کرده...
ارباب قصدِ سوزاندنم کرده ...
اگر امسال کربلایی شم، سال های دیگه رو چکار کنم!!!
میترسم...
باید ازش زیارت هر ساله بخوام یا حتی بیشتر
میترسم طاقت دئری نداشته باشم....
پاسخ:
ای دل نگفتمت مرو از راه عاشقی
رفتی... بسوز ... کین همه آتش سزای توست...
اللهم ارزقنا کربلا
ان شاءالله...
پاسخ:
ان شاالله سالی چند بار...
یا حسین
لرزانده غربت تو دل روزگار را
برده است داغت از دل عالم قرار را
شکر خدا به روز جزا دست ما پر است 
پر کرده ایم از غم تو کوله بار را

انشاالله زیارت اربعین قسمت همه عاشقان ارباب بشه...
پاسخ:
پر کرده ایم از غم تو کوله بار را

ولی بازم حسرت اینه:

کم برایت گریه کردم یا حسین...

ان شاالله شما هم.
۰۴ آذر ۹۳ ، ۰۰:۱۵ فانوس جزیره
کاش قسمت شما  و ما بشود اربعین کربلا
پیاده

کاش


سلام علیکم مومن
التماس دعا داریم
پاسخ:
سلام

ان شالله


قسمت شما و همه و اونایی که دوست دارن
۰۴ آذر ۹۳ ، ۰۰:۵۹ کنیز زهرا(س)
کربلا..
انشالله به حق مادرسادات.
پاسخ:
کربلا یعنی بریدن از همه...
۰۴ آذر ۹۳ ، ۰۷:۳۷ بهانه گیر
سلام

آخ چه خوب گفتین...
از چند ماه پیش که ثبت ناما شروع شد، هی کم کم دلامون داغ شد... 
و حالا وبا اشک و حسرت نشستیم به این آماده شدن زائراش نگاه میکنیم...

. روزی سه وعده جای غذا غبطه میخورم...
هرشب به حال اهل بکا غبطه میخورم...
من از دعای مادر خود سینه زن شدم..
بر مادرم به وقت دعا غبطه میخورم..
فرق است میان غبطه و بخل و حسد عزیز...
پلکم همیشه تر شده تا غبطه میخورم...
با روضه خوان مجلستان گریه میکنم...
بر ذاکران و سوز صدا غبطه میخورم...
ای پیرغلامهای حسینیه های عشق..
هر دم به موی و روی شما غبطه میخورم...
بر چایی ریز روضه یتان وقت ریختن...
بر استکان به قصد شفا
 غبطه میخورم...
با یاد چای تلخ نجف چای روضه را..
من با نبات وقند نه با غبطه میخورم..
آنها فدا شدند که ما زندگی کنیم..
من بر رشادت شهدا غبطه میخورم..
حتی به درد کشته شدن هم نمیخورم...
بر گوسفند نذر عزا غبطه میخورم..
من روز و شب به کرببلا فکر میکنم..
یعنی همیشه و همه جا غبطه میخورم..
حال مجاورین حرم هم حکایتیست..
هر شب کنار فاصله ها غبطه میخورم...
دیدم پیاده های حرم پا برهنه اند..
بر زخم ها و تاول پا غبطه میخورم..
دارد تمام میشود این ماه اشک و خون..
هر دم به ماه خون خدا غبطه میخورم..
این اربعین اگر نروم تا به کربلا...
بر زایران کرب و بلا غبطه میخورم...
+ ان شاء الله زیارت اربعین روزیتون ... برای ما جا مانده ها هم دعا کنید...
پاسخ:
برات کرب و بلا هی نصیب بعضی ها....


+
اگر قسمتمون شد حتما
سلام
التماس دعا
پاسخ:
سلام

محتاجیم

پر میزنی و وای به حال پرنده ای

کز پشت میله ی قفسی عاشقت شدست

 

خوش به حال کربلایی های اربعین...

یالیتنا کنا معکم

ح س ی ن

پاسخ:
با هر بهانه و هوسی عاشقت شدست...


واقعا

سلام

انشاالله اگر به آرزوی دلتون رسیدید و راهی شدید، برای ما هم دعا کنید

...

پاسخ:
سلام

حتما

ان شاالله اربعین زیر قبه تشریف داشته باشید

یاعلی
این روزها فکر میکنم به انبوه غم زینب (س)... 
پاسخ:
زینب اسیر نیست دو عالم اسیر اوست....
۰۵ آذر ۹۳ ، ۱۷:۲۳ پلڪــــ شیشـہ اے
شعر هم زیبا بود. توفیقات تون مستدام

ای کاش که ما هم مرد بودیم ...
یه گروه می شدیم می رفتیم ..


نکند که من حرم ندیده بمیرم ، خدا نکند .
پاسخ:
سلام

اولا مردی به جنسیت نیس

دوما رفتن به رفتن نیس



خدا قسمتتون کنه سالی چند بار...
 پرچم امام حسین علیه السلام در دست انگلیسی ها

http://fa.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=10512
پاسخ:
ممنون از لطفتون
سلام دوست عزیز
با یک دنیا حسرت زمزمه کردن این بیت رو دوست دارم.

کاش شیخ عباس قمی جایی از مفاتیح الجنان
ذکر تسکین فراق کربلا را می نوشت ....

پست قبل از خواهر دردانه نوشتی ،انشالله سلامتی
و عافیت نصیب شون شه .
پاسخ:
کاش شیخ عباس جایی در مفاتیح الجنان
ذکر تسکین فراق کربلا را می نوشت...


فراق کربلا
اگر تسکین داشت

هیچ دردی بی تسکین نمیماند...


+
ممنون از لطفتون
خدا خیرتون بده

یاعلی
سلام 
معذرت میخوام پرت از موضوع کامنت میذارم

چرا از اوضاع و احوالات توافقنامه مطلب نمیذارید؟؟!!
پاسخ:
سلام

نرسیدم راستش رو بخواید

امتحان داشتم

فردا هم شهرضا برنامه دارم

پس فردا هم باید برم یزد

سه شنبه هم سمینار دارم دانشگاه

چهارشنبه هم اطراف اصفهان

ان شاالله بعدش مینویسم

یاعلی
۰۶ آذر ۹۳ ، ۲۱:۰۱ منورالفکر
کربلایی از مسیر نجف مولا
نصیب تان و مان ان شالله
پاسخ:
حاجی شوق داره میکشه منو...


ان شاالله اربعین حرم ببینمت...
۰۷ آذر ۹۳ ، ۰۰:۵۵ پسر انسان
دعا کنید بالاخره ماهم کربلایی شویم...
پاسخ:
سلام

حتما

خدا قسمتتون کنه سالی چند بار...

حسین جان 

ما را هنری نیست به جز نوکری تو 

تا بوده همین بوده و تا هست همین است

----------------------

سلام گل پسر

اصل حالت که معلومه خوب نیست/ولی خودت چطوری؟!!!!!!!!

انشاالله امسال ....

پاسخ:
نوکری حرمت پادشهی دو سراست
به خدا این سمتم را به دو عالم ندهم...


سلام

خودم خوبم خداروشکر

اگه برسم کربلا البته!
ان شاءالله قسمتتون بشه؛و زمانی که رفتین ما رو هم دعاکنید!
دعاکنید؛امثال من رو هم بطلبن؛و آونچه خودشون میدونن...
اللهم الرزقناکربلا
اللهم الرزقنا...
اللهم الرزقنا...
پاسخ:
سلام

حتما

خدا قسمتتون کنه هر چه زودتر

هر روز که اربعین نزدیک تر میشه حسرتم بیشتر میشه...خیلی دلم کنده برای اربعین توی کربلا بودن... پیاده خاکی تشنه...حسین...مگر معجزه بشه.معجزه هم بشه از کربلا نرفته ها خجالت میکشم برم...

هر کسی رفت دست دل ما رو هم بگیره ببره زیر گنبد بهشتیش دعا کنید پامون از کربلا قطع نشه اصن.

پاسخ:
ان شاالله اربعین حرم ببینیمتون

پیاده
خاکی
تشنه


زیر قبه حسین....
کربلا به رفتن نیست،به "شدن " است
که اگر به "رفتن" بود
شمر هم "کربلایی" بود !

شهید آوینی
پاسخ:
سلام

امیدوارم بشیم...
۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۵:۴۲ فانوس جزیره
سلام علیکم مومن

تاحالا به میوه ها فکر کردید؟
دعوتید

عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
علیکم السلام

نه والا!

ما فقط میخوریم!

البته اگر ارزون بشه...
۰۸ آذر ۹۳ ، ۲۲:۳۰ خـــــادم الرضــــا
کـربــــلا... بی تو نفس کشیدنم عمر تباه کردن است:((
پاسخ:
بی تو به کنج این قفس کار من آه کردن است...
۰۹ آذر ۹۳ ، ۱۰:۰۲ خاکیان خط شکن
یک بغض کهنه در گلو باز هم زیارت دیر شد... ارباب من این سینه زن بی-کربلایت پیر شد ..

سلام
همیشه خیلی زود دیر میشه...
بازم جا موندم..
ان شاالله روزی شما
یازینب
پاسخ:
سلام

من با تو زندگی نکنم پیر می شوم
بی تو من از جوانی خود سیر می شوم....



بعد منزل نبود در سفر روحانی

اگر کسی دلش حسینی باشه
از قافله کربلا جا نمیمونه

حتی اگر تو کوفه باشه...


من الغریب الی الحبیب...
سلام اخوی
ان شاءالله فردا شب یزد میرسیم خدمتتون  :))
پاسخ:
سلام

خدمت از ماس

:)
"عاشقی یه طرفش هم قشنگه"

ان شاء الله توی بین الحرمین از جانب ما یه سر بچرخونید به سمت حرم حسین، بعدش یه سر بچرخونید حرم آقام ابالفضل...

بگید فلانی گفت " عاشقی یه طرفش هم قشنگه"


پاسخ:
سلام

بروی چشم


ولی عاشقی هیچ وقت یه طرفه نیس!

اگر از جانب معشوق نباشد کششی
کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد...
دعوتید به :(*.*)
پاسخ:
شام هم میدن؟!
سلام خره

منم نمیرم
ماروهم نطلبیده
پاسخ:
علیکم السلام!

خب دلیلش همینه دیگه!

این همه حرفو من به پینوکیو زده بودم آدم شده بود تا حالا!

ولی تو........
۱۳ آذر ۹۳ ، ۰۱:۴۴ پاک باخته
یا لطیف
سلام
اگه خدا بخواد، شنبه میرم نجف که از اون جا برم کربلا...
که به یادتون باشم
که پا به پام ثواب ببرید..
بلاخر به دعای خیر شما ارباب منو طلبید...
اگر تو این مدت ناراحتتون کردم حلالم کنید
و برام دعا کنید تا عارف برگردم و چشم دلم باز شه 
پر از معرفت...
به یادتون هستم
التماس دعا

                         پاک باخته
پاسخ:
سلام


ما هم دو شنبه میریم نجف ان شاالله

دعاگوهستیم.

معرفت...
معرفت...
سلام
داشتم کامنت ها رو میخوندم. برام خیلی جالب بود که این همه شعر بلدید   چه شعرهای زیبایی!

التماس دعای خیلی زیاد
این روزا داره انقلاب میشه! درونه من! نمیدونم چه خبره!  میترسم!
التماس دعا
پاسخ:
سلام


شعر جزیی از زندگی ماست

تنها راه عرض ارادت ما به محبوب...

ان شاالله این انقلاب به حسین ختم بشه

دعاگوییم
یاعلی
۱۴ آذر ۹۳ ، ۱۲:۵۴ منورالفکر
اربعین ارباب
برای ما
یک تمرین است
تمرین قیامت...
پاسخ:
میرویم باب الحسین

برای تمرین

روز قیامت...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">