مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

اوست نشسته در نظر...

سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۳۰ ق.ظ


هر دلی آمد کنار تو از اینجا برنگشت
گرچه مجنون بود... اما سوی لیلا برنگشت

یک نفر میخواست با گنبد نظر بازی کند
جلد شد.. دیوانه شد.. دیوانه اما برنگشت

زائری که هیچ همراهی به جز اشکش نداشت
بعد از اینکه اشک ها را ریخت تنها برنگشت

در کنارت مثل یک ماهی درون آب بود
بی تو بودن را نفهمید آخرش تا برنگشت

صبح.. بیماری دخیل پنجره فولاد شد
تو شفا دادی.. ولی آخر سرو پا برنگشت

دوستم را اولین باری که آوردم حرم
تا دم ِ برگشت با ما بود.. با ما برنگشت

راستی آقا همان آهو که ضامن بوده ایش
آخرش برگشت پیش مادرش یا برنگشت؟!


*

روی چشمهای کبوتر زوم بفرمایید


پرزیدنت نوشت:

حاجی!

گفتی به زور مردم رو نمیبرم بهشت!

نگفه بودی به همین راحتی می بریمون جهنم!

(با لحن جیگر بخونید)

گفتم کار این آقای پرزیدنت و منتقداش به فوش خواهر و مادر میکشه؟

گفتم یا نگفتم؟!

گفتم یا نگفتم؟!!

گفتم یا نگفتم؟!!!


(حالا با لحن فامیل دور بخونید)

ادب مرد به ز دولت اوست

که با این در اگر در بند در مانند درمانند...


۹۳/۰۵/۲۱ موافقین ۱ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۱۷)

گاهی کبوتر شدن هم لیاقت میخاد...

و دیگر
                    "سکوت"
پاسخ:
برو با کفتران خود خوش باش

منه بیچاره چون کلاغم که.......
یک سال گذشت و ما اعتدالی ندیدیم!!
یک رئیس جمهور نامتعادل که وقتی عصبانی میشه خیلی تابلو شخصیت واقعی خودشو نشون میده.
پاسخ:
شما مشکل داری داداش!

اعتدال ینی این!
عکس کبوتر خیلی لایک داره...
شعر هم خیلی زیبا بود.
پاسخ:
عکس توی چشم کبوتر چی؟!

خدا شاعرش رو خیر بده
۲۱ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۵۵ واقعیت سوسک زده
چرا من در جریان نیستم !
پاسخ:
در جریان چی بزرگوار؟

تو چشمش گنبد حضرت سلطان...
پاسخ:

ما را کبوترانه وفادار کرده است...


+

ما را کبوترانه وفادار کرده است
آزاد کرده است و گرفتار کرده است

بامت بلند باد که دلتنگیت مرا
از هر چه هست غیر تو بیزار کرده است

خوشبخت آن دلی که گناه نکرده را
در پیشگاه لطف تو اقرار کرده است

تنها گناه ما طمع بخشش تو بود
ما را کرامت تو گنه کار کرده است

چون سرو سرفرازم و نزد تو سر به زیر
قربان آن گلی که مرا خوار کرده است

فاضل نظری

دلم خوش است که نامم کبوتر حرم است ...
پاسخ:
شکسته بال تر از من میان مرغان نیست...
قربون حضرت رضا که آدم رو راضی میکنه ...بهشته بهشت...همه آدمهایی که تو حرمشن از بدترین تا اولیاء خدا دوست داشتنی میشن به حرمت انتساب به حضرتش..یا علی مدد را شدیدا عشق است...
پاسخ:

بسم الله

حرم لبریز زایرها
مسافرها
مجاورها
گروهی آذری ها و گروهی از شمالی ها
یکی از پای قالی و یکی از بین شالی ها
وحالا هرکدام آرام
زبان واکرده در این ازدحام، آرام:
"ببین این دست پینه بسته را آقا
ببین این شانه های خسته را آقا
به بیخوابی دوچشم خویش رامجبووور کردم من
به زحمت پول مشهد آمدن را جوور کردم من
نشستم تا بگیرم دامن ایوان طلایی را
به سمتت باز کردم دست خالی گدایی را"
.
یکی درد دلش را با امام مهربان می گفت
یکی بالای گلدسته اذان میگفت
صدا پیچید در صحن و حرم، گویا درو دیوار با انصاریان میگفت:
"اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی..."
.
یکی بغض میان آه را میگفت
یکی هم خستگی راه را میگفت
جوان زایری در گریه هایش"آمدم ای شاااه" را میگفت
.
خلاصه عده ای اینجا و خیلی ها ز راه دور ، دلگیر حرم هستند
همانهایی که جاماندند و حالا پای تصویر حرم هستند..

۲۱ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۰۹ واقعیت سوسک زده
صحبتهای پرزیدنت ...
پاسخ:
ملاحظه بفرمایید
http://www.snn.ir/detail/video/338876/202

خداروشکر ما هر روز یه چیز جدید دشت میکنیم
این پست ها که میذارید گناه داره ها :d
منو هوایی میکنید من باز میفتم سره مامانم :d

ان شالله انتخاب اولم رو داروسازی مشهد میزنم 
دعا کنید قبول بشممم

پاسخ:
سلام

هوایی شدن خوبه

ولی درس خوندن تو یه شهر دیگه واسه دختر خانومی مثل شما اصلا خوب نیست حتی اگر مشهد باشه.

بنده اگر خواهر خودم بود باهاش شدیدا مخالفت میکردم چون خودم چهار سال تو یه شهر دیگه درس خوندم و وضع دخترای خوابگاهی رو خوب میدونم!

حالا خود دانید!

یاعلی
سلام دوست عزیز
طلای گنبد تو
وعده گاه کفتر هاست
کبوتر دل من 
بی شکیب می آید...
چند وقت پیش مشهد بودم،خیلی ها رو دعا میکردم و رد میشدم.
به تناسب شناختی که ازشون دارم.
شما رو اندازه ی همون پروفایلت میشناسم،اما موقع دعا کردن
میگفتم آقا علیرضا حیدری که دغدغه ی هسته ای داره.خلاصه دعا گو بودم.


پاسخ:
سلام

بح بح
زیارت قبول مشتی


لطفتون مستدام

ان شاالله مدام بری زیارت و مارو اونجا دعا کنی

یاعلی
سلام آقای حیدری
درجوارمرقدامام رضا؛نایب الزیاره شمابودم.
جالبه بدونید؛بنابه گفته خودتون،هربار،موقع بوسیدن در ورودی،به یادتون بودم...
پاسخ:
سلام

بح بح
زیارتتون قبول

واقعا خوش به سعادتتون

+
اینم از الطاف خود حضرته که ما در خدمت بزرگوارانی مثل شما هستیم

ان شاالله مدام زیارت نصیبتون

یاعلی

کاش حس زیبای شعر و عکس، آلوده به تلخی های سیاست نمیشد

پاسخ:
اتفاقا برعکس!

ما تلخی های سیاست رو با حس زیبای شعر و عکس تحمل میکنیم و همچنان اهل مبارزه میمونیم...

اگر لطف حضرت نبود مدتها پیش ناک اوت شده بودیم.

راستی عنوان مطلب خیلی مناسب حال و هوای عکس بود

زیبا و و دلنشین

پاسخ:
دلم میخواست کبوتر باشم...
۲۲ مرداد ۹۳ ، ۰۱:۳۰ کنیز زهرا(س)
عجب اوضاعیه!!!حالاماهابریم به جهنم که آآآآآقا-پرزیدنت-میخوادچه بهشتی بسازه!!!یکی نیس بگه شجاااااع باسفاااااادشناستامه دار,بااخلاق,قهرمان,دل آرام,استوره ی تدبیرررر...اگه یه ذره ازاین اظهارات ششششازتون درمقابل آمریکاداشتیدکه ماغمی نداشتیم...تازه بریدماسمالی بعضی سایتاشون روبخونید...
پاسخ:
سلام

متاسفانه هر روز اکثر رسانه هارو سرکشی میکنم!

+
رحماء بینکم اشداء علی الکفار...
این اعتدالی بود که رهبر تعریف کردند

اعتدالی که این آقایون تعریف کردند چیز دیگه ای غیر از قرآنه!
سلام
رفاقت به سبک حبیب 4
به روز شد

التماس دعا
پاسخ:
سلام

خدمت میرسیم

+
حبیبِ اصحاب
از اصحاب سوال کرد: چرا آمدید کربلا؟
جواب دادند: اتینا لننصر غریب فاطمه.
داستان رفع غربت بود از غریب فاطمه.
رفاقت ها کاش رنگ کربلا داشته باشد.
کاش همه حبیب باشند، رفیق!
آمدند تا حبیب کربلا _حسین علیه السلام _ غریب نباشد.
هفتاد و دو حبیب به پای یک حبیب،
همه جمع شدند تا حبیب دو عالم غریب نماند.


داستان برگشتن حبیب به قبیلش و آوردن دوستانش بسیار عجیبه...

پاسخ:
سه سال برایت کـــافی بود تا بشوی شبیـــه ترین به "مـــــــــــــــادر" تـو اگـــر 18 ســـاله میشدی چــه میـــکردی ؟!

+
بعضی چیزا هست که اشک آدمو در نمیاره
جون آدمو بالا میاره...
۲۷ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۳۷ خـــــادم الرضــــا
مثلِ هر شب دلم برات کفتره سلطان
تو این شلوغی ما رو یادت نره سلطان .. :((



ای که میگفتی
بهشت رفتن
به جبر و زور نیست!
رحم کن
سوی جهنم
هل نده ما را
حسن ... !!! :)

حاجی این روزا خیلی ناشیانه داره گل به خودی میزنه ...!

+ هنوز نمیخواید پیام انتخابات 24 خردادُ درک کنید؟! خب به جهنم!
خخخخخ


پاسخ:
بنده نوازیت همه میگن محشره سلطان
تو این شلوغی مارو یادت نره سلطان...

آقاجان...


+
والا درک این پیام برای ما بی سوادا خیلی سخته!

هل نده مارا حسن...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">