مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

خواب دیدم که در آغوش ضریحت هستم...

دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۰۵:۰۱ ب.ظ
سلام

خلاصه ی خلاصه ی خلاصه...

میلادت مبارک عزیزترین کَسَم.



مثل آهو که رصد می کند این صحرا را

خوب می بینم از اینجا همه ی دنیا را

جشن گندم شده برپا و زمین می گرید -

- قصّه ی آدم و عاشق شدن حوّا را

آسمان تو پر از کفتر عاشق شده است

شور چشمان تو رقصانده کبوترها را

اشک، در جزر و مد پلک فرو می ریزد

تا که برپا کند اینجا غزل دریا را

این همه زائر بارانی و دریای غزل

دو سه بیتی هم از این شعر عطا کن ما را

موج در موج، پر از نیل غمم می بینی؟

دل من کرده هوس، معجزه ی موسا را

دست بر آب بزن، معجزه کن حضرت عشق

قطره در قطره به تصویر بکش معنا را

کاش پاسخ بدهد دست کریمانه ی تو

این همه شاید و کاش و اگر و امّا را

***

خواب دیدم که در آغوش ضریحت هستم

کاش تعبیر کند یک نفر این رؤیا را...

حسین سنگری


+
سلام

روز اول دانشگاه هم خدارو شکر به خوبی گذشت.
از فرودگاه مستقیم رفتیم دانشگاه.
اول به خاطر عهدمون با رفقا رفتیم سر مزار رفقا(شهدای گمنام)
بعد هم کلاس راکتور و کلاس چرخه سوخت هسته ای.

فک کنم تنها کسی که یه ذره فهمید دکتر شمس چی درس داد خودم بودم. بقیه که بنده های خدا مثل مجسمه تخته رو نگاه میکردن! (همینجا به همه رفقای دانشجو توصیه اکید میکنم به خلاصه نویسی دروس!
به خدا خیلی به دردتون میخوره.)

کلاس چرخه سوخت هم خیلی عالی و مفید... فقط همین اول کار سه تا هام وورک کمر شکن دادن که ان شاالله بزودی ترتیبشون رو میدیم.

بنظرم بهترین جای دانشگاه همون مزار شهدای گمنامه.
بزودی شعر " مردی به نام شقایق" رو در مورد این بزرگواران تکمیل میکنم به لطف خدا.

ملتمس دعای دوستان
عید همه امام رضایی ها مبارک.(خصوصا دوستان جوادالائمه ای که میدونم تو دلشون چه حالیه الان!)

ان شاالله بزودی حرمش هم رو ببینیم.

یاعلی
۹۲/۰۶/۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۱۸)

سلام علیکم

خداقوت بابت روز اولتون!
عیدتون مبارک انشاالله!
توفیقات ویژه از جانب حضرتشان به عنوان عیدی نصیبتان انشاالله!
شعر هم بسیار زیبا بود !++++++++++++++++++++++++++++++++++++

یاعلی(صلوات برای فرج)
التماس دعا
پاسخ:
پاسخ:
سلام

ممنون

عید شماهم مبارک

ان شاالله عیدی از دست خود حضرت.

یاعلی
ان شا الله که عاقبت بخیر بشی
ان شا الله وضع همونجوری باشه که تصور میکنی
ان شا الله توی توهم نبوده باشی
دعا میکنیم که همینطوری باشه که میگن
پاسخ:
پاسخ:
اولن سلام!

ثانی ان شما مطمئنید حالتون خوبه؟
اشتباه تشریف نیاوردین؟

یه تجدید نظری بفرمایید جناب "من"
سلام
روز شکوفه ها رو به شما شکوفه نوشکفته تبریک میگم!
میلاد سلطان دوعالم آقای مهربانی و کرامت مبارک
یا امام رضا

پاسخ:
پاسخ:
سلام

موجکرم....

امروز یه کارت صد امتیازی گرفتم!!!
خخخخخخخ


عید شمام مبارک داداشم
ماچ محکم ویژه شب عید

یاعلی
هفتمین قبله؛ هشتمین رهبر
تاج اقلیم طوس آقا جان
دهمین ماه؛ سومین حیدر
آه، شمس الشموس آقا جان

برده دل از"مقام ابراهیم"
زمزم صحن انقلاب شما
تشنگان در کنار "اسماعیل"
متنعم ز آفتاب شما

"مرو" را کرده با "صفا" این صحن
هاجران مُحرِم طواف حرم
مهر تائید دست زوارت
همه حیران انعطاف حرم

بانگ هو هوی سینه هامان شد
باز دم درگلوی نقاره
لک لبیک یا امام رضا
ای ولی نعمتی که همواره ...

در اذان از شروط توحیدی
نقطه ثقل شیعه بودنمان
در عذاب خدا نمیسوزیم
نامتان شرط بیمه بودنمان

ضامن کل خلق یابن کریم
اینکه قربانی ات شوم شادم
من ز باب الجواد آمده ام
قمری مسجد گهر شادم

ماه ذی حجه اغنیا شادند
ما فقیران به ماه ذی قعده
همه خرسند آن سه آمدنیم
داده اید اینچنین شما وعده

تحفه ام گر چه هست ناقابل
کن حسابم ز جمع حاضرها
خادم کوی دعبل ات هستم
یا رضا من کجا و شاعرها ...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

یا امام رضا...

بازار عاشقان تو از بس شلوغ شد

ما شاعرت شدیم که ما را سوا کنی...
سلام

میلادِ امام رئوفمان مبارک دل همیشه عاشقتان...
نگاه پرمهر حضرت را برایتان آرزو میکنم...

انشاءلله دلتان گره بخورد به پنجره فولادش و نگاهتان به گنبدطلایش ...
عشقتان به حضرت آفتاب مستدام...

چه تقارن قشنگی روز اول دانشگاه با روز میلاد ...

دعایمان بفرمایید
یاحق.

پاسخ:
پاسخ:
سلام سلام

مام تبریک میگیم خدمتتون

ان شاالله سال دیگه همین روز باب الجواد باشید...

دعاگوئیم
یاعلی
سلام
واقعا رفتید سر کلاس؟؟؟؟؟؟
من یکشنبه و دوشنبه نرفتم یکشنبه بعد هم نمیرم از اول مهر دو شنبه میرم...ادای ترم بالاییارو در میارم!
دانشکده ما وسطش نخل و گیاه و گل دارد مخصوص ادبیاتی بود فقط صدای چهچه قناری و بلبل کم داشت!
یا امام رضا
دلم به حلقه های ضریحت گره خورده آقای مهربونم
ان شاءا...
حالا شما باید دینتان را انجام دهید!!!!

پاسخ:
پاسخ:
سلام

رفتیم سر کلاس؟!!!
این صوبته شما میکنی؟

امتحان داریم این هفته!!!!!

اصن یه وضیه این صنعتی!

دانشکده ما آبسردکن داره!!!

دینمون رو ان شاالله کنار شیش گوشه انجام میدیم اگر برسیم بهش

یاعلی
بعدا میرسی بهش که من چی گفتم توی این کامنت
اشتباهم نیومدم

پاسخ:
پاسخ:
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت...


حضرت رسول فرمودند کسی که سلام نمیکنه رو جواب ندید!

جواب فرمایشاتتون رو نمیدم ولی منتظر بعدنی که فرمودید هستم جناب "من"

شایدم اشتباه اومدید خودتون خبر ندارید!

این روزا آدما خیلی اشتباه میرن و خودشون هم خبر ندارن!
۲۶ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۴۹ چه فرقی میکنه...
سلام..
چه خوب..خداروشکر ... ان شاالله تا آخرش همینطوری پیش برین...و همونی بشین که خدای مهربون براتون در نظر گرفته...
راستی عیدتون هم مبارک...
از فرودگاه به دانشگاه:))

پاسخ:
پاسخ:
سلام

ان شاالله.
دعا میکنم شمام اونی بشید که خدا میخواد

عید شما هم مبارک

آره دیگه! یه همچین آدم با کلاسی ام من!!!
:)

یاعلی
من بارها فتاده، تو دستم گرفته ای
لطفت زیاد دیدم و کم میبرم ز ِ یاد

پایم اگر به کویی و دستم به سویِ کس
پایم بریده مانَد و دستم شکسته باد

گفتم به دل که بَهر گدایی کجا روم؟
گفتا برو به طوس بگو یا ابالجواد

پاسخ:
پاسخ:
باب الجواد
عجب بوی کربلایی می دهد...

کل ارضٍ کربلا

هر که به هر کجا رسید

از کربلا رسید

در کربلا رسید

وبه کربلا رسید

داداش شما دعا کن ما دستمون به دامن محبوب برسه
ما قول میدیم سهم رفقا محفوظ باشه...

نجف برنامه ها دارم برات(اگه دستم برسه)

یاعلی
سلام و میلاد مبارک
عیدى هم مبارک
هرچه باشه شما پارتى دارین ؛ خادم الجواد (ع) بودن نصیب هر کسى نمیشه
پیروز باشید و سربلند

پاسخ:
پاسخ:
سلام خانوم دکتر

ما هم به شما و خانواده محترمتون تبریک میگیم.

خادم الجواد...
تنها عنوانیه که میشه باهاش مفاخره کرد و به بقیه فخر فروخت...

شکر خدا که در پناه توئیم ای امام رئوف

یاعلی
سلام عیدتون مبارک
جشن شکوفه هاتونم مبارک:دی
مسجد دانشگاهم خیلی خوبه :)

پاسخ:
پاسخ:
سلام

عید شمام مبارک

برا ما جشن ترشی ها گرفتن!

واقعن خوبه خصوصا ساعت 3 تا 4و نیم....
صدای خر و پف دوستان فضای معنوی عجیبی ایجاد میکنه واقعن...

آدم ناچار میشه جوراباشو بکنه و کیفشو بذاره زیر سرش و ...
عبادت کنه!!!!
سلام
خوش امدید ب عرصه علم و دانش ....بنده هم موافقم بهترین جاهای دانشگاهمون
1- حرم الشهدای 2- مسجد باصفای حضرت زهرا
بنده امروز بایه رفیقی رفتیم 45دقیقه حرم الشهدا .بعدشم ک رفیقمون رفت خونه و بنده تا ظهر الاف بودم رفتم مسجد از 11 تا 12و نیم چ خابی رفتما ...توخونه همچین خابی نرفته بودم..آی کیفی بود ...
تازه بعد خابم باصدای رفقایی بیدار شی ک سه ماه بوده ندیدیشون ....
اصن ی وضعی...
این چن روزه چند قدم ب شهادت نزدیک شدین؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خواب تو مسجد دانشگاه میچسبه شدیییید...

دیگه چیزی نمونده!

یاعلی
چقدر عالی :)
عیدتون هم مبارک بوده باشه. ببخشیددیر شد تبریک

پاسخ:
پاسخ:
سلام

عید شما هم مبارک

خوش اومدید

یاعلی
زائری می گفت مشهد چه بروبیایی دارد؛ هنوز بازار رضا شلوغ است. هنوز پنجره‌فولاد، حاجتمندانی آهنین دارد. هنوز در حوالی سقاخانه، عطر علقمه را به وضوح می شود حس کرد. هنوز صحن جامع رضوی، از سمت باب الجواد تنفس می کند. هنوز زائران، نذورات می دهند و «نمک» می گیرند؛ برخی اما با دست هایی خالی، نمک‌گیر سفره کرامت می شوند.
و هنوز کبوتران مأمنی آسمانی و آهوان، ضامنی زمینی دارند...

پاسخ:
پاسخ:
از بام خاطرات حرم جُم نمی خورم

از غیر دستهای تو گندم نمی خورم...

سلام
سلام اخوی..

تبریکـــــ روز اول دانشگاه...

تولد آبجیمه.. خوشحال میشم تشریف بیارید...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

موچکرم!

مبارکشون/تون باشه ولی وبتون بالا نمیاد!

یاعلی
سلام
انشاالله به حق نازدانه سلطان برسی به ضریح امیر دو عالم آقام علی
یا امیرالمومنین

پاسخ:
پاسخ:
سلام

ان شاالله اونجا یه نفر بزنه رو شونم بگه حاج علی...
منم... مجنون علی...


یاعلی
سلام

کلاس اولی محسوب میشین دیگه!! زودتر فرستادنتون برین مدرسه رو ببینین

ایشالا به سلامتی و خوشی تمام دوره رو تموم کنید ... ینی اینقدر از خودت تعریف نکنی نمیشه ؟!!! نه واقعا نمیشه ؟!! اند اعتماد بنفس در حد لالیگا ...

ایشالا زود زیارتشون روزی مون بشه ...

آخر شهریور شد نیومدین تهران که ،، بابا کلی چشم انتظار دارین
پاسخ:
پاسخ:
سلام خانوم معلم

بله دیگه!
مام یه شاخه گل گرفتیم دستمون رفتیم اول معلمو بوسیدیم بعد رفتیم سر کلاس!(معلم=دکتر شمس!!!!)

تعریف؟!!! من؟!!!

نشد خانوم معلم جان! نشد که بشه.

ان شاالله به محض اینکه اومدیم میایم خدمتتون با خونواده

یاعلی
۰۶ مهر ۹۲ ، ۱۴:۱۵ مَـ ه جَـبـیـטּ
بِ سلامتی ..

فک کنم شما هم امتحان ارشد داشتید .. درسته ؟

تبریک میگم بهتون :)

پاسخ:
پاسخ:
سلام

امتحان ارشد پارسال داشتیم!

به لطف خدا فعلن دانشجوی صنعتی هستیم و در خدمت ملت.

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">