مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

شب/روز...

شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۴۳ ق.ظ
اباعبدالله...


مرا هزار امید است و هر هزار تویی...



منبع(نقاش فقیر)


+
رفقا

دارم با خودم فک میکنم زندگیم چند چنده! هر جوری حساب میکنم باختم!

هر چی تو مبحث تربیت ولایی بیشتر جلو میرم بیشتر حالم گرفته میشه!

ولایت تعارف با کسی نداره! کار به جایی میرسه به علمدار لشکر هم میگن اگه میخوای بری برو...

خدا نکنه مارو امتحان کنن!

بی امتحان مرا به غلامی قبول کن
رسوا شوم اگر تو مرا امتحان کنی

۹۲/۰۵/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۲)

۲۶ مرداد ۹۲ ، ۰۴:۱۱ پلک شیشه ای
سلام علیکم

خداکند شب و روزمان بشود
یاحسین ...

خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)

پاسخ:
پاسخ:
من و جدا شدن از کوی تو خدا نکند

خدا هرآنچه کند، از تو ام جدا نکند...

علیک سلام

یاعلی
عالی بود...عالی...چه سخن زیبایی!

پاسخ:
پاسخ:
سلام

جا داره آدم خیلی بهش فک کنه.

یاعلی
سلام
همه طرح هاشون رو دوست دارم و واقعلا ازشون لذت بردم، ولی فعلا سرشون برا 5پیکسل کتاب شلوغه طرح نمیززند دیگه، ولی این طرحشون جز فوق العاده ترین هابود
ممنون بابت یادآوریش
+
واقعا سخنرانی تربیت ولایی رو ادم نمیدونه چطوری وصف کنه، م.ن اول قرار بود سخنرانی دهه محرمشون رو گوش بدم به پیشنهاد یکی از اساتید، یک جلسه شو گوش کردم که دوستم بهم پیشنهاد تربیت ولایی داد،نمیدونم چی شد که دلم خواست اول این رو گوش بدم بعد سخنرانی دهه محرمشون رو، این شد که دانلود کردم و یواش یواش گوش دادم، روزانه حدود یک ساعت بعد از ظهر ها به این موضوع اختصاص داشت، واقعا خیلی تاثیر گزار بود و خیلی ...اصلا آدم نمیدونه چطوری توصیفش کنه! هم به خودم اومدم هم یکی دلم آشوب شد اما بیشتر از اون واقعا با حرف های حاج آقا پناهیان آروم شدم، خیلی اروم، اگه این ها رو نمیدونستم بدتر بود، تو جهل میموندم و نمیفهمیدم چقدر اوضاعم داغونه. و درنتیجه همون یکذره تلاش هم برای بهتر شدن اضافه نمیشد، به جرات میتونم بگم این سخنرانی م.نو از رکود درآورد چون انسان فوق العاده خوشحالی شده بودم:|! تازه قبل از این تربیت ولایی و پیشنهاد دوستم م.ن یک سخنرانی براش فرستادم که تو جمع طلاب سال اولی تو حرم شاه عبدالعظیم انجام شده بود توسط حاج آقا پناهیان، یعنی اولین باری که به معنای واقعی کلمه از تصمیمی زندگیم صد در صد راضی بودم اونجا بود و قبل از تربیت ولایی بنده تو اون سخنرانی بود که پودر شدم!و واقعا هیچ نظری نداشتم و بعد هم که تربیت ولایی که در جریانش هستید پودر شده مون رو به باد داد! اون هفته هم که با گوش دادن سخنرانی فاطمیه شون اساسا چیزی ازم نموند:|! و از این بابت خوشحالم چون بیش از پیش به هیچ بودن خودم واقف میشم به لطف خدا و وظیفه سنگین امانت الهی که به دوش ادمه و اینکه نباید کم بذاره، کتابهای شهید مطهری هم که منهدم میکنه آدم رو
م.ن دیگه صحبتی ندارم.
این یاداورهای مجدد شما باعث میشه که دوباره وسوسه بشم برم سراغش.
یا علی
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خدارو هزار مرتبه شکر که مارو به نور اهلبیت هدایت کرد... همین...

ینی به هر کی میرسم این فایلاشو بهش میدم و کلی تاکید که حتما ازشون استفاده کنه...

یاعلی
۲۶ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۴۹ پلک شیشه ای
همه پست تان یک طرف
خدایِ من
شعر آخر به یک طرف ...
وایِ به احوالِ من ...
چه قدرقابل تامله
مثل همون تصویر که یه دنیا حرف داره برای گفتن

یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

همیشه گفتم. بازم میگم.

حسین جان
تو را بهتر زمن صدها غلام است
ولی من جز تو مولایی ندارم...

بقول حمیدمون
منو ول نکن...
منو ول نکن سگ رو سیاتو خجل نکن...
سلام...
تنفس در بین الحرمینش نصیبتان...

اصلا حسین جنس غمش فرق می‌کند
این راه عشق، پیچ و خمش فرق می‌کند!
اینجا گدا همیشه طلبکار می‌شود
اینجا که آمدی کرمش فرق می‌کند!

پاسخ:
پاسخ:
سلام

شاعر شدم برای سرودن برایشان

این خانواده محتشمش فرق می‌کند!

صد مرده زنده می‌شود از ذکر یا حسین

عیسای خانواده دمش فرق می‌کند!

یاعلی
بی امتحان مرا به غلامی قبول کن
من خود قبول دارم که در این امتحان ردم

پاسخ:
پاسخ:
حسین جان

اگر در معرفت یکتا نبودی
دلم بیهوده رسوایت نمی شد....
سلام
انقدر تایپ کردم یادم رفت بگم:|
درباره این شعرتون که اخر پست نوشتید،در لحظه اول خیلی با دل بازی میکنه و به ثانیه نمیکشه که وضعیت افتضاح م.ن رو بیش از پیش نشون میده:|
این صحبت رو با توجه همین سخنرانی های دهه فاطمیه ( نمیدونم برا کدوم سال بود! با بولوتوث از همون دوستم گرفتم)که گوش میدادم عرض کردم! حاج اقا یک صحبتی دراین باره داشتند وحشتناک آدم رو منهدم میکرد! یعنی سنگین تره م.ن نگم چی گفتند! اگر گوش داده باشیدش قطعا خودتون یادتون میاد-خواستم ابراز هیجان کرده باشم-
+
بله اولین چیزی هست که بنده تا جاییکه امکان داشته باشه به همه پیر و جوون دانشجو و طلبه و زن و مرد و مجرد متاهل میگم گوش کنید
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

هنوز به فامطیه نرسیدم.
والا ما همین اولش لُنگ انداختیم!!!

وقتی آدم مباحث رو میره جلو هم ذوق میکنه که بیشتر جلو میره هم یه جوری میشه که دیگه دلش نمیخواد جلوتر بره! (ینی این حسو فقط اهلش درک میکنن)

ینی نافرم میذاره تو آمپاس(اینو از بچه ها یاد گرفتم! معنیشو خودم نمیدونم.)

خدا عاقبت هممون رو ختم بخیر کنه

این جملش خیلی بدردم خورد:
یه چیزایی هست که آدم نمیتونه برا کسی توضیح بده... نبایدم توضیح بده... (قبول دارین؟)
شدیدا قبول دارم، اصلا نباید توضیح بده، یعنی اگه توضیح داد و اتفاقاتی افتاد فقط باید بشینه خودشو سرزنش کنه،نه شخص مقابل و بقیه رو:|(در این باره روزگار بنده رو به شدت ابدیده کرده:| البته م.ن معمولا از اوناشم که به هیچ صراطی هدایت نمیشم در نتیجه روزگار تاحدودی همچنان فعالیت داره)
+
درباره اون اینکه ۀآدم جلو میره ذوق میکنه و اینا...بله همین طوره ولی چون خدا م.نو میشناسه که چطوری میرم جلو و اهمیتی به امتحانات بعدش نمیدم و توجه نمیکنم خودش لطف میکنه یک کاری میکنه که نتونم مباحث رو ببرم جلو:|(چی گفتم! فقط خودم فهمیدم و میفهمم فکرکنم!)
ببخشید خیلی صحبت کردم در این پست، ان شاءالله آخرین کامنته
با اجازه
التماس دعا
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
بحثم اتفاقاتش نبود خیلی! بعضی وقتا خصوصا عسلویه که هستم اصن میمونم چه لفظی بکار ببرم. تازگیا واژه کم میارم منی که یه زمانی ختم حرف زدن بودم.

میدونید چه جوریه! مثه این میمونه انتگرال دوگانه سیکلی با مرز نامعلوم رو اونم تو سیستم کروی ناهمگن، توضیح بدی برای یه بچه اول دبستانی!

اصن تازگیا عزا میگیرم موقع حرف زدن و اینقد غم تو دلم میاد!

ینی تازه دارم میفهمم اما زمان چقدر زجر میکشن. یه همچین معارف ساده ای رو نمیشه برای خیلیا توضیح داد چون اصلن تو باغش نیستن و متوجه نمیشن و یکی مثله من کلی دلش میسوزه که چرا نمیشه این چیزارو تو جامعه گسترش داد و برا مردم نقل کرد.
حالا در نظر بگیرید ائمه اطهار(علیهم السلام) دریای معارف رو تو سینه داشتن و میخواستن برای مردم بگن و ظرفیتش تو مردم نبود!!!

وای که چقد سخته! وای که چقد زجر آوره...

خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
بله منظور شما رو متوجه هستم جناب حیدری
ان شاءالله در پناه حق باشید
ان شاء الله وقف اهل بیت بشید و توفیق واسطه شدن برا هدایت خلق رو بیش از پیش داشته باشید
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

آمین

یاعلی
۲۶ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۰۱ جوان انقلابی
حسین کیست که این نغمه زیر و بم زده است

حسین کیست که عشق از حسین دم زده است

حسین کیست که بر نون و والقلم زده است

"قیامتی که به مدحش خدا رقم زده است

پاسخ:
پاسخ:
این حسین فرمانروای عالم است...
آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند....
آیا بود که قسمت ما کربلا کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
.......
تا کی 8 شوال ها بیایند و بقیع هر روز غریب تر شود؟
تا کی 23 محرم ها بگذرند و هر روز دلهرۀ سامرا داشته باشیم؟
تا کی دلهایمان بلرزد از صدای انفجار حرم عمۀ شما؟
تا کی شب قدرها و نیمه شعبان ها بدون شما بگذرند؟
یابن الحسن... متی ترانا و نراک؟

پاسخ:
پاسخ:
آخر از هجر تو مارا به سر دار کشند

بلکه بر دیدن مجنون سر دار آیی...
سلام شقایق بانو
ممنون از حضورتون و تبریکاتتون :)

پاسخ:
پاسخ:
سلام

ر.ک:نویسنده: مردی به نام شقایق!!!
۲۷ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۰۹ آهسته عاشق می شوم
... یَا مَنْ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ ...
... ای آن که صابران را دوست می داری ...
دعای جوشن کبیر- بند ۷۲
.
.
.
التماس نور

پاسخ:
پاسخ:
و صبر یعنی......
سلام

کارگاه داستان نویسی شروع به کار کرد ...
منتظرتون هستیم ...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

به خدا نرسیدم خانوم معلم

به محض اینکه برسم خدمتتون میرسم

یاعلی
۲۷ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۹ سجاده ای که دلش آسمان می خواست...
و صبر
درختی که تلخی بسیار دارد
اما
میوه اش شیرین است...

پاسخ:
پاسخ:
ولی نازنین صبر

اندازه دارد...
سلام
به ما هم یه سری بزن.

پاسخ:
پاسخ:
سلام

زدیم عزیز

این اشک روضه حال مرا خوب میکند
رد خور نداشت نسخه درمانی شما
من به نفخ صور اعتقاد دارم

دیده ام ...

یا حسین

می میراند و زنده میکند !

پاسخ:
پاسخ:
صد مرده زنده میشود از ذکر یا حسین
عیسای اهلبیت دمش فرق میکند...

یاعلی
یا حسین ع

ما زیاد در زده ایم و گریخته ایم
فقط برای اینک بگیری مان !!

پاسخ:
پاسخ:
سلام

از ما مسافران قدم دور خود زدن
سلمان شدن گذشت مسلمانمان کنید....

یاحسین
سلام
حق با شماست
اما قضیه اینه که عسلویه هم بودم
تنهایی سخت ه برادر
یا حق
وب جالبی داری

پاسخ:
پاسخ:
همین که رختمان زیر یک افتاب خشک میشد کافیست .......... !
دلخوشم به این حمافت شیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرین ♥..... !

سلام

چی بگم داداش؟!

عاشقیه دیگه؟ها؟
۰۳ شهریور ۹۲ ، ۰۳:۳۷ سجاده ای که دلش آسمان می خواست...
هیچ چیز مثل نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد و او را خوار نمی کند ،
پس نماز بخوان و بینی شیطان را به خاک بمال .

حضرت مهدی (عج)

پاسخ:
پاسخ:
سلام

"تربت اعلی مال کربلا"

راز قبولی نماز و زمین زدن شیطان...
امام صادق علیه السلام:
کسی که خداوند خیرخواه او باشد محبت حسین علیه السلام را در دلش میاندازد.

پاسخ:
پاسخ:
نام تو را به عالم خلقت خدا نوشت...
حسین جان.

کاش لایق محبتت باشیم ارباب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">