مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

آنقدر خوبی مرا گفتی به مردم...

يكشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۰۱ ب.ظ

 

 

آآآآآآآآآآآآآآآآآآآی خدای مهربون... آآآآآآآآآآآآآآای مشتی...

 

آنقدر خوبی مرا گفتی به مردم

آنقدر که حتی خودم هم باورم شد

آه ای کرامت پیشه دیدی آخر کار

این مهربانی های تو درد سرم شد!

***

سلام

رفیقا!

نمیدونم باید چیکار کرد؟ هر چی جلوتر میرم احساس میکنم عقب ترم! هر چی بیشتر میگیرم بیشتر احساس گدایی میکنم...

چطور باید جواب بدم این همه لطف خدارو؟ به خدا اگر هر کدوم از شما یا نه! حتی اگه نزدیکترین اعضای خونوادم میدونستن من چیکارم حتی جواب سلامم رو هم نمیدادن! تو روم نیگاه هم نمیکردن!

قربون تو خدا برم که نذاشتی کسی بفهمه!

چه خوب شد در معصیت مرگم نیامد / ممنون ازینکه باز با ما یار بودی

جدی میگم رفقا! اگه مردم میدونستن من و امثال من چیکاره ایم چی میشد؟

 

یا حسین... بیا و آبرو داری کن... نذار آبرومون بره... تو که خوب بلدی پرده پوشی کنی! تو که خوب بلدی ببخشی... بیا منو ببخش! تو مقدسا و بحرالعلوم هارو ببخشی هنر نکردی قربونت برم! بیا منو ببخش!

بیا کسی مثل منو ببخش تا همه مردم بفهمند محبوب من چقدر بخشندست... همه ببینند دست کرم تورو آقا... بمیرم برات که تو کربلا این دست.........

این شبا فقط فکر توام! بهشت کجا؟ جهنم کجا؟

روزها گر رفت گو رو باک نیست...

تو بمان ای آنکه جز تو پاک نیست...

فقط یه خاهش ازت دارم دورت بگردم:

کنون که صاحب چشمان شوخ و چشم سیاهی

نگاه دار دلی را که برده ای به نگاهی...

تومارو خونه خراب کردی حسین... دستت درد نکنه... نمیتونم جبران کنم ارباب...فقط میتونم برات اشک بریزم... این اشک و سوز و ناله رو از من نگیر ارباب...

 به خدا زمین خوردتم حسین...


+خدارو شکر

شب قدرمان هم

با ذکر تو گذشت

"حسین جان"...



++"ربنا" مال تو ای زاهد پاکیزه سرشت

دم افطار همین ذکر "حسین" ما را بس...


+++ چی میشد منم بین این همه جمعیت گم میشدم و دیگه پیدا نمیشدم؟

۹۲/۰۵/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۱۹)

۰۶ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۲۹ فراماسونری ممنوع (پویا ناجی)
سلام می خواستم بیایید نظرتون رو راجبه عکسایی که واسه مطالبم میذارم رو ببینید، اما کل عکسای یک مطلب در ادامه مطلب هستش؛ پس لطفا به ادامه مطلب برید، دوست دارم نظرتون رو بدونم راجبش.
منتظرتون هستم...

پاسخ:
پاسخ:
سلام عزیز

مطالبتون رو خوندم

موضوع مقاله هاتون عالی بود ولی بعضیاش جای کار بیشتری داشت.
بهرحال امیدوارم موفق باشید

یاعلی
بــــــــه سلامتــــی خودمـــــــــــــون...!!!

کـــه تــو آتیــش کسایــی سوختیــم ...

کـــه حتـــی یکــــــــــبار هـــــــــــم ...

برامـــــــــون تـــــــب نکـــــــــردن...!!

اپم خوشحال میشم سر بزنی

پاسخ:
پاسخ:
سلام داداش

اونی که مارو تو آتیشش میسوزونه

اگه تب کنیم اونم تب میکنه.

بقیه آتیشا سوختن نداره (بچه بازیه)

یاعلی
سلام
خوشا به حالتون...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

من؟!!!
سلام
نه پس من!
بله دیگه خود خودتون
اگه جای من بودین متوجه حسرت نوشته ی نظر قبلم میشدین
قدر! خودتونو بدونید...
دعامون کنید اخوی
یا حق

پاسخ:
پاسخ:
سلام

دعاگوی همه دوستان هستیم(بویژه دوستان مجازی و وبلاگی)

ما قدری نداریم که قدر خودمون رو بدونیم.

اگه چیزی هم باشه نام اربابه و بس.

ثبت است بر جریده ی عالم دوام او...

یاعلی
سلام
"آنقدر خوبی مرا گفتی به مردم

آنقدر که حتی خودم هم باورم شد

آه ای کرامت پیشه دیدی آخر کار

این مهربانی های تو درد سرم شد!"
شرمنده میکنه همیشه..
خدایا یعنی به اندازه دو تا کف پا تو حرم جا نبود!؟الحمدلله مثل همیشه به لیاقت م.ن نگاه نکن به زرگی خودت نگاه کن مهربون عالم....
یحتمل خبر داشته باشد اما اینجا نایب الزیاره تون هستند(ساقی دشت کربلا..ابالفضل)
http://alkafeel.net/persian/zyara/view.php
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
هر چند از دست خودم دلگیرم اما /احساس دلتنگی در این شبها نکردم

سوگند بر سجاده ی خانوم رقیه / من مهربانتر از خودت پیدا نکردم

این قسم رو خیلی دوست دارم

سوگند بر سجاده ی خانوم رقیه...
ُسلام حاجی
ممنون از لطفت
دعام کن که محتاجم
داداش قول مردونه میدم
آخه مگه مرتضی(ع) منتقم دیگه ای داره که ما برا فرجش دعا نکنیم؟
ای خدا جیگرم آتیش گرفته...........

پاسخ:
پاسخ:
سلام

انشاالله یه روزی همین نزدیکیا انتقام همه این داغ ها و مصیبتهارو میگیریم در رکاب حضرت.

بقول یکی از رفقا میگفت ما بچه هیئتیا و بچه بسیجیا حتی بعد از ظهور هم بیکار نیستیم!

اگه خدا کمکمون کنه و جزو دشمنا نباشیم! حضرت پیغام میدن پاشین بیاین. باید حالا حالاها کار کنید...

خلاصه باید خودمون رو آماده کنیم که حسابی کار کنیم.

مثلافکرشو بکن؟

حضرت بگن مجنون علی جان شما برو به فلان قاره مردم اونجا رو با امیرالمومنین آشنا کن و اونجارو با عشق جدم علی فتح کن و برگرد....

خدائی چه صفایی داره ها

نه؟
یک عمر تماشای دری خون آلود....
یاد آوری حادثه ای سرخ و کبود....
کم کم به علی بال پریدن میداد
ای تیغ نیازی به حضور تو نبود....
یا زهراااااااااا

پاسخ:
پاسخ:
ای تیغ....

شنیدم یتیم های کوفه شیر آوردن برای حضرت
حضرت یه کم ازون شیرها نوش جان کردن و....
زیر لب: "سلام بر لبهای خشکت حسین جان..."
و آنگاه امیرالمومنین به امام حسن علیه السلام فرمودند: « اگر از این ضربت جان به در بردم، خودم میدانم ابن ملجم را چه چاره کنم و اگر ...»
و چه جای تعحب است اگر شما می ماندید و پسر ملجم، بخشیده می شد. آخر چاره شما با چاره های دیگر تفاوت دارد.
حالا من آمده ام که شما برایم چاره کنی، نه هیچ ورد و دعا و ذکر دیگر که ذکر من ...
قرآن را که روی سر میگذارم، یعنی آمده ام زیر چتر کلام خدا. اما من دست خالی نیامده ام. پدر مهربانم را با خود آورده ام. ولی خدا را.
«بک یا علی ، بک یا علی ، بک یا علی»
میدانم شما را از یاد و ذکر برده ام، اما شما چاره ام کنید.آخر چاره شما با چاره های دیگر تفاوت دارد...
.
.
.
عزادار این روزا خداس
تسلیت خدایااااااااااااااااااااااااا

پاسخ:
پاسخ:
سلام

یا ابالایتام... ادرکنی...

خدایا پیامبرت هم تورو به علی(ع) قسم داد ولی...

هزار بار بشستم دهان به عطر وگلاب
هنوز نام تو بردن کمال بی ادبیست...

گاهی وقتا روم نمیشه منو به اسم تو صدا کنن آقا جان.

یاعلی
" در انتظار فرجش ایستاده ایم "
داداش چی گفتی.....
شرمندم کردی
تنم لرزید......
مولا اسم منو به زبون مبارکش بیاره....؟؟؟؟؟؟؟
الله اکبر
.
.
.
خدایا دستمونو بگیر
محکم
که اگه ما ول کردیم
تو ول نمیکنی
خدایا من وتو با خبریم از گناهام
به حق علی امشب همه بچه های این وبلاگو ببخش و بیامرز
به برکت وجودشون یه نگاهیم به من کن........
یا مرتضی علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام داداشم

به خدا قسم تمام لحظه های دیشب حس میکردم کنارمی.
دعا... سخنرانی... روضه... سینه زنی... دعا قرآن...

همش به یاد اون قولی بودم که بهم دادیم.

خدارو شکر خدا عمرمون داد بتونیم عمل کنیم به قولمون.

یه چیزی رو من مطمئنم. وقتی ما فقط و فقط برا حضرت دعا کنیم ایشون هم یه نیگاه میکنن و مشکلات همش حل میشه. پس فقط ما باید برا ایشون دعا کنیم و بس.

خلاصه خیلی صفا کردیم دیشب داداش(نمیگم جات خالی چون حس کردم یادت رو)

چراکه نه؟

من که دارم خودمو آماده میکنم که حضرت مدیریت انرژی یه قاره یا چند تاشو بهم بدن و منم صبح تا شب به عشقشون کار کنم و خدمت به جامعه ای که مهدی فاطمه توش نفس میکشه رو انجام بدم.

مهندسیم دیگه یعنی!!!!!

امیدوارم اون زمان بدرد حضرت بخوریم(حداقل به عنوان سیاهی لشکرش باشم.)

دعاگوتم داداش

یاعلی
با آنکه شکافتی سرم را اما
صد مرتبه مهربان تر از "در" بودی...........

پاسخ:
پاسخ:
علی رو حلال کن
واسه دست بسته

علی رو حلال کن
که پهلوت ........

صلی الله علی المظلوم.
سلام جناب حیدری
سیر و نکات مربوط بهش رو به صورت کامل تا جاییکه از دستم برمیومد و زمان اجازه میداد در قالب یک پست نوشتم. گفتم خدمتتون بگم اگر مایل بودیدترتیب کتابها رو یادداشت کنید.
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خععععععععععععععععععععلی لطف کردین

ینی یه چی میگم یه چی میشنوین...

اجرتون با حضرت زهرا(س)

یاعلی
سلام
بروزم با
یک مُشت آدم عرزشی!

پاسخ:
پاسخ:
سلام

ما امدیم نبودید...

یاعلی
سلام علی
این عبارت ابوحمزه رو خوندی:هارب منک الیک...از تو ای خدا به سوی تو فرار میکنم/حال و روز ماهاست
این شعر هم عالیه.گفتم شما هم بخونی
فکر کردن به غم و غصه‌ی مادر سخت است...

خواندن روضه‌ی "در" چند برابر سخت است...

از حسین اصرار کردن که: حسن! حرف بزن!
از حسن هی بغض کردن که: برادر! سخت است...

تو که رفتی کمرِ مولا خم شد مادر...

زندگی بی سر و بی همسر و سرور سخت است...

دلِ حیدر دلِ کوه است، دلِ کوه رفیق!

ولی این داغ برای دل حیدر، سخت است...

من همان اول "بسم الله" اشکم جاری است...

چقَدَر
زمزمه‌ی
سوره‌ی
کوثر
سخت

است...
20

پاسخ:
پاسخ:
100
۱۳ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۱۰ جوان انقلابی
قابل نبوده ام که کند دعوتم کسی
مولا کریم بود که بی دعوت آمدم...
------------
سلام، چطوری اخوی؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام عزیزم

به لطف خدا و دعای خوبان خوبیم

دعاگوی شما و حضرت ولی امر هستیم

یاعلی
۱۳ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۲۰ خادم الجواد(ع)
سلام
امید وارم نماز روزه هاتون قبول در گاه حق باشد
ماه رمضان تمام می شود و خیلی ها هنوز در خواب رمضانی هستن

یا رب
برسر خوان تو تنها کفر نعمت می کنیم
سفره ات را جمع کن ای عشق مهمانی بس است

یا علی
التماس دعا

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خواب رمضانی...

سفره ات را باز بگذار ای کریم مهربان
میهمانت شرم دارد دست خالی پا شود

یاعلی
اونجا نشد جواب بدم اینجا میگم
سلام
بنظرم در رابطه با ریش داربودن یا نبودن آدما پست میذاشتم بیشتر جواب میداد...!
از این آدما که میگین ماهم یکیشو داشتیم تو بسیج رفقا میدونن کیو میگم ولی یکم راحت بود البته بنظرمن ..
درمورد چاغاله هام اگه میدونسیم بچه های دانشگاه اراک هم توباغ میان بیشترازاینا خورده بودیم دل درد که هیچی بیمارستانم میرفتیم حق داشتیم واسه خوردن چاغاله ها اونم نشسته ...
درباره ی دور زدن سرنوشت کمی تا قسمتی باهاتون موافقم !
ولی خداییش اراک کوجاوا و صنعتی کوجا
اما خب شاید سرنوشت شوما عجین شده باشه با اراک و اونورا
توی این شبای آخر مارو گوشه ذهنتون واسه دعا داشته باشین
یاعلی مدد

پاسخ:
پاسخ:
سلام

بله خب!
انتخاب عنوان مطلب از اهم مسائل است.

بله واقعن! اراک کوجا و صنعتی کوجا...

خدایا من نمیگما! بقیه بنده هات دارن میگن.

اراک کوجا و صنعتی کوجا... (حالا خود دانی!)
۱۵ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۰۸ صبح تابناک
اگر روزی خدا نقاشی انسان ز سر گیرد
و صورت ها به سیرت ها بیاراید
نگارستان یزدان را
تماشاگر که خواهد بود!
ستار العیوبی خدا برای همین بنده های پر از عیبشه

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خو دیگه بش نمیگن نگارستان یزدان که!
بش میگن باغ وحش یزدان.
اوهوم؟!
آهنگ وبتون عجیب دلمو لرزوند با کلمه ی یا حسین که به چشمم خورد!!!

یا حسین

پاسخ:
پاسخ:
سلام

یا حسین...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">