مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

عاشقی با اگر و شاید و اما نشود

يكشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۲۱ ب.ظ

عشق رسوایی محض است که حاشا نشود

عاشقی با اگر و شاید و اما نشود


شرط اول قدم آن است که مجنون باشیم

هر کسی در به در خانه لیلا نشود


دیر اگر راه بیفتیم به یوسف نرسیم

سر بازار که او منتظر ما نشود


لذت عشق به این حس بلاتکلیفی است

لطف تو شامل ما ، یا بشود یا نشود


من فقط روبروی گنبد تو خم شده ام

کمرم غیر در خانه ی تو تا نشود


هر قدر باشد اگر دور ضریح تو شلوغ

من ندیدم که بیاید کسی و جا نشود


بین زوار که باشم کرمت بیشتر است

قطره هیچ است اگر وصل به دریا نشود


مرده را زنده کند خواب نسیم سحرت

کار اعجاز شما با دم عیسی نشود


امن تر از حرمت نیست همان بهتر که

کودک گمشده در صحن تو پیدا نشود


بهتر از این؟! که کسی لحظه پابوسی تو

نفس آخر خود را بکشد ، پا نشود


دردهایم به تو نزدیکترم کرده طبیب

حرفم این است که یک وقت مداوا نشود


طوری افتاده گره بر دل بیتاب ،دخیل

که به جز دست تو با دست کسی وا نشود


لحظه واشدن سفره حاجات شنید

هر که از جانب تو پاسخی الا ، نشود


امتحان کرده ام این را حرمت ، دیدم که

هیچ چیزی قسم حضرت زهرا نشود


آخرش بی برو برگرد مرا خواهی کشت

عاشقی با اگر و شاید و اما نشود

محمد سولی

۹۲/۰۲/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۸)

فرزندت را بیشتر دوست داری یا فرزند پیامبر آخر الزمان را ....
لازم نیست ابراهیم باشی،
با علی که همنشین شوی مس هم نباشی طلا به تو حسادت خواهد کرد.
لازم نیست سخنی بگویی،
از کوی علی هم گذشته باشی کلامت در عملت خواهد بود.
پیک کربلا که به مدینه رسید فقط یک کلام : « از حسین چه خبر ؟»
پسرانت را کشتند. دستان عباست را از تن جدا کردند !
از حسین چه خبر ؟

راستی از مهدی چه خبر ...
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام
قنداقه را که در دامنش گذاشتند
به زور از جایش بلند شد
قنداقه در بغل میگشت دور سر حسین...

همه هستی ام فدای حسین...
یعنی عباسم فدای حسین...

سلام بر مادر عباس
سلام دادا
خوبی ان شاء الله؟
.....................
ناصحم گفت به جز غم چه هنر دارد عشق
برو ای خواجه ی عاقل هنری بهتر از این

پاسخ:
پاسخ:
سلام

اگه شوما ترم صفریا بذارین آره خوبم...

قاسم کشتی منو بس که شعرارو اشتباه نوشتی!!!
خوب مرد حسابی بلد نیستی مجبوری؟!!!

گفتم ای خواجه ی عاقل چه هنر بهتر از این؟
یا
گفتم ای خواجه ی عاقل هنری بهتر از این؟...

یاعلی
وای چه عکسی...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

چه عکسی؟!
بهتر از این؟! که کسی لحظه پابوسی تو
نفس آخر خود را بکشد ، پا نشود

پاسخ:
پاسخ:
در آن نفس که بمیرم
در آرزوی تو.......
سلام دادا
خوبی تو دست از این کارات ورنداشتی
برو بچسب به زندگیت
اومدی این طرفا یه سر به ما بزن

پاسخ:
پاسخ:
سلام
خداروشکر خوبم(ما از اولشم خوب بودیم دادا!!! یادت نیس!؟)
والا این کارا دست از ما ور نمیداره... (کدوم کارا؟!)

چشم حتما

یاعلی
۰۶ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۹:۳۵ خادم الجواد (ع)
سلام
بر شانه های ضریحت تا میگذارم سرم را
انگار میگیری از من غوغای دور و برم را ...

من یقین دارم
آخر ِ آرزوی دل همه کبوترهای دنیا
آسمان توست

یا علی
التماس دعا

پاسخ:
پاسخ:
سلام


بیچاره آن کسی که دلش جلد مشهد است....
۰۷ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۹:۲۵ خادم الحسین (ع)
سلام
دلم میخواهد یک گــــــ ره باشم

به تو بخورم

و هیچ کس بازم نکند

و هیچ وقت اجابت نشوم

آن جا کنارت بمانم

و تا آخر عمر

دعایت کنم...


گره های دخیل من همیشه بسته می ماند

و من در خواب می بینم خدایم دست و دلباز است

یاعلی
التماس دعا

پاسخ:
پاسخ:
من رشته محبت خود پاره می کنم
شاید گره خورد به تو نزدیکتر شوم...

شاید...

حضرت ارباب

دلم به زلف توست

مزن بر او شانه......

یاعلی
خیلی خیلی ممنون
حرم میخوام شدید عطش دارم...

پاسخ:
پاسخ:
سلام


انشاالله عطشتون رو بر طرف...
انشاالله عطشتون رو بیشتر کنن

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">