مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

تورم...

چهارشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۲، ۰۳:۵۲ ق.ظ
فهمیده ام


با بالارفتن "تورم"

ارزش بعضی ها پایین می آید...


پ.ن:

خدایا

آنهایی که اینجا بی ارزشند

پیش تو با ارزشند

دلم میخواهد تو ارزشمندم کنی

نه این پیش وند ها و پس وندها

نه این سمتها و پست ها

نه این ابراز ارادتها و احساسات  مردم

نه.......

فقط تو....


یا من تعز من تشاء

۹۲/۰۱/۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۳)

و همه ارزش در شکم خلاصه می شود و...




علی(ع):
آنکه همه هم و غمش شکمش باشد
ارزشش به اندازه همان چیزیست که از شکمش خارج میشود...


گاهی وقتها سر سفره این جمله بیچاره میکنه آدمو!!!
غذا زهر میشه...
اصن یه وضی....
سلام جوون ِ پیرمرد ِ حاجی(:
نه داداش..بحث قیافه و تیپ اون بچه ها نیست
گاهی قضاوت های اشتباهمون عجیب آدم رو درگیر خودش میکنه
تصویر من از امیر تتلو یه بچه مایه دار بی غم بود...
اما اون در نهایت فقر شد امیر تتلو
من نظرم عوض شد
انسان خیلی جالب و خیلی باشخصیت و معتقدی هم بود...
حالا اون هر طور دوس داره میتونه تیپ بزنه
الان که میخوام بقیه به نظراتم احترام بذارن
خودمم سعی میکنم به عقاید و نظرات بقیه احترام بذارم
اصن یه وضی(((((:




سلام

بعله

ولی من ترجیح میدم با همه داغونیم بیشتر سرگذشت پرفسور حسابی رو بشنوم و بهش فکر کنم نه ایشون رو

بحثش مفصله. نه شما حوصلشو داری نه من وقتشو خانوم مهندس

ولی بقول پرفسور مینو باید دید اثری که از فرد در عالم خلقت بجا میمونه چی هستش

واقعا بعضی وقتا تعجب میکنم از مردم ما!
دریا بغلشونه ولی زور میزنن خودشون رو بکنن تو شلنگ!!! برای اینکه بتونن چند دقیقه شنا کنن!
مثلا همین قضیه استیو جابز هم همینطوره
خب ادم قوی ای بوده درست... اما نه در این حد که مرد ما قبولش دارن
بابا خیلی ادمای بزرگتری هم تو همین کشور خودمون بودن و هستن که حاضر نیستیم دربارشون مطالعه کنیم.

متاسفانه مردم عقلشون به چشمشونه (منظورم شما نیستینا!)
البت نباید هم انتظار داشت از عوام که خیلی چیزها رو ببینن...
در هر حال ممنون از ارائه نظرتون
بنده کاری به تیپ و ایناش ندارم(ینی اصن قیافشو تا حالا ندیدم!!!) فقط صداشو شنیدم. قضاوتی هم در موردش نمیکنم ولی دلم نمیخواد امثال ایشون عمرم رو تلف کنن حالا به هر بهانه ای و از هر کجا که میخوان اومده باشن و هر کی میخوان باشن...
موفق باشید
یاعلی
۱۴ فروردين ۹۲ ، ۲۰:۳۵ موسسه خیریه جوادالئمه (ع)
سلام
صدای باران زیبا ترین ترانه ی ” خداست “

که طنینش زندگی را برای ما زیبا تر می کند

نکند فقط به گل الوده ی کفش هایمان بیندیشیم

فاطمیه التماس دعا

آسمان

آن پرکشیده سوی تو دردانه ی علی است

پیشت امانت است نگه دار ......

آسمان !!!!

یا علی




سلام

مخلص همه بر و بچ خیریه

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">