مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

نماز بی ولای او...

دوشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۲، ۰۴:۰۰ ق.ظ
فهمیده ام...

چقدر بی ارزش است

نمازی که جایگاهش در اذان

بهتر از خواب است

نه بهترین اعمال!...


پ.ن:

سلام

بله دیگه. کارای خداجونه

گاهی وقتا آدمو به یه جاها و یه کارایی میکشونه که اصن فکرشم نمیتونی بکنی!

خلاصه اینکه ما هم به مصلحت حضرت خدا و البته کمی با زور از شهر محبوبمون اصفهان جدا شدیم و نقل مکان کردیم به یکی از شهرهای جنوبی کشور نزدیک عسلویه

شهری که کلا 5 دقیقه که پیاده بری کل شهر رو دور زدی ولی مردم خوبی داره

بعلاوه اینکه شیعه و سنی در کنار هم زندگی میکنند و بازای هر مسجد شیعه حدود 3تا مسجد برای اهل سنت هست و از قضا یکیشون دقیقا کنار منزل ما!

هر روز صبح ساعت 5و نیم با این صدا از خواب بیدار میشم: "الصلاة خیر من النوم"

جمله ای که برادران اهل تسنن بجای "حی علی خیر العمل" در اذون میگن.

گاهی وقتا پیش خودم فک میکنم چقدر اذون شیعه نماز رو بالا میبره:

حی علی الصلاة

حی علی الفلاح

حی علی خیرالعمل

الله اکبر....

و برام خیلی جالب بود...

نمازی که اصطلاحا رستگاریست ولی بعد از رستگاری... سقوط... در حد خواب!!!

حی علی الصلاة

حی علی الفلاح

الصلاة خیر من النوم...


دست خودم نیست

ناخودآکاه به زبونم جاری میشه:

نماز بی ولای او.....

۹۲/۰۱/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۶)

۱۳ فروردين ۹۲ ، ۱۲:۳۷ (م.ریحان) محمدعلی محمدی





سلام

و علیکم ال
و اذان های نازیبای پراکنده ی شهر و اذان هنگام عصر و نماز بدون مهر و...
چرا نمخواهد بداند که وضوی بی ولایت آب بازی است!!!!!!!!




سلام
چی بگم والا داداش....
ما ام تو دانشگامون سنی زیاد داریم:|
همش رو اعصابند!
ولی نوشته بسیار زیبا بود!
اول هی اون قسمت اولو می خوندم هیییییییی متوجه نمی شدم...
آخرش دیگه بی خیال شدم!




سلام
خو اینکه طبیعیه(متوجه نشدین!!!)
بی خیالی هم روش بسیار پسندیده ای هست
بنده خدوم و شما و دیگران و انها را سفارش میکنم به این(همان بی خیالی)

ولی سنی های اینجا مردم خوبی ان
رابطمون باهاشون خوبه خداروشکر
البته اگه خدا کمک کنه کم کم دیگه باید وارد سیستم فرهنگی شهر بشم و ....
انفجار....

یاعلی
من ار به قبله رو کنم؛ به عشق روی او کنم....
یاعلی




آره والا داداش

آمدم دنیا برای دیدن روی علی
ور نه من با مردم دنیا چه کاری داشتم...


یادش بخیر قدیما داداش
چه درد دلایی با هم میکردیم

یادته مشتی؟
سلام دوست عزیز. خیلی ممنون که حس خداجویانه داری.به خدا قسم لطف خدا شامل حالت شده که تونستی اهل سنت رو از نزدیک ببینی حداقل برای یکبار هم شده برو به مسجدشون و فقط خدا رو مشاهده کن نه علی و حسن و حسین بهت قول میدم ضرر نکنی .می خواستم بهت یه چیزی بگم فقظ سعی کن تعصب رو بزاری کنار.مگه نه اینه که نماز واسه خداست؟( لا تدعوا مع الله احدا) با خداوند هیچ کس را نخوانید. پس قرار نیست اصلا ربطی به حضرت علی داشته باشه.اصلا کجای قرآن اسم حضرت علی اومده که اگه اون نباشه آدم گمراه میشه. رستگاری در گرو لا اله الا الله هست نه شهادت به حضرت علی.ازت خواهش می کنم لطفا برای یکبار هم شده این فایل رو گوش کن بهت قول می دم اگه خداوند خواسته باشه ان شاالله خدا رو به طور خالصانه خواهی شناخت.
اگه نظری داشتی برادرانه درخدمتم.
اهدنا الصراط المستقیم
سخنرانی آیت الله و خودش هم شیعه هستش.
http://uplod.ir/hhztqozbktez/____________________________________________.mp3.htm

ahmadmohammadahmad@ymail.com



سلام
پاسخ بصورت کامنت
پاسخ به جناب عبدالله

سلام داداش

والا ما دفعه اولمون نیست که با اهل سنت ارتباط داریم.کلی رفیق داریم از بچه های اهل سنت...
اتفاقا خوب هم میشناسیمشون. به اندازه خودمون هم در مورد این مسئله مطالعه و تفکر کردیم(بصورت کاملا بی طرف و بی تعصب!)
اتفاقا مساجدشون رو هم رفتیم و باهاشون نماز هم خوندیم و کلی هم گپ زدیم
نتیجه همه این کارا:
متاسفانه یه سری چیزها رو از شیعه اشتباهی به اهل سنت گفتن و یه سری چیزهارو از اهل سنت به شیعه
بنظرم در عوام هیچ کدوم از دو دسته اطلاع درستی از اون گروه ندارن
والبته یه سری کارهای اشتباه اهل سنت انجام میدن و یه سری کارهای اشتباه شیعه ها

اون چیزی که در مورد مساجد برادران اهل سنت نوشتی (که خدارو ببین) و استدلالی که اوردید یه بحث عقلی و منطقی میطلبه که البته خیلی هم سادست...ولی نمیخوام درباره اون چیزی بگم.
در همین حد بدونید که این اشتباهه که فکر کنید فقط تو مساجد اهل سنت میشه خدارو دید!!!!!!!
هیچ وقت در ارتباط با اهل سنت دنبال ثابت کردن این نبودم که شیعه حقه
بعضیاشون خودشون میپرسیدند و بنده هم میگفتم که به فلان کتاب خودتون مراجعه کنید تا حقایق براتون روشن بشه(معتقدم نباید پیش داوری کرد و البته تعصب ورزی...)
تو این زمینه مراجع کتب فقهی اهل سنت و البته علمای اهل سنت که شیعه شدن میتونه بهترین منبع باشه.
بحثهای فقهی و اختلافی بین مذاهب کار علماست و اونهایی که تو زمینه دین تخصص دارن نه امثال بنده (نمیگم بلد نیستم بهتون ثابت کنم اعتقاداتم حقه یا نه ها! منظورم اینه که کار باید دست کاردون باشه)
تخصص بنده مهندسیه نه فقهی
لذا بیشتر دوست دارم با اهل سنت درمورد مشترکاتمون صحبت کنم تا مسایل اختلافی
این فایل رو هم قبلا شنیدم. یه قسمتهاییش درسته یه قسمتهاییش هم نه
باید مفصل درمورد لاالله الا الله مطالعه بفرمایید تا ربطش رو با محمد رسول الله و علی ولی الله متوجه بشید برادر
کسی که یه قسمت از قران رو بگیره و بقیش رو در نظر نیاره دچار مشکل میشه
باید در استفاده از جملات قرآن بیشتر مطالعه و دقت کرد
بهرحال ممنونم از تشریف فرماییتون و نظرتون
خوشالم که با هم صحبت کردیم
ایمیل هم میزنم براتون
یاعلی
خیلی ممنون که بی طرف و بدون تعصب برخورد می کنید ولی من هم مثل شما فقط روی قرآن کار می کنم چون در احادیث جای شک هست به خصوص احادیث شیعه که صحیح از ضعیف مشخص نیست. ولی من در تمام قرآن هیچ جایی ندیدم که ولای علی لازمه نماز باشه چه برسد به فلاح و رستگاری . و در هیچ جای قرآن ذکر نشده .و بر طبق قرآن نمی توان آیات را تفسیر به رای کرد همان طور که گفته شده فیه آیات محکمات هن ام الکتاب و اخر متشابهات فاما الذین فی قلوبهم زیغ فیتبعون ما تشابه منه ابتغا الفتنه و ابتغا تاویله. و باید آیات محکم که معنایی صریح و روشن دارد را اصل قرار داد و به آنها تکیه کرد و به دنبال آیاتی که جای شک و اختلاف هست نباید رفت.
و الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا



پاسخ در کامنت
پاسخ به جناب عبدالله
سلام علیکم و رحمه الله
والا چی بگم خدمتتون!
خب نظرتون محترم ولی بنده حق دارم که قبول نکنم. درسته؟
اینکه در احادیث شک هست جمله اشتباهیه. اگر جای شما بودم(بدون تعصب) میگفتم که هم احادیث جعلی هست هم احادیث صحیح . تو پرانتز بگم یکی از بزرگترین مشکلات ما اینه که یه بنده خدایی ممنوع کرد نوشتن احادیث پیامبر رو بعد از وفاتشون و این شد اولین روزنه ورود احادیث جعلی و از خود ساخته دستگاه حکومت اموی و بنی عباس. بگذریم از بحث تاریخی
برادر عزیز
در علوم اسلامی علمی هست به نام رجال و علم دیگری به نام حدیث
دراین علم ها صحت و سقم یک حدیث به طرق مختلف و با حساسیت بسیار ویژه بررسی میشوند.
این یک حرف منطقیست که متاسفانه به دلایلی احادیث صحیح (شیعه و سنی هم فرق نداره) با احادیث جعلی و ساختگی مختلط شده ولی صحیح نیست که کلی بگیم در احادیث شکه.
ضمنا بنده اگر میخواستم اینطوری برداشت کنم و شبیه شما حکم کنم به دلیل مشاهده احادیث و روایات بسیار متناقض و گاها مخالف با قران در صحاح سته باید میگفتم که بکلی منابع اهل سنت رو قبول ندارم. ولی اینکه حرف درستی نیست!
لم تقولون ما لا تعلمون؟

این که فرمودید آیات قران با هم فرق دارن کاملا درسته اما اینجا جای بسی تامل هست. آیات محکمات و متشابهات. کدوم آیه محمه کدوم متشابه؟ کدم رو باید توسط دیگری تفسیر کرد؟
به اعتقاد بنده با توجه به عظمت قران و سنگینی مفاهیم مطرح شده قران بصورت حتم نیاز به یک مبین و تفسیر کننده داره که اولا خودش دچار اشتباه نشه و ثانیا مفاهیم رو اونطور که مد نظر خداوند متعال است تشریح کنه و در این بین چه کسی بهتر از اورنده کتاب رسول مکرم خدا؟
در این زمینه اونهایی که میگن(حسبنا کتاب الله) دچار مشکل میشن چرا که برداشت های شخصی و دیدگاه فردی بجای تفسیر صحیح قران قرار میگره و در اینصورت حق کتمان میشه
اتفاقا بنده آیات زیادی رو دیدم تو قران که اینکار رو نهی میکنه
بنده شخصا ترجیح میدم رسول خدا برام مشخص کنه تفسیر آیات رو که خدایی ناکرده جزو (الذین فی قلوبهم زیغ فیتبعون ما تشابه منه ابتغا الفتنه و ابتغا تاویله) نشم.
اما در آخر به رسم برادری همانطور که شما دعوت کردید بنده رو به مطالعه(همون سخنرانی)بنده هم چند تا کتاب خدمتتون معرفی میکنم. خوشحال میشم که هردومون بیشتر مطالعه کنیم در مورد اسلام ناب محمدی(ص) و سنت رسول خدا
خیلی دلم میخواد شما هم بدون تعصب یه نگاهی به کتابهای دکتر تیجانی که خودشون هم اهل سنت بودن بندازید. بعلاوه کتاب شبهای پیشاور یا شهابی در شب. بنظرم بد نیست چون منابعش همه از منابع اهل سنته نه شیعه.
باز هم ابراز خرسندی میکنم از هم صحبتی با شما برادر عزیز
به امید پیروزی اسلام و برافراشته شدن پرچم لاالله الا الله در سراسر جهان

خدانگهدارتون
ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم
من خودم به احادیث اعتقاد دارم. اما به دلیل تفاوت احادیث شیعه و سنی پس نمی توان به احادیث تکیه کرد و راه درست رو از بین احادیث بیرون آورد. بنابراین قرآن کتاب هدایت است و هر کس به آن چنگ بزند هرگز گمراه نخواهد شد. حتی خود همان آیه محکمات گفته شده که برای فهم متشابهات باز هم می توان با مراجعه به محکمات معنای آن را فهمید. پس یگانه کتاب هدایت قرآن هست.خب همونطور که قبلا گفتم در هیچ جای قرآن نیامده قرار هست دوازده امام بعد از پیامبر بیاید که باید از آنها پیروی کنید! بعدش کجا اومده که قرار هست دوازدهمی غیبت کنه؟ یک مسئله به این مهمی که الان شیعه داره می گه نباید توی قرآن میومد. حالا که نیومده پس لازم نیست که ما بهش معتقد باشیم. خدا قرآن میگه ان هذا القرآن یهدی یعنی فقط قرآن را هدایت را نشان می دهد. اصلا وقتی من به احکام خدا که همان نماز و روزه و حج و زکات هستش پایبند باشم چه نیازی به امام زمان دارم؟ چه بیاد چه نیاد چه فرقی میکنه؟ اگه خوب باشم اومدنش دردی دوا نمی کنه اگه بد هم باشم باز فرقی نمی کنه. قرآن گفته قولوا لا اله الا الله تفلحوا. و کفی بالله ولیا و کفی بالله نصیرا. اصلا به غیر از خدا نیاز به هیچ مخلوقی نیست. کجا گفته که شما باید واسه امامان شب و روز نذر و گریه و زاری بکنید که اجر و ثواب داره؟ والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات. فلاح و رستگاری انسان فقط در گرو ایمان و عمل صالح هستش همانطور که قبل از پیامبر در زمان پیامبران قبلی بوده و اصلا امامان حتی در زمان خود پیامبر هم نبوده (و لکم فی رسول الله اسوه حسنه) و با پیامبر دین کامل شد و هر کسی بعد از پیامبر بیاید چیزی به دین اضافه نخواهد شد. حالا 1000 تا امام هم بیاد فرقی به حال اسلام نداره.
آیا خداوند برات کافی نیست که سنگ امام زمان رو به سینه می زنی؟ الیس الله بکاف علی عبده. آیا خدا کافی نیست؟ دوست عزیز اگر شما هم جایی از قرآن دیدی که گفته امامانی بعد از پیامبر میاد که قادرند بعد از مرگ به داد مردم برسند و حاجات خود را از آنها بخواهید و شب و روز به فکر آنها باشید و برای آنها خود را بزنید و گریه کنید که اجر داره و اینها واسطه فیض الهی هستند به ما هم بگو شاید باور کردیم. و اگه نتونستی بیاری من 200 آیه میارم که گفته جز خدا از هیچ کس و احدی چیزی نخواهید. (الا بذکر الله تطمئن القلوب) نه (زینوا مجالسکم بذکر علی بن ابی طالب) که به خدا قسم ذکر علی نجات دهنده از اتش نیست!. جالب اینجاست که در قرآن هیچ ذکری از امامان نیامده اما در احادیث فقط از امام و شفاعت امام و قبرپرستی امامان آمده. انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون. تا کور باد چشم هر کس که بخواهد قرآن را تحریف کند.
و ان لم تغفر لنا و ترحمنا لنکونن من الخاسرین

پاسخ:
پاسخ:
پاسخ در کامنت
سلام
خوبی داداش
اول یه نکته بگم خدمتتون
بر منکر اینکه قرآن کتاب هدایته لعنت...
ولی قرار بود متعصبانه صحبت نکنیما داداش
یادت رفت؟
(در هیچ جای قرآن نیامده قرار هست دوازده امام بعد از پیامبر بیاید که باید از آنها پیروی کنید!)
داداش گلم این جمله ای که شما نوشتی خیلی برای شما بده آخه. حتی کسی که یه ذره مطالعه درباب مسایل اسلامی کرده باشه این رو متوجه میشه
نمیخوام سوال اشتباه رو با جواب اشتباه پاسخ بدم.اگر چنین مسایل حاشیه ای مطرح بشه خب ممکنه طرف مقابل هم بگه آقا سقیفه هم تو قرآن نیومده!پس چرا خلفا انجامش دادن؟
و خلی چیزای دیگه
با این حرفها خیلی از مبانی خودتون رو زیر سوال میبرید
قبلا هم خدمتتون گفتم که فردی میتونه از قرآن بصورت صحیح تفسیر کنه که روی مباحث قرآن اشراف داشه باشه و چه کسی بهتر از پیامبر خدا
با این حرف شما پیامبر رو هم میبرید زیر سوال چون ایشون اعمالی رو انجام دادن که صراحتا توی قرآن به خودش یا روش انجامش اشاره نشده
(مثل تعداد رکهات نماز و خیلی چیزهای دیگه)
این نظرتون در مورد امامت کاملا اشتباهه و پیداست که از روی شنیده هاست نه دقت و مطالعه دقیق.چون اولین باری نیست که عین این جمله دارم میبینم. بارها و بارها پرسیده شده و بهش جواب داده شده(نمونش همون کتابهایی که بهتون معرفی کردم))

ضمنا برادر عزیز الهی قربون اون شکل ماهت برم
چرا با این لحن صحبت میکنید؟ مگه این حرفای ما غیر از یه گپ دوستانه و برادرانست؟
ازتون انتظار نداشتم این جملات رو بکار ببرید
من برای شما و همه مسلمونا یلی ارزش و احترام قائلم

بگذریم

ببین برادر خوبم
بنده برای تک تک این مطالبی که عنوان کردید(البته اونهاییش که درسته نه اونهاییش که برداشت شخصی شماست) دلیل مطغن و علمی و قرآنی دارم که بیانش خیلی وقت گیره
برای همین بود که خدمتتون اون کتابهارو معرفی کردم
نمیدونم چرا ما باید درباره چیزهایی صحبت کنیم که صدها بار تا بحال مطرح شده و جوابش هم داده شده!

نمیدونم چرا دوستان اهل سنت فکر میکنند ما بجای خدا اهل بیت پیامبر رو میپرستیم؟!
متاسفانه فلسفه امامت برای شما درست بیان نشده

حداقل یه بار هم که شده بدون غرض ورزی بشینید به آیه تطهیر و حدیث ثقلین رسول خدا فکر کنید

بعد از تفکر در مورد اینها بنده باز هم در خدمتتون هستم البته با رعایت دوستی و احترام متقابل

موفق باشید و
ببخشید من اصلا قصد جسارت نداشتم و اگر هم یه کم تندنوشتم ببخشید.خب منم نمی گم که قرار هست سقیفه تو قرآن بیاد یا نیاد. اصلا حتی اسم خلفا هم توی قرآن نیومده(جدای از ابوبکر یار غار و مهاجرین و انصار که هر چهار خلیفه جزو مهاجرین هستن) و من هیچ نیازی به اونا ندارم همشون فوت کردن خدا رحمتشون کنه. قرآن میگه (تلک امه قدخلت لها ما کسبت و لکم ما کسبتم و لا تسئلون عما کانوا یعملون). اینها گروه و امتی بودند که درگذشتند اعمالشان مربوط به خودشان هست و اعمال شما مربوط به خودتان و از اعمال آنها از شما سوال نمی شود. اصلا عمر و ابوبکر شاید اشتباهاتی مرتکب شده اند ما که نمیگیم اونها معصومند.اصلا با اومدن صدها عمر نه به اسلام اضافه میشه و نه کم.ببخشید مثل اینکه شما نمی دونید که امامت جزو اصولتون هست! اگه توی قرآن نیومده یا نعوذبالله قرآن ناقص هست یا شما خودتون درآوردید(شرمنده). مگه ممکنه یک همچین اصل دینی توش نیاد؟ اگه این نیاد چی قرار هست بیاد؟ اصلا وقتی اصول هست باید به صراحت بیاد و جزو محکمات باشه و نه حتی متاشابهات. چون قرآن گفته محکمات نیاز به تفسیر نداره و اصول باید کاملا واضح باشه.من در مورد اصول دینم برای هر کدومش 500 آیه میارم. شوخی که نیست اصول دین هست! در ضمن اگه رکعات و مسائلی از این قبیل نیومده اینها اصول نیستند حتی ارکان دین که نماز و زکات و حج و جهاد هستش صدهاآیه اومده ولی در مورد فروع دیگه به طور مختصر صحبت شده که شامل رکعات و ... میشه ولی من در کل قرآن در مورد امامان چیزی نمی بینم.
در مورد آیه تطهیر قبل از اینکه جواب من رو بدی خواهش می کنم(دوست عزیز خواهش کردم!) همین الان از پای کامپیوتر بلند شو برو قرآن رو باز کن سوره احزاب آیه 33 رو صفحه قبل آیاتش رو و آیات بعد از همون آیه تطهیر فقط ترجمه اش رو بخون ببین چی می فهمی خواهشا هر چی فهمیدی برام بنویس.ببین راجع به چی هست؟(البته مسلما ترجمه اهل تشیع هست و اگه خودت هم عربی بلدی که بهتر چون ترجمه های شیعه گاهی یه چیزایی توی پرانتز زیاد می کنن که اگه اونا رو حذفشون کنی به معنای دقیق آیه می رسی).باز هم ممنون و شرمنده اگه جایی بهتون برخورده

پاسخ:
پاسخ:
پاسخ در کامنت
سلام عزیز دلم
خوبی انشاالله؟
نه داداش جون بهم بر نخورده
ما مسلمونیم و عین دوتا برادر حرف هم رو خوب میفهمیم(حتی در صورت داشتن اختلاف نظر)
اما ممکنه یه نفر غیر مسلمون صحبتای مارو بشنوه و برداشت غلط بکنه
واسه همینه تاکید دارم رو فضای دوستانه
واقعا خوشحالم که به لطف خدا اینقدر راحت ما میتونیم با هم صحبت کنیم
آیه رو باز هم خوندم هر چند قبلا هم بارها خونده بودم(عربی و فارسی و...)
میدونم چی میخواید بفرمایید
ولی بنده هم خواهشی دارم
سری به تفاسیر نوشته شده توسط علمای اهل سنت درمورد این آیه بزنید...
آیاتی که در مورد امام در قران آورده شده رو میتونید تو همون کتابی که خدمتتون معرفی کردم پیدا کنید.
الغدیر علامه امینی
البته چیزی که غالبا دیدم اینه که بعضی از دوستان اهل سنت به شدت دیگران رو منع میکنند از خوندن کتب شیعه(خصوصا الغدیر) در حالی که نه تنها در کتابخونه های ما بلکه حتی تو خونه های ما هم کتب اهل سنت هست و طلاب ما همیشه دسترسی دارند و اونها رو مطالعه میکنند و هیچ ترسی هم از خوندنشون نیست چراکه انسان با چراغ عقل و وحی راهش رو میتونه پیدا کنه
ولی نمیدونم چرا دوستان اهل سنت بعضا(لطفا به این کلمه بعضا دقت فرمایید) با مطالعه اینقدر مخالف هستند و اجازه نمیدند افراد با مطالعه و خوندن مطالب هر دو طرف راهشون رو انتخاب کنند
باور بفرمایید خیلی از کتب اهل سنت رو ما میخونیم و در بعضی زمینه ها ازشون استفاده های زیادی میکنیم(سیوطی یکی از کتب طلاب شیعه است که باید حتما خونده بشه)
قبلا هم خدمتتون گفتم
راه عقل با مطالعه هموار میشه
باز هم دعوتتون میکنم به مطالعه چون اونجوری خیلی بهتر میشه صحبت کرد
این بحث هایی که بین ما هست بسیار خوبه و جای تامل و بحث داره اما اگه به هم قول بدیم که در ازای موضوعات مطرح شده مطالعه کنیم مطمئنا از بحث ها نتیجه های خوبی گرفته میشه
در غیر اینصورت به نظر بنده یکسری از بحث ها به نتیجه خاصی نمیرسه چون که بصورت علمی و تخصصی بررسی نمیشه
باز هم ممنون از لحن دوستانتون و تذکری که به بنده دادید و ارجاع به قرآن
خوشحالم ازینکه با شما هم صحبت هستم
موفق باشید و سربلند
یا حق
سلام.
این آیه تطهیر هم باید با بقیه آیه نگاه کنی ببینی در مورد کی هست که همش درمورد زنان پیامبر هستش(حالا از کجا معلوم میشه که حسن و حسین و علی و فاطمه اهل بیت هستند اصلا تو آیه نیست)چیزی که تو آیه هست خطاب به زنان پیامبر هست. اگه قرار باشه این قسمت یطهرکم تطهیرا جدا از بقیه آیه باشه مانند یه موضوعی میشه که کافران به مسلمانان می گفتند قرآن گفته نماز نخوانید و این آیه را مثال می زدند(یا ایها الذین آمنوا لا تقربوا الصلاه)(ای کسانی که ایمان آوردید به نماز نزدیک نشوید) و بقیه آیه که میگه(وانتم سکری)(درحالت مستی) رو نمی اوردند و به بخشی از آیه اتکا می کردند و اینجوری قرآن رو تحریف می کردند.خب ان شاالله که شما اینجوری نیستی.خب من نمی فهمم چرا شیعه به این آیات متشابه داره چنگ می زنه. اینجوری که جزو وابتغاء الفتنه و ابتغاء تاویله میشید.نمی تونید حتی یک آیه صریح بیارید.من که گفتم 500آیه واسه هر اصل میارم.توحید:(قل هو الله احد،لا اله الا الله، لم یلد و لم یولد،لله الواحد القهار)نبوت:(و ما محمد الا رسول، محمد رسول الله،رسول الله و خاتم النبیین)معاد:(فلنحیینه حیات طیبا، و لدار آخره خیر و ابقی، ثم بعثنکم من بعد موتکم).اگر شما هم تونستید آیه ای بیاری ان شاالله بهم ایمیل کنید من در خدمتتون هستم.
شرمنده ولی من این کتابایی که گفتی دسترسی ندارم.حتی کتب اهل سنت رو هم نخوندم. تنها چیزی که من روش مطالعه و کارمیکنم قرآن هستش که خودم دارم حفظ می کنم با ترجمه وتا حد نیاز هم تفسیر.و نمی خوام جزو (وابتغاء تاویله)(به دنبال تاویل و تفسیر می گردند)باشم..حتی قرآن به اهل کتاب هم میگه (تعالوا الی کلمه سواء بیننا و بینکم الا نعبد الا الله و لا نشرک به شیئا و لا یتخذ بعضنا بعضا اربابا من دون الله فان تولوا فقولوا اشهدوا بانا مسلمون(بیایید به سوی کلمه ای که مساوی است بین ما و بین شما اینکه غیر از خدا را نپرستیم و به او شرک نورزیم و بعضی انسان هایی مانند خودمان را به عنوان ارباب و مولا نگیریم به غیر از خدا. پس اگر از اینها دست کشیدند پس گواهی دهید که آنها هم مسلمان هستند)و من هم شما رو دعوت به این آیه می کنم.
(واعتصموا بحبل الله جمیعا) نه به (حبل امامان) البته معذرت چون مشخصه شیعه امامان هستند نه خدا و به همین خاطر اسم شیعه دوازده امامی مشهور شده و خودشون رو از بقیه مسلمانان جدا می کنند.و من یعتصم بالله فقد هدی الی صراط مستقیم. من می خوام به ریسمان الهی چنگ بزنم. وفردای قیامت خدا رو شفیعم قرار می دهم (ولله شفاعه جمیعا) تو هم دوست عزیز می تونی امامان رو شفیع بگیری فردا مشخص خواهد شد کدام شفیع بهتری بوده است.
از هم صحبتی با شما خوشحال شدم.
قل حسبی الله و نعم الوکیل.
پاسخ به جناب عبدالله:
سلام
داداش گلم
هر آیه ای یه محل نزولی داره یه شان نزولی داره
تقصیر من چیه که غالب مفسران اهل سنت! نظرشون اینه که این قسمت آیه جدا از بقیه نازل شده و شان نزولش فرق داره؟
(حالا از کجا معلوم میشه که حسن و حسین و علی و فاطمه اهل بیت هستند اصلا تو آیه نیست)
آقا جان شما یه نگاهی به این کتابهای خودتون بندازید
بنده درخدمتتون هستم:
که از باب مشت نمونه ی خروار به چند کتاب بسنده می کنم.

تفسیر قرطبی ج9 ص62-ج14 ص 158
تفسیرابن کثیر ج3 ص636-ج4 ص 142
فتح القدیر ج3 ص 565 ج4 ص 395
البغوی ج1 ص349/
الدر المنثور سیوطی ج5 ص 613-ج6 صفحات: 599-603-604-605-606-607//
الکشاف زمخشری ج1 ص996
/ التحریروالتنویر ج 1 صفحات:3351-3352-3353//

روح المعانی آلوسی ج6 ص 153 وج12 ص102و ج16 ص284و ج12 صفحات: 12-14-17 و ج25ص 149//

صحیح مسلم ج4 ص1883،حدیث4450//
سنن ترمذی ج5 صفحات:351-352-663
// مسند احمد حنبل ج1 ص330، ج3 صفحات: 259-285، ج4 ص107، ج6 ص292//
صحیح ابن حبان ج15 ص432//
المستدرک ج2 ص451، ج3 صفحات: 143-159-172
// مسند ابی یعلی ج7 ص 59//
مسند البزار ج6 ص210//
صحیح ترمذی ج3 صفحات: 91-226//
الاستیعاب ج1 صفحات: 338-488-520//
اسد الغابه ج1 صفحات 260-265-1093-1161-1396//
الطبقات الکبری ج8 صفحات 199-200/ /
فی مناقب امهات المومنین ج1 ص 105//
منهاج السنه ابن تیمیه ج3 صفحات:17-157، و ج4 ص21-23، و ج5 صفحات: 6-13-33-66-302 و ج7 صفحات: 68-69-71-74//
الفتاوی الکبری ج2 ص190//
البدایه والنهایه ج2 ص 257، ج5 صفحات :291-321، ج6 ص370، ج7 ص339، ج8 ص205 و... و... و...
ضمنا
به خدا قسم اینها کتابهاییه که بین اهل سنت خیلی معتبره. حالا شما اگر دلتون خواست میتونید قبول نکنید و بگید (حسبنا کتاب الله(
برام جالبه که بعضی (دقت بفرمایید گفتم بعضی) دوستان اهل سنت خودشون رو بالاتر از پیامبر میدونن. البته همچین عجیب هم نیست چراکه بعضی دوستان اهل سنت جناب ابی بکر و عمر رو هم بالاتر و با تدبیر تر از پیامبر میدونن...
پیامبر خودشون تو حدیث ثقلین(که در بین علما و راویان اهل سنت متواتره) میفرمایند کتاب الله و عترتی و اذعان دارند این دوتا تا قیامت از هم جدا نخواهند شد و هر کسی به این دو رجوع کنه(با هم... نه فقط کتاب و نه فقط اهل بیت... هر دو با هم) تا ابد گمراه نمیشه
بعد شما دوستان در برابر پیامبر میگید: نه یا رسول الله. فقط کتاب الله!!!
گویا بهتر از آورنده ی دین اسلام اسلام رو شناختید!!!
واقعا تعجب میکنم
شما ها معتقدید پیامبر کسی رو برای جانشینیش (که موضوع بسیار مهمیه) معین نکرد. پس نعوذ بالله آینده نگری حضرت مشکل داشته و ایشون پناه بر خدا نمیدونستند که امت بعد از ایشون چه بلایی سرشون میاد. ولی جناب ابوبکر و عمر اینقدر تدبیر و درایت و آینده نگریشون بالا بوده که خودشون در اواخر عمرشون جانشین مشخص کردند برای خودشون و یا شورا تشکیل دادند و قص علی هذا

آقا باز هم از جنابعالی دعوت میکنم به مطالعه
حداقل کتابهای علمای خودتون رو بخونید
کتابهای شیعه پیشکش.

ضمنا اگر دیر جواب میدم ببخشید
بذارید پای کمی وقت و گرفتاریهای شغلی
موفق باشید و پیروز
بر محمد و خاندان و اصحاب باوفایش صلوات
یاحق
سلام دوست گرامی. من این کتابایی که لیست کردی رو ندارم. من که خدمت شما گفتم، شما واسه چی به بیراهه میرید؟تنها کتابی که توی خونمون هست و از صدر اسلام هم هیچ تغییری نکرده و خدا ضمانتش کرده قرآن هست و من واسه شناختن اصول دینم به هیچ کتابی غیر از قرآن مراجعه نمی کنم.(همونطور که میدونید تقلید در اصول دین جایز نیست).به من نه از عمر بگو نه از ابوبکر، هیچ کدام در قیامت کاری از دستشون برنمیاد.خودم هستم با اعمالم.هر جای قرآن شما اگه دیدی از کسی کاری ساخته هست به من هم بگو.به خدا قسم اگر خدا مرا به جهنم ببرد هیچ عمری هیچ ابوبکری هیچ علی هیچ حسینی هیچ فاطمه ای نمی توانند مرا نجات بدهند و اگر به بهشت ببرد هیچ کدامشان نمی توان جلوی رفتن مرا به بهشت بگیرند.دوست من برای من از قرآن بگو.این لیستی که رفتی از اینترنت گرفتی (البته شرمنده ولی حدس میزنم)نه به درد تو میخوره نه من. هر وقت تونستی یک آیه واسه جانشینی پیامبر بیاری یا اینکه هرکس علی رو به عنوان امام نشناسه وارد جهنم میشه به خدا قسم که من به علی ایمان میارم.هدف خلقت نه نوح بود نه ابراهیم نه محمد نه علی!هدف شناخت خداست و اینها همه وسیله هستند.قرآن برای شناخت خداست نه علی!البته احترام اهل بیت به جای خود.دوست عزیز شما هم خودت رو با سند سازی های که آخوندها کردن گول نزن.یه کم هم برو سراغ قرآن و بخون ببین نمی فهمی.ببین این دروغ ها توی قرآن هم هست؟عزیز من توی اینترنت جوابت رو پیدا نمی کنی.من تو رو دعوت به خدا و قرآن می کنم.عزیز من برو روزی یک صفحه قرآن بخون ببین اثری از این دروغها و افتراهایی که به خدا بستند توش هست؟ اینها می خوان با شان نزول و احادیث جعلی این کتاب رو تحریف کنند.نمی بینی که در قرآن حتی به پیامبر گفته (بشر)که هیچ قدرت مافوق بشری ندارد چه برسد به اینکه بخواهد 1000سال در غیبت باشد.عزیز من این امام زمان رو از کجای قرآن درآوردی؟هر وقت تونستی آیه ای که خودت هم منصفانه قبول کردی که واقعا اینجا مربوط به امامان هست بیاری من درخدمت هستم.

پاسخ:
پاسخ:
پاسخ در کامنت
سلام دوست عزیز
فکر میکنم جواب صحبتتون رو خود حضرت رسول در حدیث ثقلین دادند
حال شما حرف پیامبر رو قبول ندارید گردن خودتون

ضمنا بنده هم به عنوان مسلمان هم قرآن میخونم هم بصورت تخصصی روی آیاتش کار میکنم.
مطمئن باشید تمام آیاتی رو که شما خوندید بنده هم خوندم و هیچ اختلافی با عقاید شیعه (عقاید واقعی نه ان چیزی که بعضا به اطلاع شما رسوندند!) پیدا نکردم
قبلا هم خدمتتون گفتم
خدارو شکر اهل بیت خودشون فرمودند که اعمال و گفتار مارو با قرآن بسنجید و اگر مطابقت نداشت بدونید که از ما نیست...
برای همین ما اصلا ترسی نداریم از تطابق اصول اعتقاداتمون با قران
اتفاقا بالاترین دلیل صحت اعتقاداتمون هم از قرانه
کتابهایی که خدمتتون معرفی کردم هم آیات قرآن رو آوردند. از خودشون که ننوشتند! عمدا از اهل سنت هم معرفی کردم که جای بحث نمونه
بهرحال خود دانید
العاقل یکفیه الاشاره

انشاالله موفق و پیروز باشید

یاحق
عزیزم باز که داری حرف خودت رو می زنی.من گفتم از قرآن بگو باز شما واسه من حدیث میاری؟اینقدم به حدیث ثقلین گیر دادی.خب این حدیث از نظر اهل سنت میگه کتاب الله و سنتی.خب تو از کجا می دونی صددرصد کتاب الله و عترتی درست هست. خودت می بینی که شیعه یه حرفی می زنه و سنی یه حرفی اصلا به هیچ کدومش نمیشه اعتماد کرد و جای اختلاف هست.ولی کدوم آیه قرآن تا حالا تحریف شده؟دوست من اگه عقایدت با قرآن یکی هست من واست آیه میارم که با عقایدت مخالفه اما آخوندها با وابتغاء تاویله براتون یه تفسیر نادرست کردن که اگه نگاه کنی خودت خوب می فهمی.1- اصلا آیه ای در مورد امامان در قرآن نیست مگر اینکه بری تاویلش کنی و از توش امام در بیاری2- خواندن و درخواست از هر کسی غیر از خدا درست نیست بر طبق آیه (لا تدعوا مع الله احدا)3- شفاعت مال خداوند است و به هرکس بخواهد می دهد و هیچ جای قرآن نگفته که علی و حسن و حسین یا اهل بیت میتوانند شفیع شما باشند4- در هیچ جای قرآن نیامده پس از مرگ شهیدان خود را بزنید و گریه و زاری کنید که ثواب دارد بلکه گفته (و اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون) و توصیه به صبر کرده5- امام زمان دروغین در هیچ جای قرآن نیست6- در قرآن ازواج پیامبر امهات مومنین و مادران مومنان معرفی شده که شما به حضرت عایشه توهین می کنید7- در قرآن مهاجرین و انصار به آنها وعده بهشت داده شده (السابقون الاولین من المهاجرین و الانصاروالذین اتبعوهم باحسان رضی الله عنهم و رضوا عنه و اعد لهم جنات)که حضرت ابوبکر جزو اولین اسلام آورندگان و اولین مهاجرین که یار غار مشهور است و نیز عمر و عثمان و علی جزو اولین مهاجرین هستند.8- اصحاب پیامبر در قرآن تمجید شده اند در حالی که شما هیچ کدام از اصحاب که شب و روز با پیامبر بوده اند را قبول ندارید مگر ابوذر و سلمان و عمار و یاسر و علی(عزیز من در جنگهای بدر و احد و احزاب کی با پیامبر بود؟ غیر از ابوبکر و عمر و عثمان و علی بود؟)از مسیحیان پرسیدند بهترین شما کیست؟گفتند حواریون.از یهودیان پرسیدند گفتند یاران موسی.از شیعه ها پرسیدند بدترین شما کیست؟گفتند اصحاب رسول الله(استغفرالله).خب اینها رو خوب ببین و خودت قضاوت کن.اگه جواب داری از قرآن برام بیار

پاسخ:
پاسخ:
سلام

با عرض ارادت
پاسخ در کامنت
سلام
خوبی داداشم؟
انشاالله که حالتون خوب باشه

شما که به قول خودتون هیچ کتابی نمیخونید از کجا میدونید اهل سنت میگن کتاب الله و سنتی؟
خدممتتون عرض کنم که این حدیث بین اهل سنت و شیعه متواتره. یعنی اینقدر از افراد قابل وثوق تکرار شده که کسی در سند و اعتبارش شکی نداره. همه هم کتاب الله و عترتی نقل کردند. چرا بدون مطالعه به اهل سنت چیزی رو نسبت میدید که خودشون تو کتابهاشون عکسش رو نوشتند؟!
یه سوال خدمتتون دارم (این سوال شخصیه و ربطی به عقاید شیعه نداره. لطفا اگر مسئله ای از جانب بنده به صورت شخصی مطرح شد جای اعتقادات شیعه نگذارید همینطور که بنده مطالب مطرح شده ی شمارو به پای خود شما میذارم نه پای کل اهل سنت. تشکر)
شما فرمودید: (ولی کدوم آیه قرآن تا حالا تحریف شده؟)
سوال بنده اینه شما از کجا میدونید تا بحال قرآن تحریف نشده؟
شما که حرف آورنده قرآن رو قبول ندارید چطور ثابت میکنید که قران تحریف نشده؟

شما فرمودید: (خواندن و درخواست از هر کسی غیر از خدا درست نیست بر طبق آیه (لا تدعوا مع الله احدا))
بنده ندیدم تا بحال فرد عالمی از شیعه غیر از خدا کسی رو بخونه. بحث توسل به کسانی که خداوند دوستشون داره یه بحث دیگست که توسط خود آیات قرآن ثابت میشه

شما فرمودید: (- شفاعت مال خداوند است و به هرکس بخواهد می دهد و هیچ جای قرآن نگفته که علی و حسن و حسین یا اهل بیت میتوانند شفیع شما باشند)
اتفاقا دقیقا بنده هم همین رو میگم. شفاعت مال خداست و به هر کس بخواهد می دهد...
حال به نظر شما طبق آیات قرانی که در وصف پیامبر عظیم الشان اسلام هست چه کسی مقامش از ایشون بالاتره و آیا خدا کسی رو بیشتر از ایشون دوست داره؟ به نظرتون (طبق ایات) خدا خدا شفاعت رو به چه کسانی میده؟

شما فرمودید: (در قرآن ازواج پیامبر امهات مومنین و مادران مومنان معرفی شده که شما به حضرت عایشه توهین می کنید)
ببخشید ولی این یه تهمت بزرگه
حداقل فتوای رهبر ایران به عنوان یکی از بزرگترین مراجع شیعه در جهان رو در این باره (توهین به مقدسات اهل سنت و جناب عایشه) مطالعه بفرمایید تا از حق مطلع بشید(البته فتوای مراجع احتمالا در قرآن نیست و چون شما غیر از قرآن هیچ کتابی نمیخونید احتمالا از این مورد نمیتونید اطلاعات کافی بدست بیارید...)
شما فرمودید: (در قرآن مهاجرین و انصار به آنها وعده بهشت داده شده (السابقون الاولین من المهاجرین و الانصاروالذین اتبعوهم باحسان رضی الله عنهم و رضوا عنه و اعد لهم جنات)که حضرت ابوبکر جزو اولین اسلام آورندگان و اولین مهاجرین که یار غار مشهور است و نیز عمر و عثمان و علی جزو اولین مهاجرین هستند) همچنین : (اصحاب پیامبر در قرآن تمجید شده اند)
خیلی قضیه جالب شد.
متاسفانه نمیتونم بهتون بگم که حداقل تاریخ صحابه و مهاجرین انصار رو مطالعه بفرمایید چرا که غیر از قرآن چیزی نمیخونید.
فقط سوالی که هست اینه که شما چطوری از این آیه برداشت کردید که عمر و ابوبکر و علی جزو همین دسته هستند؟ شاید منظور آیه چیز دیگه ای بوده و شما خودتون دچار وابتغاء تاویله شدید. ضمنا به گفته پیامبر و اکثر غالب علمای اهل سنت اولین اسلام آورنده علی علیه السلام بودند. حال جالب تر اینکه بعضی از مهاجرین و انصار تا جائی پیش رفتند که روی هم تیغ کشیدند (ارجاع به تاریخ صحابه و مهاجرین و انصار)و بعضا به دست هم کشته شدند. حال این سوال مطرح میشود که دو طرف دعوا یا هر دو حق بودند یا هر دو باطل یا یکی حق و یکی باطل. درست؟
اگر هر دو حق بودند که بینشان جنگی صورت نمیگرفت(بر اساس قران و توصیفی که از اهل حق و پیامبران آورده شده)
پس یا هر دو باطل بودند با یکی از آنها.
پس چطور میشه که خداوند وعده بهشت و رستگاری به اهل باطل بده در حالیکه در قران سرنوشت دیگری برای اهل باطل نقل شده علی الخصوص کسانی که پیامبر رو مورد اذیت و آزار قرار دادند(خدا اونها رو مورد لعن خودش قرار داده)
شما فرمودید: (از مسیحیان پرسیدند بهترین شما کیست؟گفتند حواریون.از یهودیان پرسیدند گفتند یاران موسی.از شیعه ها پرسیدند بدترین شما کیست؟گفتند اصحاب رسول الله(استغفرالله))
برادر عزیز!
این تهمت بزرگیه که شما دارید به شیعه میزنید. چطور میتونید اینقدر از قرآن دم بزنید و آیات مربوط به تهمت و افترا رو نخونده باشید؟ میدونید چه سرنوشتی در انتظار تهمت زنندگان است؟ میدونید خدا در قرآن در مورد تهمت و افترا به یک نفر چه می فرمایند؟ بدتر اینکه شما نه به یک نفر که به میلیاردها انسان که بزرگانی مانند اباذر و سلمان و مقداد و عمار و... جزو این گروه هستند تهمت میزنید.
شیعه یعنی همه کسایی که پیرو سنت واقعی پیامبر و اهل بیتشون هستند.
روز قیامت با وصفی که در قرآن ازش اومده چطور میخواید جواب این همه انسان رو بدید؟
بر اساس قران شما رو دعوت میکنم به تفکر
دعوتتون میکنم به تفکر در آیات قران که خدای نکرده دچار وابتغاء تاویله نشید

خدا نگهدار
عزیز.من به طور کامل به احادیث پیامبر یقین دارم ولی من اصول دینم رو نمی تونم از توی احادیث بیارم بیرون چون ممکنه تحریف شده باشه.ولی واسه فروع و احکام میشه به احادیث استناد کرد.عزیز من خب حدیث ثقلین در کتب اهل سنت به هر دو شکل روایت شده خب همون عترتی این چیزی رو عوض نمیکنه.در احادیث امکان تحریف هستش.و تاکیدم روی قرآن به این معنی نیست که احادیث رو قبول ندارم بلکه چون شما شیعه هستی اگه بخوایم روی احادیث بحث کنیم به نتیجه نمی رسیم چون شما احادیث سنی رو قبول ندارید و من هم احادیث شیعه رو و هر کس هم بخواد به یقین برسه و اصولشو ثابت کنه چه شیعه چه سنی فقط باید از قرآن ثابت کنه
1- جواب شماره 1 رو ندادی.
2- پس شما تا به حال ندیدی غیر خدا رو بخونند ها؟ اینکه میگن امام رضا شفا بده، امام رضا به ما بچه بده اینا اگه خوندن غیر خدا نیست پس چیست؟بعد گفتی از خود قرآن ثابت میشه از کجا ثابت میشه چرا یه آیه نمیاری؟
3-خدا هیچ جا نگفته شفاعت رو به کی میده پس معلومه که لازم نیست شما بدونید که اگه لازم بود توی قرآن میاورد.حالا شما چسبیدی به این امام و اون امام زاده.خب شاید خدا نخواد شفاعتشون رو قبول کنه.وقتی نیومده اینکه بگی خب معلومه شفاعت رو به کی میده اشتباهه.
4-شماره 4 رو باز هم جواب ندادید
5- شماره 5 هم بدون جواب ماند
6- در مورد حضرت عایشه حق با شماست و من سخن رهبری رو هم میدونم البته باز هم نگاه دیگری نسبت به ام الومنین عایشه دارید
7- موقع اسلام آوردن حضرت علی مرد حساب نمیشد چون 9سال داشت به همین دلیل اولین مرد رو حضرت ابوبکر می دانند اما باز هم جزو اولین ایمان آورندگان بود
8-جواب شما در مورد وابتغاء تاویله می تواند درست باشد ومن نمی دانم نظر خداوند در مورد مهاجرین و انصار کیست ولی تا حدی می توان گفت که همان صحابی ها صدر اسلام باشند ولی باز حرف شما نسبت به قرآن سندیت بیشری دارد چون برای تفسیر آیات بهترین تفسیر خود آیات هست
9-البته در مورد داستان شرمنده و من از جهت مثال گفتم .ولی واسه اینکه حرف خودم رو ثابت کنم که داستان میتونه واقعیت داشته باشه میشه از شما خواهش کنم نام 20 صحابی پیامبر رو نام ببرید.شما فقط اسم امام و امام زاده بلدید که اصلا در قرآن نیامده و مشخص هم نیست که این امامان راسته یا دروغ اما در مورد اصحاب صدها آیه داریم خب به نظر شما اصحاب از این امامان دروغی بالاتر نیستند؟چه جوریه که در مورد اصحاب این همه آیه اومده و حتی یک آیه در مورد این امامان دروغین نیومده؟
10- و سوال آخر.چه جوریه که پیامبری ارثی نبود ولی امام شدن ارثی هست و قرآن گفته (ما کان محمد ابا احد منکم)محمد پدر هیچ کدام از شما نیست ولی امام شدن ارثی بود و از این امام به اون امام رسید کجای قرآن گفته که امامت باید از پدر به پسر برسه؟
عزیز در کامنت قبلی حتی یک آیه نیاوردی اگه فکر می کنی که جوابها طولانی بشه نمی خاد همه رو جواب بدی.از همون اولی شروع کن روزی یه جواب بده ولی از قرآن بگو که (ان هذا القران یهدی للتی هی اقوم)

پاسخ:
پاسخ:
سلام

گرچه شما هم پاسخ سوالای مارو ندادید ولی چشم
به مرور زمان یکی یکی جواب میدم.

یاحق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">