مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

کنکور ارشد...

سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۱، ۰۷:۲۷ ب.ظ
رفتم بچینم یک سبد انگور ارشد
اماگزید این دست را زنبور ارشد

در دست های خسته ام دیگر رمق نیست
این کار زنبور است یا ساطور ارشد؟

چون شیر میپنداشتم یک عمر خود را!!!
حالا شدم (دور از شما!) چون مور ارشد

مانند زالویی مکیده خون من را
بر پیکرم این وصله ی ناجور ارشد

گاهی میان جزوه هایم میشوم گم
مدفون... تمام هیکلم در گور ارشد

ای کاش میشد انتقامم را بگیرم
یک شب میان خواب... از مامور ارشد

یارب... تو میدانی چرا هستم گرفتار
در بین صدها تور ، من در تور ارشد؟!

از بس که مدرک داده اند تحویل ملت
دیگر در آوردند این ها شور ارشد

دانشگه آزاد هم دیگر کم آورد!
داد اطلاعیه که: (چشمت کور ارشد...)

***
جان ِ من ِ داغان بیا مردانگی کن
دست از سرم بردار ای کنکور ارشد...


پی نوشت:

سلام

ببخشید اگر شعرش نپختس

آخرین کلمه چینی بنده ی حقیره

بیشتر از 10 دقیقه روش وقت نذاشتم

خدائی بعضی وقتا که میخوام رو شعرام کار کنم حس ندارم اما همین که میشینم سر درس...

واویلا...

حال این شاعر تماشائیست مردم...

۹۱/۰۸/۱۶ موافقین ۲ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۵)

سلام
بسیار زیبا

یاعلی




سلام

مخخخخخخخخخخخخخخخخلصیم

خدائی گاهی وقتا برام اس ام اس میاد شاعر گرامی...
اینقده حال میکنم!!!

البت شمارمو رفقا دادن!
خانومم میگه جدا باورت شده شاعری؟!!!
با یه لبخند ژکوند میگم:
پ نه پ!!!!!!!!!!!!!!!!
حاجی ما لنگ انداختیم
شما به چندین هنر آراسته ای...
یاعلی




سلام
تنها به یک هنر...

هنر گدایی از گدایان اهلبیت...

همین و بس

البت همین رو هم اونا یادمون دادن

یاعلی
سلام

جناب (....)

علیکم السلام
خدارو شکر خوبیم
ارشدمون هنوز در کش و قوسه (قربون بر و بچ سازمان سنجش!!!!!)

از تذکرتون در مورد این کلمه ممنونم
ان شاالله رعایت میکنم از حالا به بعد
از دعای خیرتون ممنونم
بنده هم دعاگوی شما هستم هرچند ناشناسید

کاش حداقل یه ادرسی ایمیلی چیزی میدادید که بتونم جوابتون رو بدم
در هر صورت از تشریف فرمائیتون ممنون
یاعلی
۱۲ شهریور ۹۳ ، ۱۳:۰۲ محمود بنائی
امان از این ارشد! :) 
پاسخ:
امان....

:)
خیلی قشنگ بود
آی حرف دل ما بود
پاسخ:
حرف دل همه پشت کنکوریا بود!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">