مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

ما مریض شده ایم. نقطه سر خط.

يكشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۰۵:۴۸ ب.ظ

«دختر بچه‌هایی که در برج میلاد رقصیده بودند را احضار کرده بودند. شناسنامه‌هایشان را بررسی کردند تا ببینند نه سالشان شده یا نه. یکی از دختربچه ها را از یک ظهر تا نه شب در وزرا نگه داشته بودند و بازجویی کرده بودند»

🔹 منبع اولیه خبر بالا روزنامه نگاری ساکن ایران است. کاربران حرفه‌ای فضای مجازی که بسیاری‌شان در اجاره نهادهای شناخته‌شده وزارت خارجه آمریکا مثل «توانا» هستند بلافاصله در خط مقدم نشر خبر قرار میگیرند. ژنرالهای دعوای جناحی داخل کشور که خود بخشی از نظام سیاسی حاکم در ایران هستند و دولت و نیمی از مجلس و نیمی از ساختار اقتصاد نفتی-رانتی کشور را در اختیار دارند و سودش را میبرند بلافاصله به انها میپیوندند و در خط میانی آتش می‌ایستند. و در نهایت کاربران عادی معصوم ولی غیر پرسشگر هم پیاده نظام میشوند. خبر در کمتر از یکساعت مثل توپ صدا میکند.

🔸 در مرحله بعد، رسانه‌های فارسی زبان دولتهای غربی وارد میشوند و بلافاصله خبر را بازنشر میدهند تا خبر از فضای محدود مجازی خارج و در سطح ملی منتشر شود. حالا افکار عمومی جامعه در ابعاد وسیع «تحریک» و احساسات بخشی از جامعه «جریحه‌دار» شده. حالا هر کس موظف است موضع خود را ابراز کند.

🔹  سلبریتی‌های سینمایی و ورزشی و هنری، یعنی همان «مراجع اجتماعی» طبقه متوسط جدید، پشت تریبون‌ها و منبرهای مدرن خودشان در توییتر و اینستاگرام و تلگرام میروند و از این واقعه «ابراز انزجار» میکنند. در پایین منابرشان، افکار عمومی بسیج میشوند، با مشت‌های گره کرده و دهن های کف کرده و گاه کفن پوش شعار میدهند. اول به مسببان این «جنایت»، بعد به نظام سیاسی جمهوری اسلامی که این «جنایت» را بوجود آورده، بعد به زندگی در ایران و در نهایت هم به خود «ایران» لعنت و نفرین میفرستند. قبلا خود را با مردم بقیه کشورها و زندگی خوشبخت شان مقایسه میکردند، تازگی‌ها هم که به اصلاحات دروغین عربستان اشاره میکنند، و مانند مراسمی آیینی، به صورت جمعی حسرت میخورند و در موجی هیجانی و هیستریک پر از عقده میشوند. حرف ساده همه شان در یک کلمه این است: «خاک بر سر ما». 

🔸 ایدئولوژی ایران‌ستیزی موفق شده یکبار دیگر همه را در مقام استنطاق و بازجویی قرار دهد و توپخانه ایران‌ستیزی موفق شده‌است یکبار دیگر روان بخشی از هشتاد میلیون ایرانی را ناامن و‌ به آنها دز و میزان بالایی از داروی «نفرت از خود» تزریق کند. داروی استعماری شناخته‌شده‌ای که سیستم ایمنی ملتها را تضعیف میکند و به آنها احساس حقیر و ضعیف بودن القا میکند. دارویی که آنها را مستعد پذیرش ذلت و بردگی و سرخم کردن مقابل ملتها و قدرتهای دیگر میکند. بیست و چهار ساعت بعدتر خبر به آرامی و در سکوت تکذیب میشود. به همین سادگی!

🔹 روزنامه‌نگار به نقل از یکی از مادران این کودکان خردسال اعلام میکند: «دلیل حضور ما در وزرا بخاطر اتفاقات برج میلاد نبود بلکه من در روز هشت مارس در میدان انقلاب توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شدم و از آنجایی که بچه با من بود، او را هم به وزرا آوردند. سوالهایی هم که از ما شد ارتباطی با موضوع برج میلاد نداشت.» 

🔸 این تکنیک شناخته شده‌ای است. خبر فیک و دروغ در صدر می‌ایستد و میلیونها نفر آن را می‌بینند. یعنی عملا در صفحه اول و با حروف درشت چاپ شده ولی تکذیبیه وقتی که موج خوابیده و عملا در صفحات میانی و جایی که هزار نفر هم با آن درگیر نمیشوند و حتی اگر ان را بخوانند تاثیرش بر انها چندان نیست.

🔹  خبر وقتی تکذیب میشود که ناامنی و نفرت از خود و دیگران، وقتی که  ناامیدی و سیاه دیدن همه چیز و همه کس، وقتی میل به رفتن از ایران و مهاجرت، وقتی بی‌تفاوتی به سرنوشت آینده ایران و...  در ذهن مردم عادی این کشور رسوب کرده و ته نشین شده. این ساختار ایران ستیزی است. و بسیاری از ایرانیان هم بی انکه بدانند پیاده نظام لشکر همین ایران ستیزی هستند.

(علی علیزاده)



پ.ن:

من مریض شده ام رفقا!

ما مریض شده ایم رفقا!


مرض خود بد بینی حاصل از جهل!


۹۶/۱۲/۲۰ موافقین ۱۱ مخالفین ۱
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۰)

۲۰ اسفند ۹۶ ، ۱۷:۵۰ مردی به نام شقایق
دختربچه‌هایی که در برج میلاد رقصیده بودند 'احضار و بازجویی شدند'

🔺مسعود کاظمی، سردبیر ماهنامه صدای پارسی در پیامی در توئیتر نوشته دختر بچه‌هایی که در برج میلاد رقصیده بودند، احضار و بازجویی شده‌اند.

🔺آقای کاظمی گفته شخصا با یکی از این کودکان و همچنین با مادر او صحبت کرده است.

منبع:بی بی سی فارسی
متن اینستاگرامی اقای ژوله درباره این اتفاق خیلی خوندنی بود :| از صبح تا حالا ذهنم درگیرش شده که چرا باید یک فرد مشهور این همه سیاه نمایی کنه.
پاسخ:
این بنده خدا هم بخشی از همین سیستمه و داره کارشو انجام میده! آگاه یا ناآگاه!

قراره ما نابود بشیم به دست خودمون و داریم میشیم!

هر کسی هم به نوبه خودش داره نقشش رو ایفا میکنه دیگه!
سلبریتی بی سواد یه جور! دولتمرد خائن یه جور! جاسوس های رسمی و غیر رسمی یه جور! معلم و مهندس و کارگر و تولدی کننده و .... هم به نوبه ی خودشون!
۲۰ اسفند ۹۶ ، ۱۷:۵۳ مردی به نام شقایق
🔴تکذیب خبر احضار و بازجویی از دختربچه‌هایی که در برج میلاد رقصیده بودند
🔹مسعود کاظمی، سردبیر ماهنامه صدای پارسی، که پیشتر در توییتر از احضار و بازجویی دختر بچه‌هایی که در برج میلاد رقصیده بودند خبر داده بود به نقل از یکی از مادران آنها نوشته است: "بچه ها به دادستانی نرفتند و ما صرفا شناسنامه‌های آنان را به دادستانی ارائه دادیم و موضوع دختران برج میلاد تقریبا حل شده است."

🔹آقای کاظمی میگوید شخصا با یکی از این کودکان و همچنین با مادر او صحبت کرده است.

🔹او به نقل از مادر یاد شده نوشته است: "دلیل حضور ما در وزرا بخاطر اتفاقات برج میلاد نبود بلکه من در روز 8 مارس در میدان انقلاب توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شدم و از آنجایی که بچه با من بود، او را هم به وزرا آوردند. سوالهایی هم که از ما شد ارتباطی با موضوع برج میلاد نداشت."

🔹هفته پیش شهرداری تهران مراسمی را با عنوان "همایش بزرگ بانوان شاغل شهرداری" در برج میلاد تهران برگزار کرد که محمدعلی نجفی، شهردار تهران، هم در آن حضور داشت.

🔹فیلمی که از این مراسم منتشر شده نشان می‌دهد که در بخشی از آن یک گروه موسیقی متشکل از نوازندگان زن هم‌خوانی می‌کنند و شماری دیگر که به نظر می‌آید دختران کم‌سن هستند، روی صحنه می‌رقصند.

منبع: بی بی سی فارسی
به نظرم ما در مرحله گذار هستیم و هنوز سواد رسانه ای مردم در حد مطلوب نیست، به مرور این مقوله سواد رسانه ای جا میفته و ان شاء الله در نهایت از مرحله آسیب پذیری در برابر رسانه عبور می کنیم.
پاسخ:
والا میترسم تا بیاد سوادشون بره بالا کارو یکسره کنن با بی سوادیشون!
چرا واقعا؟ چرا؟!!!!

چرا توی کشور ما دست ضد انقلاب اینقدر بازه؟ چرا اینقدر وقیحند و نظام مظلوم؟
پاسخ:
چی بگم والا!

سوال من هم همینه...
۲۰ اسفند ۹۶ ، ۲۳:۲۸ پلڪــــ شیشـہ اے
خسته شدیم.
از همه کس و همه چیز.
پاسخ:
ما نیز!
۲۱ اسفند ۹۶ ، ۰۰:۱۲ کوالای پیر
ما مردم منبع خبرامون همین روزنامه ها و تلگرام و سایتای خبریه چیکار میتونیم بکنیم وقتی همه منابعمون خبرای فیک و دروغ مینویسن
هیچ منبع درستی و معتبری نیست که خبراش واقعی و درست و بدون دستکاری نوشته باشه 
ناآگاه داریم خودمونو نابود میکنیم 
پاسخ:
حتی وقتی منبعمون همین چیزاس بهتره از چند تا منبع یه خبر رو پیگیر بشیم و اگر هم خبری رو شنیدیم سریع باورش نکنیم و اگر هم باورش کردیم سریع انتشارش ندیم بین بقیه

گاهی وقتا باید یکم صبر کرد تا حقیقت روشن بشه
گاهی وقتا هم برای دریافت حقیقت باید از قبل آمادگی کسب کرد
با مطالعه
با بالا بردن سواد رسانه ای
با فکر
برادر جان متاسفانه همه اشتباهاتمان به هم میاد مثلا خیر سرمون اصولگراییم متوجه نیستیم خطاهامون به پای نظام نوشته میشه تو اغتشاشات دیماه با بی توجهی و علت نامعلوم چند نفر مردن میگیم خودکشی کردن یا سید امامی رو کسی نمیشناخت باعث میشیم خودکشی کنه تا حصار مظلومیت براش جور بشه جای مجرم با مدعی عوض بشه 
بعدم میگیم دشمنان ال کردن و بل بابا تو که دشمن داری لطفا گل به خودی نزن تا وقتی طرف قدرت داره کاریش ندارن تا قدرتش کم میشه میرن سراغش مث رحیمی و بقایی اینا وقتی پست دولتی داشتن مجرم بودن 
شرمنده فرزند پیامبر حضرت اقاییم که فقط مدعی عماربودنیم ولی بیشتر ابوموسی اشعری هستیم متاسفانه 
پاسخ:
والا دیگه اصلاح طلب و اصولگرا برام فرقی نداره
از همشون یه جورایی متنفرم

هر کدوم به نوبه خودشون ضرر میزنن به مملکت یه سریاشون از روی خیانت و یه سریای دیگشون از روی جهالت!
خاک بر سر اصلاحات
از همشون متنفرم
وقتی میبینمشون چهره اون بسیجی هایی که تو ۸۸ شهید شدن می افتم
یا عریان کردن ارزشی ها
یاد سطل آشغال های آتیش زده
یاد درد درد درد...
حتی حس میکنم یه نفر پنجه به قلبم میکشه...
خدا لعنتشون کنه
امیدوارم با حضرت شمرشون محشور بشن...
بمیرن از دستشون راحت شیم
پاسخ:
الان دیگه واقعا اصلاحات و اصولگرا و این چیزا نداره

ماشالا همشون سر یه سفره میشینن موقع خوردن و چپاول!
فقط یه ذره ژستاشون با هم فرق داره

این وسط فقط مردم و کشور و انقلابه که دارن نابود میشن و اقایون چپ و راست هم فقط فکر بزرگ کردن شکم هاشون!
اقا من دیگه دارم گیج میشم امشب بقایی بازداشت شد یعنی چی ؟چقدر برای ریاست جمهوری ماها خون دل خوردیم تو ستادش تو بحث با دیگران و.....و....فکر میکردیم هاشمی رییس دزداست هاشمی ۸۴ گفت این استاندار من بوده به درد ریاست جمهوری نمیخوره چب ها هم قبولش نداشتن پس چرا ما گول خوردیم نمیشه بگیم ملاک حال فعلی افراده چون ۱۲ سال قبل اونا شناخته بودنش ....حالم خیلی گرفته شد شما که از اون بالاها بیشتر از ما خبر داری یه چیزی بنویس اروم بشیم
پاسخ:
والا ما خودمون هم این پایینا در حال له شدنیم

نه صدامون به بالایی ها میرسه نه خبری از بالایی ها به ما!

چپ و راست متاسفانه خیانت های بزرگی کردن به مملکت!
من یه چیزی رو نفهمیدم فارغ از هیاهو و مسخره بازی و دروغ و سیاهنمایی و حتی بهانه ای برای مظلوم نمایی یا سناریوی جدیدی برای توجیهِ بی عملیِ شهردار و بعد استعفاش و ربطش به این داستان ساختگی.. 
اینکه اصلا همون دخترای به قول خودشون زیر 9 سال! اصلا 5 ساله پاشن بیان رو سن با حرکات موزون گل بپاشن یعنی چی؟! یه عده مرد گنده ی جا افتاده ی از قضا مسئول مملکتی باید بشینن همچو چیزی رو ببینن؟ خب برن برنامه ی خاله شادونه یا عموپورنگ.. به نظرم واقعا باید به عقل و فهم همچون آدمایی شک کرد!مگه جشن تولد یکی از بچه های مهدکودکه؟ ضمن اینکه پدر و مادر اون بچه ها رو هم درک نمیکنم، کسی بچه اش رو میفرسته برای همچو کاری؟ روی سن؟ تا بقیه لذت ببرن؟ اون آدما صلاحیت نگهداری از یه کودک رو دارن؟ 
پاسخ:
سلام

دکتر جان شما که دکتری باید بهتر از همه بیماری رو بشناسی!
بیماری!

بعضیا بیمارن... بیمار... حالا ممکنه رئیس کل فلان خراب شده هم باشن ولی بیمارن. فکرشون بیماره. حرفشون بیماره. رفتارشون بیماره...

اینارو باید برد بیمارستان و تیمارستان بستری کرد
(حدود 80 درصد مسئولانمونو منظورمه)
۲۸ اسفند ۹۶ ، ۱۸:۱۳ منور الفکر
حتی اگه تلفات زیادی هم بدیم اما تهش نابود نمیشیم.
قصه تهش باماست
فقط قراره درد زیاد بکشیم
پاسخ:
سلام

کاش بتونیم تحمل کنیم

اوضاع بد شده... خیلی...


چیزی دیگه ای جای "بد" نمیتونم واقعا استفاده کنم. خودتون میدونید و میتونید درک کنید این حرفم رو...

خدار عاقبتمون رو ختم به خیر کنه
مریض حالیم خوش نیست نه خواب راحتی دارم نه مایلم به بیداری
پاسخ:
من خداروشکر خوابم بد نیس
اصلنم مایل نیستم به بیداری ولی خب وقت کم دارم برا خواب :))))
حاجی مهاجرت کردین؟
:)))
پاسخ:
سلام

بلی تقریبا

نه ازینجا ها
ازینجا :)
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۰۱:۰۳ علی خراسانی
بدجای تاریخ افتاده ایم
پاسخ:
خخخخخخخخخخخخخ

در بدترین زمان و مکان تاریخ گیر افتادیم :)))))

ینی لهما... له له... داغونم... (+لحن همساده)
-_-
پاسخ:
*-*
سلام. حالتون خوبه؟ کجایین؟ مدتهاست خبری ازتون نیست. یه پست بذارین ما منتظریم.
پاسخ:
سلام

داشتیم اسباب کشی میکردیم تک و تنها تو این گرما :)))

خداروشکر الان تثبیت شدیم و در خدمتیم


بچه ها خوبن خداروشکر؟

باید بیام آرشیو دوستانرو حسابی زیر و رو کنم
۰۵ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۳۸ محمد علیزاده
تبریک شما جزء برترین های بیان شدید
پاسخ:
عه!

بیچاره بیان که ما برترین شدیم 
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
سلام مریض!
چطوری
الان کمپوت خوشبینی با تکهای طبیعی لبخند بیاریم 
یا خوب شدی؟!
پاسخ:
سلام

داغونماااااا... له لهم...

شما همون کمپوت گیلاس رو بی زحمت بیارین من راضی ترم :))
نیستین استاد؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
استاد؟!!!

والا استادا الان کلن نیستن تابستونه!

ولی ما هستیم :)
هر چند یه خورده خستیم :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">