مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

گور بابای کار!

يكشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۶، ۰۵:۳۹ ب.ظ

سلام


چند وقت پیش بود

آلارم گوشیم به صدا در اومد راس ساعت 7.

اومدم بلند شم دیدم حنانه خانوم اومده دستشو حلقه کرده دور گردنم و تخت خوابیده :)


دیدم هر کاری کنم بخوام بلند شم بیدار میشه...

یه صدایی در اندرونم نجوا کرد:

"ولش کن... گور بابای کار..."


ازونجایی که من همیشه به نجواهای درونی گوش میدم منم باش تکرار کردم "آره... گور باباش..."

جاتون خالی با لذت تمام تخت خوابیدیم تا ساعت 9!!!

ساعت 10 هم رسیدم سر کار و دیدم مدیر عامل محترم نشسته تو اتاقم!


بعد سلام و احوالپرسی گفتن "مهندس دیر اومدین امروز؟"

گفتم بله و قضیه رو تعریف کردم.


ایشون هم بشدت تاکید کردن که 

"بسیار خوب کاری کردین مهندس :))

بعضی وقتا لحظاتی تو زندگی آدم پیش می یاد که تا آخر عمر دیگه تکرار نمیشه...

اون لحظه هارو باید ثانیه ثانیه زندگی کرد و لذت برد...

خیلی خوب کاری کردی مهندس... خیلی!

من الان با وجودی که دخترم بزرگ شده دلم میخواد مثه بچگیاش بدوئه بپره بغلم و منم بگیرم غرق بوسه اش کنم..."



پ.ن:

با همه ی سختیها و مشغلات و فشارهای کاری این روزا

دلم نمیخواد این ثانیه ها و سر و کله زدن با بچه ها زود طی بشه...

بر خلاف اینکه خیلیا فکر میکنن بچه ها به پدر نیاز دارن

حس میکنم پدر بیشتر به بچه ها نیاز داره...

خصوصا دختر ^_^

۹۶/۱۰/۲۴ موافقین ۱۴ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۲)

۲۴ دی ۹۶ ، ۱۸:۳۲ جناب دچار
ای پستات منو یاد یکی از وبلاگای مورد علاقم میندازه :)
پاسخ:
وبلاگ مردی بنام شقایقو میفرمایین ؟ ^_^
۲۴ دی ۹۶ ، ۱۸:۳۶ حسن قاسمی
به به
پاسخ:
واقعا به به

قدیمیا در جواب سوال علم بهتر است یا ثروت میفرمودن: ضمن احترامی که برای هر دو این بزرگواران قائلیم، خواب از هر دوتاشون بهتره :))
دقیقاً درکتون می کنم.
پاسخ:
موارد مشابه زیاده...
چه دفعات مکرری که به خاطر بیدار نکردن بچه ها از کلاسهام گذشتم! کلاس نمیرفتم چون دلم نمیومد بچه ها رو از خواب بیدار کنم!
کاش یکی از اون روزها پسرک دستش رو دور گردنم حلقه کرده بود :)
خدا مدیر روشنفکرتون رو حفظ کنه :)
پاسخ:
بهترین کار دقیقا همینه
اولویت خانواده از همه چی بالاتره...
از همه چی.


خدا بهشون سلامتی بده و برکت و طول عمر
امثال ایشون واقعا تو کشور کم هستن
سلام اخوی

خوش امدید به وبلاگ خودتون  :)
مردم از بس هر روز منتظر پست جدید بودم و خبری نبود  :/


+ فقط باباها نیستن که دوست دارن بچه ها کوچیک بمونن.... 
حلال که بزرگ شدیم میگیم کاش میشد بچه شد... دوید و پرید تو بغل بابا ....

واقعا از لحظه لحظه کودکی کوچولوهاتون دورهم لذت ببرید

پاسخ:
سلام و عرض ادب

بیاید یه کاری کنیم
من الان تقریبا تعداد زیادی سمت دارم که خودمم نمیتونم بشمرمشون! برای شما لیست میکنم
شما زحمت بکشید یکیشون رو تقبل بفرمایید
ما قول میدیم هر روز پست جدید بذاریم :)

مدیر مهندسی پتروشیمی انتخاب قشم
رئیس دپارتمان ارزیابی طرح های هلدینگ
عضو کمیسیون فی معاملات هلدینگ
مشاور تجاری سازی تکنولوژی صنایع ملی پتروشیمی
مجری مطالعات بازار احداث کارخانه تولید روانکننده ها
مجری مطالعات فرصت زنجیره نفت گاز پتروشیمی کشور آذربایجان
مدیریت استارت آپ حس لمس سنت ها
عضو هیئت عامل استارت آپ بیزبورد


برای هر کدوم ازینها دو ساعت در روز در نظر بگیرید خودتون متوجه میشید چه بلایی این روزا داره سرم میاد و همین یه سری هم که اینجا میزنم قاچاقیه :)


+
دقیقا همینطوره
حتی فکرش هم لذت بخشه
برگشتن به دوران کودکی و طعم خوب آغوش بابا...
۲۵ دی ۹۶ ، ۱۰:۰۷ ام شهرآشوب
سلام علیکم
یاد اون رییسه تو فیلم پاورچین افتادم!!! 

یادتونه؟
مهران مدیری هرکاری میکرد میگفت احسنت!! این کارمند نمونه اس! این کار درستیه!!! بعدم یه هفته مرخصی با حقوقش میداد :|
پاسخ:
سلام

ان شاالله بزودی یه پست درباره ایشون میذارم جهت آشنایی بیشتر :)

فقط یه نمونه کاراشون رو میگم
ایشون شرکت قبلی یه پتروشیمی رو مدیریت میکردن که 7 تا پلنت بوده!
یکی از این پلنتها یه مشکلی توش پیش میاد که شیفت شب اون رو تعمیر نمیکنه و میرسه به شیفت صبح!

حدود 100 نفر کل سه شیفت اون پلنت رو اخراج کردن!!!
چه مدیر عامل باکلاس و فهمیده و نجیب و خوب و .. هرچی بگم کمه (البته در این موردهااا، نمیدونم بقیه جنبه های رفتاریشون چطوره:دی) خدا بهتون ببخشه
والا ما از حقوق مسلممون هم منع میشیم
دقیقا موقع بارداری میگفتن این نیرو دیگه کارآمد نیست، یا حتی موقعی که تا دوسالگی بچه یک ساعت فرجه داشتیم، هم همینطور
الانم کافیه کار اضافه ای رو قبول نکنی، فوری میرن تو این فاز که خانمها الن و بلن و نمیتونن اضافه کار بمونن، و بچه دارن و ...
چه منتظر بودم گلایه کنم:دی
پاسخ:
بله
ایشون وواقعا جزو معدود مدیرایی هستن که تا بحال دیدم با این همه تجربه و سوابق درخشان و کاربلد، رفتار و شخصیت کاریشون اینجوریه
واقعا از کار کردن باهاشون لذت میبرم و تنها دلیل موندنم تو این شرکت ایشونه

مدتهاست میخوام یه پست دربارشون بنویسم ولی هنوز وقت نشده. ان شاالله حتما مینویسم دربارشون


تو بحث خانوما همینطوره که میفرمایید
از یه طرف کارفرما حق داره از یه طرف هم کارمند خانم.

یکی از دلایلی که ما کلا از خانمها استفاده نمیکنیم در شرکت همینه
هر جور باهاشون بریم جلو بهشون اجهاف میشه و یا سر و صدای اقایون در میاد که چرا تبعیض و این صوبتا...

گلایه هاتون بجاست
اونی که یه خانم رو استخدام میکنه و به کارش نیاز داره مشخصا باید شرایط رو هم جوری تنظیم کنه که مناسب یه خانوم با همه ی شرایط و مسائلش باشه 
نباید جوری برخورد کرد که اجهاف بشه و رضایت شغلی بیاد پایین...
البته مدیران هم اصولا محدودیت های خودشون رو دارن. 
۲۵ دی ۹۶ ، ۱۲:۴۴ بنتُ الهدی
چه بابای خوبی هستین شما :)

پاسخ:
بزرگوارید

البته کمی چاشنی خواب آلودگی و کمبود خواب رو هم باید به بابای خوب بودن اضافه بفرمایید :))
۲۵ دی ۹۶ ، ۱۴:۳۹ جناب دچار
نه وبلاگ لوسی می :))
پاسخ:
ای بابا

حالا حداقل تو ظاهر آبروداری میکردی داداش...
۲۵ دی ۹۶ ، ۱۴:۴۲ .. مَروه ..
سلام
پی نوشت رو کاملا درک میکنم:)
پاسخ:
کدوم قسمتش رو دقیقا؟!
۲۵ دی ۹۶ ، ۱۵:۳۹ .. مَروه ..
دو خط اخر...البته وجدان نمیکنم اما به خوبی بروزش رو دیدم
پاسخ:
Yes
You are right...
۲۵ دی ۹۶ ، ۱۵:۴۰ جناب دچار
آقا از نظر خوب نوشتن
و از بچه نوشتن منظورم بود :))
پاسخ:
حالا یه ذره بهتر شد :)))

+
ممنون از حضورتون
۲۵ دی ۹۶ ، ۲۰:۰۴ منور الفکر
سلام علیکم استاد
حفظکم الله :
شما و خاندان و مدیر و خاندان صالح شون ان شاءالله
پاسخ:
علیکم اسلام

ممنونم از لطفتون

+
من خیلی پاسخ به شما بدهکارما
شرمنده نتونستم یه سری فرمایشاتتون رو هنوز پاسخ بدم :(
۲۶ دی ۹۶ ، ۱۳:۰۰ سنا بانو
سلام علیکم
لحظاتتان سرشار از شادی و لذت
چه مدیر فهمیده ای! خدا امثالشون رو زیاد کنه.
پاسخ:
علیکم السلام

ممنونم. شما هم همینطور

بله خداروشکر نعمت هستن ایشون

واقعا خدا امثالشونو زیاد کنه :)
سلام مجدد

ماشاءالله ماشاءالله

همین امثال شما هستید که با حفظ سمت، هی سمت جدید میگیرن و جوونای دیگه از بیکاری ریزگردهای هوا رو میشمارن و سعی میکنن معادلات حرکت اونها رو پیدا کنن   :/

+ متاسفانه رشته م مهندسی شیمی نبوده و هیچ سر رشته ای هم در این مباحث ندارم، وگرنه با پیشتکار و دقتی که درکارهام هست، حتما میتونستید از حضورم بسیار مستفیض بشید :))

ان شاءالله خدا به خودتون قوت بیشتر و به وقتتون برکت بیشترتری بده

پاسخ:
سلام

مشکل واقعا از ما نیست!

مشکل از اونجایی شروع میشه که با یه کار نمیتونی خرج یه زندگی رو بده هر چند سوابق علمی و فنی و مهارتیت بالا باشه!
مشکل از اونجا شروع میشه که روزی که حقوق میگیری باید قسطارو بدی و از فرداش باید منتظر یارانه ها باشی...

اونجاس که حاضری ده تا کار دیگه هم انجام بدی که شرمنده خونواده نباشی...

+
به خدمتتون عارضم که بحث کارآفرینی تا حدود زیادی به رشته ربط نداره و بعضا تو سایر رشته ها هم به شدت میشه موفق بود و کارکرد و کار ایجاد کرد

شاید باورتون نشه ولی این چند ماهه بشدت تو حوزه آی تی فعالیت کردم و بسیار هم راضی هستم ازینکه غیراز رشته خودم تو رشته های دیگه هم وارد شدم

شما هم جدای از رشته بنظرم به فکر باشید.
کار درست کنید. هم برای خودتون هم رفقاتون

ازین دولت و سیستم حاکمیتی ما چیزی در نمیاد برا جوونا
خودشون باید به داد خودشون برسن...
حرفتون رو بابت بعضی محدودیت های خانم ها قبول دارم
محدودیت های مدیران رو هم قبول دارم
 ولی همونطور که شما گفتین که هر مدیری موقع نیرو گرفتن، باید شرایط رو در نظر بگیره، هر داوطلب کاری هم باید قبل از قبول کار شرایط خودش رو در نظر بگیره (البته این شرایط ایده آله که در کشوری که اینهمه طالب کار و بی کار هست تقریبا دست نیافتنی)
ولی من مخصوصا به کار اضافه اشاره کردم، اضافه بر وظایف محوله
به نظر من خانمی که شرایط کاری رو پذیرفت، خودش رو هم متعهد میدونه اونو به بهترین نحو انجام بده، ولو اینکه یک ساعت بابت فرجه ساعت کاریش کم شده باشه، در حد توانش در مابقی ساعات جبران میکنه، من خودم اون زمان ساعتی که بین روز برای فرجه نهار و نماز بود رو کار میکردم (البته وقتهایی که لازم بود)
اینکه وجدان کاری بیدار باشه خیلی مهمه و اینکه مافوق این رو ببینه و درک کنه که کارمندش در هر شرایطی ، کاری که در توانش هست رو انجام میده،
و به نظرم این کفایت میکنه
البته قبول دارم شرایط کاری شما طوریه که احتمالا جایی برای ورود خانمها نیست
ولی اگر مسئولین ما اینو در نظر بگیرن که اگر یک خانم به علت بچه داری، ساعت کاریش یک ساعت کم میشه، به این دلیله که داره یه نسل رو تربیت میکنه، فکر میکنم خیلی منطقی تر برخورد میکنن
وگرنه من خودم به شخصه با همه بچه داریهام و مشکلاتم، هرسال مرخصی استحقاقی هام زیاد هم میاد، کما اینکه آقایونی هم داریم که ظاهرا محدودیت های خانم ها رو ندارن، و همه نوع اضافه کاری میکنن، ولی کار نمیکنن!!!

ببخشید خیلی پرحرفی کردم، و میدونم خرده های زیادی به حرفهام هست:)
پاسخ:
فرمایشتون صحیحه

متاسفانه شرایط کار برای خانوما خیلی مساعد نیست

یا افراط میکنن یا تفریط

و از همه بدتر نوع نگرش های جنسیتی تو محیط های کاریه 


در هر حال امیدوارم تا اونجا که امکانش هست خانوما مجبور نباشن به کار و اگه کار میکنن از روی میل و متناسب نیازشون باشه
اگر هم مجبورن حداقل تو کاری باشن که متناسب شان و توانشون باشه
خدا از این مدیرعاملا از اون دخملا روزی کنه :)

پاسخ:
سلام

به همههههههه :)))))))


+
و ازین باباها البته!
۳۰ دی ۹۶ ، ۲۰:۲۸ سیده فاطمه موسوی
احسنت.
بسیار کار خوبی کردید.
زندگی همین هاست دیگه.وگرنه بعدش موهامون سفید میشه دیگه نه شور وشوقی داریم نه بچه فسقلی هست از سر و کول ادم بالا بره.
خدا خانواده تونو براتون حفظ کنه 
پاسخ:
بعضی وقتا که با بچه ها تو سر و کله هم میزنیم خانومم میگه واقعا لازمه آدم تو هر سن و سالی یکی دوتا بچه تو این سن و سال تو خونه داشته باشه.

و من به روزایی فکر میکنم که هیچ کدوم بچه ها خونه نیستن و ما تنهاییم...
کاش یکی از این کارا رو میدادین به ما فوق لیسانس های بیکار  دربه در کار
پاسخ:
والا ما از خدامونه

متاسفانه تو دانشگاه روی مهارت بچه ها اصلا کار نمیشه
و این میشه که عزیزانی که از دانشگاه میان بیرون حتی حداقل مهارت های مورد نیاز تو رشته خودشون رو هم ندارن.

وقتی کسی مهارت نداشته باشه و استعدادهاش رو نتونه به عمل برسونه نهایتش میشه یه کارمند! که یه سری کارهای از پیش تعیین شده رو باید انجام بده! همین!

تازه فوق لیسانس گرفتن کارو بدتر میکنه! بدتر از اون چیزی که فکرشو میشه کرد.
خیلی لذت بخشه:)

واقعا حرف مدیرعامل درست بوده:))
چقد با شعور و با کمالات:دی
پاسخ:
سلام

من با آدماس زیادی کار کردم این سالها
انواع و اقسام مدیرای رده بالا و پایین و این وری و اون وری...

واقعا ایشون یکی از نوادر مدیریت هستن.
با همه مشکلاتی که شرکت داره تنها دلیل موندنم اینجا همین ایشون هست.
چه ماجرای جالبی بسیار بسیار زیبا بود 
پاسخ:
سلام

ممنونم :)
مشکل از اونجایی شروع میشه که با یه کار نمیتونی خرج یه زندگی رو بده هر چند سوابق علمی و فنی و مهارتیت بالا باشه!

سلام. کپی برداری هیچ اشکالی از نظر بنده نداره بشرط صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)


واقعا من متوجه نمیشه پس چجوری طلبه ها زندگی میکنن!!!
(البته الان شما در اینجا میتونید یه تیکه ی خیلی طشتی بیاندازید و ... اما خب میدونم با ادب تر از اون هستید که با انداختن تیکه از پاسخ بخواید فرار کنید....)

من ازدواج نکردم
نمیخوام از بیرون گود حرف بزنم...
فقط برام سوال شد طلبهه ها و خیلی افراد دیگه که حقوق شون با خیلی کمتر از امثال شماها هست چجوری دارن گذران زندگی میکنن
من نه چندتا کار داشتن شما رو به بهانه مهارتتون نفی میکنم و نه منکر لزوم زندگیه راحت برای خانواده هستم...
امیدوارم منظورم وتضح باشه و نیاز به توضیح بیشتر نباشه
پاسخ:
سلام

مدل زندگی طلبه ها چند مدله

اکثرا بعد از ازدواچ ناچارن کار یا تدریس هم بکنن که اکثر رفقای من که طلبه هستن ازین دسته هستن. با حداقل ها زندگی میکنن و کار هم میکنن که بتونن هزینه هاشون رو در بیارن.

کسایی که حقوقشون پایین هست واقعا به سختی دارن زندگی میکنن و بعضا از حداقل های زندگی (داشتن خوراک و پوشاک و مسکن مناسب) هم محرومند.
حالا خدا نکنه این وسط بیماری یا قرض و بدهی و این جور چیزا پیش بیاد که طرف واقعا به فنا میره و این میشه که کارشناس ارشد مهندسی ناچار میشه شبا بره اسنپ کار کنه که فردا صبحش بتونه نون بخره ببره خونه واسه صبحونه زن و بچه اش!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">