مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

مظلومان جهاد علمی

چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۴۸ ق.ظ

حجت الاسلام احمد سالک: کلاه گشادی در برجام بر سر ما رفت/ مهندس علیرضا حیدری: موج ناامیدی نخبگان و تغییر رشته از گرایش های هسته ای


مهندس علیرضا حیدری: متاسفانه امروز اعتماد متخصصان هسته ای به سازمان انرژی اتمی کم شده و برخی از ما حتی حاضر به فعالیت در حد تحقیق و توسعه نیز با این سازمان نیستیم. عده ای در حال تغییر رشته علمی و تغییر شغل و خروج کامل از موضوعات هسته ای هستند و برخی افراد را نیز به اجبار از سازمان خارج می کنند…


پ.ن:

این روزها

من نه! ولی دوستان هسته ایم که اهل جهاد علمی بودن و هستن

بیش از همیشه مظلومن...


به گزارش خبرنگار ندای اصفهان، عصر روز گذشته جلسه ی بیان مطالبات اصحاب رسانه ی شهر اصفهان از نمایندگان مجلس در موضوع برجام، در محل خانه انقلاب و ولایت واقع در خیابان جامی برگزار شد. این جلسه با حضور مهندس حمیدرضا فولادگر و حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک و با حضور ۱۰ مدیرمسئول یا نماینده از خبرگزاری ها و پایگاه های تحلیلی خبری استان اصفهان بود.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام سالک به فهرستی از ۴۰ انتظار مطرح شده برای طرف ایرانی در متن برجام اشاره کرد و پس از خواندن یکایک آنها آن را توافقی با ضعف های امنیتی و مخل به پیشرفت کشور ارزیابی کرد که با عزت جمهوری اسلامی ایران در تضاد است. مهندس فولادگر نیز با اشاره به اینکه میز مذاکره محل بده بستان است نه رسیدن به آرمان ها، نقاط قوت و ضعف آن را برشمرد و درنهایت در جمع بندی گفت: به دنبال آن هستیم که پذیرش توافق را به برخی تغییرات مشروط کنیم و تصویب کلی آن را به صلاح نمی دانیم اما باتوجه به اینکه دولت لایحه ای در این زمینه تقدیم مجلس نکرده است به دنبال کار حقوقی درباره آن هستیم و باید دید چه مسیری با مصلحت نظام سازگارتر است.

***

در ادامه جلسه، خبرنگاران به بیان سوالات و مطالبات خود پرداختند که وجه مشترک اکثر آنها درخواست از نمایندگان برای ورود جدی به جزئیات مسئله هسته ای و پذیرش یا رد آن از طرف مجلس شدند چراکه درغیر این صورت فشار بر دوش رهبری خواهد بود و از رهبری هزینه خواهد شد. سوالات دیگر به طور خاص بر نقش فرهنگ سازی برای مردم از سوی مجلس و اعتلا و غنای فرهنگی جهت مقابله با نفوذ غرب و اندیشه های بیگانه بود که در دوران پساتحریم نباید از آن غفلت داشت.

در میان این سوالات اما سوال ویژه ای جلب توجه می کرد. مهندس علیرضا حیدری نیز به عنوان یکی از دانش آموختگان رشته ی مهندسی هسته ای از دانشگاه صنعتی اصفهان و همچنین مسئول تیم دانشجویان تحصیلات تکمیلی هسته ای کشور میهمان جلسه بود و به بیان چند دیدگاه  پرداخت.

وی در ابتدا با تعریف صنعت هسته ای به تفکیک ۴ پایه اصلی یعنی اطلاعات، مواد، تاسیسات و متخصصان هسته ای پرداخت و اشاره کرد: متاسفانه اطلاعات هسته ای ما از معادن اورانیوم گرفته تا اسامی دانشمندان ما در توافق ژنو در اختیار بیگانگان قرار گرفت.

حیدری افزود: در ادامه نیز همگی شاهد اتفاقاتی که بر سر تاسیسات هسته ای ما در لوزان افتاد بودیم و صنعت هسته ای ما از حالت «صنعتی» خارج شده و به سطح «کارگاهی» تنزل پیدا کرده و به ویژه در بحث غنی سازی دیگر نمی شود بر روی آن اسم صنعت گذاشت. در واقع اگر مفاد این بیانیه اجرایی شود از صنعت غنی سازی ما چیزی جز یک پایلوت دکوری نمی ماند که آن هم صرفا برای بستن دهان منتقدان داخلی می باشد!

وی با ابراز تاسف شدید از اینکه از موضوع متخصصان کشور غفلت زیادی شده است تصریح کرد: اگر ما سه محور اطلاعات، مواد و تاسیسات را داشته باشیم ولی متخصص هسته ای نداشته باشیم در طول ۲۰ سال آینده کاری برای انجام نخواهیم داشت. اما در نطقه ی مقابل اگر متخصصان خوبی داشته باشیم برای رسیدن به ۳ محور دیگر مشکلی نداریم که متاسفانه جمع بندی محتوای صحبت هایی که با این افراد انجام شده از دست رفتن اعتماد آن ها در سه حوزه فکری، امنیتی و شغلی نسبت به سازمان انرژی اتمی را نشان می دهد که دوستان بنده دیگر حاضر به همکاری با این سازمان نیستند.

وی در ادامه به علاقه ی برخی دانشجویان به حضور در این رشته پس از شهادت شهید مصطفی احمدی روشن اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز اعتماد متخصصان هسته ای به سازمان انرژی اتمی کم شده و برخی از ما حتی حاضر به فعالیت در حد تحقیق و توسعه نیز با این سازمان نیستیم و عده ای از این متخصصان در حال تغییر رشته ی علمی و تغییر شغل و خروج کامل از موضوعات هسته ای هستند و در کنار آن برخی افراد را نیز به اجبار از سازمان خارج می کنند.

***

در ادامه مهندس حمیدرضا فولادگر در پاسخ به این اظهارات گفت: نکته ی دقیقی که در این صحبت ها مطرح شد لزوم امیدوار نگه داشتن تیم متخصصان هسته ای کشور است. یکی از مطالبات بسیار مهم همه ی نمایندگان مجلس در برهه ی کنونی از سازمان انرژی اتمی و دولت باید همین موضوع باشد و لازم است تک تک این عزیزان را بیاورند و آن ها را به ادامه ی کار امیدوار کنند.

این نماینده ی مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: از دید سازمان ملل تا پیش از این فعالیت ایران در موضوع هسته ای به نوعی فعالیت بدون اجازه بوده است اما الآن که کار با معیارهای بین المللی پیش می رود باید محکم ایستاد و از وظایف اصلی دولت نیز امید دادن به همین متخصصان هسته ای است.

به گزارش خبرنگار ندای اصفهان این جلسه به دعوت دفتر سیاسی کانون اندیشه و تمدن اسلامی و با محوریت هم اندیشی و بیان دیدگاه های اصحاب رسانه استان اصفهان برگزار شد که قرار است هر ماهه با موضوعات مختلف ادامه داشته باشد.
۹۴/۰۶/۱۸ موافقین ۲ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۴)

۱۸ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۰۱ مهدی ابوفاطمه
اوستا با بنده تبادل لینک می کنید؟
پاسخ:
با اجازه بزرگترا
بله
سلام
ما که از بطن کار بی خبریم و چندان سر در نمیاریم، دلمون آشوبه از نگرانی... شما و دوستانتون واقعا حق دارید.
خدا خیرتون بده که ایستادین و روشنگری می کنید....
نگرانتون بودم، خیلی وقت بود ننوشته بودین! 
پاسخ:
سلام

دلمون فقط و فقط و فقط به آقا خوشه...


اگه همه هم تو این کشور نامرد باشن ما به عشق همین یه دونه مرد زنده ایم و ادامه می دیم...



سلام

چند ماه پیش یه کازگاه آموزشی با یکی از اساتیذ پژوهشکده سازمان داشتم میگفتن سازمان از کارهای پژوهشی-پایان نامه ای که میشه چندان حمایت نمیکنه و طرف دلسرد میشه...
میگفتن در زمان فعالیت راکتور تهران شرایطی وجود داره که به راحتی میشه از اون برای تحقیقات استفاده کرد اما بخاطر همین عدم حمایت تو سخنرانی ها و...تبلیغ نمیکنیم که افراد اگاه بشن و بخوان از اون شرایط استفاده کنن.
مدتی با خودم کلنجار میرفتم که آیا حاضرم حتی به بهای عدم حمایت برم و از اونجا استفاده کنم یا نه؟ آیا حاضرم عملا عمرم رو یه جورایی تلف کنم یا نه؟
بعد از کلی کلنجار رفتن دیدم هرطور باشه حاضرم این کار رو بکنم اما بعد از پرس و جوی مجدد استاد راهنمام مشخص شد سارمان دیگه برای کارهای تحقیقاتی دانشجو نمیگیره !!  حتا برای بخشی مثل گداخت !!
خلاصه موضوع پایان نامه طور دیگه ای انتخاب شد

به دوستانتون بفرمایید حتا به قیمت پیشمرگی هم شده باشه باید موند و مبارزه کرد-شاید این کار بخاطر مسولیت اقتصادی برای اقایون سخت باشه اما حداقل خانم ها باید مردونه بمونن و میدون رو خالی نکنن 
پاسخ:
سلام

آه (به وسعت همه ی اشکهایی که پدر شهید احمدی روشن تو بغل من ریخت)

نحن صامدون

بی شک ما هستیم...

تا آخرش...

تا ظهور...

تا ریشه کن شدن باطل...

تا شهادت...

نحن صامدون...
سلام آقای حیدری . راستش با کمال پرویی باید بگم که زیاد نمی توانم احساسات شما را درک کنم . چون در صنعت هسته ای نقشی نداشته ام که حالا به قدر شما برایش ناراحت باشم . اما خیلی از این ور و اون ور می شنوم که ایران مجبور به تعطیل کردن صنعت هسته ای شده . زیرا بسیار در تامین بودجه و مصارف کشور دچار مشکل بوده است . و شنیده ام حتی کار به قرض گرفتن پول از فلان پادشاه شده . البته این را فقط شنیده ام . می خواستم بدانم آیا این زمزمه ها درست است یا دولت به خاطر این که فکر می کند هر کس با آمریکا دوست نشود ترقی نمی کند ، این کار ها را کرده ؟ و آیا کارش درست بوده است ؟
پاسخ:
سلام برادر

اینکه شرایط اقتصادی کشور نامساعده درست ولی اینکه بخاطر تامین هزینه ها ناچار به تعطیل کردن باشه خیر. اتفاقا ارز آوری هم داره واسه کشور. ردیف بودجه این صنعت با توجه به نیاز برای مصارف پزشکی و بهداشتی خیلی کمتر از سایر صنایعه.

فرض دومتون متاسفانه صحیحه!
دولت صرفا به سمت اقتصاد نئولیبرالیستی در حرکته و سر راه این تفکر لیبرالی حتی حاضره خودش رو هم قربانی کنه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">