مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

خداحافظ رفیق

دوشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۰۱:۰۷ ب.ظ

به نام خدای مجردایی که بعداز کلی بدبختی آخرش مزدوج میشن!


تصور کنید آدم رفیقی داشته باشه که باهاش چهارسال زیر یه سقف زندگی کرده باشه

با هم خندیده باشن ، با هم گریه کرده باشن...

سخت ترین روزهای دانشگاهو با هم طی کرده باشن

بهترین لحظه ها و خاطرات دانشگاهو کنار هم بوده باشن

اینقدر به هم نزدیک باشن که تو جلسات همه فکر کنن از قبل با هم هماهنگ کردن که چی بگن حتی!

و هزار هزار تا خاطره خصوصی دیگه که غیر از تو و اون هیشکی دیگه ازشون خبر ندارن..


و حالا شب ازدواج همون رفیقت باشه و با کت و شلوار دامادی آبی رنگ بسیار خوشگل ببینیش و ته دلت قنج بره

و کیف کنی که این آقا داماد خوش تیپ و خوش هیکل (البته با اغراق!) همون رفیق جون جونی منه

و دعا کنی که خوشبخت بشه و دلش شاد باشه همیشه و لبش خندون و...



+

دیشب حس پدری رو داشتم که انگار داره دختر شوهر میده!!!

از یه طرف خوشحال بودم که رفیقم دوتایی شده(توضیح در تصویر)

از یه طرف انگار یکی داشت یکی از عزیزترین هامو ازم میگرفت...

یه حس عجیب و کاملا مردونه...

اشک و لبخند...

پ.ن:

علی جون ان شاالله خوشبخت بشی داداشم

خدا میدونه که از شب عروسی خودم بیشتر خوشحال بودم دیشب که عروسی تو بود...

هیچ وقت قیافه سه در چهارت تو لباس دامادی یادم نمیره!

فقط خدایی جوراباتو بیرون خونه در بیار بعد برو تو...

ان شاالله شهید شی من جیگرم حال بیاد...


بوس محکم...

۹۳/۰۷/۱۴ موافقین ۴ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۳۶)

۱۴ مهر ۹۳ ، ۱۹:۰۵ بهانه گیر
سلام

:)
مبارکشون باشه... ان شاء الله زندگی ولایی داشته باشند، زیر سایه عنایات  آقا امام زمان علیه السلام

قبلنا منم اینجور بودم، موقع ازدواج دوستام یه بغضی بود تو گلوم... انگار دارن ازم میگیرنشون!
پاسخ:
سلام علیکم

ان شاالله.
ان شاالله ما  و شما  بقیه هم همینطور :)


این یکی فرق داشت با بقیه!
خیلی دوسش داشتم ..
۱۴ مهر ۹۳ ، ۲۰:۵۵ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام علیکم

عاقبت بخیر باشند.
حس غریبیه ... خیلی زیاد ...
پاسخ:
سلام

ان شاالله

خیلی...

برا هیشکی این حس رو نداشتم.

این یکی رو خیلی دوسش داشتم هرچند آدم نیس!!!
۱۴ مهر ۹۳ ، ۲۱:۴۴ حیاط خلوت
:)))))
اِ! عکس من :)))))))

مبارک باشه ان شاءالله

همچنان عکس من :)))


اون جوجه هه هست که قد برافراشته؟! اون باید مرد باشه! دست حمایتش رو انداخته رو گردن زنه! زنه هم عصبانیه! نمیدونم چرا؟! اصن به ما چه که تو مسائل خصوصی بقیه دخالت میکنیم!!!! :))
پاسخ:
:)))

عه! عکس شما؟

من تا امروز فک میکردم اینا جوجه ان!!!


+
بله.
اون قد برافراشته هه مرده. البته اوایل ازدواجشونه!

بعد کم کم تبدیل میشه به یه جوجه کمر خمیده بی پر و بال!

عصبانی نیس. داره ینی ناز میکنه! فک میکنه همیشه زندگی همینطوره....
سلام
ان شاءالله خوشبخت وعاقبت بخیر بشن

من هم موقعی ک دوستامو تولباس عروسی میدیدم انقدر ذوق میکردممممممم
اشکهام ب آستانه جاری شدن میرسید و باکلی مکافات نمیذاشتم بریزن....

آن شاءالله همه جوونا زودتر از تجرد و همه چیزای ناجالب دنیای مجردی خلاص شن..

+ راستی چرا حس پدری رو داشتید ک داره دختر عروس میکنه؟
عروس خانوم رو هم میشناختید؟
پاسخ:
سلام

ان شاالله


ان شاالله از تجرد خلاص شن ولی دنیای مجردی چیزای ناجالب نداره ها! اتفاقا جالب تر از متاهلیه.

+
نمیدونم!
حسه دیگه. دس خود آدم که نیس.

خیر. از بچه های دانشگاه ما نبودن.

 این نکته ی جوراب از بقیه نکته هایی که گفتی درست تر بود
---------------
ایییییییییییییییییی
گذشت
الهی هیچ مسافری از رفیقش جا نمونه
شما که همش دعا می کنی! درس و کار و کلا زندگی  یادت نره
پاسخ:
الهی هیچ مسافری از رفیقاش جا نمونه!!!
خخخخخخخخخخخ

ممد خره فقط تو جاموندیا!

تو هم زن بگیر دسته جمعی بهت بخندیم...
۱۵ مهر ۹۳ ، ۰۹:۴۵ واقعیت سوسک زده
موقع عروسی بهترین دوستم حس مادری رو داشتم که کلا دخترش دیگه از دستش رفته !


پاسخ:
خیلی سخته واقعا!

من درک میکنم اصن...
۱۵ مهر ۹۳ ، ۱۰:۱۱ تجربه ما...
پدر بزرگ گرام
چند تا پ.ن:
اولا بابت اون خاطره ها مطمئنی که دیگه کسی از اون ها خبری نداره؟
دوماً جداً درگیر اون خوش هیکلی آقا داماد شدم من یه نفر که. خوش تیپ، جنتلمن، ورزشکار و دیگه تو خود بخوان از این.....
سوماً یه گریز بزنم به اون خاطرات که اون شب اگه میشد توصیه می کردی که اون بافتنی معروف رو هم همون طور که جوراب رو پیش در بیرون میاره، اون رو هم کنار جا لباسی ..... آره دیگه.... میگری که چی میگم.


پدر بزرگ عزیزم
برای بقیه هم دعا کن زودتر دوتایی شن....

و من الله التوفیق

پ.ن: عروسی دخترت هم مبارک باشه
پاسخ:
اول سلام کن پسرم!

تو دیگه بزرگ شدی! هم سن و سالای تو الان چهل سالشونه!!

دوما
یه سریش رو بقیه هم بودن و دیدن!
یه سری دیگش رو هم بقیه نبودن و ندیدن ولی بسیار شنیدن!

یه سریش رو هم نه کسی دیده نه شنیده غیر از من و اون!

یه سریش هم هست که حتی خودمون هم ندیدیم!!!!

سوما
خیلی هم خوشتیپه! بع له!

چهارما
توصیه هارو همش رو کردم. خیالت تخت...


تو چند بار میخوای دو تا بشی بچه پررو!؟
تازه به ما شیرینی هم ندادی!

بعدشم مجرد بمونن واسشون بهتره!


پ.ن:
مبارک شوهرش باشه!

بعدشم مجرد بمونن واسشون بهتره!!!!!!

!!

پاسخ:
بله هم.

بله

مام همینو میگیم!

بعضیا منکر میشن!!

پاسخ:
شمام درست میگین.

کی منکر شده؟!

شما عکس بده جنازه تحیل بگیر...
سلام
دوست من که خیلی عجله داشت ظاهرا!
هفته اول ماه رمضان نامزد کرد و به ماها نگفت. روز قبل عقدش بهمون گفت! اونم کجا؟ تهران! خودش تهران قبول شده همسرش هم تهران زندگی میکنه. از مهر پاشد رفت پای خونه زندگی!
یه شیرینی هم به ما نداد!!

نکته: دوستم مذهبی هست ها!
پاسخ:
سلام

بهشون بگید دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدنه!

+
اونایی که شیرینی نمیدن رو باید رفت خونشون یه شام اساسی خورد...
۱۶ مهر ۹۳ ، ۱۳:۴۲ باید مراقب بود ...
:)
مبارکهه 

خیلی حسه عجیبیه منم یه دوست داشتم یه روح در دو بدن و ازین داستانا
وقتی عقد کرد نمیدونستم خوشحالم یا ناراحت 
انگار یکی اونو ازم داشت میگرفت و دیگه برای من نبود ...

پاسخ:
مبارک خانومش!!

مام دو روح بودیم در دو بدن!

خوشحال بودم ولی همین حس از دست دادنه اذیتم میکرد...

(حالا خدایی سالی ی بار بزور هم رو میدیدیما ولی اون شب...)

 ابن حس شما کاملن برام آشناست ...چون برای یکی از رفقام داره اتفاق میفته ...

اینکه آدم نمیدونه باید خوشحال بود یا ناراحت....

ولی ته تهش...خوشبختی همه ی جوانان آرزوی ماست ...

پاسخ:
بله خب.

خوشبختی همه جوونا(بویژه تازه عروس دومادا) آرزوی ماست!

+
بعضیا اصلا به رو نمیارن و شیرینی و این صوبتا هم تعطیل!

باشد که رستگار شوند...

ما چنوقت پیش گفتیم:


سلام/راجع به این پست که نمیتونم چیزی بگم اصلا ولی حالا با این اوضاع بازم دیگران رو به ازدواج ترغیب میکنید؟!


شمام جواب دادین:

پاسخ:
سلام

بله حتمن!

اوضاع خیلی هم خوبه.

:)


بالاخره تأهل خوبه یا تجرد؟!!
پاسخ:
سلام

تاهل خوبه

ولی مجردی بهتره!!!!!!!


+
هیچ کس جای رفیق رو نمیگیره
حتی زن آدم!

ما مردا خیلی حرفارو به زنمون هم نمیتونیم بگیم ولی به رفیقامون چرا...

رفیق خوب نعمت بسیار بسیار بزرگیه.

حداقل واسه من که اینجوریه...
سلام؛ان شاءالله که مبارکشون باشه!
راستش منم دوستامونمیدونم؛اما وقتی خودم فکر ازدواج اونا رو میکنم انگار یکی میخواد ازم بگیردشون؛دوستایی که تو قشنگ ترین لحظات دوران مدرسه شب و روز کنارشون بودم؛باهاشون خندیدم،اشک ریختم،اعتراض کردم...
دوستایی که وقتی فکر کردن،من دارم تموم میشم کنارم بودن؛دوستایی که هنوزم برام هم نفسن...
پاسخ:
سلام

ان شالله

با همه اینا بازم زودتر ازدواج کنن برن بهتره.

هم آدم از شرشون خلاص میشه(چون تا زن میگیرن کلا دور رفیق رو خط میکشن) هم هی دیگه لازم نیست آدم واسشون دعا کنه...
چه دعاهای قشنگی برای رفیقتون کردید
الهی آمین
خوشبختی و شهادت
واقعا دیگه آدم چی میخواد از خدا!؟

+دعای قشنگ بلدید مارو هم دعا کنید
:)
پاسخ:
الهی با شهادت خوشبخت بشید...

:)
سلام
چه خوب
:)
مبارکشون باشه
عاقبتشون ختم بخیر ان شاءالله
خوشبخت بشن در پناه حضرت حجت ان شاءالله
پاسخ:
سلام

کجاش خوبه دقیقا؟!

جوون مردم از دس رف!

+
ممنون از دعاهای خوبتون
واسه همه دوستان خصوصا خودتون مستجاب ان شاالله

یاعلی
۱۸ مهر ۹۳ ، ۰۰:۲۴ گــــــــــــــــم گشته
مبارکتون باشه هم شما هم دوست گرامیتون.
باز خوبه شما عالم تجرد رو لعن و نفرین نمیکنیم شبیه خیلی ها!!(مجرد ... است) شایدم نامحسوس  اینکارو میکنید!!
پاسخ:
مبارک من واسه چی؟!!!! مگه من زن گرفتم!؟ والا...


نه تنها لعن و نفرین نمیکنیم بلکه به شدت حسرت هم میخوریم!

ببینید هم مجردی یه برهه از زندگیه که باید توش خیلی رشد کرد هم متاهلی.

ولی نوع رشد و نوع برنامه تو هر کدوم ازین ها متفاوته.

اینکه کدومش باب میل آدم باشه بستگی به شخصیت و شرایط زندگیش داره و برای آدمای مختلف متفاوته.

واسه بعضیا بیشتر متاهلی حال میده واسه بعضیا مجردی واسه بعضیام هیچ کدوم!

+
بنده به شخصه دوران مجردیم رو خیلی دوست داشتم هرچند سختیای زیادی داشت.

حرف رو چرا عوض میکنید؟!!

پس جوونا مجرد بمونن بهتره

خب خداروشکر ازین جمع بندی مفیدیتون!

پاسخ:
حرف عوض نشد.

بعضیا بمونن بهتره

بعضیا متاهل شن بهتره

بعضیا در هر دو حالت عادم نمیشن...
عجب عکسی به به :)
پاسخ:
خدا قسمتت کنه داداش

:)
۱۸ مهر ۹۳ ، ۱۰:۱۷ از تبار باران
سلام
 میلاد امام هادی ( علیه السلام )  رو تبریک میگم .
پاسخ:
سلام

ممنون

بنده هم تبریک عرض میکنم

ان شاالله هدایت بشیم به برکت ایشون

یاعلی
سلام ...

ان شاءلله زندگیشون در سایه حضرت ولیعصر توام با آرامش ...


پاسخ:
سلام

ان شاالله

شماهم.

یاعلی
۱۸ مهر ۹۳ ، ۱۳:۳۴ پاک باخته
سلام
خوشبخت بشن
آمین
منم چند وقت پیش فرستادمش رفت
19 شهریور عروسیش بود
هممون رفتنیم دیگه
ما خیلی همو میبینیم واسه همین دلتنگی معنا نداره
تازه همکارم هستیم
:))
خدا قسمت جوونای مجرد کنه همسرای خوب خوب
والا
خخخخخخ
پاسخ:
سلام

ههممون رفتنیم! ولی بنده در دیار باقی هستم فک کنم...

خدا قسمت همشون بکنه همسرای خوب خوب خوب!!!

خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
داداش اگه با تبادل لینک موافق بودی خبرم کن

پاسخ:
بااااااوووژه
۱۸ مهر ۹۳ ، ۱۴:۲۰ گــــــــــــــــم گشته
مبارک شما باشه چون دوستتون سروسامون گرفته شمام  حس پدری بهتون دست داده. 
و کاملاً باهاتون موافقم دربارهٔ چیزهایی که درمورد تاهل و تجرد گفتین. انشاء الله عاقبت بخیری نصیب همه در برهه ای از زندگى. 
پاسخ:
ها از اون نظر؟!

بله خب.

رفیقمون بی سر و سامون شد بیچاره!!!

ممنون از موافقتتون

خوشبخت بشین ان شاالله
یاعلی
پاسخ:
دوستان مجرد!

با شما هستنا

گوش بفرمایید حتما
۱۸ مهر ۹۳ ، ۲۲:۲۵ پسر انسان
ان شاء الله همه جوونا خوشبخت شن
ازدواج 
عقل درست درمون
توکل
دغدغه !
و کار !
می خواد.
پاسخ:
خب بگو ازدواج نکنن دیگه!!!
۱۹ مهر ۹۳ ، ۱۴:۱۵ منور الفکر
بیشتر خندیدم تا هرحس دیگه...
البته وقتی به رفیق نفس عزیز خودم که غدیر3سال پیش باهم عقد اخوت بستیم
فکرمیکنم، یعنی هیشکی رو لایق همسریش نمیدونم...اصلا نمیتونم خودمو تصورکنم وقتی بخواد براش پیش بیاد.فکرکنم مث طغرل طرفو بگیرم زیرنظر که پاشو کج گذاشت.اعلامیه شو بزنم بدیوار...
راستی زن آدم نه، خانوم آدم! نکنه بهشون میگید منزل وعیال و ...اینا؟
خانوما اکثرا دوست ندارن-خانومم و اسم شریفشون و چندتا لقب(که خودتون یقینا بهتر میدونید)سزاوارتره-
بعد این برادرکفتربازتون رو چرا براش آستین بالا نمیزنید؟اگه فقط این بنده خدا مونده.گناه داره خب..
هرچند نمیشتونید خیلی حرفها رو بخانومتون بزنید
هرچند تجرد شیرینی داشتید
و فرمودید بیشتر از تاهلی دوسش داشتید ولی
خدا لحظه ای این خانوم محترم رو از شما و شمارو از ایشون دور نکنه
که به نی شکر میل کردن می افتید..جسارتا ها!

پاسخ:
سلام

مام همین حس رو داشتیم ولی خب نمیشد اجرائیش کرد!

نه. غالبا میگیم خانوم!


والا اینقده برا ایشون بالا زدیم کلا شدیم آستین رکابی! خب لامصب نمیشه! نمیدونم چیکارش کنیم.
یه مدت با رفقا تصمیم گرفتیم بکشیمش! هر کاری کردیم نشد زنش بدیم. گفتیم لااقل بکشیمش استرش از خودمون بر داشته بشه!

نه بحث این نیست که کدومش رو آدم بیشتر دوست داره.
اگه جدی بخوای بگیم هر کدوم مقتضیات خودش رو داره. نمیشه دقیقا گفت کدومش بهتره.

بله

ما همین حالا هم به نی شکر خوردن افتادیم (حقیقته دیگه!)

ممنون از لطفتون برادر عزیزم
۲۰ مهر ۹۳ ، ۲۱:۲۰ ˙˙·٠•✿ اِقلیما ✿•٠·˙˙
سلام بر غدیر،
سلام بر سرنوشت رقم خورده تاریخ، 
سلام بر چشمه همیشه زلال، 
سلام بر مولا علی بن ابیطالب- علیه السلام-
و چه بهتر است بگوییم:
 « سلام بر مولا امیرالمومنین- علیه السلام- » 
زیرا که لقب خاص اوست زیرا این لقب را خداوند تعالی به ایشان عطا فرمودند.

سلام بر غدیر

سلام بر مولا، سرور، صاحب اختیار، چرا که پیامبر فرمودند:«من کنت مولا فهذا علی مولا»

سلام بر چشمه همیشه زلال تاریخ، چشمه ای که از اشک زلال تر و از آیینه شفاف تر است.

غدیر ای پیمان نامه هنوز باز، ما هم می خواهیم با مولایمان عهد و پیمان ببندیم، ما هم می خواهیم بیعت کنیم ولی نمی خواهیم پیمان بشکنیم.

پس مولا ما را هم قبول کن ما را هم از زمره پیمان بستگان دار و از خدای تعالی به کرمت برای ما یاری جوی.و حال هرکس می خواهد عهد و پیمان ببندد به قلبش بنگرد و زیر لب زمزمه کند: 

« السلام علیک یا مولانا یا امیرالمومنین »
پاسخ:

« السلام علیک یا مولانا یا امیرالمومنین »
نه بحث دیر و هرگز نیست
فامیل دور بودن و دوست منم خیلی دختر مذهبی و خوبی بود
دیگه اینم رفت شیرینی نداد. خونشونم تهرانه نمیشه بریم سرش خراب شیم :d
پاسخ:
بگید کارت به کارت کنه براتون
۲۰ مهر ۹۳ ، ۲۳:۳۴ پاک باخته
چقد دیر به دیر آپ میشی
خو آدم دلش می خواد زود زود شقایق شه
والا
سلام
:))
پاسخ:
سلام

حاجی گرفتارم شدید

شما به بزرگواری خودت ببخش مارو

دعامون کنید

یاعلی
سلام بزرگوار

عیدتون مبارک
التماس دعای ویژه
:)
پاسخ:
سلام

عید شما هم مبارک

ویژه دعاگو هستیم

یاعلی
سلام
من اون قضیه ای که براتون تعریف کردم رو بیخیال شدم

اما جدا دارم کم میارم

خیلی سوال هست تو ذهنم...

چرا من؟ چرا ما؟

چرا خدا دوست داره ما بیشتر امتحان بشیم مگر نمیدونه ما ضعیف و ظلوم و جهولیم چرا؟

به گناه افتادن خوبه؟

لا اله الا الله

خدایا خودت کمک کن

دلمون هزار تا جا رفت

و فکرمون هزارتوهای زیادی رو پیچید ولی نمیدونم چرا این معما نمیخواد حل بشه!
پاسخ:
سلام

اگر پاسخی داشتم دریغ نمیکردم عزیز!

+
گفت تا کی صبر باید کرد؟ گفتم چاره چیست؟
دیدم این پاسخ از آن پرسش سوالی تر شده...
۲۴ مهر ۹۳ ، ۱۱:۵۲ حمید احدی
هععییی روزگار ...
علی هم پرید..............
پاسخ:
اولا سلام

دوما علی نه و علی آقا (هیچ وقت یادت نره تا آخر عمرت ترم صفری هستی و ما ترم بالایی!)

سوما پرید...
اونم چه پریدنی!

الهی هیچ مسافری از رفیقاش جا نمونه (ذکر ممد افکار روز عروسی...)

یه دوست خوب میگفت: آدما مثل کتابن تا وقتی تموم نشدن جذابن.پس سعی کن خودتو جلوی دیگران ورق نزنی تا زود تموم نشی.چون وقتی تموم بشی میرن سراغ یکی دیگه

خوشحال میشم به وبم سری بزنید...[گل]

پاسخ:
بابا خودشون ورق میزنن بی انصافا...

من چیکار کنم آخه!
۰۱ آذر ۹۳ ، ۱۴:۵۷ محمد محمدیان
مبارک باشه
حس غریب و .. بود
پاسخ:
مبارک صاحابش!
سلام
خیلی اتفاقی به این وب اومدم.... با پست های مذهبی و .. مواجه شدم!!
من هم یه دوست دارم دانشگاه شماست. از وقتی اومده اونجا خیلی تغییر کرده و کلا دیگه زیاد با جمع دوستای قبل که زیاد مذهبی نیستن حال نمیکنه!!
تا حالا هم خواستگار مورد نظرش از راه نرسیده!! :) 
خوب شما که متاهل هستید این دختر و پسرهای مذهبی رو به هم معرفی کنید و بانی خیر بشید!
پاسخ:
سلام
چشم

فقط یه مشکل هست
رفقای ما یا دیگه مجرد نیستن
یا دیگه قید ازدواجو زدن!

پسر نایاب شده این روزا...

اصن یه وضی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">