مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

فقط خودش

جمعه, ۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲ ق.ظ

کوچیک بود

اومده بود خدافظی...


داشت میرفت کربلا.

بش گفتم مشتی میخوای تهنایی بری کربلا؟!

یه خنده ای کرد و گفت: اگه آقا بطلبه!


گفتم: رفتی کربلا از آقا چی میخوای؟

با تعجب نیگام کرد و گفت : از آقااا!!!!؟

از آقا چیزی نمیخوام.

من خود آقا رو می خوام...


بغلش کردم.

نمیخواستم اشکامو ببینه...



پ.ن:

بعضیا چه خوب بلدن چیکار کنن!

فقط خودش...



+

حسین جان

ما از تو به غیر از تو نداریم تمنا

خرما به کسی ده که محبت نچشیده...


تو مارو بیچاره کردی ارباب...

۹۳/۰۷/۰۴ موافقین ۵ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۳۰)

ارباب؛
به شما محتاجم
به همین نفس زدن تو روضه ها محتاجم
به دعای خبر این سینه زنا محتاجم
به هوای حرم کرب و بلا محتاجم...
پاسخ:
به خودش قسم محتاجیم...

هممون.

الا یا اهل عالم
همه به شور و شینید
نفس نفس همه عمر
جیره خور حسینید...

+
داغون دلمون تنگ شده

قسمت همه بشه ان شاالله بزودی
۰۴ مهر ۹۳ ، ۰۱:۳۲ انسان نیازمند
سلام
اللهم الرزقنا زیارة الحسین
پاسخ:
سلام

ان شاالله سالی چند بار...

ان شاالله بی نهایت...
۰۴ مهر ۹۳ ، ۰۳:۲۰ پلڪــــ شیشـہ اے
المستغاث بک یا صاحب الزمان 
پاسخ:
یا مغیث الشیعه...
آره بعضیا خوب بلدن چیکار کنن
برای همینه حاجتم مونده رو دستم
من بلد نبودم خوب التماس کنم خدا
تو که فردایِ قیامتِ منو میبینی چرا!؟
تو که پشیمانی فردایِ منو از کم گذاشتن هام میبینی چرا؟
روشن کن موتورِ این دلِ خاموشمو خدای مهربون و رحیم
پاسخ:
ناز از تو و نیاز و تمنا بروی چشم
منت کشی ز یوسف زهرا بروی چشم....


+
ارباب ما ناز داره
۰۴ مهر ۹۳ ، ۱۲:۰۱ بنای با ثوات
به قول فیس بو قی ها  لایک داشت این پست..
پاسخ:
علیکم اللایک
سلام مهربونم
سپیدارم
مطالبت عالیه,دوست دارم ک اونا رو دوستامم بخونن و لایک و نشرش کنند...خوشحال میشم بیایی جامعه مجازی فیس کمپ (دارای مجوز از وزارت ارشاد)
*راستی,میتونی با یه تنظیم ساده ,تبلیغ وبلاگتم بجای حق امضات بزاری...
Facecamp.ir
و یا campchat.ir

اینم لینک شخصیمه(خوشحال میشم از این طریق عضو بشی):
http://facecamp.ir/signup/invited:cecca6029a01c83a75ead54899a535d7

فدامدات
پاسخ:
سلام

جااااااااااااان؟!!!

مهربونم؟؟!!!!!!

میدونی چیه! من اصولن هر چی از این وزرات ارشاد مجوز داشته باشه رو خوب نمیدونم!!! اوکی؟

فدامدات هم خودتی!
۰۴ مهر ۹۳ ، ۱۵:۵۸ منورالفکر
این روزها
از دیدن عکس حاج قاسم روی ارتفاعات کردستان عراق
دلم بد میلرزه...واقعا طاقت ز دست دادنشون رو ندارم هرچند یقین دارم فاصله اش با احمدکاظمی به میلیمتر رسیده و خودش داره پرپرمیزنه
ولی خب ماهم دل داریم...همونقدری که مال خرازی وهاشمی وکاظمیه.مال ماهام هست حاجی...
--------
با اینکه میترسم از بعضی چیزا ولی کاش آقا بطلبه
اولین بار زیارتش و جنگیدن برای حفظ حرمت حرمش باهم یکی بشه
پاسخ:
من هر چی باشه آخرش بازم یه نوکرم
میدونم از کنار عشق تو نمیگذرم

چی میشه روی قبر من نوشته شه یه روز
شهید راه کربلا مدافع حرم

محاله که به دشمنای تو امون بدم
آخه برا تو جون ندم برا کی جون بدم

گمون کنم یکی از ون  روزا بشه آقا
بیان تو صحن تو منم خودی نشون بدم...

میدونی که منم کبوتر امام رضا
فدای اهلبیت و نوکر امام رضا

میایم همه برا دفاع ِ از حریم تو
میایم آقا با نام لشکر امام رضا

میخونم از کسی که این دلم بنامشه
همین حسین حسین برای ما نیایشه

غم امام حسن برای شیعه کافیه
نمیذاریم که کربلا مثه بقیع بشه

همه امید فاطمه به بچه شیعه هاس
اشاره ای برای ما شروع ماجراس

اینو میگم که بشنون تمام آدما
که خط قرمز خدا حریم کربلاس...
۰۴ مهر ۹۳ ، ۱۶:۳۱ ح.ه * سید فریاد*
بنام نامی الله
سلام
کجایی
قرار نیست بیای ...؟؟؟
مادرت داره می میریه ؟؟
مصطفی مادرت قدش کمونه . . .
25 سال دیگه اسمت مصطفی نیست داره دنبال شهیدی میگرده که اسمش گمنامِ . . .
مصطفی = شهید گمنام . . .

شما هم دعوتید به صرف صوتی برای مادران شهید گمنام

پاسخ:
سلام

خدمت  رسیدیم

ولی خب هیچی نفهمیدیم!
۰۴ مهر ۹۳ ، ۱۸:۰۷ مریم امینی | تبادل لینک
سلام اگه میخوای وبلاگ نویسی با بازدید بالا را تجربه کنی بیا به آدرس زیر ثبتش کن این سایت طبق الگوریتم جدید گوگل طراحی شده و تأثیر بسزایی در افزایش بازدید و رتبه داره من از همه وبلاگ نویس های ایرانی دعوت میکنم که لینک شون را ثبت کنند منتظر شما هم هستیم
www.best-links.ir
پاسخ:
سلام

ازون بالا کفتر میایه...
یه دانه دختر میایه...
+
با لحن برادران افغان خوانده شود
کربلا...
چقدر حرف...
پاسخ:
کربلا...

همه ی حرفها در سکوت...
هی خدااااااا
تا حالا فکر کنم 4-5 بار اسم نوشتیم اما هربار.....
یه بار که حتی وسایل هم جمع کردیم!
کاش منم برم :(
پاسخ:
از عکس تو و اه همینقدر بگویم
آری که چه شبها که چه شبها که چه شبها....


+
فقط میگم ان شاالله برید.

اونوقت تازه میفهمید یه سری چیزارو...
۰۴ مهر ۹۳ ، ۲۲:۴۲ پاک باخته
خرما به کسی ده که محبت نچشیده
به به

التماس دعای زیاد
راستی عتبات دانشجویی داره ثبت نام میکنه برا پیاده روی اربعین
پاسخ:
سلام

ممنون از لطفتون

حتمن پیگیری میکنم.

خدا قسمتمون کنه بریم همگی

یاعلی

کاش شیخ عباس جایی از مفاتیح الجنان

ذکر تسکین فراق کربلا را می نوشت

 

حسین(ع)....

پاسخ:
هر چه را که داشتی بردند این غارتگریست
پیرهن را هم که بردند این یکی دنبال چیست؟

کاش سید در حواشی لهوفش مینوشت
این که با ضربه جدا کردند سر را راست نیست...


جانم حسین (ع)...
۰۵ مهر ۹۳ ، ۲۳:۴۹ بهانه گیر
سلام

هوای حرم
هوای حسین....

عرفه میگذره بی کربلا!
محرم می گذره بی کربلا!
خدایا اربعین....
پاسخ:
سلام

از من نیاز میرسد و از تو ناز عجب!

درد سری شده سفر کربلای من...

+
ان شاالله
اربعین
پیاده روی نجف کربلا

همه با هم...
بدجوری دلم گرفته ها
بدجووووووووور
پاسخ:
ان شاالله تشریف ببرید نجف

اونجا دلتون باز میشه...

چنان آرامشی میگیرید که انگار هیچ غمی تو دنیا نیست

بعدش هم برید کربلا...

اونوقت انگار همه غم و غصه های عالم هوار میشه رو سرتون...

امام سوم ما

امام عاشورا

اگر تویی هدفِ عشق

خوش به حال خدا...

پاسخ:
خوش به حال خدا...
۰۷ مهر ۹۳ ، ۱۳:۳۶ کنیز زهرا(س)
زیرقبه ی آقا..این راهمانجاازارباب خواستم...تورامیخواهم آقاجان..
ازوقتی ازکربلاآمده ام همیشه زجه هایم کربلاراتقاضامیکند...وارباب را...
حالامتوجه شده ام زیرقبه دعاعجیب مستجاب است!
انشالله همگی واقعادرلحظه لحظه زندگی عشق زهرا(س)رامعشوق باشیم واین مطلوب راطالب..یاعلی
پاسخ:
قسم به گریه های زیر قبه ی حسین...

۰۷ مهر ۹۳ ، ۱۶:۴۵ تجربه ما...
از قدیم گفتن که:

باشد قرار و وعده ی ما جنت الحسین
اینجا برای سینه زدن جایمان کم است



پ.ن:
یه بزرگی می گفت فلسفه ی این دعوتا اینه که اونایی که وضعشون خیلی خرابه دعوت میشن تا یه عمل جراحی باز روشون انجام بشه....

اما فکر کنم این دعوت نشدن ما از سر سالمی نباشه، از روی جواب شدنمونه که دیگی هیچ امیدی بهمون نیست.
پاسخ:
سلام

ارباب ما هیشکی رو جواب نمیکنه...

ترسم که شفاعت کند از قاتل خویش
از بس که کرم دارد و مولاست حسین...
دلتون خوش تشریف داره (نفس گرم و....)
پاسخ:
آتش سینه که باشد نفست گرم شود...

گرفته بوی تو را پیکرم تمام تنم

دوچشم و سینه ی من، هر دو دست سینه زنم

برای روضه ی تو زندگی کنم آقا

دلیل زندگی ام، بودنم، نفس زدنم

شناسنامه ی من صادره ز کرببلاست

به تربت تو گشودند کام من،دهنم

من اهل شهر شمایم دلیل هم دارم

گرفته لهجه ی روضه زبان من، سخنم

نماز در حرمت کامل است یعنی که

دیار کرببلا بوده از ازل وطنم

ز کودکی به نگاه تو مبتلا شده ام

غلام روضه ی  تو،پادشاه بیکفنم

همیشه خادم این آستانه میمانم

حسین أمیری و نعم الأمیر میخوانم

محسن حنیفی

-------------------------

سلام علی جان

سری به ما نمیزنی با معرفت!/عروسی علی میای انشاالله؟


پاسخ:
سلام

همیشه سر میزنیم

بع له
اللهم الرزقنا کربلآ....
پاسخ:
ان شاالله
یکی بود که میگفت
بعضیا تنها تعریفشون از خدا ؛ غول چراغ جادوئه...
.
با فرع جمله و بخشندگی خدا کاری نداشته باشیم و
به اصل نگاه کنیم به یه واقعیت می رسیم...
بعضیامون صرفا برای اجابت خواسته هامون خدا رو می پرستیم.
.
و چه جالب که بچه ها همچین تعریفی از خدا ندارن!
نمونش همین پستی که شما نوشتید با این تفاوت که شما از کربلا گفتید.

پاسخ:
سلام

بعضیا دوستیشون پاکه...
پاک....

عین آئینه
۱۰ مهر ۹۳ ، ۰۱:۳۵ پسر انسان
فقط خودش !
پاسخ:
قربون خودش...
سلام
من فقط میدونم که کربلا میخوام ;( آخ حسین..
ثبت نام پای پیاده هام شروع شد دوباره 
ATABE.IR
RAHIANEKARBALA.IR
میشود این بار  "طبق معمول من بی سر و پا جا ماندم " نشود..
یاعلی مدد را شدیدا عشق است
پاسخ:
سلام

دستام بستس ولی دلم تو پیاده روی نجف کربلای اربعین....


ینی بازم مارو جا میذاری حسین جان؟!
امروز
وسط بارانی شدن چشمهایتان
همان زمانی که تپش های قلبتان آهنگ خدارا می زد

برای دلِ مضطرِّ من هم دعا کنید
پاسخ:
وقت دعا عرفه

ما سر کلاس تافل

داشتیم ادوربیال کلاز میخوندیم دقیقا!!!


+
دعا؟
۱۲ مهر ۹۳ ، ۱۹:۳۷ پاک باخته
نیستی؟
کم پیدایی؟
ان شاءالله سلامت باشی و کربلایی
پاسخ:
سلام

هستم
ولی خستم!!!


+
گرفتارم جناب پاک باخته

بزودی توضیح میدم

یاعلی
سلام
دارم میرمممممممممم مشهد
:(((
پاسخ:
سلام

بح بح

خداروهزار مرتبه شکر

ان شاالله جواز کربلاتون رو بگیرید و برگردید

یاعلی
۱۳ مهر ۹۳ ، ۱۴:۳۵ از تبار باران
سلام
عیدتون مبارک
پاسخ:
سلام

عید شما هم با تاخیر بسیار زیاد مبارک!

لطف فرمودید
سلام

عید بندگی بر شما مبارک

به وبلاگ منم سر بزنید...
پاینده باشید
پاسخ:
سلام

ممنون.

باژه
۲۱ مهر ۹۳ ، ۲۳:۰۳ سید مرتضی
از اینجا خوشم اومد 
آرومه
پاسخ:
سلام

حاجی میخوای بگم بچه ها شلوغش کنن؟

+
قدمتون به چش.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">